Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

Honken kvar eller inte ?

« · 721993 · » Till forumet

Sv: Honken kvar eller inte ?
70 Rodrigues: Vi har en...den andre så kallade keepern är visst en gammal Brynäsare;-)
Kommentera

GävleLasse: Det behöver vi inte älta, det gick vi igenom igår eller var det i förrgår? Låt mig få vara lite skadeglad nu;-)
Kommentera

Ambroo:" Vi har det roligt iaf, och jag ser framemot kommande sässe med glädje"

Ni har ju inte heller någon målvakt :-)
Kommentera

Ambroo: Det är inte klart än. Jag vill minnas att det funnits en hel del övertro från Timråhåll förr... Hur lät det förra året vid den här tiden?

Det kan gå snabbt i ishockey, å det inte bara på planen.
Kommentera

Db_04: Annars blir det en typisk Sundlövare,han lyfter upp en Junis(Lindbäck) o spar en massa pengar i Honkens feta lön!!
Kommentera

Clarence: "Ointressantare elitserie än den som kommer 06/07 har inte upplevts under 32 säsonger."

Jaja, bara för att ni har det tungt just nu ja, men det blir säkert bättre... Vi har det roligt iaf, och jag ser framemot kommande sässe med glädje och ramlar Jonte in så är det jackpot!
Kommentera

GävleLasse: ja...länken ja postade va väll mest för att visa att det inte finns några toppmålvakter lediga i sm-liiga.

Det kan säkert bli en transatlant.....ska bli kul å se vem !

Det bästa för klubben är ju att få klart så fort som möjligt men det kanske kan bli lite svårt beroende på Keepern vill vänta på nhl besked.
Kommentera

GävleLasse: Han har ju faktiskt antytt att "marknaden är död" också :-)
Kommentera

Db_04: Jag tror inte att Sundlöv kommer att leta fram en ersättare i SM liiga. Det kommer en transatlant. Sundlöv har antytt det i tidigare intervjuer och om han antyder så är det säkert som ett brev på posten.
Kommentera

bradberry:

Hade inte Mikael Gerdén lite med den saken att göra också?!

;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Finns en målvakt Tom Askey som spelade i finland i fjol som är ledig
Kommentera

bradberry: du kan va lugn... han har kontrakt och JYP Har inte längre 3 målvakter....

Alexis Ahlqvist har gått till HIFK nyligen....
Kommentera

Falken: Då är det på tiden att Brynäs för en gångs skull degar upp!!
Kommentera

21olsson: Sinuhe Wallinheimo?????

Då lägger vi ner!

Den ende målvakt i världen som kunde hindra FBK att ta guld vid två raka slutspel.... En sopa utan dess like! Jo möjligen Tavelram....
Kommentera

70 Rodrigues: Det där låter som en nytolkning av Mikael Wiehes gamla slagdänga "Berg är till för att flyttas"
Kommentera

Här har ni en översikt över SM-Liiga

Kan saknas nån övergång
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske det, men det lär ju kosta en del.
Kommentera

21olsson: tror inte JYP släpper han... dom 2 andra håller ej....

Svoboda är klar för HC Pardubice
Kommentera

Falken:Kontrakt är till för att brytas!
Kommentera

70 Rodrigues: "Tyvärr så tror jag att spelare som Månsson och Malmström också ligger i farozonen och det skulle inte förvåna mig ett dugg om Penguins sockra budet till Salmonsson,"

Varken Månsson eller Malmström är väl draftade, så vitt jag vet.
Och därför tror jag att chansen är rätt liten att dom skulle få ett anbud.
Beträffande Salmonsson, så känns det lite som att han verkar veta sitt värde sas, och likt Bäckis har råd att stanna kvar ytterligare en säsong.
När det gäller Almtorp och i viss mån Widing, så känns det mer som att dom tagit chansen så fort den dykt upp.
Beträffande min ståndpunkt om överdriven oro för spelarflykt, så kanske jag får revidera den uppfattningen en aning. Hörde på radiosporten igår, att NHL-lagen troligen plockar över spelare typ Almtorp, för att på ett relativt tidigt stadium forma om dom, så att dom lättare kan anpassa sig till spelstilen därborta.
Så länge vi "bara" tappar Honken, Almtorp och Widing, så är det dock enligt min mening, ingen paniksituation.
Kommentera

70 Rodrigues: Han verkar ju ha kontrakt.
Kommentera

21olsson: "Sundlöv har länge varit beredd på detta - och han har redan några namn på gång. Till den sista juli när Brynäs går på is, ska den nye bestämt finnas i Gävle. "

Tydligen har ju Sundlöv en del namn på gång så det är ju i alla fall lite positivt. Hoppas bara att det är bra målvakter.
Kommentera

Bissett19: Vad sägs om den här killen???
Kommentera

de va bra räddnings% men de gäller ju bara att Sundlöv kontakar han eller nått för vi kan ju inte göra så mycket de e bara han som kan de.
Kommentera

21olsson: Den gågna säsongen så hade han ett snitt på 1,96 insläppta per match 94 i räddnings%, han spelade 45 matcher för JyP.
Kommentera

"Det stämmer, bara att gratulera och önska honom lycka till!
Sundlöv har länge varit mentalt förberedd - så det kommer inte som nån chock. Han har haft B-planen länge i sin skalle - och målvakter finns det gott om..." - Från Kebs sida.

Gott om? Syftar han på Svoboda, Hirsch och namn i den stilen...
Kommentera

ja vet inte hur de skulle vara me Sinuhe Wallinheimo från JYP dom har ju tre målvakter så de kanske inte gör nått om man tar han de stog tyvärr ingen statistik.
Kommentera

immelmann: Nu är det inte en kock vi behöver....
Kommentera

GävleLasse: Jo, han kunde vara en bra ersättare.

Ingen som vet en sida där man ser alla lediga spelare i olika ligor i Europa?
Kommentera

Sperrle fixar biffen.
Kommentera

Bissett19: verkar vara ganska dött... kan inte ett topplag som Hv hitta en bättre keeper än så..... så läre bli svårt för Brynäs att göra det
Kommentera

21olsson:
Precis så kände vi TIK-are det förra säsongen när Hedströ, Gunno och Hagos drog relativt sent.
Kommentera

IN MED TAVELRAMEN!!!!! Slut upp: JAMIE RAM TILL BIF!
Kommentera

Faaan!! man vill ju att en sån bra målvakt som honken ska få en chans igen i NHL men de e bittert! nu e de tungt!:(
Kommentera

Falken: Ja han är en av de målvakter som jag hade som en tänkbar ersättare. Men jag tror man får vara försiktig när det gäller att kolla på målvakter från SM Liiga. De matcher jag såg på Canal+ i höstas så sköt de mycket mycket mer än här... vilket renderar i bra räddnings%
Kommentera

70 Rodrigues: Nästa gång du skickar sms så kan du väl skriva något man blir glad över :-))

Det är väl bara att önska honom bättre lycka till denna gång och att han inte glömmer bort oss.

Världen kan ju inte vara tom på bra målisar men frågan är ju om det finns några okontrakterade?

Kommentera

Falken: Langkow heter han och inget annat...
Kommentera

GävleLasse: Det är väl ändå det enda positiva med Honkens flytt,att man frigör en stor hacka,o nu får vi hoppas att Sundlöv redan har varit igång några veckor o tittat på ersättare!!

Eller kör han med "marknaden är död" som vanligt?......:)
Kommentera

Jäkligt synd att HV71 värvade Langcow. Tror han hade varit en bra ersättare.
Kommentera

sylf: Jag skulle tro att ledningen haft mycket mer information om vilka som varit i "riskzonen". Jag hoppas givetvis att de inte varit alltför blåögda utan varit igång och scoutat marknaden hela silly season.

Visst finns det anledning att misstro Sundlöv och de andra med tanke på historien men nu lär det ju finnas en hel del pengar att lägga på ersättare. Widing som var Sundlövs "drömspelare" lär ha kjostat en hel del just med tanke på att han var en "drömspelare" Honken lär ha varit Brynäs bäst betalda spelare med råge så där lär det finnas en hel del att lägga på en ersättare.
Kommentera

Clarence: Klart man måste ha sympati för ledningen,dom hade en strategi och den slås i spillror.Bara hoppas att dom har en plan B.Eller var plan B att ha 28 spelare under kontrakt redan nu?
Kommentera

Bissett19: Sant, men det är med största säkerhet nu under dessa två veckor som de flesta försvinner, sedan kan det bli lite väl kostsamt för NHL lagen.
Kommentera

Clarence: snålsatsning... dom kanske satsar efter sin budget????
Kommentera

Ointressantare elitserie än den som kommer 06/07 har inte upplevts under 32 säsonger. För att inte tala om Brynäs lag. Känns verkligen ovärdigt och tragikomiskt med ny, fin arena och allt. Även om jag aldrig "köper" Brynäsledningens snålsatsningsfilosofi måste jag ikväll delge ledningen min medkänsla och sympati efter de senaste dagarnas brandskattning av spelartruppen. Det känns för jäkligt alltihop, helt enkelt...
Kommentera

GävleLasse: Det värsta är väl att NHL-klubbarna kan fortsätta att plocka spelare efter den 15 Juni,men då blir dem ju tvungna att pynta 100.000 dollar.O det är ju ingen summa för en NHL-klubb!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det finns många spelare som är i riskzonen att lämna, Vi får se vad som händer under de kommande 14 dagarna.
Kommentera

GävleLasse: Några spelare? Tyvärr så tror jag att spelare som Månsson och Malmström också ligger i farozonen och det skulle inte förvåna mig ett dugg om Penguins sockra budet till Salmonsson, då drar han utan att ha tagit ett skär i Brynäströjan. Och drar "Bäckis", ja då är det riktigt kris!! Summa summarum, vi har inte sett den sista Brynässpelaren lämna för NHL säsongen 06/07.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja absolut... Ett bra lag är alltid den bästa medicinen. Vi får se vad de tar in för ersättare. Blir det floppvärvningar så kommer vi att kunna ha egen toalett på Läkerol arena, för fler lär inte komma på matcherna... Å de skal ju bygga några toaletter extra nu ;)
Kommentera

GävleLasse: "Jag ser detta som ett tillfälle att förstärka laget. Görs inte detta så är saken en helt annan"

Vis av erfarenhet är jag rädd att saken då blir en annan.....
Kommentera

sylf: Jag tycker att det är rätt konstigt att alla är så oroliga över att några spelare försvinner. Baserat på det man läst hittills med "Brynäs inte slagkraftigt nog" etc.

Jag ser detta som ett tillfälle att förstärka laget. Görs inte detta så är saken en helt annan. Men innan man tar fram sågen så måste man ju ge det ett försök.
Kommentera

« · 721993 · »