Brynäs IF

730575 inlägg · 7961 ämnen

Honken kvar eller inte ?

« · 722226 · » Till forumet

Sv: Honken kvar eller inte ?
Db_04:

Ja men va fan heter det då =)
Kommentera

mattias - 74: lika god ? kanske du skulle ringa den där tidningen som Erika Holst gick ut i ?

Han är säkert bra men jag tror nog Frasse får stå en hel del...
Kommentera

Db_04:

Tror ändå han är minst en lika god ersättare ist för Norrena!!
Kommentera

Falken: Inte om man tittar på namnet i alla fall.... men det var ett par år sen han gjorde sig ett namn där borta
Kommentera

Ingen dålig ersättare Linköping har hittat...
Kommentera

Bissett19:I mina ögon är det många muppspelare som får kontrakt på andra sidan.Hur kan det då komma sig att en sån som Angell ska spela i Svedala?Är han så dålig så att han inte platsar bland tvåvägskontraktskrivande dussinlirare från Sverige?Jag tror det inte, men fattar inte logiken.
Jag hade flera missade samtal från hemligt nummer,sprang genast ut och tog bort rosten på mina Bauer.Som freeagent har man ju tålamod och behöver inte skriva på första bästa:)
Kommentera

Ambroo: han håller hyfsad klass i allsvenskan .....sen fick han väll aldrig chansen i varken Leksand lr Timrå
Kommentera

Db_04: Den gamle bänkvärmaren från Timrå... Stackars gnaget, den killen når inte ens upp till ribban om han står raklång.
Kommentera

Ang NHL's åderlåtnnig utav dussinspelare så beror det nog kanske på att lockouten kostade på lite.

Sjukt iaf att dom plockar folk till höger och vänster, dax att registrera sig som spelare hos Svegs IK :-))

Kommentera

Bissett19:
Ja, jag är rädd för att jag kallas över till nån training-camp....
Speciellt om dom fått reda på att jag har elitgrillor liggandes i garderoben...
Kommentera

Clubsport: Var beredd på telefon,har du klubba o griller så kanske nån GM over there ringer snart:)
Kommentera

DMartinssonBSKV: Gjiorde han verkligen ett sååå bra Vm som alla snackar om,han nollade visserligen mot Usa ikvarten,men som var jäkligt bleka,sen släppte han fyra puckar mot Kanada i semin,i finalen mot tjeckerna kunde dem ha hängt en slips i ribban istället,för tjeckerna sköt ju knappt ett skott mot mål!!

Jag är skeptisk!!!
Kommentera

Det är helt sjukt vilka spelare som NHL tar och ger skambud nu är Fredrik Johansson, VIK-spelare dom senaste 2 åren klar för Edmonton men först ska han spela ett år för Frölunda. När dom nu tar spelare av allsvensk klass så är det nått som är fel, det blir trångt i farmarligorna för svenskarna dom kommande åren...
Kommentera

DMartinssonBSKV:

Om inte om hade varit, så hade kossan varit en häst...
Kommentera

Bissett19: Hade han inte gjort ett bra vm hade han kanske inte fått ett lika bra kontrakt. Han hade säkert fått kontrakt förslag om han inte spelat vm, men inte så bra då kanske och då hade han kanske inte tagit det.
Kommentera

DMartinssonBSKV: Ni måste sluta hänga upp er på vad han gjorde under Vm,klubbarna därborta har scoutat Honken hela året,sen att han gjorde ett hyfsat VM ökade ju hans chanser att få spela NHL igen!!
Kommentera

DMartinssonBSKV: Japp... jag tycker att det är kanonkul att Honken har blivit en erkänt bra målvakt. Ett ypperligt tillfälle för Brynäs att inse att nu har man inte en Honk i målet som "räddar" oss i match efter match. Nu gäller det att ta tillfället i akt och förstärka LAGET...

Får vi en målvakt som snittar ett mål mer i arslet den här säsongen så får vi helt enkelt se till att vi GÖR två mål mer i snitt per match.. Enkel Matte ;)
Kommentera

Pelle Borås: Det finns inte så mycket att fota just nu. Du kan få en liten lägesrapport istället.

Inne i själva Arenan, ja där Honken INTE kommer finnas den här säsongen så har man städat ur och spolat av isytan. Man valde att behålla isen under hela tiden som bygget pågick. Allt för att skydda isanläggningen och främst kylslingorna i golvet. Nu är isen nedsmält och som det verkar så har isen varit ett fullgott skydd.

Inga stolar har börjat monteras och jag har inte heller sett några utanför så vi får se när leveransen kommer. I övrigt så går bygget sin gilla gång och man har sett att fler och fler entreprenörer har packat ihop efter fullgjort arbete. Man har även röjt upp en stor bit i skogen ovanför Arenan som är avsedd som parkering. Till den så har man även röjt upp en väg som gör att man får bort mycket av trafiken invid arenan. Den nya infarten kommer att kompletteras med en ny rodell borta på Norrbågen.

Det ska bli spännande att se hur mycket de hinner med innan det är dags för ispremiär den sista Juli, den kommer givetvis inte att vara inne i arenan utan i B-hallen. Men då vet man i alla fall att det snart är dags.
Kommentera

Jaha är alla nöjda nu att honken gjorde ett kanon vm?
Kommentera

Pelle Borås: vem är killen i Borås.. Borås förstekeeper från i fjol Jimmy Danielsson är klar för AIK.

för antar att du inte menar
Martin Spångberg eller Pär Åkerström
Kommentera

Bissett19: Ops, kan ju bli problem där. Om Kristan är liten.. Så är även Sperrle, vars svaghet var just att täcka höga skott.
Kommentera

GävleLasse:
Dags för lite nya bilder från arenan.
Om jag ska spela banjo får du ta mej tusan fortsätta med ditt extraknäck som amatörfotograf........
Kommentera

GävleLasse:

Jodå. jag tror fortfarande på en ny storhetstid för Brynäs. Men det blir ju lättare om vi får behålla nyckelspelarna.

Och skulle det gå åt h-e med gamla goa Brooklyn kan man ju alltid börja engagera sig i landslaget istället, eller hur =)

För övrigt tycker jag ersättaren verkar vara ett hyfsat alternativ, om han nu har spelat i VM flera år. Det kunde ju ha varit betydligt värre......
Det lär finnas en målvakt i BoråsHC som vill ha mer speltid. Vi får hoppas att slovenen skriver på innan Boorken upptäcker boråsaren.......
Kommentera

Bissett19: Hmm, när jag kollar statistik tycker jag mig se att han är 1.83. Då var han onormalt lång för att vara kort i sådana fall.
Kommentera

Paddan: Hoppas han når upp till ribban då:)
Kommentera

Clubsport: sen har ni ju Sperrle"""""""""""
Kommentera

Bissett19: Robert Kristan var ju Sloveniens VM-målvakt i detta års VM, ganska liten och reaktionssnabb kille om jag minns rätt.
Kommentera

GävleLasse: En sloven!!

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=33199

Har heller aldrig hört talas om snubben!!
Kommentera

sylf: Ingen man hört talas om... why am i not suprised..
Kommentera

GävleLasse: Ersättaren ska tydligen heta Robert Kristan eller nåt liknande.Enl kvällspressen.
Kommentera

kungsbacka: Precis så är det. Nu är det nya tider, NHL verkar ha ändrat sina tankegångar runt hur de vill göra med sina "prospects". Att skrika sig hes en hel säsong över hur jävla bra ens målvakt är så sedan på ett naivt sätt tro att få behålla honom när NHL haft scouter på VARJE match med Brynäs i år. Honken har aldrig hymlat med det faktum att han vill tillbaka till Amerika. Nu har han fått sitt livs chans. Det unnar jag honom!

Att Brynäs riskerar att åka ur skyller jag mer på andra faktorer.
Kommentera

GävleLasse: Ja visst är det så.Det är faan inte synd om brynäs samma gäller för alla lag! Men jag förstår att en del är besvikna men det är bara att lyckönska dom spelare som får chansen att spela i nhl.Jag var ochså besviken ifjol när mitt älskade timrå drabbades hårt.men jag sa grattis till dom som stack.Det är bara att gilla läget.
Kommentera

Pelle Borås: "Ny hall, Boork, tålamod och långsiktighet är fyra faktorer som får mig att tro på en ny storhetstid för kära Brynäs.
Pelle Borås 2005-11-23 16:53"

Det gick inte riktigt som du tänkt dig va?
Kommentera

Pelle Borås: Jag är skitnöjd. Det är hur kul som helst att se våra krigare göra bra ifrån sig i ett VM. Det är v ä l d i g t bra reklam för Brynäs, det måste det vara då de pushat om bilder på sina guldhjältar via en ovanligt irriterande popup i över en vecka. ;)

Jag är övertygad om att Honken dragit oavsett om han spelat VM eller inte. Att du gnäller och hoppas att ingen i Brynäs får spela i tre kronor visar bara hur jävla inskränkt du är...

Fortsätt med ditt banjolirande.
Kommentera

Gävlelasse:

Nu kan du stryka ”än”.
Visst är det underbart när våra spelare lyckas i VM och spelar till sig NHL-kontrakt.

Vilken reklam för Brynäs!!!
Kommentera

Tycker det sannerligen är synd att "Honken" ännu en gång lämnar Brynäs i en "prekär" situation. Samtidigt kan man ju alltid trösta sig med att han faktiskt då o då såg till att Brynäs förlorade vissa matcher. Konstiga sargstudsar, studsar över klubbladet samt inkastade puckar till höger o vänster. Men som sagt dessa sista rader är bara en "sorts" bearbetning av läget och fasa för framtiden;-)) Lycka till "Honken" over there again""""""
Kommentera

Vi har ju en jäkla fin Arena i höst som vi kan beundra medans laget värvas sönder...
Kommentera

70 Rodrigues: Det får visa sig. Det är med blandade känslor som man befarar att ersättaren kommer att hämtas från Amerika/Kanada. Om det är en transatlant eller om det blir en Europe får vi se. Jag hoppas att det blir en Europeisk målvakt som tröttnat på att försöka slå sig in i NHL.
Kommentera

JanT: "Är även övertygad om att vi får en fullvärdig ersättare till honken"

Jo tjena!! Men fortsätt du att greppa efter halmstrån.
Kommentera

JanT: Lite otur att ni gjorde er av med Korhonen.
Kommentera

GävleLasse: Föga oväntat att honken sticker.....

Det som är intressant är vissa skribenters reaktion; I vintras dissades exempelvis Almtorp å det grövsta för att i nuläget vara rena rama nyckelspelaren och en "kännbar förlust". En lika obegriplig som förutsägbar reaktion här inne.....

Själv ser jag det hela som ett utmärkt tillfälle att köpa in en redig målskytt för Almtorps och Widings löner. Är även övertygad om att vi får en fullvärdig ersättare till honken. (håller helt med sylf om att han har kastat in lite väl många puckar för att vara min personliga favorit)!
Kommentera

Har inte orkat läsa igenom allt om detta har länkats redan men här uttalar han sig för [url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,834999,00.html]Aftonbladet[/url] iaf.

Kommentera

Följande träningsmatcher/cuper kommer att spelas inför säsongen 06/07

10/8 BIF-LIF i Sandviken 19.00
16/8 Cup i Tampere
26/8 BIF-TPS i Långshyttan kl.14.00
1-3/9 SCA Cup i Sundsvall
7-8/9 Mora Cup
14/9 BIF-DIF i Sala kl.19.00
Kommentera

Hittade en ung målvakt med en ganska passande efternamn för att spela hos er , ni får tippsa "mormor" att hålla koll på honom .
Kommentera

GävleLasse: mmm och han gjort sig måttligt poppis varje lag hans son fredrik har vart i :)
Kommentera

Db_04: Jag vet inte det ja...Vi får se hur det hela utvecklar sig. En sak är säker: Man skall inte underskatta vår målvaktstränare. Han gjorde underverk med både Korhonen och Honken inför och under den här säsongen.

GO PECKA!
Kommentera

GävleLasse: har du krökat till ? Backlund är klasser bättre än Sperrle
Kommentera

Db_04: Vi får väl se.... Leksand ska ju ta sig dit med... ;)
Kommentera

Ambroo: Det finns en anledning till att Asplölvet INTE är Brynäsare längre. Och vad backlund kommer att uträtta får vi se. Det känns som att Backlund och Sperrle är ganska likvärdiga.

Visst får du vara skadeglad... fram till säsongen börjar. Sedan blir det min tur ;)
Kommentera

Bissett19: ja gör han så.......så kan man väll bara säga.... Vi ses i kvalet....

Men nu gör inte Sundlöv så utan han köper in nån så får Sperrle öppna båsdörr
Kommentera

« · 722226 · »