Brynäs IF

724823 inlägg · 7958 ämnen

Honken signad from 16/9...

« · 403999 · » Till forumet


Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Där ser du vad som händer när det är soligt väder ute och du lämnar Brynäsöl kvar som du bara sippat på.
Solsting och öl kan tydligen få folk att yra om SM-guld ;)

Verkar i varje fall kunna bli en riktigt intressant premiärmatch i Gavlerinken säsongen 2004-2005. Jäkligt synd att jag tydligen har föreläsningar fram till 16-tiden den 21 september och måste vara uppe i Umeå vid 8-tiden morgonen efter.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke:

Tikkanen ska till Sydkorea och spela om jag inte minns fel.
Till Asien var det i alla fall.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: men jag gjorde det direkt överst på hockey sidan
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Om man går in på www.eurohockey.net/players/ så kan man se Johan Holmquist statistik och den är då bättre nu än förr i brynäs!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström:

Okay.
Jag kollade bara på sporten.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: Till sydkorea skall han allt, han skall träna de regerande sydkoreanska mästarna Hall Winia
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Viitakoski, Wahlberg, Dackell och Honken är spelare i landslagsklass eller nästintill. Hur bra Louvi och Sulku är återstår att se. Hur skulle modo kunna matcha det här laget?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Här kan ni läsa en gammal artikel om Tikkanen när det ryktades om han skulle gå till bla Brynäs.
Intressant läsning ?
Nja, men lite kul i alla fall.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Lilljanne: ja foppa kan nog inte göra så mycket
Kommentera


Sv: Honken signad from 16/9...
Lilljanne: förrewsten såg ja Sulko på träningen.,..han är väldigt passnings skickligt och kan dribbla upp spelare som walhberg på läktaren
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Lilljanne: Som du ser på Makkans länk var det i Bollnäs han och frugan spenderade somrarna. Han brukade väl få träna med BIF-grabbarna om inte jag minns fel, det blev åtminsone så ngn sommar.

Paddan: Skoj att höra var Tikkanen tog vägen. Sydkorea av alla ställen... :)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Jag är medlem i BSKV men förra säsongen jobbade jag nästan samtliga gånger de var ute och reste.
Kommentera


Sv: Honken signad from 16/9...
Det där är väl Mike Dunham på bilden? ;-)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Äh, tala för dig själv du. Själv vill jag se det minst tio gånger i premiäromgången i elitserien. Zajkowski, som kommer att ha vida överglänst Salo under försäsongen, kommer givetvis bara att släppa in två mål.
Barmhärtighetsmål för att Porslin inte ska få huvudvärk igen...
;)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Paddan: Hur gör ni med Salo, sätter ni blyvikter på honom så att han inte lättar från isen ;-)

Skämt å sido- Denna säsong kan bli riktigt bra för oss båda och förhoppningsvis så blir det väl inga skador heller!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Paddan: vet inte vem Zajkowski är tyvärr....men salo kan nog vara duktig han också...klart man e stolt nu när honken e tillbax.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: nej för fan heller..inga skador...kolla min press för lite honken bilder.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
DavveSundgren: kanske...stod honken
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Nja, vi tänkte binda fast ett ben i varje stolpe så att han får kämpa lite ;)

Verkar överlag kunna bli en riktigt intressant elitserie säsongen 2004-2005. Många fina värvningar runt om bland lagen. Självklart hoppas jag innerst inne att det blir SM-guld för MoDo, men min målsättning är lika blygsam som vanligt: en plats bland de tio bästa.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Paddan: okey..men jag tror att "MoDo", färjestad, Brynäs, Linköping kanske.
Dom har väl överraskat..
MoDo kickade ju halva laget.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Tänk på att Modo även kommer att få tillbaka en del!

Rötottarna kommer nog och Foppa tror jag kör en säsong till i NHL
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Kicka, ekonomisk åtstramning, eller att välja att inte förnya kontrakt med underpresterande spelare går väl på ett ut. Under fjolårssäsongen hade vi 27 spelare på avlöningslistan, vilket väl få anses som lite väl många.
Men förhoppningen från vår sida är väl att kunna matcha in fler juniorer. Tobias Viklund och Mattias Hellström verkar väl i dagsläget vara de som ligger bäst till för att få känna på hetluften.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Paddan:

Av de spelare som lämnat MODO är det en och endast en spelare som jag ville ha kvar. Nä, det är inte Wernblom.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa: Tur att du accepterat att Kimmo Vesa inte längre huserar i Kempehallen...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Kommer ihåg så jävla väl att det stod på Aftonbladet.
Honken Du är störst...men nu har dom inte ens nämnt hans kontrakt med BRYNÄS...FY FAN!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa: Hmm, kan det vara Janss...nää, han har ju kontrakt. Nä, då har jag ingen aning.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Paddan: MoDo kan väl försöka få tillbaka Tobbe Lundström. Locka med gratis mobilabonnemang och SMS i kontraktet.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Dragan 2k:

Men Dragan, vad har jag sagt om att röka morötter? Det är inte bra för dig, det vet du ju. Du säger ju så konstiga saker då.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Paddan:

Nä, jag förstår det. Vill du ha en ledtråd till? Inte? Du får en ändå. Spelaren ifråga är back...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa: Då chansar jag vilt på Mika Lehtinen då. För att knyta an till Brynäs ska det bli kanonkul att se Honken igen om han kommer det vill säga. Det är ju fortfarande rätt osäkert känns det som. Kanske därför som Aftonbladet inte gör sådan stor sak av det hela.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa: Hmm, då chansar jag hejvilt och säger Wilde... ;)

Nej, du menar förstås Lehtinen. Jäkligt synd att man inte valde att förnya kontraktet med honom.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Dragan 2k:

Helt rätt. Imponerande.


Paddan:

Också rätt, men det var inte lika imponerande. Du har ju trots allt hört mig tjata om hur bra Lehtinen är i snart två år nu.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa: Tja, det tog mig ju två säsonger innan jag äntligen fick mig en Lehtinen matchtröja, bara lite synd att det inte ingick några knäckta klubbor i köpet ;)

Men förhoppningsvis blir Muraren minst lika jobbig att möta för motståndarna som Lehtinen.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa: >>>Du har ju trots allt hört mig tjata om hur bra Lehtinen är i snart två år nu.

Du ser hockeymatcher och uppskattar backars skicklighet på ett underligt sätt.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Frisco:

Eller så gör jag det på ett bra sätt. Det beror på vem man lyssnar på.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Har inte modo-fansen en egen sida att skriva på ?
Det är rätt så ointressant att behöva läsa om modo på Brynäs sida.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: Vi skriver om hockey.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: Det är nog hugget som stucket eftersom vi Brynäsare också skriver där samt detta är ju en Gästbok ;-)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander:

Jag trodde att man skulle diskutera respetiktive lag på respektive sida.
Då är det ju onödigt med alla olika klubbsidor.
Då räcker det med en enda sida som alla fans kan skriva under.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: Om jag vill diskutera med 65Selander så ska jag alltså inte kunna göra det eftersom jag håller på ett lag och han på ett annat? Nu skulle jag vilja be dig att kamma dig på ryggen men det gör jag inte.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: Meningen med SpS var att alla skulle kunna diskutera med varandra över lagtillhörigheter mm

Rätta mig om jag har fel!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Frisco:

Det handlar inte om vilket lag man håller på.
Det handlar om vart man skriver om respektive lag.
Du får diskutera med 65Selander hur mycket du vill.
Men här på Brynässidan vore väl det mest normala att diskutera om Brynäs eller ?
Jag vill inte läsa en massa dravel om Lehtinen eller andra icke Brynässpelare på den här sidan.
Vill jag läsa om modospelare går jag in på modosidan.
Rätt så enkelt att förstå va ?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander:

Rätt !
Rätt diskution på rätt sida.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan:

Om då man jämför Brynäs med MODO i en diskussion och diskussionen därefter flyter över på MODO eller en spelare i MODO, skall då den diskussionen (A) upphöra, (B) omedelbart startas som en ny tråd i MODO:s GB eller (C) köras parallellt i båda gästböckerna?

Om du svarade (B) på föregående fråga, hur skall vi då lösa det hela om diskussionen återigen övergår till Brynäs eller helt plötsligt innefattar Djurgården? Skall tråden då ligga spridd över hela SpS?

Nä, lite utanför Brynäs måste man kunna få vara, även i Brynäs GB.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa:

Visst visst hur man vänder sig har man arselet bak.
Det går att älta vilket som är rätt eller fel.
Lite felsnack får man acceptera.
Men jag tycker att det har varit lite för mycket jidder om modo på fel sida.
Jag upprepar att vill jag läsa om ett annat lag går jag in på deras sida.
Rätt logiskt faktiskt.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: Om 2-3 MoDoiter disskuterar MoDo här så är det som du skriver rätt ointressant
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
RavenLord:

Tack RavenLord !
En som förstår vad jag menar.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Ja nu när äntligen Aftonbladet skriver om BIF är rubriken självklart negativ
( "Brynäs målvakt rasar mot Brynäs värvning av ”Honken” )
Lite överdrivet att säga att han rasade när han var lite smått besviken
Kommentera

« · 403999 · »