Brynäs IF

723911 inlägg · 7956 ämnen

HV eller VF

« · 675553 Till forumet


Sv: HV eller VF
Pelle Borås:
För att svara på din sista fråga, så väljer de Brynäs framför Modo, om det blir slutspel.
Modo har en målvakt i praktslag. VF har betydligt svårare för Modo än Brynäs trots förlusten igår.
Kommentera

Sv: HV eller VF
Pelle Borås: Jag tror att i princip alla lag hellre möter Brynäs än Mora och MoDo. Så om vi går till slutspel så får vi möta seriesegraren, det är mitt tips.
Jag hoppas däremot att LHC går om Frölunda och att HV väljer Mora. Sen får gärna LHC välja oss, där saknas vinnarkultur...eller ja kultur överhuvudtaget. Skrälläge!

Sen att jag tror att vi missar slutspel är ju en annan femma ;) *Håller dysterkvistfanan högt*
Kommentera

Sv: HV eller VF

Pelle Borås:

Med tanke på att VF ännu inte vunnit mot MODO denna säsongen så tror jag valet är rätt enkelt. Å andra sidan är LHC bara 2 poäng efter VF och kan mycket väl bli det lag som får välja som tvåa.

Kommentera

HV eller VF
Om man nu får börja spekulera lite i slutspel, dvs kvarten.
Om HV vinner serien får de välja vilka de vill möta, bland de två sämst placerade lagen, dvs Brynäs eller Mora.

Jag har fram tills i går varit helt säker på att HV helst skulle vilja undvika Brynäs eftersom vi alltid brukar stå upp mot dem och ofta vinner.
Men efter HVs debacle i går kanske de vill undvika Mora ännu mer.

Man kan ju alltid hoppas att HV väljer Brynäs i kvarten. Jag tror trots segern i går vi har större chans över sju matcher mot HV än VF.

Men om HV väljer Mora, så får VF välja mellan ”nästa” två sämsta lag (om jag har fattat allting rätt), dvs Brynäs eller Modo. Vad väljer VF då?
Kommentera

« · 675553