Brynäs IF

723688 inlägg · 7956 ämnen

HV 71-Brynäs IF 2/1-06

« · 645910 · » Till forumet


HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Tyvärr så kommer vi att raka in den 3:e torsken i rad på måndag, finns absolut ingen ljusning, tyvärr. Det vi får hoppas på är att LIF och SSK är sämre än oss, om det nu är möjligt!! Boorken sparkade 3 spelare o har inte på lååååånga vägar ersatt dom, och det är den medicinen vi får smaka på nu!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
wap.hockeysnack.com
Finns ingen som har kräft seger mot HV heller. Oavsett omm Tommi eller Vesa och Micke hade varit kvar så hade blivit torsk
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
65selander: Bla bla bla!! Vi skulle haft en fan så mycket större chans!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
wap.hockeysnack.com
Det får vi aldrig veta. Låt matchen spelas först.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
70 Rodrigues: Dags för Boorken att markera lite tycker jag. Sparka minihonken och Sjödda så lär nog de andra sig att vinna.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
NuMo: Tyvärr är det för sent att agera, men den som skulle bort har fått alldeles för stort inflytande. Det som är ändå värre är att det finns ingen som vill ersätta. Det jävligaste av allt är att nu får man leva med det som är, för ingen har kraft att agera. Nu återstår endast hoppet om att de som är bakom inte har kraften att ta sig förbi. Hoppas innerligt att detta blir en läxa som man tar lärdom utav. Även detta, att ta lärdom, sitter som i tuggummi. Tar aldrig slut förrän man spottar i ren ilska.
Till övriga vill jag säga Gott nytt år! Detta med hopp om att jävelskapet någon gång skall få en ände. Hoppet är det sista som överger en sann diggare.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
70 Rodrigues:
Vi torskar ju alltid mot topplagen, med eller utan de sparkade spelarna...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
claesw: Topplagen är inte dom ni i första hand skall vinna emot utan dom som ligger direkt över och under er.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
någon som skall på den??
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Bif_FANS: Klart jag ska dit, det enda vi supportrar kan göra är att stötta dom på plats.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Till nästa säsong behövs framför allt: Röster
Backförstärkning. 38 (50.7%)
Forwardsförstärkning. 18 (24%)
Ny tränare. 12 (16%)
Ny sportchef. 7 (9.3%)



Alla vi supportrar klagar på att vi har för usla backar.....

Det jag inte kan förstå är att Mormor och Boorken kickar 3 forwards när det kanske skulle ha varit backar dom kickat!
Vi har släppt in 3:mest mål i hela ES ...och vi har inte usla målisar ju!
Men jaja!.......................
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Läget i laget



Målvakter

Markus Korhonen

(Johan Holmqvist)



Backpar

Tommy Sjödin - Linus Morin

Rodrigo Lavins - Daniel Johansson

Jörgen Sundqvist - Martin Öhrstedt



Kedjeformationer

Mattias Månsson - Micke Lind - Andreas Dackell

Henrik Malmström - Ove Molin - Brian Felsner

Daniel Hermansson - Björn Danielsson - Lars-Erik Spets

Antti Aarnio - Jonas Almtorp - Joakim Gellerstedt



Skador

Under söndagens värmning åkte Mikko Kuparinen på en lättare hjärnskakning och blir borta några dagar. Daniel Casselståhl fick en revbensskada mot Frölunda och spelar inte heller han. Sedan länge är Sebastian Sulku borta för sin handled.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Bif_FANS: Jag vill åka jag med, har tyvär fått problem, har ingen som har bil och kan köra ner, men jag har biljetter över så om det är någon som har lust att åka ner till Kinnarps i morgon så hör av er, jag följer gärna med
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
DMartinssonBSKV: Att Karhu får stå är ju inget som överaskar...Hoppas att han gör en kanonmatch. Det är nyckeln till att vi ska kunna stjäla en pinne eller två.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
GävleLasse: eller tre:-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Bissett19: Det skulle ju inte vara fel alls.. Men det känns inte vidare realistiskt. Hade vi varit DIF så hade HV 71 ställt in backupmålisen, men nu är vi Brynäs så det blir Liv som burväktare...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
GävleLasse: Och tyvär så lär väl Liv göra en kanon match i morgon som alla målisar gör mot oss
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
det var lite synd på sitt sätt att småkronorna gick till kvarten. Het-trick killen behövs..
Jag är lite pessimistisk inför Hv matchen så inget matchtip från mig dena gång (jag tippar aldrig emot Brynäs).
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
arnio: hat-trick Arnio, hat-trick.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
jag tror vi kommer att öppna bra mot Hv,0-1 te oss efter första......
sen kommer hv att vända och vinna med 3-1

Hoppas Markus gör en kanon match,det kan nog behövas!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
lillovechkin: Att Korhonen gör en kanonmatch kommer definitivt att behövas, vi gör ju inte specielt många mål och mot HV borta så får man ju vara väldigt nöjd om vi lyckas sätta dit två strutar. Alltså får inte Korhonen släppa förbi sig så många puckar, jag tror att han gör en kanonmatch och ändast släpper en puck förbi sig och att vi vinner med 2-1. (I alla fall så hoppas jag på det)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
brynasaren: ja nån gång ska vi väl skrälla också. Om inte Hv underskattar oss nu så kommer de aldrig att göra det..
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
arnio: Jag tror att brynäs vinner med 1-2
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
arnio: Mm, och vi tog ju faktiskt poäng i Jönköping senast så det finns ju chans i alla fall.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
jimmy_90_bif: jag tror att Björn Danielsson gör mål mot hv71
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
JAG TROR ATT BRYNÄS VINNER I SD MOT HV 2-2 FULL TID 2-3 I SD MÅL BRYNÄS FÖRSTA BRYNÄS MÅLET BJÖRN DANIELSSON ANDRA MÅLET RODRIGHO LAVINS OCH I SD MÅLET ALLTSÅ DET TREDJEMARHIAS MÅNSSON.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
dg93: ja man kan ju altid hoppas på vinst jag tror det blir svårt
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Tror inte på vinst utan eventuellt en poäng innan sudden. Brynäs kan inte ha vunnit många gånger i sudden death-spel, med undantag för Leksandsmatchen.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Helgesen: De vann i sudden mot DIF borta i första mötet.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Hoppet är det sista som överger en Brynäsare.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
dg93: Hoppas kan man ju alltid, men det var då fasligt vad plottrigt du skriver. Han heter väl ändå Matthias eller hur?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
brynästigern:
Svenskaundervisningen i skolorna verkar ha upphört!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
claesw: Haha, sen finns det ju vissa som har svårare att lära sig än andra också.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
brynasaren: Här är laget HV ställer upp med ikväll:

Målvakt:
Stefan Liv
(Reserv: Johan Karlsson)

Backar:
David Petrasek - Lars Jonsson
Fredrik Olausson - Per Gustafsson
Mika Niskanen - Johan Halvardsson
(Ola Svanberg - Axel Nordholm)

Forwards:
Martin Thörnberg - Johan Davidsson - Mika Hannula
Stefan Pettersson - Andreas Karlsson - David Fredriksson
Mattias Remstam - Peter Hammarström - Björn Melin
(Jens Karlsson - Seth Wikskal - Maths Johansson)

Inget dåligt gäng, precis... Blir väl bara att åka ner till Jönköping, kassera in nederlaget för att därefter fokusera på Timrå hemma och Luleå borta.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Ska vara Luleå hemma.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Jompe:

Ja Hav borta är ju det svåraste tänkbara.. Inte många lag som slagit dem i Kinnarps.. gör som jag.. Fokuser på Kvalserien :)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
mattias - 74: Tanken var väl att vi inte skulle följa er ner i kvalträsket :-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Undrar hur många av våra spelare som skulle ta en plats i Hv 71? Inte många tror jag.....
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
mattias - 74: Fokusera du på kvalserien så koncentrerar vi andra oss på elitserien.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
arnio:

tror att du är en bland de får här inne som tror att ni skall fixa detta bland brynäsarna.

Ge mig ett argument varför inte Brynäs kan vara ett lag som spelar Kvalserien??
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
arnio: Jag funderade på samma sak. HV har landslagsmässigt eller nära landslagsmässigt folk på i princip alla platser i sina tre första femmor. Deras tredjefemma hade direkt gått in som vår förstafemma.

Kommer tillbaka till samma fråga jag ställde i anslutning till matchen mot Linköping för några dagar sen. Hur kan detta komma sig? Vi vann SM efter SM medan HV (och dess föregångare) traskade runt i lingonserien och Linköping var ett köpelag i en stad som inte kunde stava till hockey. Sen dess har båda de lagen byggt en betydligt vassare organisation än vi har med resurser vi inte är i närheten av. Hur gick det till?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
mattias - 74: Ett argument skulle kunna vara det faktum att både Leksand och SSK har en del att hämta in. Men jag är långt ifrån säker på att det inte skall gå att hämta in. Nyckelmatcherna för Brynäs blir just mot SSK och Leksand. Sen har vi ett antal till matcher som måste vinnas. Mötena mot DIF, TIK och någon av matcherna mot Luleå, Modo och Mora.

Men serien spelas i 50 omgångar och det blir nog inte klart om vilka som får kvala förrän vid sista omgången.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
mattias - 74: "tror att du är en bland de får här inne som tror att ni skall fixa detta bland brynäsarna.

Ge mig ett argument varför inte Brynäs kan vara ett lag som spelar Kvalserien??"

Vi kan gott och väl hamna i kvalserien, jag kan inte påstå något annat. Men varför ge upp innan racet är färdigkört? Vi ligger före både Lif och SSk och vi har därför ett bättre utgångsläge än dessa lag.
Jag tror att det är lika stor chans att vi kommer före Dif eller Timrå som att Lif eller SSk kommer före oss.
Därför tycker jag att vi ska fokusera på elitserien så länge vi inte är klara för kvalserien. Om vi trots allt hamnar i kvalserien så kan vi ju fokusera på den då.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
GävleLasse:

Jag tror Leksand är det ena laget eftersom de har alldeles för tufft matchprogram kvar. inte en enda vinst på bortaplan hiitills och det lär ju knappast bli någon imorgon heller..

mora Hemma och Fbk borta sedan.. hoppas på 6 p där istället :)

kolla och avgör själv får du se :)

Omgång 33
3/1 19:00 Frölunda - Leksand

Omgång 34
5/1 19:00 Leksand - Mora

Omgång 35
7/1 15:00 Färjestad - Leksand

Omgång 36
9/1 19:00 Leksand - Djurgården

Omgång 37
12/1 19:00 Linköping - Leksand

Omgång 38
19/1 19:00 Frölunda - Leksand

Omgång 39
21/1 15:00 Leksand - Brynäs

Omgång 40
23/1 19:00 Luleå - Leksand
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
mattias - 74: ?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Jompe: Skillnaden mot HVs spelarmaterial är främst på backsidan, där de har 5 backar som är bättre än vår bäste. Forwardsmässigt så är Karlsson, Davidsson och Hannula bättre, annars ingen större skillnad faktiskt.
Klart att Melin, Pettersson och de andra blir bra med den tryggheten kring sig. HVs backbesättning påminner om Brynäs i början av 90-talet när vi stoltserade med Olsson, Djoos, Wallin, Tuulola, Löfström, Melkersson osv.
Nästan alla lika landslagsaktuella.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Huss: Finns inte nån i Brynäs som tar en plats i något av topplagen i ES,när vi närmar oss 6-7 plats KANSKE Honken och Dackell tar en plats.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Huss: Håller med dig. Vi har ett målvaktspar som jag håller som en av de absolut bästa i Sverige. Många lag har inte så jämna målvakter som vi utan oftast en förstekeeper, men ingen bra back-up. Backarna är helt klart vår svagaste lagdel på planen. Tycker många övervärderar de backar vi har idag, de håller ingen högre klass. Dock tycker jag de gör ett bra jobb. Forwards håller rätt så jämna steg med övriga Elitserien, men det finns många som behöver höja sig som ex. Spets och Lind.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Helgesen: ja precis men kan inte va så mycke på lind han har vart borta å de syns att han behövs! lika bäckis de är 2 spelare vi inte klarar oss utan! men vi kan spela bra de gjorde vi förra matchen i första perioden totalt ägde vi å va värd minst ett mål.. bara hoppas dom tar med sig de positiva och att de mesta stämmer idag!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Helgesen: Vi TRODDE att vi hade bästa målvaktsparet i ES, men där sket vi en lök. Backlund (som knappt någon trodde på) har ensam avgjort fler matcher till Leksand än vad Honken och Korhonen gjort för våran del.
Det är väl bara TIK,DIF och SSK jag INTE hade velat byta med.
Kommentera

« · 645910 · »