Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010

« · 1221157 · » Till forumet

Sv: HV71 - Brynäs IF Lördag 2/1-2010
MarcusElving: Absolut. Medgångssupportrar har alltid rätt och gnälla.
Det ligger i deras natur...
Kommentera

Partyjack: Vilket svammel. Vänta tills matchen är slut. Du skulle kunna ha frågat vilken etablerad och erkänd hockeyexpert vid samma tillfälle och han skulle ha gett dig samma svar.
Kommentera

AVGÅ: Säger väl bara att det finns etablerade och erkända hockeyexperter som också är gamnackade gnällkärringar...
Kommentera

MarcusElving:

Ut och köp mer snask med dej;)
Kommentera

3 sekunder från poäng i matchen nu, hur fan är det möjligt?????
Kommentera

Bissett19: Funderar på att dra iväg en sväng på ica i förlängningen ;)
Kommentera

Fy fan vad starkt att bärga en pinne.
Kommentera

Go fucking wild i förlängningen nu! Inget att förlora, massor att vinna!
Kommentera

Fn vad stolt man är över grabbarna + gubben nu!
Kommentera

MarcusElving: Helt overkligt! Vad var liveoddsen på det inför 3:e perioden??
Kommentera

Nu skall vi vara över 6000 på måndag! Det är ju inte direkt konkurrens med något annat i Gävle en måndagskväll...
Kommentera

P: Jag kommer garanterat gå på matchen på måndag! Det är grabbarna värda efter den här bragden
Kommentera

P: Äntligen har man börjat visa lite klassiskt Brynäs j-lar anamma! Är det en trend eller bara tillfälligheter. Efter 10 års kräftgång är man svårövertygad.
Kommentera

MarcusElving: Kom igen nu, ta extra pinnen!!
Kommentera

Har aldrig varit så nöjd med en poäng som nu.
Vad brukar det heta i bragdguldssammanhang?
I svårt och vanskligt läge...

Om inte det stämmer på den här matchen för Brynäs,
så vet jag inte vad som skulle göra det.

Men det gäller fortfarande att inte Sundqvist blir borta flera matcher.
För bragder klarar inte ett lag av att utföra mer än vid enstaka
matcher under en säsong.
Kommentera

Linström_92:

Som jag ser det har Brynäs redan tagit en bonuspoäng i den här matchen.
Kommentera

Man liksom bryr sig inte om att HV tar extrapinnen just nu! Dom gör det inget att vi tappar poäng gentemot. Den poängen vi tar räcker gott och väl för mig!!!

UNDERBART!
Kommentera

AVGÅ: Synd att inte du och dom andra gnällkärringarna härinne visat samma klassiska jävlaranamma under matchen.
Starkt jobbat av ett kraftigt decimerat lag som blev ännu mer decimerat iom att Sunken fick utgå.
Nu hoppas vi att det bara är nån köttskada som inte kräver mer än ett par stygn.
Kommentera

Huge: Tänk vilken effekt det kan få när Cz äntligen vågar göra som många här har sagt. Vaska om och låta de som är heta spela PP.

Så jävla sknt att knäppa HorV  på näsan... :)

Kommentera

MarcusElving: Ja, härligt med en poäng, efter en jobbig start. Det hade dock inte skadat med bonuspoängen, Brynäs behövde den ju lite mer än Hv, om man säger så.
Kommentera

Huge: Sunken e hård! Svårt att se att han inte lirar och plockar bort Foppa på måndag.
Kommentera

Enaranger: F-n vet om detta inte är den största bragden sedan 1999? Jag hyser just nu en otrolig respekt för Brynäs spelarna. Men man blir ju samtidigt rätt sne på att man inte nyttjar allt detta kunnande och moral i varje match. Fast nu har man ju ändå på senare tid gjort det i ett flertal matcher, hoppas att man etablerar det beteendet framöver nu.
Kommentera

Rent tabellmässigt så var det rätt lag att förlora första förlängningen mot.
Vi konkurrerar ju inte direkt mot HV i tabellen om man säger så.

Nu väntar vår mardrömsmotståndare i nästa match.
Utan Sundqvist och Dackell? I så fall krävs en ny bragd.
Kommentera

Huge: Kul för dig att dom vände, så du får hålla huvudet högt, med inställningen, vad va det jag sa.. Eller Ove Molin till OS typ
Kommentera

Det är många här inne som klagar på Czarneckis Coachande och att Molin spelar. idag är ett tydligt exempel på varför Czarnecki är en bra tränare och varför man ska ha Molin i laget. Den här insattsen i sista perioden stavas med ett ord: HJÄRTA!
Kommentera

Gurra88: :-D
Kommentera

Vad hände med Dackell?
Kommentera

Huge: Fan va du tjatar, har du käkat studsboll? Är det ditt enda glädjeämne här i livet, att få säga " vad var det jag sa".

För övrigt instammer jag i GL´s kommentar, bra med en omvaskning och låta Järnfjong spela PP och en stor eloge till hela laget som bärgade en pinne!
Kommentera

Nu får vi hålla alla tummar för att Linköping vinner så är den här omgången helt okej =)

Redigerad kommentar

Kommentera

21olsson: Vill inte va negativ just nu men höj inte NC till skyarna,så här ska han agera varje match när det inte stämmer!!
Kommentera

21olsson: Känns faktiskt som att vi är ett av få lag som har en riktig och genomtänkt spelidé. Att spelarna underkastar sig den börjar väl också visa sig mer och mer. Frågan är om inte en förlängning av NC är på G...

Om 5 minuter hoppas jag på hjälp av platsklubben LHC!
Kommentera

P: Plastklubben...
Kommentera

21olsson: Ja ett livstidskontrakt på Molin nu! (1 år mao) Granis visar att han är ett kaptensämne i sista perioden, fan va hård han är! Hade kunnat blivit 3 poäng också när Granis smeker iväg en backhand till Sandin ... men det hade nästan varit FÖR mycket eller hur?

Kul för Ironhook! Nu blir det nog mer istid till lilltjommen!

Vad hände med Dackell?

Det MÅSTE in en back nu, till och med två ... men minst en och det får kosta va fan det vill!

Det är fan inte ofta jag stänger av teven men det gjorde jag inför tredje, var 3-1 målet snyggt?
Kommentera

sylf: Har inget med nåt nöja att få säga "vad var det jag sa" att göra.
Är bara så fascinerad över ditt och dom andra gnällkärringarnas gnäll så fort vi kommer under med 0-1.
Det där slutade man med i 12-årsåldern ungefär...

Kommentera

Huge: Men herregud, klart man gnäller när spelet såg ut som det gjorde! Allt var under all kritik.
Kommentera

Gusten: ALLA Brynäsmål är snygga!!
Kommentera

KOM IGEN NU LHC
Kommentera

Huge: Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

Oj, ledsen råkade somna över tangentbordet. Måste bero på den ständiga upprepningen av frasen "gnällkärringar" här på forumet.
Kommentera

Huge: 1953 då eller? ;)
Kommentera

Riktigt bra sista period. Skönt att se att grabbarna går ut och kör även med 3 mål upp mot HV borta.

Det är kul att Granis har kommit igång igen. Han spelar rakare och mer rivgt nu mot tidigare den här säsongen tycker jag, och de lönar sig för en spelare som honom. Han och Ledin gruffades lite under hela matchen. Antar att de itne gillar varandra märkvärt. :)

Molin slog två briljanta passningar idag också. Kul att Järnis fick göra mål, de va han värd. Lite tunt framför mål på övertiden bara men det är dumt att klaga.

Nu tar vi Modo på måndag med eller utan Forsberg.
Kommentera

sylf: Sant! Felformulerat, var det:

A) En grötig situation
B) Direktskott
C) Styrning
D) Övrigt
Kommentera

Men helvete! 1-0 till Timrå efter 53 sek
Kommentera

Gusten: C och en snygg sådan (bra Nordan!)
Kommentera

Haha som vanligt då man tittar in och läser här så är det bara gnällkärringar här i stortsett med undantag från Huge.
Tur inte spelarna har lika lite eller total brist av stake som många här som ger upp helt och lägger sig och dör vid underläge.
Kan bara le efter läst inläggen här under matchens gång och hur Huge fick pissa på er och gå segrande ur det hela
Kommentera

AVGÅ: "Oj, ledsen råkade somna över tangentbordet."

Du vaknar nog få fort vi förlorar, ska du se....

Kommentera

RavenLord: Ja, för Huge och såna som dig är det ju det allt handlar om, vem som "vinner" här. Tur ändå att de flesta bryr sig mer om resultaten på isen.
Kommentera

RavenLord: Ja, du kan ju tänka dig en HS-femma bestående av följande glada och positiva gäng:

Sylf
Gurra88
Lindström
Anders Berg
AVGÅ

Tänk dig det gänget i en hockeymatch. Samtliga skulle lägga sig ner bakom egen kasse och kollektivgråta när dom åker på 0-1 i arslet...
:-)

Kommentera

sylf: Med tanke på att jag läst lite till och från men inte skrivit här på 1 år typ så skiter jag helt i sandlådan här,men läser för att skratta lite ibland.
Och fortfarande verkar många hellst vilja få spy galla över laget och går de och vinner så får de motigt nog krysta ur sig någon positiv rad.
Tyckte iaf dagens läsning var kul och hur Huge förnedrade er (som så många ggr)
Kommentera

RavenLord: Det är väl självklart att man gnäller när det såg ut som det gjorde på isen. Finns ingen anledning att skylla ifrån sig och komma med bortförklaringar när absolut ingenting stämmer. Det var värdelöst punkt slut.

Sen när Brynäs däremot kommer ut med en helt annan inställning och jobbar ikapp i tredje förtjänar de beröm, vilket de fick.

Beröm får man när man förtjänar det, så enkelt är det.

Förlorar Brynäs en match med 8-1 och förlorar skotten med 45-9 så hittar Huge likt förbannat bara bortförklaringar, otur och olyckliga studsar att skylla på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Till skillnad från dig så är vi på matcherna.. :P

Bra moral att vända 3-0 till 3-3, kändes som en seger i mina ögon ivf efter man vart utskåpade i 45min.

Bara att be till högre makter att Sunken är i hygglig form snart igen.
Annars så MÅSTE nån back in pronto, kosta vad det kosta vill..
Kommentera

« · 1221157 · »