Brynäs IF

728050 inlägg · 7962 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 847227 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
GävleLasse: Håller med om att det är pinsamt dålig uppdatering!
Kommentera

Huss: Man har ju verkligen marknadsfört på hemsidan att det skall spelas slutspel i LA.

Samtliga lag har skrivit spaltmeter. Reaktioner över valen, läget i lagen, kommentarer kring den kommande motståndaren etc etc.

På brynäs hemsida har man konstaterat att man "nästan" vann mot luleå i fredags och att J18 och J20 skall spela slutspel.

Det är fan så man blir mörkrädd....
Kommentera

Huss: Nej det är ju väntat. Det blir precis som jag pratade om för ett tag sedan. Man har problem att få in över 6000 under serien och höjer priserna till slutspelet, Den ekvationen går inte ihop.

Att ha de dyraste ståplatsbiljetterna av samtliga lag har man lyckats med.
Kommentera

bradberry: håller med att Mårts liknelse inte var direkt klockren...
Om han inte syftade på att det inte spelar någon roll hur det smakar, vi äter upp dem ändå.
Kommentera

Kvartsfinaler, festligt, fullsatt och folkligt.
Fast inte i Gävle förstås....
Kommentera

Pelle Mårts: "Luleå är redan igång och har spelat bra på slutet. Det är hur svårt som helst att välja. Det är som att välja mellan vaniljglass och chokladglass, om man gillar båda. Känslan fick styra och spelarna fick säga sitt - då blev det Brynäs."

Undrar om Pelle tycker Brynäs är vaniljglass eller chokladglass? Då vanilj känns mer som en klassiker i glassammanhang röstar jag på att Brynäs får vara "vanilj" :-)

Detta påminner mig om när Tomas Di Leva satt i nån TV-studio och skulle beskriva vad Sven-Bertil Taube betydde för honom:

- Sven-Bertil Taube.....han är......han är.......mjölk!.....han är SOM MJÖLK! :-D
Kommentera

claesw: Jag skulle tro att Boork kommer att dra ner filten över fötterna och stoppa om ordentligt i slutspelet. Personligen så tror jag att detta vore det smartaste, man behöver inte vinna "snyggt". Låt HV 71 stånga sig blodiga mot ett väl samlat Brynäs i mittzonen så kontrar vi ihjäl dem med snabba spelvändningar.

Att man spelar fysiskt tror jag inte kommer att hända även fast det vore ett plus om man kunde göra precis så. HV valde Brynäs just på grund av att man inte gillar att spela mot lag som spelar fysiskt. Men frågan är om vi har materialet för att göra detta.

Nej, supertajt betongdefensiv så vinner vi alla matcher med 1-0, det är modellen det ;)
Kommentera

lillovechkin:

Färjestad - Mora
4-1 i matcher till Färjestad.

HV71 - Brynäs
4-3 i matcher till Hv71.

Modo - Timrå
4-2 i matcher till Timrå.

Linköping - Luleå
4-3 i matcher till Linköping.
Kommentera

arnio: Oj jävlar. jag som trodde jag var optimistisk när jag sa att vi skulle förlora med 4-3 i matcher;P
Kommentera

Nu smyger sig optimismen på. Jag tror att vi vinner med 4-1 i matcher.
Kommentera

Stigsson: mjo alltså jag får fram kanalen.. men om jag sätter på kanalen så fryser sig bilden som att det laggat fast.. det är kanske för att det inte visas nått på kanalen? men kanalen har jag fått fram iaf..
Kommentera

mattiaskarlgren: Har du ett vanligt standard boxerpaket så ingår den redan. Gör en ny kanalsökning.
Kommentera

Gusten: det har du rätt i men Bicek eller annan får la åka å byta så Widing kommer in :) haha. en fråga, någon som vet vad det kostar att lägga till kanal 9 i sitt boxer paket? har alla kanaler utom den? :D
Kommentera

Det fanns iaf en ståplats biljett idag. Vem som fick den kan ju snillena spekulera om. :P
Kommentera

Gusten: Ja visst har det hattats.... Verkar nästan som om vår Boorkason gått en coachingkurs hos "Doktor Fruktsallad". (läs: Gunnar P.)
Kommentera

Anemyr:
Med den typen av spelare du och Roddan önskar, tappar vi det spel jag efterlyser. Om du ska ha stora starka killar, blir spelet därefter.
Jag ser hellre spel al'a 1993.
Kommentera

claesw: "Eller så spelar vi som vi ska, snabba pass, snabb skridskoåkning, smartness. Så slipper vi gå på kropp.
Det "finns inte" att vi ska ge oss in i den typen av spel..."

Nu menade jag såklart försvarsspelet. När Brynäs har pucken får det gärna se ut som du önskar =)
Kommentera

bradberry: Ser inte alls dåligt ut, men det känns som om att det har hattats för mycket med kedjeformationerna redan.
Varför har Boorken särat på Dackell/Hansen t.ex? Den duon bar ju oss under en låååång tid.
Kommentera

Huge:
Vi har under flera år varit alldeles för långsamma med puck i försvarszon- det kostar kraft att sätta fart på spelet redan där, men det krävs i dagens hockey. se på Färjestad som är bra där, snabb passning till spelare med fart- redan i fasen innan uppspelsfasen, om ni förstår vad jag menar.
Våra spelar står ALLDELES för ofta och lallar med pucken av okänd anledning.
Kommentera

claesw: Nä, det fysiska spelet ska vi försöka undvika så mkt det går.
Det gäller istället att i första hand skära av isytorna så att dom inte får bygga upp ngt konstruktivt spel genom mittzon. Och sen vara snabb i vändningarna när dom försöker dumpa. Först på pucken gäller och gärna acceptera en smäll för att hinna leverera ett bra förstapass, så vi inte blir fastcheckade för enkelt.
Offensivt så sitter väl spelet rätt bra och det gäller bara att få upp effektiviteten i avsluten på våra spelvändningar.
Kommentera

Anemyr:
Eller så spelar vi som vi ska, snabba pass, snabb skridskoåkning, smartness. Så slipper vi gå på kropp.
Det "finns inte" att vi ska ge oss in i den typen av spel...
Kommentera

Gusten: Vore bra att ha Widing med Bäckis! Här är ett lagförslag:

Backar
Sjödin/Nolander
Angell/Sundqvist
Hulkkonen/Johansson

Forwards
Bicek/Bäckström/Widing
Dackell/Hauhtonen/Molin
Månsson/Lind/Hermansson
Danielsson/Hansen/Salmonsson

Vilar
Karlsson/Spets/Almtorp/Morin/Lavins/Alcén

Se där! Fyra kedjor som kan producera. Osäkert kanske om Ove Porslin håller sig hel. Dessutom saknas kanske en ren checkingline men ser man det här laget framför sig tycker jag det ser starkt ut. Bra bredd på reservbänken dessutom.
Kommentera

70 Rodrigues: "Frågan är vem i Brynäs som ska gå in och smälla på, som det är nu så kan dom ju inte ens flytta på folk som står framför mål och täcker våra målvakter?"

Bra fråga där, det vi har sett på slutet är ju att bristen på ett bra fysiskt spel har gjort att BIF dragit på sig en massa skitutvisningar. High stick, tripping och annan skit måste undvikas in i det längsta. In med kroppen istället, det gäller tamejfan alla! Där har du svaret på frågan: ALLA!
Kommentera

mattiaskarlgren: Ja fast tyvärr så är väl inte Widing på isen när Bäckis är det.
Kommentera

Gusten: Månsson och Angell för all del´.. men den som kommer plocka Ward om han ger sig på Bäckis stavas WIDING :)
Kommentera

70 Rodrigues: DJ? Spets? Morin?

Skämt åsido, nu är det dags för Lavins att visa OS/VM-rutin och börja spela rejält. Han KAN spela fysiskt.
Är rädd för att Månsson och Angell ligger i farozonen att dra på sig nåt matchstraff, vi behöver dom på banan. Tråkigt när "tuffingarna" samtidigt är så viktiga i det offensiva spelet.
Kommentera

Gusten: Frågan är vem i Brynäs som ska gå in och smälla på, som det är nu så kan dom ju inte ens flytta på folk som står framför mål och täcker våra målvakter?
Kommentera

70 Rodrigues: Ja han blandar rätt friskt den galningen. Men detta är ju klockrent:

"– Jag ska smälla på honom. Det gäller att spela hårt och tufft, gå in på kroppen och störa hela tiden. Han får inte ges för mycket tid med pucken, säger Lance.
– Han är ju väldigt viktig i deras powerplay, eftersom han styr och ställer. Därför måste vi eliminera Bäckström och inte ge honom en millimeter."
Kommentera

Gusten: Visst, men både du och jag vet att Ward mer fult än hårt och tufft!
Kommentera

mattiaskarlgren: Ja, spela tufft och hårt är en sak, fult en helt annan!
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker han resonerar helt riktigt, vi skulle haft några "fulingar" vi också.
Kommentera

70 Rodrigues: killen är pinsam :)
Kommentera

Lance "fjanten" Ward är en tuff kille, NOT!
Kommentera

Huge: Inte alls jobbigt, men du verkar ha det eftersom du inte kan svara på frågan, som vanligt så slingrar du dig?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag är ledsen, men det finns ingen objektiv benämning på ordet supporter öht. Om du utgår från det resonemanget, så kanske det klarnar en aning.
Följaktligen så är min anmärkning om "s.k supporter" en subjektiv bedömning från min sida. Dvs min egen personliga uppfattning.

Om du tycker att det känns jobbigt iom att du verkar ha tagit åt dig, så kan jag ju inte göra så mkt åt det.
Om du inte tar åt dig så är det väl bara att strunta i anmärkningen.

Vad är problemet?
Kommentera

Huge: "i egenskap av s.k supporter"

Du har inte svarat på frågan, vad är skillnaden mellan s.k supporter och supporter, det måste ju vara en skillnad, annars så hade ju supporter räckt?

Undrar vem det är som inte begriper?
Kommentera

Teppo: Visst är det dåligt att det inte är slutsålt, men ticnets angivelser är ju inte heller de mest granulära. Det finns två lägen, mer eller mindre än 10% kvar. Det innebär mer eller mindre drygt 800 biljetter kvar. Går man in och försöker boka går det i stort sätt inte få biljetter på sittplats nedre etaget på annan plats än rad 1. Ståplats är tydligen helt slutsåld. Så det kan nog bli en godkänd publiksiffra ändå. Lördagen är det dessutom färre än 10 % kvar på.
Kommentera

Enligt Ticnet finns det gott om biljetter kvar till matchen imorgon. Förstår att Gävleborna stannar hemma: "Bara ännu ett slutspel i mängden, kanske orkar ta mig dit till finalen, gäsp"

Men i Jönköping är man inte så vana vid slutspel tydligen så där är det utsålt.
Kommentera

70 Rodrigues: "Ser du dig själv som en större och trognare supporter än dom som tippar att Brynäs åker ut redan i kvarten?"

Ja, jag har ju redan svarat på vad jag menade, men jag kan ta det en gång till om du inte begrep:

"Absolut inte.
Hur var det nu du sa: Man läser det man vill läsa...

Jag konstaterade bara att många av de som alltid gnäller över att spelarna ger upp i förtid, nu själva kastar in yxan innan det ens börjat..."
Kommentera

GävleLasse:
Vi slår ut HV, för HV har alltid varit ett lag som ska slås ut.
Räcker den motiveringen?
Ett lag som heter HV71 får helt enkelt inte slå ut en så anrik förening som Brynäs IF.
HV71, vad kommer härnäst? Bajs2007?
Kommentera

Huge: "För övrigt så känns det bra att många i egenskap av s.k supporter, som vanligt inte tror på sitt lag och tippar att vi ryker och ev kan ta en match mot HV."

Kan inte tolka den texten på något annat sätt än att du anser oss som tror att vi åker ut i kvarten inte är några supportrar eller iaf dåliga sådana. Förklara skillnaden på s.k supporter och supporter??
Kommentera

Peja: ja, fast då hade formen maskerats till KS
Kommentera

arnio: Erik Ersbjerg heter han visst, Gistedt ar ju han i Frolunda....
Kommentera

GävleLasse: Klart att Hv pa pappret ar det battre laget men det innebar inte att inte Brynas har en chans. Tank sa trakig idrotten hade varit om man redan pa forvag visste hur det skulle ga.

Manga experter har pa HS som inte bara trodde utan tom. visste att Brynas skulle spela kvalserien forra sasongen men tji fick ni.

Titta pa hur alla har tippade sluttabellen innan serien drog i gang. Inte manga som prickade in tex. Frolunda eller Mora dar inte.

Att sla ur underlage ar en utmaning och storre under har skett massvis med ganger se tro pa den lilla chans vi har i stallet for att tro pa att Hv vinner bara for att de har ett battre lag pa pappret.

Kommer Brynas upp till sin hogsta niva sa har vi en bra chans. Hv ar pa intet sett i bra form och har inte vunnit 2 matcher i rad sedan i december och forra matchen vann de ju sa nu ar det kanske dax for en forlust.

Hur gar Gistedt i malet? Klarar han pressen eller vinner Kristan malvaktsmatchen? Har Boork en iller bakom orat?
Den som lever far se men ge inte upp innan det har borjat.

(Sorry att mitt inlagg ar lite konstigt men jag har inga an an eller on idag da jag befinner mig utomlands.)
Kommentera

GävleLasse: Samtidigt hade några här inne sagt att "Brynäs maskerar formen till kvalserien" om Brynäs hade torskat 55 raka i grundserien :)
Kommentera

Huge: Att den gode Tony skall tro på vinst är väl ändå att hoppas på för mycket. Han har ju trott på Allsvenskan sedan 4 år tillbaka. ;-)
Kommentera

arnio: Vad är det som säger att det endast är Brynäs som har "tränat ner sig", maskerat formen å allt det där som du tror Brynäs har gjort?

Du ska se att även Mårts har en knapp att trycka på han med. Jag baserar mina tips/farhågor på fakta inte på förhoppningar. Sett över lagen så är HV 71 bättre över samtliga lagdelar och det skall mycket till att Brynäs skall slå detta HV i en matchserie....

...men varför bemödar jag ens med att svara dig?

...Du som inte står för den du är. ;)
Kommentera

GävleLasse: Klart att vi kan vinna Lasse. Va fan allt är möjligt i ishockey.
Det är fullt realistiskt att Brynäs vinner mot Hv71.
Säg att Hv teoretiskt har 70% chans att vinnaoch Brynäs har 30% chans att vinna, fan va optimist och tro på att vi tar chansen och vinner trots att det blir svårt.

Om man inte ens tror på det hela så kan man ju lika gärna lägga sig ned och dö.

Nöjd med att vinna 1/4 mot ett Hv som inte direkt har imponerat sedan i December är nästan löjligt och jag hoppas verkligen att Boork och hans krigare tror på det hela mer än vad Lasse gör för annars är det verkligen kört på förhand.

Glöm inte knappen Lasse.
Kommentera

sylf: *skratt*

Ja, det här ser inte bra ut.
Nu fattas det bara att Tony också tror på vinst i matchserien... :-)
Kommentera

Huge: Det kommer att gå käpprätt åt helvete, till å med Ros på Aftonbladet tror på 4-3 till Brynäs....
Kommentera

« · 847227 · »