Brynäs IF

728075 inlägg · 7962 ämnen

HV71 - Brynäs

« · 497028 · » Till forumet

Sv: HV71 - Brynäs
Lundström 6: Blev nog bara ett blåmärke på axeln eller nått. Han spelade ju vidare.
Kommentera

Jag kan däremot förstå att det inte kan vara lätt att "hitta varandra" ute på plan när det är sån jävla omsättning på spelare, kan ju inte finnas nån större trygghet i formationerna. Men jag kräver ändå att man ger järnet, Brynäs måste ju vara enda laget i världen som ser ut att bevaka ett tremålsunderläge.
Kommentera

Gusten: Instämmer helt!!!
Kommentera

Lundström

Vad för skada???
Kommentera

"Pinsamt att höra alla skitkastare och förståsigpåare direkt efter en ganska väntad förlust, med tanke på förutsättningarna idag"

Jag och många med mig klagar inte över förlusten käre Huge....utan på SÄTTET man viker ner sig, det var nästan så man väntade på att Kyrö och Sjödin skulle börja gråta i intervjuerna. Alldeles för lite jävlar anamma...tycker DU att dom genomförde en bra match? Vi matchade FYRA kedjor så det kan dom inte skylla på denna gång...orkar man inte tackla och visa hjärta när man spelar med 18 utespelare då är det illa.
Kommentera

Är det någon som vet hur det är med Honkens skada?

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Huge: "Självklart är det tränarens fel att halva laget är borta pga skador och influensa.

Pinsamt att höra alla skitkastare och förståsigpåare direkt efter en ganska väntad förlust, med tanke på förutsättningarna idag."

Det har du ju rätt i, men som det ser ut nu så skulle vi behöva en "riktig" tränare även om vi inte hade haft skador.Kyrö är väl inte riktigt det, och nu senast Jan.Utan vi behöver ju helt enkelt en Tränare för laget.
Men det är väl kanske mer en diskusition för nästa säsong.
Kommentera

Verkar som om NHL kanske kommer igång......och det vore ju riktigt kul.
Även om det inte kommer att gynna oss något, nu när det kommer att bli kvalserie spel.
Kommentera

bocken: Huge har knåpat på ett inlägg i en kvart nu....jag gissar på att det innehåller några positiva vinklingar ;)
Kommentera

sylf: "Såna ska vi ha in i klubben,som kommer med lite nytänkande och vågar ryta i när det behövs."

Precis.
Som Nokelainen.

Självklart är det tränarens fel att halva laget är borta pga skador och influensa.

Pinsamt att höra alla skitkastare och förståsigpåare direkt efter en ganska väntad förlust, med tanke på förutsättningarna idag.
Kommentera

A_x_e_l: "Huge och GävleLasse" verkar har gömt sig ikväll! Var det inte så att dom bägge tyckte att Dackell gjorde en riktigt bra säsong ändå?
Kommentera

Det var ju snack om att Wikegård inte ville träna ett lag i Elitserien utan ville träna DIF juniorerna. Om vi inte kan övertala honom att komma till Brynäs, så tycker jag att T.J skall få en ordentlig chans, om han fortfarande är intresserad.
Kommentera

A_x_e_l: Såna ska vi ha in i klubben,som kommer med lite nytänkande och vågar ryta i när det behövs.Inga afasipatienter i bås och ledning.
Kommentera

Gusten: Ja, Wikegård vore perfekt som tränare.
Passar ju bra nu när han slutar i Djurgården också.
Kommentera

Gusten: Det har jag alltid sagt,eller Boorken.
Kommentera

sylf: Jag vet att 90% av hockeysverige hatar Wikegård...men det är PRECIS en sån härlig galning som behövs i båset.
Kommentera

Gusten: Exakt,det är dom som SKA kliva fram som inte gör det.Lind,Dacke,Sjödin,Cassel,Molin,Björne mfl. Till å med Kupan har ju klivit fram ett steg.Visar lite vilja.
Kommentera

sylf: Jag skrev häromdagen om att Dackell inte har tillfört laget så speciellt mycket men vissa killar(kunniga?) håller inte med.
Kommentera

sylf: Iofs men jag har liiiiite mer förväntningar på att Dackell ska visa vägen och ta ansvar än att t.ex LillBäckis ska det.
Kommentera

sylf: Det var ju bara Honken som får godkänt i kväll. Grabbarna åkte runt utan motivation och självförtroende. D.Johansson platsar inte ens i Valbo, för fan! Pinsamt!!!
Ja! Det är ju dags att Brynäs skaffar sig en riktigt rutinerad tränare.
Kommentera

Gusten: "Jag hoppas verkligen Dackell hade sjukdomen i kroppen
...för hade han inte det så ska han skämmas"

Plus dom andra 22!!!
Kommentera

sylf: "Plus att vi har världens genom tiderna sämsta spelare i laget.DJ"

Måste ju matcha världens genom tiderna sämsta supporter.... ;-)
Kommentera

Brithen sa precis som jag alltid tänker när Brynäs ligger under med 2-3 mål. VARFÖR är det ingen som blir skogstokig och visar vägen. För helvete! man hade ju jublat om nån hade dragit på sig ett matchstraff...fan värva Wikegård och Oduya för satan...visa lite känslor och jävlar anamma. Jag hoppas verkligen Dackell hade sjukdomen i kroppen...för hade han inte det så ska han skämmas.
Kommentera

Ikväll slog Linköping Frölunda med 5-2, vad skoj att möta dem nästa match...
Kommentera

sylf: Och ändå har vi ju fyndat hos dif och ssk. Märkligt. Jaja, med Wahlberg, Miettinen tillbaka och Petrov, Bergeron inspelade kan det här bli bra. Fattas bara att loskouten upphör nu när vi är avhängda. Då är vi riktiga dubbelloosers.
Kommentera

Ja det var den matchen, nu tar vi nya tag så vi klarar ev. en kvalserie.
Vi ses i Gavlerinken på lördag.
Kommentera

Plus att vi har världens genom tiderna sämsta spelare i laget.DJ
Kommentera

sylf: ja det kunde vara värre.....
Kommentera

Falken: Vi hade ju ändå fullt lag,och borde stått upp bättre.HV behövde inte ens spela bra för att slå oss.Vi vann inte EN närkamp,hade inte ETT anfall att minnas,NOLL vilja,NOLL kunnande.NADA!!
Kommentera

sylf: Det var det sämsta jag sett sen Vilda Väsby gästade Elitserien. Daniel Johansson är en katastrof, sämsta backen genom tiderna. Dackell, spelar hockey stillastående. Det kanske funkade bra i NHL ? Man blir så förbannad när man ser dessa virrhjärnor smutsa ner Brynäströjan.
Kommentera

Aja, skönt iaf att Berget fick göra sitt första mål och spräcka nollan på Liv.
Kommentera

Moras långsiktiga investering (Marian S.) gör tre mål idag. Hade han haft släkt i Luleå, Göteborg eller Ljubljana istället hade vi sluppit kval.
Kommentera

Dream Team: Egentligen, vad skulle vi förvänta oss av dagens match? Vi har åtta ordinarie spelare borta, det är nästan två hela kedjor. Förklarar en del, men dock så borde laget på isen kunna göra en mycket bättre match.
Kommentera

pastorn: Fattar inte hur dom kunde skriva kontrakt med nån i det här laget.INGEN är ES mässig,Honken undantagen.
Kommentera

Falken: Har ni lite flyt så har Timrå redan säkrat sin position bland de fyra första i tabellen när den matchen spelas, vilket nog kan innebära att ett Brynäs som jagar säker mark nog kan vara aningens hetare..
Kommentera

sylf:
Fattar inte hur Brynäs kan skriva 3 år med han. Hur mycket pengar han får i månaden vågar jag inte ens tänka på...
Kommentera

Falken: Äh, nu har vi ett lönsamt kval att se fram emot. Vi blir skitrika! Kolla på mif som kvalade förra året. Dom fick ju en jäkla kick.
Kommentera

Falken: ha ha,vakna nu!!
Kommentera

Vi har ett räddningsplank kvar, Luleå. Gäller att vi vinner hemma mot Timrå i omgång 46 och tar Luleå på hemmaplan sedan också... I den omgången då vi möter Timrå hemma så står Luleå över, då dom redan har spelat den omgången.
Kommentera

pastorn: Han är en skugga av sitt forna jag,kommer inte att rädda oss i det här kvalet.Vi åker ur,det här spelet räcker inte långt.
Kommentera

dreamland: Du menar den här matchen va?

Brynäs - MIF 5-7 (0-1,4-4,1-2) - 2004-02-19

Första:
0-1 (14.02) Juha Riihijärvi (Rydmark) 4/5

Andra:
0-2 (3.22) Riihijärvi (Nielsen) 5/4
0-3 (4.16) Petrasek (Mattsson/Wahlberg)
1-3 (5.39) Tommi Miettinen (Lind/Sjödin) 5/4
2-3 (9.26) Miettinen (Lind)
3-3 (9.46) Niklas Anger (Molin)
4-3 (13.37) Ove Molin, str
4-4 (15.40) Peter Andersson (Sundblad)
4-5 (19.13) M Magnertoft (Wahlberg/Petrasek) 5/4

Tredje:
4-6 (0.57) David Petrasek (Lundberg, Valdix)
5-6 (7.59) Björn Danielsson (Casselståhl, Sjödin) 5/4
5-7 (19.24) Riihijärvi (Wahlberg)
Kommentera

Spelade inte Dackell mest box play i Ottawa?
Kommentera

sylf: Tyckte jag såg nummer 12 en gång i första perioden men det kan ju va nån annan som har det numret i dessa tider.....har inte hört hans namn tror jag
Kommentera

sylf: Ja, det var han som lirade i Åtta-va'. Vad är det med honom?
Kommentera

dreamland: Vem är Andreas Dackell? Nån som hört talas om honom?
Kommentera

dreamland: blev 4-6
Kommentera

sylf: Bergeron e kung! Hade vi 8 till skulle hv få smaka. Är det nå´n som har koll på vad lif och saik har värvat i senaste fönstret?
Kommentera

sylf: "Viktigaste matchen den här säsongen,då går dom in och gör en sån här skitmatch,inte ett anfall värt namnet.Bedrövligt! Var finns viljan,jävlar anammat,hatet att förlora ?"

Känns lite som Malmö hemma förra året......kunde bli klart att de slapp kval....vad blev det...2-7 va???

Kul för Bergeron att få göra mål....skönt att brynäs backar hem efter att ha gjort 1-4....rätt läge att spela på resultatet
Kommentera

sylf: 4-1 BERGERON!!!!!!!!!!! Kommer det bli 4-5? Nej glöm det, men kull att han gjorde mål ivarjefall
Kommentera

Härligt Bergeron!
Kommentera

« · 497028 · »