1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733229 inlägg · 7962 ämnen

Honken redan klar för VF?

Sv: Honken redan klar för VF?
FreddanVF: Du glömmer EN vinkel i det hela... Nu var det FBK som blev blåsta... vem faan vill spela i FBK? ;)

Exakt.. går han till frölunda till nästa säsong så är det bara att önska honom lycka till och vi får skicka mormor på målvaktsjakt..

mok:
Måhända har VF fått till ett bättre avtal med Scandinavium nu.
Varför inte bygga ut Frölundaborg?
Skulle vilja se en ny arena i Eriksberg, gärna havsutsikt:-)

GävleLasse: Nä jag vill då inte dela lag med Jönsson =)

kentalalarsson: Idioterna(GBG Kommun) ska satsa 100 miljoner på att rusta upp Frölundaborg när det är en större arena vi behöver. Scandinavium är slutsåld i stort sett varje match nu. Och dom lägger ner pengar att rusta upp Borgen så att dom kan flytta Frölunda dit när dom ska ha hit massa evenemang till Scandinavium. Vilket skulle medföra att vi tappar i kapacitet att ta in folk. Skandal.

Man borde kunna använda 100 miljoner kronor på ett vettigare sätt.

kentalalarsson: Dom har ett bra avtal med Scandinavium med borgen i all ära men tror den behövs till annat sen får man nog riva den och det mesta runtomkring om man skall få plats med en arena som rymmer mer än dom 12044 som Scandinavium tar. Sen parkeringmöjligheterna och tillfartsvägarna är inte direkt lysande vid Borgen för tillfället.

FreddanVF: Vad gäller fair play omröstningen så tror jag folk röstar på Sanny Lindström för att han de är Timråiter. Om du förstår.

GävleLasse:
Ja, man förstår ju varför Bengt-Åkes son lämnade Karlstad för spel i VF:s juniorlag. Han såg ingen väg att utvecklas i FBK för tillfället.

FBK bör skaffa sig ett juniorlag. Det finns spelare så det räcker o blir över i Värmland samt Dalsland, för att satsa på juniorlag.
Här måste nog FBK ändra sig.

Metal Guru: Den omröstningen idiotförklarade vi igår :)

Metal Guru: "Vad gäller fair play omröstningen så tror jag folk röstar på Sanny Lindström för att han de är Timråiter. Om du förstår"

Trampade jag på en öm tå? När jag skrev om du förstår så vart det meningen att bli Om du förtstår vad jag menar. Jag menade att dom röstade på honom för att han inte direkt är Fair Play. Han brukar ju köra med fula knep och tackla i fel lägen och sånt där. Sitter väl rätt mycket utvisad också...

FreddanVF:
Helt klart behövs det en ny arena i Göteborg. Finner det mycket märkligt att man ej har hunnit längre i dessa planer.
Hästhoppningen, Friidrotten etc..kunde vara i Frölundaborg.
Bygg ut Scandinavium o flytta på Valhalla!

kentalalarsson: Är det inte Melodifestival där på Lördag kväll??Isf är det bäst att man vädrar ur alla former fjollighet innan gladiatorspelet kommer dit på Söndageftermiddag.......:-)

Eller får vi se Günther sjunga nationalsången med sina babes.....:-)

OOHLAALAA.....

Bissett19: Vore bra om dom vore kvar så kanske vi Brynäsare kunde sjunga i takt. Jag skall vråååla iaf :-)

Bissett19:
Jag som skall se spektaklet även på Lördag:-)
Blir en hel del brynäsare där, så du får hålla utkik efter "fjollorna" i Brynäsdräkter:-)
Du kommer att få se en naken, nedbantad Carola, tillsammans med Månsson sjungandes nationalsången.

FreddanVF:
 "Trampade jag på en öm tå?"
Jag har inga ömma tår i detta ämne.

"När jag skrev om du förstår så vart det meningen att bli Om du förtstår vad jag menar."
Jag ar som jag tidigare antytt korkad, så jag fattar inte alls vad du menar.

Jag vågar påstå - utan att ha något som helst statistiskt belägg för det - att de som röstat på Sanny är minst till 98% Timråiter. Läser du samtidigt Timråboken - där det huserar gott om folk som röstar på honom - tycker de flesta att "Sanny är from som ett lamm, ett föredömme, en spelare att se upp till".

"Sanny är from som ett lamm, ett föredömme, en spelare att se upp till".

Ja det var ju också ett sätt att se det på...

« · 686607