Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

HV 71-Brynäs IF 2/1-06

« · 646768 · » Till forumet


Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Bissett19: Ojojoj, vi förlorade BARA med 4-1. Det är ju bättre än mot LHC och Frölunda.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
miiiken: Sopvärvningar? Ja med en större plånbok så har det säkert sett annorlunda ut...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
miiiken: Sportchef,Backar,Forwards,tränare,ALLT kan bytas ut.Dom här mupparna har krälat runt på botten nu i 4 år och kommer ALDRIG att lyfta.Dom är inte ett piss bättre än tabellen visar,snarare sämre.

Falken: Glöm att vi tar TIK på torsdag.Det blir stryk igen.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Bissett19: Det här e så jävla kasst! så man börjar grina!
Hej svejs med Brynäs!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Robban74: "om vi överlever denna säsong"

Ja,det är ju just det som är problemet.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Webradioexperten tycker det är tråkigt att en sån anrig förening som Brynäs spelar sån tråkig defensiv hockey.... vems fel är det? Materialaren som bara slipat skridskorna bakåt eller?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
sylf: Nej, är 99,9% säker på att vi tar Timrå. Men så kan ju den där 0,01% ha rätt också...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
lillovechkin: Grina på du, jag hade i alla fall inte räknat med seger på bortaplan mot serieledarna.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Robban74: Va fan har den "experten" hållit hus på 70-80 och halva 90 talet då? Det finns ju en anledning till att ingen jävel vill se HV utanför JKPG.Kolla här på HS,ingen inloggad HV:are,alla är på matchen.Inte en supporter utanför stadsgränsen.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
sylf: Antagligen inga HV supportrar här för att de har ett annat forum... ett som är religöst och utan svordomar
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Robban74: Många andra lag har väl andra forum att leva på även dom...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Falken: får hoppas du har rätt då!! annars vette sjutton va ja gör!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Falken: De flesta här inne är alltså ungefär lika säkra på seger mot Timrå som ni var senast? ;-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Jaha... dags att svära på domaren igen då !! Vilken jävla SOPA att döma bort Brynäs mål i första perioden. Det var INTE offenciv spelare i målgården. Brynäsaren kommer ju för faan inglidande där när redan pucken är inne där !!!!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Robban74: Med dessa amatörer på alla poster i klubben som har styrt Brynäs under många år till träsket? Knappast.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Robban74: jo det var ett klockrent mål av Brynäs,Claesson hade väl inte nån bra dag!!

Wikegårdcitat idag:"brynäs känns ängsligt idag"

Nähä???
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
sylf: "Sportchef,Backar,Forwards,tränare,ALLT kan bytas ut.Dom här mupparna har krälat runt på botten nu i 4 år och kommer ALDRIG att lyfta.Dom är inte ett piss bättre än tabellen visar,snarare sämre.

Falken: Glöm att vi tar TIK på torsdag.Det blir stryk igen."

Du är patetisk..så Brynäs är till och med sämre än tabellen visar? Förklara för oss riktiga Brynäsfans hur du tänker då...

Jasså det blir stryk igen? Hur fan vet du det? Har du en kristallkula eller?

Ska vi byta ut Bäckis också? Mot vem då ?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
arnio: Inatt håller vi på Finnarna i J-Vm,jag vill ha hem Bäckis så fort som möjligt!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Bissett19: men om dom loosar mot Finnarna så tror jag att det blir en placeringsmatch, så vi får nog vänta ett tag trots allt.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Bissett19: kommer han hem på en gång då? :S är ju iaf inte spelklar på torsdag "tyvärr" ellerhur?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Bissett19: "jo det var ett klockrent mål av Brynäs,Claesson hade väl inte nån bra dag!!"
Ja jag tycker att jag ser mycket hockey framförallt Elitserien. Tycker det är konstigt att av massor av såna här situationer så väljer man att godkänna, men så fort Brynäs är inblandat så dömer man man bort målet.
Brynäsmålvakter därmot får man trycka in ända in i mål även om han ligger och har blockerat pucken. Jäkligt konstigt tycker jag...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Bissett19: du har helt rätt!!

Spelschemat:
Monday, January 2, 2006/lundi le 2 janvier 2006
21 13:00 - SUI - LAT Relegation Coliseum
22 16:00 - SWE - FIN Quarter-Final GM Place
23 20:00 - USA - CZE Quarter-Final GM Place

Tuesday, January 3, 2006/mardi le 3 janvier 2006
24 13:00 - SVK - NOR Relegation Coliseum
25 16:00 - CAN - W(SWE - FIN) Semi-Final GM Place
26 20:00 - RUS - W(USA - CZE) Semi-Final GM Place

Wednesday, January 4, 2006/mercredi le 3 janvier 2006
27 12:00 - LAT - NOR Relegation Coliseum
28 16:00 - SUI - SVK Relegation Coliseum
29 20:00 - L(USA - CZE) - L(SWE - FIN) 5th/5e Place GM Place

Thursday, January 5, 2006/jeudi le 5 janvier 2006
30 12:00 - L(G25) - L(G26) Bronze GM Place
31 16:00 - W(G25) - W(G26) Gold/Or GM Place
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
arnio: du har helt rätt menar jag:-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Robban74: hur många mål är hitils bortdömt för brynäs denna säsong? en himla massa! alltså de är nå konstigt med dommarna!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
88Lindkvist: Ja bland de märkligast bortdömningarna var mot Leksand tror jag.... Jörgen Sundqvist blev intryckt genom målgården men var BAKOM mål när en annan Brynäsare satte pucken. Nä då fick domaren det till att Sundqvist var i målgården... Helt jävla sjukt sanslöst dåligt dömt !!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06

Robban74:

Men denna gång var er kille helt inne i målgården, då pucken gick över mållinjen. Och det är ändå ett helt riktigt och korrekt mål enligt er..?

Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Robban74: Alltså vi lär be dom att skaffa superglasögon till gavlerinken som det är obligatoriskt för dommarna att använda på brynäs hemma matcher iaf så dom ser att de är riktiga mål!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Metal Guru: men hallå.. du e ju morait, ska ju va snäll mot oss så ju! alltså de var ett korrekt mål ellerhur? hehe kan ju inte va på leksands sida ffs! :P
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Metal Guru: Pucken var inne i målgården före spelaren. Om pucken är över mållinjen eller inte är helt oväsentligt...

Det börjar bli dags att bänka Sjödda.. man kan inte ge bort mål i varje match... Örat blev ju bänkad efter missen mot DIF... Kontinutet?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06

88Lindkvist:
Jag är på er sida. Men regler är -tyvärr- till för att följas.

Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06

GävleLasse:

Kan nå'n motiverad leta upp vad som står i regelboken, så får vi se vad som står där?

Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
88Lindkvist: Nog va de mål
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Jag har hört att det är vackert i Malmö och Skellefteå på vårkanten...
Fast det var ju inte dessa tre matcher vi skulle vinna men det hade suttit fint med några bonuspoäng... Timrå en av många måstematcher!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Metal Guru: Det står nog...

"Finns det minsta möjliga chans till tveksamhet när Brynäs gör mål, döm bort skiten...Är det tvärt om är det självklart mål"
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Metal Guru: 471 – UNDERKÄNNANDE AV MÅL – Disallowing a goal
Inget mål skall godkännas: om en anfallande spelare står i eller har sin klubba i målområdet när pucken
går i mål, utom om han blivit fysiskt hindrad av en försvarande spelares
agerande som orsakat honom att vara i målområdet
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Paddan: Spelets regler [Avd Spelets regler]

470 - Definition av ett mål


Ett mål skall dömas:

- om pucken ligger lös i målområdet och sedan spelas i mål med klubban av en anfallande spelare,
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
GävleLasse: de måste stå sådär för ALLA är ju emot oss..!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Frisco: 471 – UNDERKÄNNANDE AV MÅL – Disallowing a goal
Inget mål skall godkännas:
1 - om en anfallande spelare avsiktligt sparkar, kastar, spelar pucken med sin
hand eller på annat sätt, utom med sin klubba, spelar pucken i mål, även om
pucken reflekterats av någon försvarande spelare, målvakt eller funktionär,
2 - om en anfallande spelare varit i kontakt med pucken med klubban över ribban,
3 - om pucken reflekterats direkt i mål från en funktionär,
4 - om en anfallande spelare står i eller har sin klubba i målområdet när pucken
går i mål, utom om han blivit fysiskt hindrad av en försvarande spelares
agerande som orsakat honom att vara i målområdet, eller
5 - om målburen flyttats från sin normala position.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Frisco: Men det där måste väl i sådana fall förutsätta att spelaren inte samtidigt befinner sig i målområdet, antar jag.

Som gjort för egna tolkningar av domarna.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Paddan: ?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Metal Guru: "Men denna gång var er kille helt inne i målgården, då pucken gick över mållinjen. Och det är ändå ett helt riktigt och korrekt mål enligt er..?"
Men pucken var där före killen, och Brynäsaren hindrade inte målvakten heller. För alla andra lag hade det dömts mål men inte för Brynäs
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Paddan: oh jag fattar nu lol
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Robban74: det var korrekt verkar det som...om det nu inte var så att brynässpelaren trycktes in i målgården av en hv spelare...
andra lag kanske inte skulle ha en spelare i målgården...fundera på det.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06

 471 – UNDERKÄNNANDE AV MÅL – Disallowing a goal
Inget mål skall godkännas:

4 - om en anfallande spelare står i eller har sin klubba i målområdet när pucken går i mål, utom om han blivit fysiskt hindrad av en försvarande spelares
agerande som orsakat honom att vara i målområdet,

ok. alltså inte mål. korrekt domslut.
för inte blev han fysiskt hindrad från att lämna målområdet?

och inte ett ord om vem som är först inne i målgården, den offensiva spelaren eller pucken.

Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Metal Guru: Missade du denna? Det är i alla fall några ord.

Spelets regler [Avd Spelets regler]

470 - Definition av ett mål


Ett mål skall dömas:

- om pucken ligger lös i målområdet och sedan spelas i mål med klubban av en anfallande spelare,
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Frisco: Klart det va mål ni förlora med 4 - 2
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
arnio: "så Brynäs är till och med sämre än tabellen visar? Förklara för oss riktiga Brynäsfans hur du tänker då..."

Jag ska försöka förklara för er "riktiga" Brynäsfans hur jag menar.Om man kollar hur spelet ser ut och tittar på hur de lag som kommer bakom ser ut så förstår man.LIF och SSK tar poäng mellan varven och Brynäs blir sämre för varje timme just nu.Men det skiter väl ni "riktiga" brynäsare i? Ni sitter väl där och kammar er med osthyveln ändå och sjunger heja heja heja Brynäs/ Brynäs IF är dom bästa!

Inse faktum för fan,det här är bland det sämsta upplagor Brynäs haft genom åren.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
SIVASN: Ja men vi kommer igen.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06
Frisco: De hoppas jag bara inte mot Mora
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF 2/1-06

Frisco:

Framgår det av din regel om spelaren just denna gång är tillåten att befinna sig i målgården.

Jag tror på att regel 471 gör overrule på din 470.

Kommentera

« · 646768 · »