Brynäs IF

725187 inlägg · 7959 ämnen

HV71-Brynäs IF

« · 215704 · » Till forumet


HV71-Brynäs IF
Tänkte kolla in läget här på GB:n innan man åker ner till Kinnarpsarena!! Eftersom förbannelsen är bruten så blir det vinst med 3-2 i em! Ha en bra dag!!!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Anrell saknar all trovärdighet i mina ögon, och det har inte med den senaste krönikan om Brynäs att göra. En man som utger sig för vara expert på fotboll, schlager, sikta mot stjärnorna, grekisk-romersk brottning, tennis, partiledare, hockey och frimärkssamlingar är förmodligen inte expert på något. Det finns inget, inget i hans Brynäsartikel som inte skrivits hundra gånger redan, men i hans huvud är det som om problemen--ja hela Gävle stad--börjar existera när han kommer dit och försvinner igen så snart han åker därifrån.

Anrell är och förblir fattigmans Mats Olsson.

Lycka till allihop i Jönköping idag! För HV är detta en måste-match, och inga vet väl bättre än vi vad det betyder för krativitet och spelkvalitet. Jag tror vi har en god chans.

Medgångs- och motgångssupporters... Hmm, låt oss se nu; en medgångssupporter hejar på laget när det vinner och pratar skit om det när det förlorar. OK, vi har några sådana. En motgångssupporter är en som hejar på laget också när det går dåligt. Yes, vi har ett gäng sådana också. Men sen har vi en tredje kategori, som inte alla klubbar kan stoltsera med, segerkritikern: "asså jag vill inte dissa laget men OK, så dom vann idag, det var f**n i mig på tiden, 7-1 borta mot Frölunda, vaddå va, det är ju inte lönt, vi ligger ju typ där vi ligger, OK Miettinen hängde typ fyra baljor men missade TVÅ frilägen!!!!! Var f**n scoutade dom fram honom, egentligen...Och varför kastar inte typ GP in flaskor på isen, kolla alla andra lag, deras tränare kastar ju för f***n in backar direkt vid första utvisningen, men vår GP, nä han bara står där, ingen aggressivitet alls...7-1 mot Frölunda--ni är kanske impade men då fattar ni inte hockey..."
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe: Tyvärr, fick inte med den 3:e kategorin i mitt inlägg.
Får väl säga som Sundbybergsbon i "Lorry": "Tänkte inte på dé...."
HV idag kommer nog att bli en hård nöt att knäcka. Vi kommer (som vanligt, höll jag på att säga..) att få möta ett taggat lag som förlorat de 3 sista och som ju faktiskt riskerar att missa slutspelet.
Har lite onda aningar då läget är lite liknande det som Malmö stod inför när de mötte oss sist. Dom hade väl 5 raka torskar innan utdelningen kom, mot oss, naturligtvis.
Undrar ändå om inte Rodrigues närvaro väger tyngre i detta fall.
Hans mer eller mindre säsongslånga förbannelse verkar ju vara bruten. Karl´n måste ha Haitiblod i ådrorna, voodoon därborta skall man inte underskatta... ;-)
Spelar vi som mot SSK så är chansen mkt stor att vi tar en 3-poängare idag. Detta förutsätter förstås att smålänningarna försöker kliva fram så vi kan kontra på dom med snabba spelvändningar. Gör dom inte det, riskerar det att bli en stök-och-bökmatch, ngt som tyvärr inte brukar gynna oss.
Tills sist vill jag travestera westerlinds paroll:

Högsta fart framåt Brrrryyyyyynääääääääs!!!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
70 Rodrigues: Självklart blir det vinst. Jag tror på 4-2 till Brynäs
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
På tal om Rodrigues pratade jag med honom för någon timme sen; han är i Jönköping och är full av optimism.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe:PP nu...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe, prosten m fl: Ja, då fortsätter vi segertåget. Idag del 2. Spännande...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
westerlind: Välkommen ombord, westerlind. Hoppas Du har rätt.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe: PP ingen. Undrar om de kan få till något denna gång...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Brynäs kommer attt vinna mtchen mot Hv men Gunnar P tror det blir tufft!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
boldten: Viktigt läge. 0-1 i slutet av första lär få HV-nerverna att dallra.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Perioden slutde 0-0
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Tips tilla alla som inte läst inne på brynäs hemsida vad gunnar tror om matchen!!!

www.brynas.se och in för HV
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Kåm igen Brynäs kom igen !
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Läste som hastigast AB-artikeln om Ahlgren. Med honom som klubbdirektör och Virus som sportchef skulle man ju faktiskt kunna börja tro på en framtid för den gamla anrika föreningen. På tal om Virus--jag tror Lilljanne och ni andra har rätt. Virus säger inget eftersom han inte tillfrågats. Jag tolkar det positivt; hade han varit totalt ointresserad hade han sagt nej direkt.

Virus hade varit perfekt.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
BP direkt i början av andra. Kösa ut.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
...och nu pratar sportrsadion om schlagerfestivalen. Världen är galen.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
PP nu! Häng en balja nu!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe: dubbelutvisning på en HV-lirare. Skjut mål nu grabbar...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
boldten: Undrar om det är en dubbelutvisning. Hockey Direkt brukar dubblera informationen ibland.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe: samma på swehockey. Hade visst rätt enl Radion. Brynäs hade spelat PP i4 min..
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
boldten: Du hade rätt, det var en dubbelutvisning, men det hjälpte inte. Mycket synd; det lag som gör första målet nu kommer förmodligen att vinna eftersom båda lagen verkar spela med nerverna på utsidan.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
BP igen...Knepig match, det här. Kom igen nu, Brynäs--tre pinnar idag hade varit sååå härligt.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
1-0. ARRGH.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe: Hv tog visst chansen och gjorde mål i PP tillskillnad mot våra grabbar... Skit!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Och Malmö har tagit ledningen. KOm igen nu Brynäs Och Färlestad!!!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
boldten: 1-1 nu!! Jag tror FBK tar MIF.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Heja SJÖDDA!!!!!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
boldten: Jag trodde det blev en dubbelutvisning (AA plus en HV-spelare) efter 1-1-målet, men Hockey Direkt har bara en Brynäsutvisning?
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Nähä, BP igen.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
2-1.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe:2-1 till HV. Brynäsgrabbarna får ta och skärpa sig och inte hamna i Utv.båset hela tiden...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
ajajaj nu blir det jobbigt.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe: Angående "Virus" och att han är önskvärd så undrar man ju då vad Brynäs-ledningen väntar på: Fråga "Virus" nu då!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
prosten: Ja, 1-2 inför tredje är inte alls bra. Får vi en tidig kvittering är det förstås match igen, men HV kan försöka spela på resultatet och täppa till.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Clarence: Det lär man göra.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe: Jag skrev redan i torsdags att kvalet är ett faktum. OK, för att hålla hoppets gnista tänt in i det sista, men lite realisitiska får ni väl vara. HV är ett bättre lag än Brynäs. De förlorar inte idag. Tyvärr...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Clarence: Det är inte över förren den tjocka damen sjunger.....
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Får väl hoppas att FBK:s divor får en rejäl spark i röva i pausen och vänder i sista. Brynäs kanske kan utjämna i alla fall.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Clarence: Vad då realistiska? Ja, HV är ett bättre lag i många avseenden, men 2-1 efter två perioder är i varje fal inte tillräckligt för att jag ska kasta in handduken. Självklart kan Brynäs förlora--så mycket hockey kan jag också--men det återstår faktiskt en period.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe: Det värsta är att dom inte FÅR torska idag om MIF vinner.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe: Realistiska att slaget är förlorat - inte kanske den här matchen men att det blir kval och att ev poäng i den här matchen ändå inte hjälper.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Clarence: Det är inte över förrens det är över....
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Clarence: ..och till slut kom vargen...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
boldten:PP ytterliggare en gång. Törs man hoppas?
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
PP nu. 2-2 hade inte varit fel.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe m fl: Måste säga att jag beundrar er enträgna optimism. 25 februari spelas sista omgången i elitserien. För mej är den i praktiken redan spelad och jag tar sikte på 19 mars...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Clarence:JA just det. Men i teorin finns fortfarande chansen..
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
boldten: 2-2
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF
Heja KÖSA!!! 2-2 NU...
Kommentera

« · 215704 · »