Brynäs IF

724809 inlägg · 7958 ämnen

Honken signad from 16/9...

« · 403999 · » Till forumet


Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Där ser du vad som händer när det är soligt väder ute och du lämnar Brynäsöl kvar som du bara sippat på.
Solsting och öl kan tydligen få folk att yra om SM-guld ;)

Verkar i varje fall kunna bli en riktigt intressant premiärmatch i Gavlerinken säsongen 2004-2005. Jäkligt synd att jag tydligen har föreläsningar fram till 16-tiden den 21 september och måste vara uppe i Umeå vid 8-tiden morgonen efter.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: Ja, det var också en skröna. "Hans flickvän från Gävle gör att han säkert spelar i Brynäs om några år." Han måste ha lagt av nu, va?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: Aftonbladet och Expressen har inget annat än TT:s nyhet. Hur det ser ut i pappersvarianten idag vet jag inte.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström:

Jag hittar inte artikeln.
Förutom i din länk då.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Lilljanne: ...och när kommer Esa Tikkanen. Jag har väntat många år på honom nu. ;)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström:
Brynäs


Nyförvärv - klara:
Tomas Jonsson tränare
Mikael Wahlberg (-72) f Kassel
Vesa Viitakoski (-70) f Ilves
Niklas Andersson (-86) b Brynäs J20
Sebastian Sulku (-72) b Blues
Mikko Luovi (-73) f Lukko Rauma
Andreas Dackell (-72) f Montreal
Johan Holmqvist (-78) mv Houston

Från Hockeymagasinets hemsida.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Hutta: Ett tips bli medlem i BSKV dom ordnar resor upp till Gävle flera gånger per säsong! (www.bskv.com)

Jag känner en hel del av dom som är medlemmar där och det är hyvens killar och tjejer!

Själv så är jag medlem i Brooklyntigers eftersom jag är boende i Sthlm
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: vadrårå?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström:

Då får jag uppsöka ögondoktorn.
Kommentera


Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: nej läste nyss på expressen
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa: Håller med dig om att skrika SM-Guld nu är väl nog lite för mycket eftersom man måste göra mål också ;-)

Men stabilt mittenlag skall vi nog kunna bli, och som vanligt så skriver jag att i slutspelet kan allting hända!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Så som det ser ut får jag allt ta och åka upp till Gävle och se någon(några matcher) den här säsongen. Det är pinsamt att man varit Brynäs anhängare i 15 år och inte sett en enda match i Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström:

Det var i tidningen igår va ?
För idag kan jag inte hitta något,
och är det något idag är jag halvblind.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Lilljanne: ja bara en tidfråga va?

hoppas det går för brynäs iår nu då!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Ännu en positiv överraskning från Brynäs. Fortsätter säsongen som Silly season kan det bli hur kul som helst. Brynäs har aldrig värvat bättre än inför kommande säsong. Men helt nöjd är man ju aldrig. När kommer Ragnarsson?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
"Honken" förstärker Brynäs
Johan "Honken" Holmqvist är tillbaka i sitt förra elitserielag Brynäs.


Holmqvist och klubben har kommit överens om ett ettårskontrakt, som börjar gälla den 16 september, förutsatt att han inte får något AHL- eller NHL-kontrakt före den 15 september. Fram till dess kommer han att träna och spela träningsmatcher med Gävlelaget.
26-årige "Honken" har tillhört Minnesota de två senaste säsongerna, men spelade mest i farmarlaget Houston.
Målvaktskollegan Joakim Lundström lånas ut till Almtuna under den tidsperiod som "Honken" tillhör Brynäs.

Från expressen

Se länk!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Hutta:

I Honken´s fall spelar det ingen roll om det blir lockout eller inte.
Det handlar bara om han får ett NHL-kontrakt före 16/9.
Annars är han Brynässpelare HELA säsongen 2004/2005.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: Tänk på att 08 lagen behöver all publicitet de kan få. Något särskilt publikstöd har de ju inte så fort det börjar gå dåligt.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: näe jag vet...men dom är bara avundsjuka för att djurgården kommer gå dåligt iår!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Hutta: Även om det inte blir strejk så är det inte säkert att Honken får ett kontrakt over there. Långt ifrån faktiskt enligt vad man kan läsa i dagens tidningar.

Guld och SM-final? Nu får ni väl lugna ner er pojkar. Först och främst är det slutspel som gäller. Väl där är det kanon att ha en cupmålvakt som Honken, men det krävs en hel del mer...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Inte ett ord om Honken´s eventuella övergång till Brynäs IF på Expressen eller Aftonbladets hemsidor.
Hade Djurgården varit i Brynäs läge hade det varit förstasida direkt.
Men vi icke 08-lags supportrar är vana.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Ser dock väldigt mycket bättre ut än förra säsongen. Och hur det än går så nog tusan ska Brynäs komma förre Mora.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Snygg bild på ramsidan förresten!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström:

Nu får ni ju lugna ner er. Visst är Honken en bra målis och ett jättebra tillskott till Brynäs, men att tro att det blir final och SM-guld nu är väl att gå åtminstonde ett par steg för långt.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Hutta: jo visst
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Det hänger helt på om det blir lockout i Nhl eller inte.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
84 Norberg: ja blir det inte Final nu med honken då e det nånting som inte riktigt stämmer!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
En önskan hade i alla fall varit att vi hade värvat 1 back och 1 center till.
Men finns det inga pengar så är det som det är.
Man får rätta mun efter matsäcken, och efter dom förutsättnigarna tycker jag att våran trupp ser bra ut på pappret.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
84 Norberg: Ser som sagt riktigt bra ut, många tycker att vårt backbestånd ser väldigt tunt ut och även jag men man ska inte skjuta under stolen med att förra säsonger under ett par matcher hade vi ett klockrent försvar som jobbade tight med en storspelande Korhonen som sista utpost. Sen låter vi Tomas som gammal storback finputsa på det här samt med nytillkomna Wahlberg och Louvi som tar ett stort ansvar hemmåt och det ser mycket bra ut.

Sen att vi har tre kedjor med mycket bra klass på och en 4e line som inte blir mycket sämre kan vi gå en mycket trevlig säsong till mötes :)

Å inte att förglömma kanske elitseriens bästa målvaktsduo. Nu hoppas jag bara på att NHL strejken blir avblåst eftersom Honken sannolikt kan bli kvar i Brynäs iallafall!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
rafalski: Nejdå Ingen solsting eller golfboll iskallen!

Vi får hoppas nu att ingen ger något bud heller på honom, det är ju trots allt långt kvar tills September!

Tror dock risken är minimal att det kommer något bud!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: En het dag på golfbanan, dan efter ser jag att Honken är "klar", solsting !
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
nimrod: Man hoppas att Almtuna låter Jocke blir förste keeper om han sköter sina kort väl så om Honken sticker till NHL nästa säsopng så har vi Jocke som e sporrad till tänderna och skriver på ett nytt kontakt med oss och utmanar topp keepern Markus om 1:e platsen mellan stolparna..

Föresten så här bra målvaktspar har vi inte haft senaste 5 säsongerna.
Att ha både Korhonen som var rikitgt vass förra säsongen, Lundström som e j20 landslagets förste keeper och nu Honken, en av våra stora hjältar -99 i samma trupp e helt ofattbart!

Det e så skönt att verkligen veta att brynäs vill vinna tillbaka titeln denna säsong. De vet att de kan göra det och de vet att de har spelare till att avgöra jämna matcher denna säsong.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Kalle K: Insamlingen är avslutad men kontona är fortfarande öppna för den som vill sätta in en slant! (se länk)

alla kan ju inte göra som Timrå genom att åderlåta en klubb som Sundsvall ;-)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
nimrod: Jag tror att om honken blir kvar så blir Jocke 1:e målis i Almtuna.

Det står dock ingenting om Jocke på deras hemsida men dom har bara en målis uppsatt i truppen.

Almtuna har ju förövrigt samarbete med DIF också! (se länk)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander:
Dom räknar väll med att ni supportrar fortsätter med er
insamling för att rädda dom? ;-)
Nej grattis till en bra värvning om det löser sig för er.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
84 Norberg: Helt riktigt jag är ganska säker på att Jocke kommer få mycket mer istid i Almtuna än vad Brynäs haft möjlighet att ge honom kommande säsong. Och just istid är vad han behöver som mest när han fortfarande utvecklas som mest.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Va gött.
Hoppas att Honken blir kvar.
Sundlöv sköter sina kort perfekt.
Härligt med ytterliggare en ex.Brynäsare som återvänder Brynäs IF.
Det börjar bli en vana nu.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Nej inte jag heller om jag ska vara helt ärlig, tycker dock det är lite klantigt att gå ut med det i pressen med tanke på vad supportrar, sponsorer fick gå igenom förra året. Tankegångarna på vanliga Gävlebor drar väll idag åt följande håll "Kommunen hjälpte Brynäs genom att köpa deras gym för x antal mille och fortfarande verkar dom inte ta ekonomin på allvar"

Tycker inte det ger respekt till supportrar, företag samt kommunen som tillsammans hjälpte Brynäs att elitlicensen
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Efter att ha läst igenom dagens tidn i gd.se så har ja ändrat uppfattning ang förvärvet av Honken.
Ja tyckte det först var ett rån mot Jocke L att han blir petad när han enbart har 1 års kontrakt med oss och om Honken sticker mitt i säsongen. Men det kan han inte göra nu.
Antingen så sticker han innan ES börjar eller så spelar han hela säsongen och då lånar vi ut Jocke till Almtuna.

Det känns väldigt betryggande att ha ES bästa målvaktspar.
Går vi inte långt i slutspelet nu så då e det någe fel.

Ja hoppas att Jocke får stå de flesta matcher i Almtuna denna säsong och att Micke och Tommy kan behålla honom med att skriva på ett nytt kontakt efter denna säsong. Det e mycket vikitgt att vi behåller Jocke i truppen.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
nimrod: Reagerade också på det och tror som du att BIF inte skulle sätta sig på pottan igen när det gäller det ekonomiska!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Den här delen förbryllar mig mycket:

"Hur klarar ni värvningen ekonomiskt?

- Allt har gått så fort så jag har inte hunnit sonderat terrängen än, men jag räknar med att det ska lösa sig, säger Sundlöv. "

Hade svårt att tro att Brynäs skulle göra en liknande värvning och inte ha det ekonomiska spikat med tanke på förra säsongens bekymmer.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Här kan ni läsa lite mer om Honken1

"Honken" tillbaka i Brynäs
Ratades oväntat av Minnesota - väljer elitserien om inte någon ny NHL-klubb dyker upp
-
En mindre hockeybomb briserade i går.
Allt tyder på att Johan "Honken" Holmqvist kommer att spela i Brynäs den kommande säsongen.
- Vi är överens om ett ettårskontrakt, bekräftar Brynäs sportchef Micke Sundlöv.

[f]Hela Artikeln: Se länk![/f]
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Kommer att bli roligt att se Honken i Brynäskassen igen. Vi får hoppas att det går bra. Vissa som stuckit över till NHL genom åren har varit högst medelmåttiga när de återvänt till elitserien.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Hong Kong: Det fina i kråksången är att varken #25 eller #1 kan känna sig säkra på sin plats, vilket kommer att sporra dom till stordåd!


Nej nu skall man sluta ögonen efter att ha smuttat klart på en Brynäsöl!

[bild]www.brooklyntigers.com/BILDER/olrek.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: Man blir hur glad som helst att Honken kommer hem igen, sen får vi se om han stannar som många redan påpekat. Men!!..Hur pass bra är han? Det är väl dock bara två-tre matcher han har fått vakta kassen i NHL. Minns jag rätt så drog han på sig två tvåminutare i sina första matcher i Rangers. Men jag kommer dock somna gott i kväll...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
rackham: Det är ju det som är själva grejen. Ponera att Honken, Ragnarsson och Modin signar. Försvinner dom så sitter vi inte med ändan bar eftersom dom flesta redan räknat BIF:s trupp som spikad och komplett, men faktum är ju att vi har plats för dessa herrar utan att behöva plocka bort någon annan viktig komponent. På backsidan t.ex ståtar vi med två juniorbackar på de sista platserna. Tror inte någon av dem tar så illa vid att bli utlånad till J-20 eller allsvenskan. Samma sak på forwardssidan, Danielsson jr. har nog full förståelse ifall han skulle få lämna sin plats åt en nykorad Stanley Cup-mästare.
Vi sitter inte med rumpan bar eftersom dessa spelare bara är bonusar, inte bärande element i laget.

Sedan ska det såklart vara helt ordnat med det finansiella, det är en förutsättning. Men jag kan inte i mina vildaste fantasier tro att ledningen nu skulle skriva guldkantade kontrakt till höger och vänster utan att ha täckning för det, med tanke på det ekonomiska stålbad vi nyss gått igenom.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Sulku verkar kylig och gillar små marginaler precis som en viss D-juice :-)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: Tror faktiskt att Ragnarsson behövs bättre än Honken för närvarande. Modin. Jorå!
Men det gäller att tänka till en gång extra så att Brynä inte sitter med ändan bar när det skall avgöras...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: "Homer" det är Melins smeknamn så du har helt rätt
Kommentera

« · 403999 · »