Brynäs IF

730581 inlägg · 7961 ämnen

Honken kvar eller inte ?

« · 721926 · » Till forumet

Sv: Honken kvar eller inte ?
GävleLasse: Den bästa medicinen vore ett bra lag :-)
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker ärligt talat att det inte är nån katastrof om Honken sticker,han var aldrig den vinnarmålisen vi hoppats på när det drog ihop sig till slutspel.Ej heller i KS när han kastade in puckar i parti och minut.Tycker det är värre att Widing sticker,en sån spelare var precis vad vi skulle behövt.Men det värsta scenariot kvarstår.BÄCKIS!!! Han FÅR inte dra,då är vi buttfuckade å det grövsta.
Kommentera

70 Rodrigues: Givetvis så blir det ytterst svårt att hitta en målvakt av Honkens kaliber. Men det finns många exempel på lag som tagit in målvakter som skött sig väldigt bra. Så varför misströsta ens innan ett namn har presenterats. Jag tror det är läge att installera ett apotek i Läkerol Arena... affärerna kommer att gå lysande ;)
Kommentera

GävleLasse: Klart som fan att det var väntat och visst kommer "Honken" att ersättas, men inte fan blir det någon målvakt i "Honken" klass iaf, det vet båda du och jag.
Kommentera

70 Rodrigues: På nåt sätt så var det här väldigt väntat så jag förstår inte all denna klagosång. Det har talats om strutsar och dysterkvistar här länge nu och vad det verkar så har en stor skara dysterkvistar agerat strutsar och kört någon slags önsketänkande.

Se det positiva, Honken gav besked tidigt vilet ger Sundlöv två extra veckor att leta fram en ersättare.

Innan vi dömer ut Brynäs så tycker jag att vi avvaktar och ser vad som kommer in för ersättare, för det gör det...
Kommentera

sylf: D e lungt, Sundlöv och Boork har säkert någon ung lovande målis på G, kanske från IK Huge :-) Skämt å sido, om Brynäs överhuvudtaget ska ha en chans att undvika dom lägre regionerna i tabellen så måste en målvakt av MYCKET hög klass värvas samt att Widing och Almtorp ersätts med bättre spelare, det går inte att bara bredda. Good luck Sundlöv!!
Kommentera

sylf:

Jaja jag menade inte nu direkt =)
Kommentera

70 Rodrigues: Nu har även Sportbladet hittat nyheten.
Kommentera

mattias - 74: "Målen lär ramla in om inte BIF skaffar en bra målis nu!"

Hur ska målen börja trilla in nu? Det är ju 4 månader kvar!!
Kommentera

70 Rodrigues:

hehe
Kommentera

Lika bra NHL tar hela Brynäs-laget. Plocka spelare från SM-vinnarna istället! Nu när också "Honken" är förlorad känner i alla fall jag total vanmakt. Ingen kan ersätta honom. Och Sundlöv tror förstås det här ordnar sig ändå, kan man tro. Brynäs kommer inte ha en chans att hävda sig i elitserien kommande säsong. But who mind any longer...?
Kommentera

mattias - 74: No shit Sherlock!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja,många fler än så blir väl inte kvar till september...Fan,det här börjar likna en fars.Danielsson,Halvardson,Almtorp etc etc etc.När får Jonas Finn Olsson ett envägskontrakt med Detroit?
Kommentera

Gusten:

Blir roligt och se om BIF satsar på Sperrle som först målis nu! Målen lär ramla in om inte BIF skaffar en bra målis nu!
Kommentera

Nu får vi se om våran sportchef är värd namnet, annars så får vi väl köra med 4 backar och 1 forward!!
Kommentera

Namtrac: Håller med, det känns otroligt tungt att tappa Honken. Men får väl önska han lycka till i alla fall.
Kommentera

Vem fan ska vi ersätta med nu? :(
Kommentera

Db_04:

"Ja tycker dom bästa lirarna ska va i NHL..."

Självklart, men de ska betala för spelarna. För övrigt håller jag på MoDo. Man kan hoppas att de inte behöver fler målvakter där borta nu.
Kommentera

Det är en sorgens dag idag. Känns otroligt tungt att tappa Honken. Extra tungt med tanke på tidpunkten. Inte oväntat på något sätt, men bara sååå tungt.

Men man kan inte göra annat än att önska lycka till och hoppas att han en dag återigen drar på sig den klassiska tröjan i Läkerol Arena.
Kommentera

hellge: ja tror inte de hade låtit så om nån motståndar klubb hade blitt av me sin keeper :)

Ja tycker dom bästa lirarna ska va i NHL....
Kommentera

Gusten: Man kan spy åt de där stenrika klubbarna som inte betalar för sig. Det är bara oarkeringspengar som de pröjsar för våra stjärnor. Mellan 15-30 miljoner anser jag Honken är värd.
Kommentera

hellge: Ähhhhh Jag tror inte att man ska överdriva spelarflykten alltför mkt.....*skär mig i handlederna*
Kommentera

hellge: men knappast oväntad
Kommentera

Här komer en jobbig nyhet.

Honken till Tampa
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=167572&hubname=nhl
Kommentera

Db_04: Franssons stats...

2005-2006 Linköping Elitserien 16 Matcher GAA 2.48 PCT:91,2%

Det är ju inga dåliga siffror, fast med tanke på att det endast är 16 matcher han stått i vet man ju inte vilket motstånd som bjöds. Men satsar de på honom som nummer 1 så ska det bli spännande att se hur det blir för honom. Norrena bidrog ju helt klart till att Linköping var top 4 förra säsongen.
Kommentera

GävleLasse: det sägs att LHC ska satsa på Fransson som gjorde bra i från sig dom gånger han fick chansen + att värva in en målvakt till... dock troligen ingen given förstekeeper
Kommentera

Falken: Honken eller kvar inte, oavsett vad som händer i den frågan så kan vi i alla fall konstatera att Linköping hamnat i målvaktskris. Detta kanske Sundlöv skall ta notis om för i och med detta så kommer konkurrensen om målvakter att öka.
Kommentera

Ambroo:
Om han stannar kvar :)
känns bättre om han står i nåt NHL lag än Brynäs .
Kommentera

rödovithockeydy: Besviken om han for över eller stannade kvar??
Kommentera

Nu är Norrena klar för Tampa Bay och han fick acceptera ett tvåvägskontrakt. Kan nog kanske bli svårt för Honken att få det han vill.
Kommentera

Ambroo:
Jag skulle bli besviken ..
Kommentera

Db_04: Precis, de är en utav klubbarna...så ropa inte hej än här inne!

Personligen så skulle jag bli grymt förvånad om inte Honken spelar i NHL i vinter, det skulle nog de flesta förmodligen bli.
Kommentera

Ambroo: Snackades om Atlanta ...men finns säkert fler också
Kommentera

rödovithockeydy: mmm.... dom har Sean Burke som har rutin men han är typ 40 bast och det verkar som klubben varken vill satsa på han eller John Grahame
Kommentera

Honken har väl ändå fler ögon på sig än enbart Tampas...?
Kommentera

Falken:
Med tanke på lönetaket så kan väl inte Tampa värva någon speciellt erfaren målvkat?
Kommentera

Db_04: Det skulle förvåna mig mycket om Tampa väljer att satsa på två oerfarna (NHL-mässigt) målvakter tills nästa säsong.
Kommentera

Falken: frågan är om det är i stället för eller om båda går dit...
Kommentera

Som det verkar (enligt Expressen) så väljer Tampa Bay att skriva kontrakt med Norrena istället för Honken.
Kommentera

GävleLasse: enligt nån sida ja läste på så kunde tampa tänka sig att göra sig av med både Burke och Grahame
Kommentera

Bissett19: Vem vet Tampa kanske vill ha över båda. Det enda vi kan göra att är att vänta och hoppas på det bästa.
Kommentera

Det har ryktats mycket om att Honken skulle vara på väg till Tampa,men nu verkar det som om Fredrik Norrena är det hetaste namnet för Tampa!!

Se länk!!
Kommentera

JanT: Bra målvakter finns det säkert några st, men inte i "Honken" klass och d är d som behövs om det ska bli något av kommande säsong!!
Kommentera

70 Rodrigues: Har du konverterat till den "The Darkside"?!! Jag som alltid har tagit dig för en ljusets riddare. ;-)))

Angående Honken håller jag med dig om att det bara är att gratulera grabben om han får en ny chans på andra sidan atlanten.

Någon katastrof är det dock ej om han sticker, då det finns säkerligen bra målvakter att köpa för honkens månadslön.
Kommentera

65selander: ne dom måste ha skjutit han i magen så han fick över 92 i räddningsprocent på 45 matcher året innan lockouten.. :)
Kommentera

Db_04: "får han chansen att komma till ett lag som är beredda på att satsa på han som en av 2 målvakter ska han dra över tycker ja...."

Tror inte att det är många som håller med dej härinne om det,vi vill ju behålla Honken till varje pris,men drar han så är det bara att önska honom lycka till!!
Kommentera

Db_04: Klart att han ska dra om han får ett bra kontraktsförslag, jag är den 1:e som önskar honom lycka till!!
Kommentera

70 Rodrigues: Björn Bjudning... i motståndarkassen kan han få stå men inte i Brynäskassen. Vad jag kommer ihåg så var han inget vidare i DIF och tror inte han har utvecklat sig något på sistone heller
Kommentera

Bissett19: får han chansen att komma till ett lag som är beredda på att satsa på han som en av 2 målvakter ska han dra över tycker ja....

Men helt klart tråkit för Brynäs om han drar.
Kommentera

70 Rodrigues: Än är Honken inte förlorad,tror han är rätt noga med att inte välja första bästa lag nu med tanke på att han varit över en gång,o denna gång har han även en familj att ta hänsyn till,vilket är jäkligt viktigt för dem att det sociala funkar!!!
Kommentera

« · 721926 · »