Brynäs IF

727959 inlägg · 7962 ämnen

HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14

« · 1632642 Till forumet

HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Mycket skön o stabil seger igår😃. Idag är det dax igen, tankar?
Kommentera

Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
70 Rodrigues: Jag har en bra känsla i kroppen jag säger vinst 3-2 efter storspel av Starky. Målen görs av Brodin, Sweatt och Brodecki.
Kommentera

70 Rodrigues: Blir nog betydligt tuffare idag, HV har inte tappat en enda poäng på hemmaplan och jag är rädd att Brynäs fått lite hybris. Men förhoppningsvis gäller det även HV angående deras prestation på hemmaplan, och förhoppningsvis kommer Brynäs vara ödmjuka inför uppgiften och inte underskatta dem. 
Kommentera

Vi är bra nu, helt klart, men HV borta är väldigt tufft. Helnöjd om vi åker därifrån med poäng.

Vad gäller lagbygget känns det som vi har hittat två kedjor att trumma vidare på. Brodin-Enterfeldt-Sweatt känns tryggt att starta med, sätter verkligen prägel på matchen direkt med attityd och hjärta. Blomqvist-Scott-Rödin är välkomponerad och har hittat kreativiteten.

Där bakom tycker jag vi kan fortsätta laborera lite. Bör kunna bygga en tung tredjekedja med Ollas-Nordquist och någon mer - som det är nu är det väl Brodecki.

Sen känns det mindre bra att ha bröderna i fjärde. Är minst tryggt defensivt med dem på isen - precis vad man inte vill känna med en fjärdekedja. Samtidigt kan det trilla in något mål framåt också. Men... näe. Hellre bygga den med typ Lindgren, Lööke och Lindblom. Men med Olden tillbaka kan jag tänka mig sätta honom med Ollas-Nordquist och köra Lindgren-Lindblom-Brodecki i tredje - den är nice.

Redigerad kommentar

Kommentera

Somnade på soffan, inte fan ska väl Joel stå??
Kommentera

honken21: Håller med om att Brodin-Enterfeldt- Sweatt känns välkomponerad! En kedja som tänker ganska lika hockey och som tutar och kör. Riktigt kul att se.
Håller dock inte med om att Blomqvist-Scott-Rödin är välkompoerad. Tycker faktiskt att dom har väldigt svårt att hitta varandra på isen och de lägen grabbarna skapar bygger främst på individuella prestationer. Tycker inte Scott och Rödin sammarbetar tillräckligt bra och drar nytta av varandras kompetens.  Otroligt skickliga spelare absolut! Men tror att vi kan utnyttja dom ännu bättre med en ny center eller sära på dom.. 

Brodecki - Nordan - Ollas tror jag kan bli en intressant kedja om dom får spela in sig lite men dom har vi ingen bra fjärdelina. Ollas tycker jag bar sistalinan igår. Svårt för el'coaches!

Kommentera

70 Rodrigues: Isf är vi körda, hoppas Starky orkar stå. Antar att det är upp till honom.
Kommentera

Svarta tröjor för oss ikväll då. Mkt bra!
Kommentera

Svart tröja ikväll alltså? På något sätt känns det mycket bättre.
Kommentera

honken21: joel i kassen
Kommentera

Pettisbif: Hm, sliten Stark eller är junisarna så låångt ifrån match att dom tvingas kör med lånet?

Tror chansen till poäng vart dratiskt mindre, hoppas jag har fel.
1-3 sista i tom kasse!
Kommentera

Lindström: Inga problem med Joel. Nu när han spelar bakom ett riktigt lag.
Kommentera

Vilka apfula dräkter HV har!
Kommentera

Varför Gistedt i mål? 😰
Kommentera

Vilket fatalt påstående Björn Oldéen på Cmore just gjorde sig skydlig till. Sa att han satt och såg Lindboms avgörande mål där i Jönköping i finalen -95. Det var ju i Gävle HV vann. Dessutom var det väl Rosenlundshallen HV´s hemmaarena hette på den tiden...

Kommentera

Clarence: Haha! 
Kommentera

Redan 2-0 till HV efter ett självmål och en styrning. Omöjliga mål för Gistedt... 
Kommentera

Smakstart!
Kommentera

Byt honom för helvete! Han ska inte stå på något av målet...
Kommentera

maddog1970: jodåsåatt..
Kommentera

Va fan!!
Kommentera

Hade han varit nere på knäna i båda lägena hade han räddat. Stor skillnad i spelstil jämfört med Starky.

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäsgubbe: Första målet är ett skott som är på väg en bra bit utanför men som oturligt styrs in via en backs skridsko. En målvakt ska inte sätta sig på knä när motståndarna skjuter skott en meter utanför. 
Kommentera

Brynäsgubbe: en tidsfråga innan 3:an
Kommentera

Befängt att HV fick en extra vilodag + hemmaplan !
Kommentera

Peja: Han såg ju inte ens beredd ut. 😕
Kommentera

Peja: Tur att nån förstår iaf..
Kommentera

Första målet är mest otur men tycker andra är en jättetavla. Pucken kan toucha på flera ben och klubbor innan den kommer fram till mål så kan ju inte chansa på att det blir ett högt skott och stå upp. Gistedt kan absolut inte försvaras för andra.
Kommentera

Brynäsgubbe:
Jag väljer att skylla Brynäs patetiska insats på spelschemat.
Kommentera

Rossa: Var bara en tidsfråga innan du loggade in också, vi har ju hamnat i underläge.
Igår och övriga vinstkvällar har du varit som bortblåst.
Måste kännas skönt för dig att äntligen få leva upp...
Kommentera

tjugo8: Befängt och abusrt spelprogram/påhitt!
Kommentera

Det var ett sjuhelsikes jävla gnäll på spelschemat. Antar att ni inte vet vad NHL är för något heller?

Kommentera

Rossa:
Leksing !
Kommentera

Helt jävla otroligt, om det ska va "back to back så ska väll båda lagen spela dagen innan!!!!!!! SHL jävla skämt.
Kommentera

Steenm: Jo men du måste ju hålla med om betänkligheten i att bara ett av de två lagen som möts spelat två dar i rad!
Kommentera

Steenm: Precis. Alla lag har godkänt upplägget, tror heller inte att det har så stor inverkan så här tidigt på säsongen.
Vi vann väl dessutom mot LHC hemma efter match mot SAIK dan innan.
Hörde inte mt gnäll om schemat då....
Kommentera

Steenm: Förklara varför ska SHL ta hänsyn till CHL spelschema?
Kommentera

Bra Rödin!
Kommentera

Brynäslegenden: I det läget kunde väl inte pucken toucha något annat än just Melins klubba. Ett jättefint mål av HV, måste man erkänna. Jag har i och för sig sett Markström reflexrädda såna styrningar med benskyddet. Inte 100% omöjligt för Gistedt men en tavla var det ju verkligen inte.

Nu gjorde Gistedt årets räddning bara därför ;)  
Kommentera

Steenm:
Antar att du inte fattar att detta är SHL och inte NHL. Olika förutsättningar.
Kommentera

Huge: Nä, du varken hör eller ser överhuvudtaget😂😂😂😂
Kommentera

Steenm: Hur är NHL relevant? 
Kommentera

Rödin ditt riksjon..
Kommentera

Haha jaha skulle det bli en sån här match. Två flytmål. Orkar inte...
Kommentera

Steenm:
Blir det rättvist bara för att NHL ev är orättvist?
Kommentera

Samtidigt kan man kanske tycka och begära att ett lag ska kunna och orka lira bra två dar i rad...

Kommentera

Tänk att man kan gå från en klockren match till en påse skit!!!
Kommentera

NHL är relevant då detta inträffar varje vecka, säsongen igenom. Ni gnäller över att det händer 2-4 ggr per år. Spelarna verkar gilla det, de flesta fans verkar gilla det. Men gnäll vidare ni.
Kommentera

tjugo8:
Äh, Brynäs är bara pinsamma i kväll.
Kommentera

Den där måste Westlund(?) kunna få bort eller åtminstone blockera. 
Kommentera

Kanske dags att vakna nu. Apdålig insats så här långt.
Kommentera

« · 1632642