GävleLasse: "Det fanns tendenser redan i torsdags, inte bara i Brynäs utan rakt över. Dåligt spel och tjuriga spelare."
Du säger det ju själv: mot FBK ifjol så var vi redan klara för slutspel inför sista omgången.
Ngt som självfallet kan ha påverkat inställningen i den matchen.
Nu är vi i ett helt annat läge och öht inte klara för nånting.
Dessutom tycker jag att du missbedömer insatsen mot Timrå när du antyder att vi kunde se samma tendenser som mot FBK (omotiverat och oinspirerat spel).
Jag tycker tvärtom att det inte var nåt större fel på motivationen och inspirationen i förrgår, mer att spelet var hafsigt och ostrukturerat från båda håll.
Mest beroende på trötta huvuden som man får av tätt matchande.
Nu handlar det om sista matchen innan uppehållet och jag har iaf inte sett några tendenser till omotivation på ett bra tag och har stora förhoppningar att det kommer att bli en rolig match i eftermiddag.
Torskar vi så tror jag att det knappast kommer att bero på bristande motivation. Snarare att HV för dagen verkar ha mkt bra form och kanske är lite bättre än oss just nu.
GävleLasse: " I och med att det aldrig blir några konsekvenser efter en skitinsats så kan CZ säga vad som helst för att försöka motivera laget."
Hur vet du att det inte får några konsekvenser ifall en tränare nu verkligen anser att en spelare gjort en riktig skitinsats?
Det finns ju andra sätt att visa handlingskraft än att enbart bänka en spelare?
Finns det inga mellanting i din värld?
Och är det så säkert att en spelare verkligen har varit skitdålig, bara för att du, jag eller nån annan läktarcoach tycker det?
Och om det nu handlat om en verklig skitinsats i en enskild match (enligt tränaren) så kan det ju vara lika effektivt att låta dom få en ny chans i nästa match, då revanschlustan säkert är väldigt stor.
Istället för att börja bänka och plottra med laget så fort man gör en dålig insats.
Redigerad kommentar
GävleLasse: "Du behöver INTE håla med. Du behöver bara respektera att JAG tycker så... Ge upp med dina försök att övertyga mig. Du har varken kunskaper eller kött på benen för att övertyga mg."
Varifrån har du fått intrycket att jag inte skulle respektera din(a) åsikt(er)?
Bara för att jag har en annan åsikt och torgför den på här på forumet?
Det är väl inte konstigare än att DU försöker övertyga MIG om att du har rätt.
Eller har jag missat nåt?
"Jag kan inte bevisa att inget händer men det skulle förvåna mig mycket."
Jag kan inte heller bevisa att nåt händer.
Men jag kan ju anta att en erfaren tränare gör nånting efter att han ansett att laget gjort en dålig insats.
Du antar uppenbarligen att inget händer och att tränare inte vidtar några som helst åtgärder, om han anser det vara befogat.
Och som sagt: i vissa lägen kan det vara bättre att INTE vidta några åtgärder efter en plattmatch, utan istället låta samma spelare ta revansch på sig själv i nästa match.
Brukar kallas för fingertoppskänsla....
GävleLasse: "Jag hade ett långt snack med Peter Nolander under försäsongen året efter och det var väldigt kul att höra vad han hade att berätta om deras insats. ;)"
Och vad sa då Nolander om insatsen mot Färjestad i sista omgången?
Känns meningslöst för diskussionen om du säger A men inte B.
Kan det tänkas att han möjligtvis sa nåt om bristande motivation eftersom vi redan var klara för slutspel men att man ändå borde ha gjort en bättre insats och kände att man slarvat bort chansen att få slippa just Färjestad i kvarten?
Redigerad kommentar
GävleLasse: "Du menar att först få stryk borta av SSK för att "revanschera sig" hemma matchen efter genom att bli nollade och få stryk av nykomlingen AIK med 0-3?"
Visar bara att det kanske inte alltid funkar varje gång.
Inget annat.
Andersén skadad,annars samma lag som igår.