Brynäs IF

727085 inlägg · 7960 ämnen

Honken signad from 16/9...

« · 403963 · » Till forumet

Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: En het dag på golfbanan, dan efter ser jag att Honken är "klar", solsting !
Kommentera

rafalski: Nejdå Ingen solsting eller golfboll iskallen!

Vi får hoppas nu att ingen ger något bud heller på honom, det är ju trots allt långt kvar tills September!

Tror dock risken är minimal att det kommer något bud!
Kommentera

84 Norberg: Ser som sagt riktigt bra ut, många tycker att vårt backbestånd ser väldigt tunt ut och även jag men man ska inte skjuta under stolen med att förra säsonger under ett par matcher hade vi ett klockrent försvar som jobbade tight med en storspelande Korhonen som sista utpost. Sen låter vi Tomas som gammal storback finputsa på det här samt med nytillkomna Wahlberg och Louvi som tar ett stort ansvar hemmåt och det ser mycket bra ut.

Sen att vi har tre kedjor med mycket bra klass på och en 4e line som inte blir mycket sämre kan vi gå en mycket trevlig säsong till mötes :)

Å inte att förglömma kanske elitseriens bästa målvaktsduo. Nu hoppas jag bara på att NHL strejken blir avblåst eftersom Honken sannolikt kan bli kvar i Brynäs iallafall!
Kommentera

En önskan hade i alla fall varit att vi hade värvat 1 back och 1 center till.
Men finns det inga pengar så är det som det är.
Man får rätta mun efter matsäcken, och efter dom förutsättnigarna tycker jag att våran trupp ser bra ut på pappret.
Kommentera

84 Norberg: ja blir det inte Final nu med honken då e det nånting som inte riktigt stämmer!
Kommentera

Boström: Det hänger helt på om det blir lockout i Nhl eller inte.
Kommentera

Hutta: jo visst
Kommentera

Boström:

Nu får ni ju lugna ner er. Visst är Honken en bra målis och ett jättebra tillskott till Brynäs, men att tro att det blir final och SM-guld nu är väl att gå åtminstonde ett par steg för långt.
Kommentera

Snygg bild på ramsidan förresten!
Kommentera

Boström: Ser dock väldigt mycket bättre ut än förra säsongen. Och hur det än går så nog tusan ska Brynäs komma förre Mora.
Kommentera

Inte ett ord om Honken´s eventuella övergång till Brynäs IF på Expressen eller Aftonbladets hemsidor.
Hade Djurgården varit i Brynäs läge hade det varit förstasida direkt.
Men vi icke 08-lags supportrar är vana.
Kommentera

Hutta: Även om det inte blir strejk så är det inte säkert att Honken får ett kontrakt over there. Långt ifrån faktiskt enligt vad man kan läsa i dagens tidningar.

Guld och SM-final? Nu får ni väl lugna ner er pojkar. Först och främst är det slutspel som gäller. Väl där är det kanon att ha en cupmålvakt som Honken, men det krävs en hel del mer...
Kommentera

Makkan: näe jag vet...men dom är bara avundsjuka för att djurgården kommer gå dåligt iår!
Kommentera

Makkan: Tänk på att 08 lagen behöver all publicitet de kan få. Något särskilt publikstöd har de ju inte så fort det börjar gå dåligt.
Kommentera

Hutta:

I Honken´s fall spelar det ingen roll om det blir lockout eller inte.
Det handlar bara om han får ett NHL-kontrakt före 16/9.
Annars är han Brynässpelare HELA säsongen 2004/2005.
Kommentera

"Honken" förstärker Brynäs
Johan "Honken" Holmqvist är tillbaka i sitt förra elitserielag Brynäs.

Holmqvist och klubben har kommit överens om ett ettårskontrakt, som börjar gälla den 16 september, förutsatt att han inte får något AHL- eller NHL-kontrakt före den 15 september. Fram till dess kommer han att träna och spela träningsmatcher med Gävlelaget.
26-årige "Honken" har tillhört Minnesota de två senaste säsongerna, men spelade mest i farmarlaget Houston.
Målvaktskollegan Joakim Lundström lånas ut till Almtuna under den tidsperiod som "Honken" tillhör Brynäs.

Från expressen

Se länk!
Kommentera

Ännu en positiv överraskning från Brynäs. Fortsätter säsongen som Silly season kan det bli hur kul som helst. Brynäs har aldrig värvat bättre än inför kommande säsong. Men helt nöjd är man ju aldrig. När kommer Ragnarsson?
Kommentera

Lilljanne: ja bara en tidfråga va?

hoppas det går för brynäs iår nu då!
Kommentera

Boström:

Det var i tidningen igår va ?
För idag kan jag inte hitta något,
och är det något idag är jag halvblind.
Kommentera

Så som det ser ut får jag allt ta och åka upp till Gävle och se någon(några matcher) den här säsongen. Det är pinsamt att man varit Brynäs anhängare i 15 år och inte sett en enda match i Gavlerinken.
Kommentera

Poffa: Håller med dig om att skrika SM-Guld nu är väl nog lite för mycket eftersom man måste göra mål också ;-)

Men stabilt mittenlag skall vi nog kunna bli, och som vanligt så skriver jag att i slutspelet kan allting hända!
Kommentera

Makkan: nej läste nyss på expressen
Kommentera

Boström:

Då får jag uppsöka ögondoktorn.
Kommentera

Makkan: vadrårå?
Kommentera

Hutta: Ett tips bli medlem i BSKV dom ordnar resor upp till Gävle flera gånger per säsong! (www.bskv.com)

Jag känner en hel del av dom som är medlemmar där och det är hyvens killar och tjejer!

Själv så är jag medlem i Brooklyntigers eftersom jag är boende i Sthlm
Kommentera

Boström:
Brynäs

Nyförvärv - klara:
Tomas Jonsson tränare
Mikael Wahlberg (-72) f Kassel
Vesa Viitakoski (-70) f Ilves
Niklas Andersson (-86) b Brynäs J20
Sebastian Sulku (-72) b Blues
Mikko Luovi (-73) f Lukko Rauma
Andreas Dackell (-72) f Montreal
Johan Holmqvist (-78) mv Houston

Från Hockeymagasinets hemsida.
Kommentera

Lilljanne: ...och när kommer Esa Tikkanen. Jag har väntat många år på honom nu. ;)
Kommentera

Boström:

Jag hittar inte artikeln.
Förutom i din länk då.
Kommentera

Makkan: Aftonbladet och Expressen har inget annat än TT:s nyhet. Hur det ser ut i pappersvarianten idag vet jag inte.
Kommentera

micke: Ja, det var också en skröna. "Hans flickvän från Gävle gör att han säkert spelar i Brynäs om några år." Han måste ha lagt av nu, va?
Kommentera

65Selander: Där ser du vad som händer när det är soligt väder ute och du lämnar Brynäsöl kvar som du bara sippat på.
Solsting och öl kan tydligen få folk att yra om SM-guld ;)

Verkar i varje fall kunna bli en riktigt intressant premiärmatch i Gavlerinken säsongen 2004-2005. Jäkligt synd att jag tydligen har föreläsningar fram till 16-tiden den 21 september och måste vara uppe i Umeå vid 8-tiden morgonen efter.
Kommentera

micke:

Tikkanen ska till Sydkorea och spela om jag inte minns fel.
Till Asien var det i alla fall.
Kommentera

Makkan: men jag gjorde det direkt överst på hockey sidan
Kommentera

Om man går in på www.eurohockey.net/players/ så kan man se Johan Holmquist statistik och den är då bättre nu än förr i brynäs!
Kommentera

Boström:

Okay.
Jag kollade bara på sporten.
Kommentera

Makkan: Till sydkorea skall han allt, han skall träna de regerande sydkoreanska mästarna Hall Winia
Kommentera

Boström: Viitakoski, Wahlberg, Dackell och Honken är spelare i landslagsklass eller nästintill. Hur bra Louvi och Sulku är återstår att se. Hur skulle modo kunna matcha det här laget?
Kommentera

Här kan ni läsa en gammal artikel om Tikkanen när det ryktades om han skulle gå till bla Brynäs.
Intressant läsning ?
Nja, men lite kul i alla fall.
Kommentera

Lilljanne: ja foppa kan nog inte göra så mycket
Kommentera

Lilljanne: förrewsten såg ja Sulko på träningen.,..han är väldigt passnings skickligt och kan dribbla upp spelare som walhberg på läktaren
Kommentera

Lilljanne: Som du ser på Makkans länk var det i Bollnäs han och frugan spenderade somrarna. Han brukade väl få träna med BIF-grabbarna om inte jag minns fel, det blev åtminsone så ngn sommar.

Paddan: Skoj att höra var Tikkanen tog vägen. Sydkorea av alla ställen... :)
Kommentera

65Selander: Jag är medlem i BSKV men förra säsongen jobbade jag nästan samtliga gånger de var ute och reste.
Kommentera

Det där är väl Mike Dunham på bilden? ;-)
Kommentera

Boström: Äh, tala för dig själv du. Själv vill jag se det minst tio gånger i premiäromgången i elitserien. Zajkowski, som kommer att ha vida överglänst Salo under försäsongen, kommer givetvis bara att släppa in två mål.
Barmhärtighetsmål för att Porslin inte ska få huvudvärk igen...
;)
Kommentera

Paddan: Hur gör ni med Salo, sätter ni blyvikter på honom så att han inte lättar från isen ;-)

Skämt å sido- Denna säsong kan bli riktigt bra för oss båda och förhoppningsvis så blir det väl inga skador heller!
Kommentera

Paddan: vet inte vem Zajkowski är tyvärr....men salo kan nog vara duktig han också...klart man e stolt nu när honken e tillbax.
Kommentera

65Selander: nej för fan heller..inga skador...kolla min press för lite honken bilder.
Kommentera

« · 403963 · »