Brynäs IF

727821 inlägg · 7961 ämnen

Honken

« · 695363 Till forumet

Honken
Rykten säger att Frölunda kommer att satsa vidare på Salo ytterligare minst ett år, för att så småningom lotsa in sin talang Gistedt på riktigt, sas.
Låter väl isf rätt bra för vår del?
Kommentera

Sv: Honken
Huge: Så vi har börjat tro på rykten nu? ;)
Kommentera

GävleLasse: Tror alltid på rykten som gynnar oss, det vet du väl... ;-)

I supportervärlden vet du väl att ett rykte alltid är bekräftat, så länge det bara är ett rykte... :-)
Kommentera

Huge: Jo man har lärt sig hur dina selektiva metoder är när man skall tro eller förkasta rykten.

Frågan är hur pass bra Honken verkligen passar i Boorkens Brynäs. Honken "Jag spelar väl kvar i Brynäs i brist på alternativ" Holmqvist verkar ständig omges av rykten. Skall han signas så skall det INTE finnas en NHL klausul i kontraktet så han inte drar i mitten på augusti.

Nej jag tror att man ska satsa på sitt långsiktiga bygget och satsa på en bra finsk målvakt istället. En som man vet slutför sitt kontrakt när det väl är påskrivet.

Men visst stannar Honken så har vi ju i alla fall skjutit på "problemet" ett tag.. Nåt som Brynäs haft för vana att göra innan Boorken kom ;)
Kommentera

GävleLasse: "Jo man har lärt sig hur dina selektiva metoder är när man skall tro eller förkasta rykten."

Mkt möjligt, men jag skrev faktiskt att det "isf" (dvs IFALL nu ryktet stämmer) vore bra för vår egen del.

Dina egna teorier tycker jag stämmer i övrigt: tveksamt om det blir ngt VM-spel för Honkens del, och därmed försvinner det mesta av chansen till ett skyltfönster, sas. Dessutom tror jag inte att NHL-klubbarna i övrigt står i kö direkt, iaf inte de som kan erbjuda de villkor som jag tror att Honken kan acceptera.
Övriga topplag härhemma ser ju också ut att redan ha bra målvakter, så även den möjligheten verkar osannolik.
Ger vi Honken ett riktigt bra bud, så bör det vara en stor chans att han stannar kvar. Ny arena och garanterat mkt istid talar för. Bland annat...
Kommentera

Huge: Jo det är sant...Visst kan det mycket väl bli så att Honken stannar. Men som det bevisats den här säsongen så behöver han konkurrens om förstaspaden för att verkligen bli bra. Ryktenn om Gusten Törnqvist och Heino-Lindberg talar ju inte för att Honken skulle få den konkurrens han behöver...
Kommentera

Huge: Rykten säger att Brynäs kommer satsa vidare på Lasse Karlsson minst sju år,o så småningom lotsa in sin talang Wiliam Löfqvist på riktigt,sas.

Låter väl bra för vår del?......:-)
Kommentera

GävleLasse: Jag tror för egen del att det där snacket om att Honken måste ha konkurrens om förstaspaden är lite överdrivet. Skuller tro att de flesta målvakter mår bra av lite sund konkurrens. Honken verkar dock vara en extrem tävlingsmänniska och träningsvillig till max, i många avseenden kanske lite mer än andra målvakter. Ställer nog också mkt höga krav på sig själv, vilket ibland kanske kan ge en motsatt effekt och då kommer dom här doppningarna som kan dyka upp till synes helt omotiverat.
Gusten Törnqvist gjorde ju iaf ett par riktigt bra inhopp i Luleå, då han fick chansen däruppe, om jag inte missminner mig.
Ngn luling kan kanske bidra med lite info om honom, eftersom han iaf är med i diskussionerna om en ev andrekeeper.
Kommentera

Huge: 2004-2005 Luleå 14 matcher GAA 3.27 88,5% i räddningar...

ett par bra inhopp på 14 matcher håller inte... ;)
Kommentera

Huge: Varför inte ta sig en titt på denna Österikare?

Bernd Brückler
Blues SM-Liiga 9 matcher med Blues i SM-Liiga
GAA 1.22 .95,9%

Endast 24 år gammal... lååångsiktigt tänkande.. Ge honom andraspaden i Brynäs i år och sedan har vi målvaktsbiten säkrat...
Kommentera

GävleLasse: Kom inte Sundlöv hem från Finland rätt nyligen? :-)

Ang Törnqvist så menar jag att han ändå har spelat i ES och iom att ett ES-lag har trott på honom och gett honom chansen, så borde detta borga för ngn sorts kapacitet. En sak som kan vara värd att undersöka iaf.
Kommentera

Huge: Om Sundlöv varit i finland vet jag inte. Vad jag vet är att jag såg honom uppe på Sätraåsen vid den tidpunkt då han skulle ha varit i finland.
Men han kanske dagspendlar ;)

Huge, hur många målvakter har inte testats i ES och hur många har verkligen lyckats? Att Luleå testade honom och ratade honom borde väl säga en del om hans kapacitet tycker jag... Spelciellt nu när man fått besked om hans spel i Almtuna..

Det kanske finns nån här som sett många matcher med Almtuna den här säsongen?
Kommentera

Jag tror Daniel Johansson kommer att hålla på minst lika länge som Sjödda om ingen sätter stopp för honom. Varför inte skriva ett 9-års kontrakt direkt?

Den stora trösten med att behålla honom är att han inte kan åka hem till Rögle och göra kanonmatcher mot Brynäs nästa år...

Det är ju en gammal sanning att exbrynäsarna alltid gör bra matcher mot Brynäs (Jonas Johnsson, Mårtensson osv.)

Vår replik är väl när Custemo avgjorde en slutspelmatch i sudden mot Luleå för 100 år sedan. Hade han fått göra ett enda mål i hela sin karriär hade han valt just det tillfället.......
Kommentera

GävleLasse: "Att Luleå testade honom och ratade honom borde väl säga en del om hans kapacitet tycker jag."

Det beror väl ofta på vem som är förstemålvakt och hur pass betrodd denne är. Mer istid och större chans till utveckling är väl de vanligaste anledningarna till att spelare och målvakter rör på sig. Det är ju inte säkert att Luleå ratade honom pga att man inte trodde på ngn fortsatt utveckling.
Han kan ju även självmant ha velat flytta på sig.
Men han är ju som sagt bara en i mängden av alla rykten om spelare man tittar på.
För övrigt tror jag att ngn av Leksands backar kommer att hamna i Brynäs.
Frågan är bara vilken? Hoppas på Lotvonen eller Benysek...
Kommentera

Honken på väg till Frölunda? Det ingår väl i föreställningen att spelare som förhandlar om nytt kontrakt (=löneförhöjning) gärna har rykten att andra klubbar är intresserade bara för att höja buden.

Det ser ut att bli en lång vår för Frölunda och jag tror Salo fortsätter ett år till när han väl fått smak på lite framgång och extra nollor längst ut i kanten av lönekuvertet.
Det är liksom svårt för Frölunda att göra klart med Honken innan de är helt säkra på att Salo vill sluta. Å andra sidan brukar Honken kunna vänta hur länge som helst med att bestämma sig.

Jag tycker Sundlöf ska sätta press på Honken om ett snabbt svar.

Om Honken då ratar Brynäs och VF behåller Salo riskerar han ju att hamna lite snett, dvs i ett sämre lag eller en klubb som redan har en bra målvakt.
I det sistnämnda fallet riskerar han att få tuffare konkurrens och det vet jag inte om han egentligen är intresserad av. Självförtroendet borde ha fått en liten knäck av kvartarna.

Till slut kanske Honken inser att det bästa är att skriva på för ett år till med Brynäs med en rejäl löneförhöjning och att då vara given förstamålvakt. Men som sagt det handlar om att Sundlöf vågar sätta lite press också.
Kommentera

Pelle Borås: "Problemet" är kanske att man isf även bör ha ngt att komma med som drar åt tumskruvarna på Honken.
En riktigt bra förstemålvakt som alternativ, t.ex. Och det har vi väl inte, så vitt jag kan se.
I övrigt håller jag med om det du skriver. Utom att Honkens självförtroende inte verkar påverkas av tillfälliga bakslag. Det har han ju visat under hela sin karriär, då han synbarligen bara skakar av sig det hela och oftast replikerar med en kanoninsats.
Kommentera

Huge: Va ska vi med en hjärtsjuk finne eller en lat Tjeck till?
Kommentera

sylf: Hjärtsjuk. Det kallas väl Leksandshjärta?
Kommentera

Huge:

Vi lulingar ansåg nog den egna produkten Gusten Törnqvist som en riktig framtidsman inför förra säsongen. Han började också säsongen i den stilen, höll bland annat nollan i premiären mot Timrå (5-0). Men det visade senare att han inte pallade. Han var för ojämn och till sist såg man att han inte hade psyket heller. Tappade självförtroendet lätt vilket ju är förödande för en hockeykeeper. Hans skeppades redan under förra säsongen (till Växjö) och ersattes av en clown från NHL. Men det är en helt annan historia.

I dagsläget så känns inte Gusten ett smack aktuell för Luleå i alla fall, eftersom vi har minst tre målvakter som är bättre. Fast helt har jag nog inte gett upp hoppet om honom, han är ju inte lastgammal än precis.

Till hans absoluta styrkor är spelet uatnför kassen. En klubbteknik som närmar sig Myllys och Norrenas. Annars så är det som alla andra målvakter av idag. Alltså simmande på isen.
Kommentera

Huge: det är bra backar båda 2 ....tyvärr är dom lite ensamma om att vara bra i leksand
Kommentera

sylf: " Va ska vi med en hjärtsjuk finne eller en lat Tjeck till?"

Ett par bajskorvar till, gör väl ingen skillnad...

Båda är bra och stabila backar. Lotvonens skada eller sjukdom vet jag inget närmare om, och jag ser saken strikt ur ett hockeymässigt perspektiv, dvs vad han presterar när han är på isen.
Skulle det visa sig att sjukdomen är allvarlig och kan äventyra framtida spel, ja då kommer saken i ett annat läge.
Vad du menar med "lat Tjeck" får du isf förklara närmare.
Du verkar ha följdt Leksand och Benysek rätt bra, eftersom du kan ge det omdömet. Av det jag sett och hört så håller han bra klass.
Kommentera

Huge: Här kommer stats på Benysek, inte allför imponerande:

23. Ladislav Benysek (D) 38 1 1 2 42
Kommentera

70 Rodrigues: ne han är inge offensiv back heller...

och vad det gäller Lotvonen så är det nog ingen fara för framtida spel för hans del eftersom han spelare redan nu
Kommentera

Huge: Någon Lotvonen kommer inte till Brynäs. Han är redan ratad en gång och skadeläget oroar. Att du sedan föreslår en tjeck är ju intressant med tanke på ditt resonemang här om dagen.

Men hur som helst så hoppas jag att Brynäs vågar satsa på backar från utlandet. Visst ser jag gärna att svenska backar tas in men de backar som är intressanta är antingen upptagna eller på väg från svenska ligan till utlandet.

Återigen så hoppas jag att man tar sig en titt på den finska ligan, de tjeckiska och slovakiska ligorna ocg även de tyska och schweiziska ligorna... Jag är övertygad om att man kan hitta bra spelare i dessa.

Jag är fortfarande lite inne på att man skall satsa på "Tribbe" från Mora.
Kommentera

Huge: "Båda är bra och stabila backar"

Och det bedömer du efter finnens alla 11 matcher eller? Hur många av dom har du sett? tjecken tror jag inte passar in i Boorks lagbygge.helst inte efter att hört och sett att INGA importer i LIF visar nåra som helst tendenser att kämpa.Då är man rökt i Boorkens ögon.
Kommentera

sylf: Benysek har faktiskt hört till ett av få undantag när det gäller just de... han har vart bra dom flesta matcher han vart med i år
Kommentera

GävleLasse: Mitt tips är att nån av backarna heter Tuulola eller Fransson.Forwarden hoppas jag heter Fabricius,men det är väl att hoppas för mycket.
Kommentera

sylf: Fransson från Luleå? enligt vad jag hört gällande honom är att Dallas vill ta över han för spel i Iowa
Kommentera

Db_04: I Boorkens ögon räcker det inte med "de flesta".Det ska va ALLA,inte typ 65%.Borde även gälla Maskens ögon,då kanske ni inte harvat i KS nu.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sylf:Har du feber?Varken Fransson el Tuulola har ju lirat i Almtuna!Jag tror på Lulebacken Jonas Johansson som inte får nytt kontrakt,han har även spelat i Almtuna!
Kommentera

GävleLasse: " Någon Lotvonen kommer inte till Brynäs. Han är redan ratad en gång och skadeläget oroar. Att du sedan föreslår en tjeck är ju intressant med tanke på ditt resonemang här om dagen."

Har du några belägg för att Lotvonen varit ratad? Och isf varför? Saken kan ju ha kommit i ett annat läge, liksom det kan göra med vilken spelare som helst. Beror väl mkt på anledningen.
Ang tjecker och slovaker så måste jag åter dra upp det här med läsförståelsen. Jag har aldrig sagt att ALLA tjecker eller slovaker skulle ingå i kategorin spelare som kan ha svårt med spelet i ES.
Det börjar snart bli lite Alzheimervarning på dig, som det verkar.
Unga karl´n.... ;-))
Kommentera

Huge: Lotvonen var en snubbe som var på gång till många klubbar.... anledningen att många backade var hans ganska höga prislapp...
Kommentera

sylf: "Och det bedömer du efter finnens alla 11 matcher eller? Hur många av dom har du sett?"

Har iaf sett tillräckligt för att anse honom vara en klar förstärkning.
Gör man bra ifrån sig direkt efter ett längre uppehåll, så tycker iaf jag att det vittnar om kapacitet och kunnande. Minns att vi själv drog en lättnadens suck inför matchen mot Leksand hemma innan juluppehållet, när Lotvonen inte var med i laguppställningen. Måste väl ha betytt ngt, eller?

"tjecken tror jag inte passar in i Boorks lagbygge.helst inte efter att hört och sett att INGA importer i LIF visar nåra som helst tendenser att kämpa"

Du läser för mkt i kvällsblaskorna. Visst, LAGET Leksand kanske inte alltid jobbat och kämpat som tränaren önskat, men enstaka individuella spelare kan ju ändå ha gjort ett hyggligt jobb trots allt. Man är väl oftast kanske inte bättre än vad omgivningen tillåter. Både den egna och motståndarens.
Kommentera

Huge: Sundlöv sa i ett tidigt skede inför förra säsongen att Lotvonen var för dyr. Inte konstigt egentligen med tanke på att det var Masken som gett honom ett bud.

Vad gäller min läsförståelse så är den oförändrad, altzheimers eller inte...
Du skrev ju nåt i stil med "generellt sett så är slovaker och tjecker inte vana med vad som krävs för spel i ES". Jag har inte följt Leksand så noga den här säsongen, men har denne tjeck varit så bra? Sett utifrån den lön han har vill säga, ett annat argument du använt flitigt här på HS under våra diskussioner..
Kommentera

GävleLasse: ryktas om att hans årslön ligger på runt miljonen i Leksand...

Benysek har vart bra.... de är en stark defensiv back...men vad hjälper de om han inte har bra folk omkring sig
Kommentera

Huge: Jag läser inte kvällsblaskorna och bedömer utefter det.Jag lyssnar på såna som kan hockey och ser på matcherna.Alltså inte en sån som du.
Kommentera

GävleLasse: Ja, du har ju lite fakta om Benysek från db04, som iaf verkar tycka att han gjort det bra i ett i övrigt blekt Leksand.
De gånger jag sett Leksand har han iaf gett ett stabilt intryck och det är ju en defensiv back vi i första hand behöver i nuläget.
Beträffande lönekrav, så är det väl samma sak där: läget förändras ju och ekonomin likaså. Nu vet vi ju att det blir ES nästa år och den nya arenan bör väl också bidra till att lite mer pengar trillar in....
Kommentera

Huge: Lotvonen om han skulle lämna Leksand kan ju knappast få den lön nu me tanke på denna säsongs skador och sjukdommar
Kommentera

sylf: "Jag lyssnar på såna som kan hockey och ser på matcherna"

Och till vilken nytta, kan man ju fråga sig....?
Kommentera

GävleLasse: "nhl"=igt att oroa sig för,han duger aldr där.
Kommentera

ernst udet: lägg ner dina stenografinlägg... Har du inte ork att skriva som folk så kan du sluta skriva helt...
Kommentera

« · 695363