Brynäs IF

724823 inlägg · 7958 ämnen

Honken signad from 16/9...

« · 403875 · » Till forumet


Honken signad from 16/9...
Honken har enligt Brynäs hemsida skrivit på för Brynäs över ett år om det inte blir spel i NHL/AHL. Lundström till Almtuna så länge Honken är kvar. Se mer på Brynäs hemsida...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
rackham: Ja fattar inte varför vi gör detta mot Jocke Lundström?
Han har ett 1 års kontrakt med oss och nu när han blir peted för förmån för en spelade som kommer att sticka till nhl snart igen.
Tror verkligen ledningen att Jocke kommer att välja brynäs igen efter att han har blivit petad?

Nä aldrig..... Faan. Jocke e våran bästa junior å så gör dom så här...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
84 Norberg: ja...håller med dej!
men han var ringrostig på träningen.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
84 Norberg: håller med...det är ett tufft beslut. MEN hur hade man reagerat om Sundlöv tackat nej till Honken och han hade spelat med någon av våra ES-konkurenter? Rätt naturligt av Sundlöv att göra så här...trist men rätt tror jag.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
84 Norberg: Det klagas när BIF inte lyckas värva sina återvändande NHL-proffs och nu klagas det när BIF faktiskt värvar en gammal NHL-brynäsare. Det är verkligen inte lätt att glädja Brynäsfansen.

Undrar just hur det hade låtit på den här sidan om t.ex Frölunda hade signat Honken. Vilken jäkla ramaskri det hade blivit!


Detta är ju faktiskt en KANONNYHET! Lika stort som Huselius eller Mårtensson till LHC eller någon annan kvalitetsspelare som signar för ett svenskt lag men sticker över pölen fortare än en daglöning ifall det inte blir någon strejk.

Får vi se en nyhet på texttv snart tro? "Brynäs IF värvar NHL-målvakt"
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: Håller med till fullo, det är en kanonnyhet! Det är ju en viss skillnad på en som har gjort ett antal NHL matcher och en som gjort ett par perioder i ES.

Det kan väl iofs tyckas lite synd att Lundström inte får chansen. Men den kommer nog och jag tvivlar inte på att han tar den. Det kan knappast vara så tungt att bli brädad av en SM hjälte. Jag tror han tar det med gott mod.

Kanon!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: Håller med om att det är lite krasst mot Jocke men nu har vi bra målvakter som håller!

Det går aldrig att göra alla nöjda och en måste ju bort för varje ny!

Välkommen Honken och till Jocke säger jag lycka till och på återseende!

Vilken kväll då även Daniel Andersson är klar för MFF !

Läge för en Brynäs öl, SKÅL!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: Men hur stor ät sannolikheten att honken stannar till höst?
Jag tror inte det är stor alls!
Tänk 16/9 det är långt dit!
Och han vill ju fortfarande satsa så..
undra hur mycket han får för från brynäs vid spel!?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: ja men honken är ju inte "klar".
efter 16/9 är man säker.
dom kan ju kontraktera han en timme före deadlionen som förra gången.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
rackham: FÖRRESTEN OM VI FÅR HONKEN I HÖST....DÅ LUKTAR DET FAN SM-GULD!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Jag tror inte han får ett kontrakt som han kommer att bli nöjd med därborta men man skall aldrig säga aldrig!

Jag kommer då att gotta mig åt detta eftersom han kommer att vara med i Mästarcupen samt SCA Cupen :-)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: OM det nu blir strejk så lär ju ni få ett av ES bästa målvaktspar.Inte så illa för er.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Portello: Det bästa är ju om han inte får kontraktet över pölen för då gäller hans kontrakt på 1 år!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Nog för att Brynäs brukar hålla sig med långvårdspatienter som Porslin och Sjödin, men är det inte lite väl magstarkt att skriva kontrakt med Honken? Eller siktar ni på något svårslaget rekord, att spela med äldsta målvakt i elitserien?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Paddan: Självklart! Hoppas att dom andra förstår att det inte är Lill-Honken :-))
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Vad förvånade de ska bli när han går ner och ska göra sin första benparad och lårbenet ramlar av och trillar in i målet.
Men lite extra stöd brukar hjälpa för de flesta. Vad skulle exempelvis Porslin göra om han inte kunde hålla sig i sargen...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Paddan: Som sedinarna menar du va ??? Hålla sig i sargen och nöta röven mot reklamen så de får byta ut den i varje periodpaus för att den ej syns längre ;)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
RavenLord: Tja, alla medel är väl tillåtna för att få en snygg rumpa. ;)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Paddan: jo så är det nog och de uppskattas nog i duschen antar jag "tycker de åker lite bredbent i vissa matcher" men va gör man inte för att hålla övriga i laget på gott humör ;)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Upptäcker att det saknas ett antar ord i trådämnet. Det skall väl egentligen stå "Honken välsignad och from som ett lamm 16/9"
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: Håller helt med Dig. Självklart ska man skriva kontrakt med Honken om han är tillgänglig, även med hänsyn tagen till att han försvinner om han får ett saftigt bud från USA. Sportchefens jobb är att ställa bästa möjliga trupp på isen och det måste vara tufft att skicka Lundström till Almtuna, men sådana hänsyn kan man inte ta. Vad hade fansen sagt om det kommit ut att vi tackat nej till Honken?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Jompe: japp bra sagt
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Blir det ingen strejk så får han säkert kontrakt därborta och sticker över. Men det gäller ju alla dessa NHL-spelare som nu kommer skriva på för svenska lag för att försäkra sig om att få åka grillor till vintern. Varenda en sticker såklart iväg igen samma sekund som strejken avblåses.

Jag förstår heller inte det här "voine voine, så synd det är om Lundström"-snacket. Hur många matcher tror ni han hade fått stått egentligen när Korhonen är den uttalade förstakeepern? Nog måste det vara bättre för honom att bli utlånad till ett allsvenskt lag och verkligen få spela hockey än att få öppna båsdörren ytterligare en säsong i BIF?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: okey...jo kanske dom tar han endå sista stund...brukar hända!

Och läste också att det skulle isåfall bli ett hett Målvaktspar: Korhonen och doktor Honken.

Ska han inte vara med den 5/9???

När går mästarcupen?

Nu råkar jag vara lite oinformerad med vart kan jag läsa om alla träningsmatcherna?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Från Brynäs hemsida:
"Johan och Brynäs IF har idag kommit överens om ett 1 års kontrakt som börjar gälla fr.o.m 16/9. Fram till dess kommer Johan att träna och spela träningsmatcher med oss."

Han ska alltså vara med och spela träningsmatcherna.

"11 Augusti kl. 19.00 i Sandvikens Ishall Brynäs - Timrå
19-22 Augusti spelas mästarcupen i Norrtälje, övriga lag är Leksand, MODO och Färjestad
2-5 September spelar vi SCA-cupen i Sundsvall, övriga lag är Mora, Timrå och Sundsvall
8 September kl.19.00 i Gavlerinken Brynäs - TPS Åbo
9 September kl. 19.00 i Sala Ishall Brynäs - HV 71
17 September genrepar vi kl. 19.00 mot Leksand i Långshyttan."

Sedan så vet jag inte om det är så vanligt med den nuvarande situationen som är i NHL och hur det påverkar ES. Att det blir strejk (vilket det kanske inte ens blir) i NHL händer inte så ofta, det var 94/95 senast...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Jompe:
Det blir en litet knepig situation av det här med konflikten mellan NHLPA och NHL. Ovisst kan man väl säga...
Honken har vad jag vet ett år kvar på envägs-kontraktet med Minnesota. Det bästa året rent ekonomiskt.
Att inte engagera honom för spel i Brynäs om han är tillgänglig från 16/9 blir knasigt. Att låta Korhonen och Honken konkurrera om förstaplatsen blir också lite knasigt. Att Lundström får stå matcher i Allsvenskan blir säkert bra. Om han får spela vill säga. Kan Almtuna lita på att han finns kvar resten av säsongen? Är Lundström etta i Almtuna?
Situationen lämnar många frågor att svara på.
Den viktigaste frågan att ställa för Sundlöv: Hur stor är chansen att Honken stannar hela säsongen?
Min gissning är att Sundlöv har fått tydliga signaler från "Homer" eftersom Brynäs tar de stegen de tar nu... eller är det bara en chansning?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
rackham: Vi spär väl på lite nostalgi från -99

www.aftonbladet.se/sport/9904/19/honken.html


Har hört från interenmatchen i kväll att Sulku verkar vara en kanonvärvning, har fina skott samt passningar!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
rackham: Ursäkta min okunnighet men jag förstod inte det sista. "Homer", är inte det Roger Melin?
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke:
Kan nog vara så att det är ett smeknamn på Honken också...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander:
Sulku verkar ha koll på offensiven, åtminstone på shinny-nivå. Men det lovar gott!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
rackham: Ok, då fattar jag.


Den här värvningen ter sig annars bara bättre och bättre i mina ögon. Om Honken stannar så har vi säkert ett av elitseriens bästa målvaktspar. Om det inte blir strejk och Honken plus en jäkla massa andra spelare sticker över står vi ändå inte med rumpan bar. Då är det bara att plocka in Lundström igen och ingenting har egentligen hänt. Till skillnad från vissa andra lag som kanske verkligen satsar på lockoutade NHL-spelare i sina trupper, dessa kan verkligen sitta med skägget i brevlådan...

Honken var första överraskningen. Ragnarsson och Modin nästa två? Sedan stänger vi butiken... :)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
rackham: Får hoppas att han överlever försäsongen och kan hålla formen igång!

Tror jag har skrivit det förut men någonting som gör han bra är att han har en uppfattning som Djoos hade med att kunna vända spelet snabbt med en öppnande passning från egen blå
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: "Homer" det är Melins smeknamn så du har helt rätt
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: Tror faktiskt att Ragnarsson behövs bättre än Honken för närvarande. Modin. Jorå!
Men det gäller att tänka till en gång extra så att Brynä inte sitter med ändan bar när det skall avgöras...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Sulku verkar kylig och gillar små marginaler precis som en viss D-juice :-)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
rackham: Det är ju det som är själva grejen. Ponera att Honken, Ragnarsson och Modin signar. Försvinner dom så sitter vi inte med ändan bar eftersom dom flesta redan räknat BIF:s trupp som spikad och komplett, men faktum är ju att vi har plats för dessa herrar utan att behöva plocka bort någon annan viktig komponent. På backsidan t.ex ståtar vi med två juniorbackar på de sista platserna. Tror inte någon av dem tar så illa vid att bli utlånad till J-20 eller allsvenskan. Samma sak på forwardssidan, Danielsson jr. har nog full förståelse ifall han skulle få lämna sin plats åt en nykorad Stanley Cup-mästare.
Vi sitter inte med rumpan bar eftersom dessa spelare bara är bonusar, inte bärande element i laget.

Sedan ska det såklart vara helt ordnat med det finansiella, det är en förutsättning. Men jag kan inte i mina vildaste fantasier tro att ledningen nu skulle skriva guldkantade kontrakt till höger och vänster utan att ha täckning för det, med tanke på det ekonomiska stålbad vi nyss gått igenom.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
micke: Man blir hur glad som helst att Honken kommer hem igen, sen får vi se om han stannar som många redan påpekat. Men!!..Hur pass bra är han? Det är väl dock bara två-tre matcher han har fått vakta kassen i NHL. Minns jag rätt så drog han på sig två tvåminutare i sina första matcher i Rangers. Men jag kommer dock somna gott i kväll...
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Hong Kong: Det fina i kråksången är att varken #25 eller #1 kan känna sig säkra på sin plats, vilket kommer att sporra dom till stordåd!


Nej nu skall man sluta ögonen efter att ha smuttat klart på en Brynäsöl!

[bild]www.brooklyntigers.com/BILDER/olrek.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Kommer att bli roligt att se Honken i Brynäskassen igen. Vi får hoppas att det går bra. Vissa som stuckit över till NHL genom åren har varit högst medelmåttiga när de återvänt till elitserien.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Här kan ni läsa lite mer om Honken1

"Honken" tillbaka i Brynäs
Ratades oväntat av Minnesota - väljer elitserien om inte någon ny NHL-klubb dyker upp
-
En mindre hockeybomb briserade i går.
Allt tyder på att Johan "Honken" Holmqvist kommer att spela i Brynäs den kommande säsongen.
- Vi är överens om ett ettårskontrakt, bekräftar Brynäs sportchef Micke Sundlöv.

[f]Hela Artikeln: Se länk![/f]
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Den här delen förbryllar mig mycket:

"Hur klarar ni värvningen ekonomiskt?

- Allt har gått så fort så jag har inte hunnit sonderat terrängen än, men jag räknar med att det ska lösa sig, säger Sundlöv. "

Hade svårt att tro att Brynäs skulle göra en liknande värvning och inte ha det ekonomiska spikat med tanke på förra säsongens bekymmer.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
nimrod: Reagerade också på det och tror som du att BIF inte skulle sätta sig på pottan igen när det gäller det ekonomiska!
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Efter att ha läst igenom dagens tidn i gd.se så har ja ändrat uppfattning ang förvärvet av Honken.
Ja tyckte det först var ett rån mot Jocke L att han blir petad när han enbart har 1 års kontrakt med oss och om Honken sticker mitt i säsongen. Men det kan han inte göra nu.
Antingen så sticker han innan ES börjar eller så spelar han hela säsongen och då lånar vi ut Jocke till Almtuna.

Det känns väldigt betryggande att ha ES bästa målvaktspar.
Går vi inte långt i slutspelet nu så då e det någe fel.

Ja hoppas att Jocke får stå de flesta matcher i Almtuna denna säsong och att Micke och Tommy kan behålla honom med att skriva på ett nytt kontakt efter denna säsong. Det e mycket vikitgt att vi behåller Jocke i truppen.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Nej inte jag heller om jag ska vara helt ärlig, tycker dock det är lite klantigt att gå ut med det i pressen med tanke på vad supportrar, sponsorer fick gå igenom förra året. Tankegångarna på vanliga Gävlebor drar väll idag åt följande håll "Kommunen hjälpte Brynäs genom att köpa deras gym för x antal mille och fortfarande verkar dom inte ta ekonomin på allvar"

Tycker inte det ger respekt till supportrar, företag samt kommunen som tillsammans hjälpte Brynäs att elitlicensen
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Va gött.
Hoppas att Honken blir kvar.
Sundlöv sköter sina kort perfekt.
Härligt med ytterliggare en ex.Brynäsare som återvänder Brynäs IF.
Det börjar bli en vana nu.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
84 Norberg: Helt riktigt jag är ganska säker på att Jocke kommer få mycket mer istid i Almtuna än vad Brynäs haft möjlighet att ge honom kommande säsong. Och just istid är vad han behöver som mest när han fortfarande utvecklas som mest.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander:
Dom räknar väll med att ni supportrar fortsätter med er
insamling för att rädda dom? ;-)
Nej grattis till en bra värvning om det löser sig för er.
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
nimrod: Jag tror att om honken blir kvar så blir Jocke 1:e målis i Almtuna.

Det står dock ingenting om Jocke på deras hemsida men dom har bara en målis uppsatt i truppen.

Almtuna har ju förövrigt samarbete med DIF också! (se länk)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
Kalle K: Insamlingen är avslutad men kontona är fortfarande öppna för den som vill sätta in en slant! (se länk)

alla kan ju inte göra som Timrå genom att åderlåta en klubb som Sundsvall ;-)
Kommentera

Sv: Honken signad from 16/9...
nimrod: Man hoppas att Almtuna låter Jocke blir förste keeper om han sköter sina kort väl så om Honken sticker till NHL nästa säsopng så har vi Jocke som e sporrad till tänderna och skriver på ett nytt kontakt med oss och utmanar topp keepern Markus om 1:e platsen mellan stolparna..

Föresten så här bra målvaktspar har vi inte haft senaste 5 säsongerna.
Att ha både Korhonen som var rikitgt vass förra säsongen, Lundström som e j20 landslagets förste keeper och nu Honken, en av våra stora hjältar -99 i samma trupp e helt ofattbart!

Det e så skönt att verkligen veta att brynäs vill vinna tillbaka titeln denna säsong. De vet att de kan göra det och de vet att de har spelare till att avgöra jämna matcher denna säsong.
Kommentera

« · 403875 · »