Brynäs IF

727626 inlägg · 7961 ämnen

HV 71-Brynäs

« · 1805134 · » Till forumet

Sv: HV 71-Brynäs
Skrubben: I mina ögon är skottet absolut inte otagbart. Men jag kan inte sitta och lasta Felix för det för det är inget "billigt" mål. Det är ett stenhårt välriktat slagskott som jag tror de flesta målvakter hade fått bekymmer med! :)
Kommentera

bradberry: inte en helt omöjlig teori. Något har hänt .. det syns tydligt. Har märkt att dom gärna backar undan när det blir kamp vid sargen .har sett det för många ggr så det är ingen tillfällighet .
Kommentera

Bratwursten : Jag tror att tvillingarna redan har skrivit på för en annan klubb. Det brukar vara så när spelare går från landslagsmässiga före jul till enormt mediokra efter jul.
Kommentera

Förstår inte heller varför folk envisas med att skriva tvinsen istället för twinsen? Finns det någon specifik anledning :p jag menar det är ju svenglish redan från början men ett fel behöver väl inte göra två fel :)
Kommentera

bradberry: har väl också att göra med att de trivs med bulans spel och förmodligen därför vill följa honom till Luleå.
Kommentera

bradberry: Ja det var sannerligen en teori det som ju låter ganska realistisk förutom då att det skulle göra dem sämre på isen.

Alla i laget brinner givetvis för Brynäs här och nu och slutspelet som komma skall. Endast eventuellt någon som inte får den speltid han anser sig förtjäna skulle eventuellt kunna tänkas tappa sugen och inte göra sitt bästa.
Tvinsen har ju alltid varit lite upp och ned så ingenting unikt med detta.
Kommentera

Jan Grismöbel: Min teori gällande Pow o Paw är att de i grunden gärna stannat i Brynäs men att en bra höst drev upp marknadsvärdet och i och med utgående kontrakt attraherade konkurrenter. Förmodligen har de fått bud från annan klubb (Luleå) som de hade hoppats att BZ skulle matcha. Då BZ absolut inte tänker erbjuda i närheten är de i praktiken klar för konkurrent samt att deras "förhandling" fött ett litet missnöje med Brynäs som inte vill matcha bud. Det är en naturlig förklaring till deras tillkortakommanden på isen...

OBS! Endast en teori så börja inte idiotförklara...
Kommentera

Huge: Får hoppas du har rätt ang tvinsen . Har sett lite tomt och passivt ut ganska länge nu . Det finns i dom det har vi alla sett .
Kommentera

Jan Grismöbel: "Dom jag tvivlar på är tvinsen . Det ser ut som att dom redan stämplat ut för nya uppdrag i en annan miljö . Hoppas bulan också kan se det ."

Tvinsen har haft det tungt en tid, säkert beroende på flera saker. Den ene har varit skadad, lite hattande mellan femmorna för att försöka hitta rätt igen osv.
Inget konstigt öht, sånt sker mer eller mindre för alla spelare i alla lag under en säsong. Att dom skulle ha stämplat ut bara för att Luleå ryktas som ny klubbadress nästa säsong, ger jag inte mkt för.
Det snacket hörde man ju även om Bulan härinne, under svackan: den berodde på att han sket i allt iom att han redan är klar för Luleå.
Nu hör man helt plötsligt ingenting om att Bulan skiter i allt iom att han är klar för Luleå. Märkligt...
Det går upp och ner, svackor kommer, svackor går.
Kunde vi ta oss ur svackan efter nyår och klättra i tabellen via 8 raka vinster så går det också för tvinsen att komma tillbaka efter en tung period.
Hoppas verkligen att Bulan också kan se det.
Kommentera

tjugo8: dessutom kan vi nästan skriva dom första 5 målen till Jensen. Eller Clark egentligen eftersom det var dom som bytte plats.
Kommentera

Metalman: Nä, normalt sett, på papperet och innan man spelat så tycker jag att Växjö borta känns som en svårare match än Malmö borta.
Hurså?
Kommentera

Carl Lejonkräk:
"Risken är förstås att det är laget med bäste målvakten som vinner när det är såhär jämt men vi får vinna på offensiven istället."

Risken? 😃

Hörde Wikegård diskutera om softa Brynäs.
Det är en risk.
Kommentera

Jan Grismöbel: Tvinsen tror jag kan bli nyttiga i ett slutspel, kanske inte som producerande enhet men de kan ta upp pucken i anfallszon, snurra lite och överlämna en offensiv tekning till nästa formation.

vi går för guld helt klart och denna säsong finns i alla fall sex lag som jag ser som seriösa utmanare till guldet.
Risken är förstås att det är laget med bäste målvakten som vinner när det är såhär jämt men vi får vinna på offensiven istället.
Kommentera

Huge: Första motståndet sedan Malmö borta...så du tycker Växjö borta är enklare :)
Kommentera

Var ju rätt beredd på det här... Men det känns tungt nu att kommande 2 matcherna är väldigt tunga också. Uuuurk. Inte ens ett mål...
Kommentera

30 mil för 3-0...

PoWs målsäsong:
5 första, 5 mål
13 mållösa matcher
2 på 2
19 mållösa

Det ger:
1 på senaste 27
3 på senaste 42

God natt Luleå!
Kommentera

Huge: Har stor tro på laget . Just nu finns det inget lag vi inte kan ta i ett sluttspel . Länge sen man kände sig så säker på att detta kan bli ett bra slutspel . Få tbx skadade spelare skruva skallarna på plats igen . Så kan det bli en lång och rolig vår . Kapaciteten finns absolut i laget . Dom jag tvivlar på är tvinsen . Det ser ut som att dom redan stämplat ut för nya uppdrag i en annan miljö . Hoppas bulan också kan se det .
Kommentera

mattiask: Bra analys. Sandström storspelade idag, dock gjorde han sin vana trogen att släppa in ett skott från blålinjen. Nu såg jag ingen repris, men det skottet kändes inte omöjligt.

Riktigt gött att Berra är åter i laguppställningen på torsdag.
Kommentera

Jan Grismöbel: Inget tryck i våra gubbar idag, Felix undantagen. Låg lite i luften efter 8 vinster och första riktiga motståndet sen Malmö borta.
4 missade frilägen pga tama avslut plus knappt ett avslut i 5 mot 3 är klara tecken på att skallarna inte var med den här kvällen.
Kanske en bra "näsbränna" som visar att nåt åt det här hållet är att vänta vad gäller motstånd i slutspelet, om man försöker hitta nåt positivt.
Med tvillingarna förhoppningsvis tillbaka efter en längre tids kräftgång samt Bertil, Nick, Blomman och Kilas tillbaka så är jag inte speciellt orolig inför slutspelet. Då blir det mer allvar sas och strid på kniven i varje match, vi har kapacitet att slå alla lag.
Bring 'em on.....😀
Kommentera

det är fan helt förgjort att lyckas vinna i den kyrkan... nu gjorde vi väl inte direkt ett ärligt försök heller, men 1 vinst vid full tid sedan kinnarps byggdes 2000 är rätt tung statistik...
Kommentera

Leonardo: Däremot en Malmöseger i morrn så börjar det kännas lite sådär.
Kommentera

Clarence:
Den boosten var väl ändå helt onödig...?
Bättre att de fått fortsätta fundera...
Kommentera

Clarence: 1 poäng ja, Linköping tog 2...vinner vi mot Frölunda så går vi förbi dem på torsdag...hoppas Malmö får pisk av Örebro imon också....Simon e väl tillbaka på torsdag och hoppas Blomman också o Kilas.....Johnson kanske på söndag
Kommentera

JawKee: Som vanligt där då... Äh fyfan vad jag hatar att spela i Jönköping.
Kommentera

mattiask: Hv imponerar absolut inte på mig . 2 matchen börjar med 2 turmål . Felix är ok i dag . Ineffektiva på klara avslut . Dom hade blivit mål i en av vinnstmatcherna vi haft . Bara bita ihop få tbx spelare så vi kan sätta pawpow på läktaren . Dagens match ett litet felsteg på marshen mot slutspel å hemmafördel .
Kommentera

Tror det var bra för oss inför torsdag att Frölunda till slut ändå fick med sig lite ikväll.
Kommentera

pjåtor: ja SAIK asen förlorar ikväll om inte FBK klappar ihop, sudden nu mellan Frölunda vs Linköping, sen tar vi Frölunda hemma på torsdag, 1 poäng mot Linköping och 3 poäng mot Karlskrona och 2 poäng mot Leksand....hoppas att Örebro kan ta Malmö hemma imon, Örebro har slagit dem 2-3 ggr
Kommentera

Handlar faktiskt lite om flyt och tur också. Och det har HV ikväll men inte Brynäs.
Kommentera

Bratwursten : Det är inte säkert att Söderström kommer vara deras etta i slutspelet vilket är en tydlig indikation på att deras mv-uppsättning är betydligt bättre än Brynäs dito.
Kommentera

Leonardo: en klen tröst ikväll att skaik verkar bli nollade dom också ..Vi tar Frölunda på torsdag
Kommentera

mattiask: bra sammanfattat
Kommentera

Zappaholic: han förlorar sin match i matchen = förlust men godkänt får han ändå
Kommentera

Klockren analys av Sjödda.
Vi har chanser för att göra 3-4 mål.
Söderström är riktigt grym idag. Felix gör en riktigt fin match han med.
Idag var det Hv som gör en bra match och framförallt sätter de sina chanser samtidigt som de får energin och flytet genom sina mål.
En av seriens svåraste bortamatcher samtidigt som Hv är i en riktigt fin form.
Kommentera

Bratwursten : HV har de tre senaste slagit SAIK, Frölunda och oss, de är i zonen, vi har lämnat den.
Kommentera

Tjurn : Ja vad är det som är så svårt att förstå för dig? Jag anser att Felix gör en så pass bra match idag att han ger oss chansen att vinna men utespelarna tar inte chansen.

Har inte pratat om HV:s målvakt...fattar du?
Kommentera

Nu m-å-s-t-e vi studsa tillbaka direkt och inte göra en klassiker och gå från formtopp till formsvacka. Frölunda ska vi ta hemma. Annars kan vi glömma allt vad hemmafördel heter.
Kommentera

Tjurn : Men TROFAN Söderström är bättre om han håller nollan medans Felix släpper in 3! Men Felix kan väl ändå ha gjort en bra match med en mängd bra räddningar??? Fan är du helt tappad?! Trött på dig eftersom du skriver endast för att provocera, skärp dig!
Kommentera

Forsberg 1978: Vi vinner på torsdag hemma, det kan sätta en hur mkt som helst på
Kommentera

Jag personligen är långt ifrån säker att Söderström kommer ha ett bättre slutspel än Rautio.
Kommentera

Sviten stannade vid 8:a raka hoppas nu för allt i världen det inte kommer en formsvacka! Nu MÅSTE spelare komma tillbaka från skadelistan!
Kommentera

pjotr63: Nej, det menade jag inte. Då hade jag väl skrivit det. Jag menar vad jag skriver om Felix insats. Du får gärna vara av annan åsikt.
Kommentera

Zappaholic: inte bättre än motståndarnas målvakt hur svårt kan de va att förstå
Kommentera

Peja: jo så är det kanske.. men alla målvakter kan ha en bra Dag Söderström är fortfarande en ung orutinerad målvakt. Får se vad han går för i slutspelet.
Kommentera

Peja: En sån dag bara detta, spelarna satt kvar i bussen.
Kommentera

Zappaholic: som jag ser det är det inte bara Brynäs som har missat frilägen utan även Söderström som har räddat frilägen. Och målvakten är som bekant en del av laget.
Kommentera

Jävlar vad vi bränt lägen idag, nollade asså...
Kommentera

Zappaholic: Söderströms insats är tillräckligt bra för att HIV71 skall vnina ikväll menar du...
Kommentera

Huge: skillnaden är att tvillingarna har varit "frånvarande" i många månader nu medan många andra har spelat bra hockey särskilt den här månaden.
Kommentera

Peja: För att vinna den här typen av matcher bör man också sätta sina frilägen, utnyttja fem mot tre samt inte göra självmål...

Felix insats ikväll är tillräckligt bra för att ge oss chansen att vinna. Punkt slut.
Kommentera

Bratwursten : ikväll har Söderström varit bättre än jag någonsin sett Felix. För hv är det fantastiskt att veta att han har det i kroppen. Precis som vi visste att Svedberg hade fantastiska toppar även innan slutspelet 2012.
Kommentera

« · 1805134 · »