Brynäs IF

730939 inlägg · 7961 ämnen

HV 71 - Brynäs IF 11/12-2010

« · 1319249 Till forumet

HV 71 - Brynäs IF 11/12-2010
Sista matchen innan julgröten.
Andersén skadad,annars samma lag som igår.
Kommentera

Sv: HV 71 - Brynäs IF 11/12-2010
Om brynäs klarar första 10 min, så kan det gå hela vägen!

Men med största sannolikhet så blir det en hemma vinst med : 3-2 (dock inget jag hoppas på)

Kämpa Brynäs!
Kommentera

Erat: Jag tror på "skräll" HV har många spelare som är uttagna till respektive landslag och resten är "trötta stjärnor" Som bara vill spela av matchen så de får lite ledighet. Samma gäller de äldre spelarna i Brynäs. Brynäs har fler unga spelare som är hungriga och därför vinner Brynäs med 4-2 sista i tom kasse.
Kommentera

Erat: Enligt stats är HV:s första perioder inte så imponerande. Däremot är dom bäst i hela serien under 2:a och 3:je perioder. Därmed inte sagt att så blir fallet imorgon.
Det är dock viktigt för BIF ,som alltid, att börja matchen bra.
Kommentera

Treklövern1912: Hungrigaste laget vinner i morgon, återstår att se om det är Brynäs. Svårtippad match med liten fördel HV

Kanske en förlängning till och 2-2 efter ordinarie
Kommentera

arnio: Hoppas att vi vinner och får en bra avslutning före uppehållet. HV har dålig stats i boxplay men som sagt stats är stats.
HV har vunnit de fyra senaste hemma mot BIF. Förlusten kryper självklart närmare.
Kommentera

Treklövern1912: Jag är lite orolig för hur pass tända spelarna är. Det finns en risk att man bara vill spela av matchen. Jag är speciellt orolig för de äldre spelarna typ Dackell, Hansen och Jonsson.. Fast när det gäller den sistnämnde så har han ju underpresterat hela säsongen.
Kommentera

nöjd med en ponäg den här matchen , då skulle vi ju avsluta med 7raka matcher utan förlust
Kommentera

henke1:

Höstsäsongerna med NC ser hyfsat lika ut:
Efter 29 matcher detre senaste säsongerna.

08/09:46 poäng
09/10 :39 poäng
10/11: 43 poäng
Kommentera

GävleLasse: Jag för min del tror att våra spelare är tända. De ser framför sig en möjlighet att dra i från slutspelssträcket vid en vinst. Huvudsaken är att de inte är övertända så att första perioden inte blir förstörd.
Vi vann mot HV hemma med klara 3 - 0 vilket vi har med oss. Å andra sidan har HV vunnit de fyra senaste hemma mot oss. Någon gång tar de slut, förlusten närmar sig helt logiskt. Hur det blir i praktiken ser vi om några timmar.
Hur konstigt det än låter är HV:s första perioder hemma inga höjdare precis, målskillnaden är 8 - 11. Däremot 2:a och 3:je har dom varit ruskigt bra.
Kommentera

Treklövern1912: Minns för ett par säsonger sedan. Brynäs var klara för slutspel och hade "dominanten" FBK kvar i sista omgången. Vinst och Brynäs hade avancerat till 6:e plats i tabellen och kunde undvika FBK. Ett FBK som vilade väldigt många tongivande spelare.

Vad gör Brynäs? Spelar omotiverat och oinspirerat. Summan: FBK i slutspelet och fyra raka torskar.

Det fanns tendenser redan i torsdags, inte bara i Brynäs utan rakt över. Dåligt spel och tjuriga spelare.
Kommentera

GävleLasse: Du nämner Dackell, Hansen och Jonsson. Jag tror att dessa spelare behöver det kommande uppehållet för att kurera sina kroppar. Speciellt Dackell och Jonsson.
Jag har också väntat mig mycket mer av Jonsson men kan det tänkas att skadan som han fick förra året har hindrat honom från att bli 100% genomtränad. Sedan, vad han var skadad för nyligen, vet jag ej.
Förhoppningsvis kommer han tillbaka med samma sätt som Nordan har gjort. Kommer han till den kapaciteten som vi vet han är kapabel till, så är det definitivt som om vi hade värvat en ny back.
Vi har något att se framemot.
Kommentera

GävleLasse: Tyvärr vill jag minnas att våra sista matcher för Juluppehållen har inte varit några höjdare. Har inte kollat statistiken men känslan är så.
Om så är fallet borde detta användas, tillsammans med det som jag skrev innan, som en tändvätska i förberedelserna till matchen.
Vi får hoppas att det istället är dags att göra en bra insats i år för Juluppehållet.
Kommentera

Treklövern1912: I och med att det aldrig blir några konsekvenser efter en skitinsats så kan CZ säga vad som helst för att försöka motivera laget. Han kommer i alla fall att tala för döva öron. Vi får hoppas att HV's spelare är ännu värre ;)
Kommentera

GävleLasse: I så fall får han använda megafon eller bära in en ljudanläggning med 4 x 1000 W. Eller varför inte en extra premie till spelarna i form av ledigt från träning på Julafton.
Kommentera

Treklövern1912: Tycker du inte att de har nog betalt för att man skall kunna kräva att de gör sitt bästa i varje match? Det är ju inga svarvare med 140 spänn i timmen vi pratar om utan välbetalda idrottsmän.
Kommentera

GävleLasse: Det är marknaden som styr lönerna, som det brukar säjas.
Javisst har spelarna mycket bra betalt så visst är det så att spelarna själva skall vara inställda att göra sitt bästa vid varje situation. Egentligen behöver ingen kräva det.
Det märks ganska snabbt om spelaren inte gör sitt yttersta och det brukar få någon typ av följd.

En idrottsledare sade en gång att det är lättare att vara ledare i ett "vanligt" företag eftersom medarbetarna är engagerade och motiverade.
Tycker du att det är så?
Kommentera

Treklövern1912: Så här har det gått de senaste fem åren.

2009/2010 Linköpings HC - Brynäs IF 5 - 0
2008/2009 Brynäs IF - Djurgårdens IF 3 - 3
2007/2008 Timrå IK - Brynäs IF 0 - 2
2006/2007 Färjestads BK - Brynäs IF 4 - 1
2005/2006 Brynäs IF - Leksands IF 3 - 2
Kommentera

GävleLasse: "Det fanns tendenser redan i torsdags, inte bara i Brynäs utan rakt över. Dåligt spel och tjuriga spelare."

Du säger det ju själv: mot FBK ifjol så var vi redan klara för slutspel inför sista omgången.
Ngt som självfallet kan ha påverkat inställningen i den matchen.

Nu är vi i ett helt annat läge och öht inte klara för nånting.
Dessutom tycker jag att du missbedömer insatsen mot Timrå när du antyder att vi kunde se samma tendenser som mot FBK (omotiverat och oinspirerat spel).
Jag tycker tvärtom att det inte var nåt större fel på motivationen och inspirationen i förrgår, mer att spelet var hafsigt och ostrukturerat från båda håll.
Mest beroende på trötta huvuden som man får av tätt matchande.
Nu handlar det om sista matchen innan uppehållet och jag har iaf inte sett några tendenser till omotivation på ett bra tag och har stora förhoppningar att det kommer att bli en rolig match i eftermiddag.
Torskar vi så tror jag att det knappast kommer att bero på bristande motivation. Snarare att HV för dagen verkar ha mkt bra form och kanske är lite bättre än oss just nu.

Kommentera

GävleLasse: Tack för statsen. Vi har fått 4 poäng av 9 de senaste 3 åren och 7 poäng av 15 de senaste 5 åren. Nästan 50/50 som är bättre än vad jag trodde.
Vinner vi i dag så har vi fortfarande bara 4 poäng av 9 de senaste 3 åren och 7 av 15 de senaste 5 åren.
Om vi däremot förlorar så har vi bara 1 poäng av 9 de senaste 3 åren och bara 4 poäng av 15 de senaste 5 åren.

Siffror är siffror och ingenting annat. Nu i dag är det verkligheten som gäller i Sveriges Jerusalem.
Kommentera

GävleLasse: " I och med att det aldrig blir några konsekvenser efter en skitinsats så kan CZ säga vad som helst för att försöka motivera laget."

Hur vet du att det inte får några konsekvenser ifall en tränare nu verkligen anser att en spelare gjort en riktig skitinsats?
Det finns ju andra sätt att visa handlingskraft än att enbart bänka en spelare?
Finns det inga mellanting i din värld?
Och är det så säkert att en spelare verkligen har varit skitdålig, bara för att du, jag eller nån annan läktarcoach tycker det?

Och om det nu handlat om en verklig skitinsats i en enskild match (enligt tränaren) så kan det ju vara lika effektivt att låta dom få en ny chans i nästa match, då revanschlustan säkert är väldigt stor.
Istället för att börja bänka och plottra med laget så fort man gör en dålig insats.

Kommentera

Huge: "Och är det så säkert att en spelare verkligen har varit skitdålig, bara för att du, jag eller nån annan läktarcoach tycker det?"

Skrev jag att något skulle drabba enskilda spelare? Jag menar LAGET.

Jag kan inte bevisa att inget händer men det skulle förvåna mig mycket. Sett till tonen man känt när man gjort plattmatcher förr så har man kommit med nån bortförklaring och ord som "får inte hända med ibland blir det bara så" Tyvärr så infaller "ibland" lite väl ofta när det gäller Brynäs.l

Du behöver INTE håla med. Du behöver bara respektera att JAG tycker så... Ge upp med dina försök att övertyga mig. Du har varken kunskaper eller kött på benen för att övertyga mg.
Kommentera

Huge:" Torskar vi så tror jag att det knappast kommer att bero på bristande motivation. Snarare att HV för dagen verkar ha mkt bra form och kanske är lite bättre än oss just nu."

Gäller att gardera sig :-)
Kommentera

Huge: Jag tror vi har en jättechans till poäng idag, det känns så. Vad som är helt säkert om så sker är att Kakelmannen klampar in ikväll efter han tagit sina piller, och yrar om hur tråkigt Brynäs spelar, om hur HV gjorde århundradets sämsta match etc...

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912: "Siffror är siffror och ingenting annat."

Visst är det så, och varje match är egentligen unik i sig med sina förutsättningar.
Men om vi nu ska titta på statsen inför kvällens match så tycker jag att vi lika gärna kan titta på vårt facit mot just HV borta, eftersom det är dom vi möter i dag.
Och där har jag en känsla av att vi brukar göra bra matcher (med nåt undantag), även de gånger vi har förlorat.

Sen tror jag iofs att det ändå finns ett visst mått av tradition sas, dvs att alla har lite svårt mot vissa lag, fast det som sagt inte borde spela nån roll då förutsättningarna ju är lika inför varje match, då båda lagen faktiskt startar från 0-0....    :-)
Kommentera

Huge: "Du säger det ju själv: mot FBK ifjol så var vi redan klara för slutspel inför sista omgången.
Ngt som självfallet kan ha påverkat inställningen i den matchen."

Jag hade ett långt snack med Peter Nolander under försäsongen året efter och det var väldigt kul att höra vad han hade att berätta om deras insats. ;)

Jag bygger mina argument på sånt som jag fått berättat för mig. Inte genom att snickra ihop efterhandshistorier där "best case scenario" lyser igenom.
Kommentera

sylf: *ASG*

Hade helt förträngt vår käre plattsättare.
Kakellimmet har säkert förstört hans omdöme eller så har han kaklat in sig själv i nåt badrum.
Var ju ett tag sen vi hörde nåt av honom nu...    :-)
Kommentera

Huge: De senaste 3 och 5 matcherna har båda lagen tagit lika många poäng, men HV har något bättre målskillnad.
Om VF kunde få oavgjort för några dagar sedan och sedan vinna med straffar så borde vi kunna vinna även under ordinarie matchtid om man bara samlar krafterna och coacherna motiverar och tänder laget att göra sitt yttersta.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja vi har en ny gramatisk form numera.

Hugelativ= "När man med alla medel mörkar, bortförklarar ALLT som inte passar ens argument"
Kommentera

Huge: Bor inte Gurra där nere nånstans? Han har väl bytt lag och bytt nick... ;)
Kommentera

Huge: Ja, att han kaklat in sig själv nånstans är faktiskt inte omöjligt!!
Kommentera

GävleLasse: *ASG*
Kommentera

70 Rodrigues: Du bor ju i en förort till JKPG, är det du som är kakelmannen??
Kommentera

Treklövern1912: Det är ju just det som är problemet. Brynäs har en ganska lång räcka matcher bakom sig där man tagit poäng. Frölunda är i ett helt annat läge så man har ju viss förståelse att de är motiverade. Risken att man redan är nöjd i Brynäs och att man vill spela av matchen så man kan ta ledigt är nog vad som snurrar i många huvuden vid det här laget.

Du lär inte se Lasse Jonsson slänga sig och täcka skott idag...
Kommentera

sylf:

Glöm inte radbrytarkungen himself Laban,som lär komma in och spöka oavsett resultat...;)
Kommentera

sylf: Jag har starka indikationer på att Tony numera är medlem i Nyhavns supporterklubb.. Han bor ju i de trakterna ;)
Kommentera

sylf: 25 mil därifrån, men jag vet vem han är :-)
Kommentera

Bissett19: Visst fan, Laban den gamla stekarn!!!!!
Kommentera

GävleLasse: Hoppas att han laget inte hamnar i den situationen att Jonsson behöver slänga sig. Det är bättre om forwards kommer att göra det.
Sedan tror jag också att Jonsson, så proffesionell som han är, kommer att slänga sig vid behov. Han är som tjuren Ferdinand, lägger sig framför målet och luktar på puckarna.
Kommentera

sylf: Tips: 6-2
Kommentera

GävleLasse: "Du behöver INTE håla med. Du behöver bara respektera att JAG tycker så... Ge upp med dina försök att övertyga mig. Du har varken kunskaper eller kött på benen för att övertyga mg."

Varifrån har du fått intrycket att jag inte skulle respektera din(a) åsikt(er)?
Bara för att jag har en annan åsikt och torgför den på här på forumet?
Det är väl inte konstigare än att DU försöker övertyga MIG om att du har rätt.
Eller har jag missat nåt?

"Jag kan inte bevisa att inget händer men det skulle förvåna mig mycket."

Jag kan inte heller bevisa att nåt händer.
Men jag kan ju anta att en erfaren tränare gör nånting efter att han ansett att laget gjort en dålig insats.

Du antar uppenbarligen att inget händer och att tränare inte vidtar några som helst åtgärder, om han anser det vara befogat.

Och som sagt: i vissa lägen kan det vara bättre att INTE vidta några åtgärder efter en plattmatch, utan istället låta samma spelare ta revansch på sig själv i nästa match.
Brukar kallas för fingertoppskänsla....

Kommentera

GävleLasse: "Jag hade ett långt snack med Peter Nolander under försäsongen året efter och det var väldigt kul att höra vad han hade att berätta om deras insats. ;)"

Och vad sa då Nolander om insatsen mot Färjestad i sista omgången?
Känns meningslöst för diskussionen om du säger A men inte B.
Kan det tänkas att han möjligtvis sa nåt om bristande motivation eftersom vi redan var klara för slutspel men att man ändå borde ha gjort en bättre insats och kände att man slarvat bort chansen att få slippa just Färjestad i kvarten?

Kommentera

Huge:

Lasse snackade med Nolander.
Gusten tog ett kvartsamtal med Nolanders farsa;)

www.hockeysnack.com/medlem/bissett19/filebrowser.php?fileid=2122&folderid=

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Såg inte matchen men om du säger att det fanns trötta huvuden så är det troligt att det är så, vilket också bekräftas av att spelet var slarvigt.
Coacherna har sett det och vidtagit lämpliga åtgärder för att spelarna blir alerta och pigga till dagens match.
Kanske bara lättare träning och ihopsnack hur matchen skall spelas. (Kanske ingen isträning alls.)
Kommentera

Huge: "
Och som sagt: i vissa lägen kan det vara bättre att INTE vidta några åtgärder efter en plattmatch, utan istället låta samma spelare ta revansch på sig själv i nästa match.
Brukar kallas för fingertoppskänsla..."

Du menar att först få stryk borta av SSK för att "revanschera sig" hemma matchen efter genom att bli nollade och få stryk av nykomlingen AIK med 0-3?
Kommentera

Bissett19: Shit, har "snuten" börjat jobba under cover :)
Kommentera

Treklövern1912: Haha... Har ni samma leverantör av medikament?

Ingen träning alls skulle ju bara få dem att slöa ihop ännu mer ;)

När jag bodde i Gävle så följde jag Brynäs träningar väldigt noggrannt och jag kan lugnt tala om att vid såna här tillfällen som inför sista matchen innan ett uppehåll så är det knappast hårda träningar. De kör iofs samma och samma men med kägre fart mindre Geist osv.

Tränarens visselpipa har inte ens ekat klart förrän de flesta av spelarna redan står i duschen. Det gäller i synnerhet de gamla spelarna.

Rätt kul att se den "Late" Brendl stanna kvar efter varje träning för att åka idioten och avsluta med att skjuta 50-100 skott...
Kommentera

GävleLasse: Det har faktiskt praktiserat med framgång av många lag, också av BIF som du säkert vet, att man har fått ledigt från träningen om man har varit extremt trött i skallen eller fysiskt.

Träningar med lägre fart är ingenting man önskar sig då detta fastnar i huvudet och det tar ett tag under kommande match att komma i gång. Då är det bättre att ta en kort och intensiv träning i stället om man nu ändå skall träna.

Kul att höra om Pavels målmedvetenhet och ambtion. Tydligt skall man träna och utveckla också det som man bra på, precis som skrivits tidigare.
Kommentera

GävleLasse: "Du menar att först få stryk borta av SSK för att "revanschera sig" hemma matchen efter genom att bli nollade och få stryk av nykomlingen AIK med 0-3?"

Visar bara att det kanske inte alltid funkar varje gång.
Inget annat.

Kommentera

Bissett19: Sinnet rann över när gubben berättade att han egentligen var leksing!
Kommentera

Gusten: *ASG*
Kommentera

« · 1319249