Brynäs IF

728849 inlägg · 7961 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 852786 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Bissett19: Ja, helt rätt: det var egentligen Kristans mål. Hans passning överraskade nog en aning och fick dom att komma lite på efterkälken i hemjobbet.
Visst har han brister i defensiven, men i det stora hela så får han ändå på nåt sätt jobbet gjort, sas. Utan att behöva smälla på eller spela speciellt fysiskt.
Och den där tvåan var ju en i raden av många felbedömningar av domaren. På reprisen syns det klart att HV-spelaren överdriver nåt enormt, som reaktion på Dannes lätta duttning. Rådbjer silade mygg och svalde kameler emellanåt....
Kommentera

Vet inte om jag är ensam men efter lavis mål har han blivit riktigt bra! han är just i nuläget en av de bättre backarna i slutspelet och tycker haan gör de mesta rätt! :) kanske ni andra ska börja klaga på mig om att jag supit eller nått när ja säger sådär ;) haha
Kommentera

westerlind: 8101 på plats och du är talesman för 8100 av dem??
Kommentera

Just hem kommen från Gävle! En bra match i "perioder", så att säga. Det känns som att om Brynäs kan och orkar hålla ihop och uppspelet under hela matchen, så kommer detta att gå vägen!!
Kommentera

Undra sa flundra var allt snack om publikfiasko har tagit vägen? Drygt 8100 är väl en toppnotering i slutspelet så här långt? Medans Luleå t.ex lyckades locka hela 4600 pers till sin hockeylada en lördagseftermiddag, med slutspel å allt...
Kommentera

Bissett19: Nu hoppas jag att Bäckis tar sig i kragen och börjar ta mer initiativ och fler svslut på mål. Bra förarbete till 4-2 men han är ofta ganska loj och oberäknelig i försvarsarbetet. Hoppas också att Nick hittar målet igen det vore skönt med lite mer självförtroende hos honom.
Kommentera

Huss:
Jag hoppas och tror du är ironisk. Annars tror jag du var den ende som tyckte jubeltönten Swahn var kul. Vi andra skämdes.
Kommentera

Huge: "Danne kronprins. Passet till Almtorp räcker som motivering idag"

Hehe otippat att den kommentaren skulle komma från en D.J fanatiker;)
Men vid det målet tycker jag att Kristan ska ha den största klappen på axeln.då han sätter igång spelet så snabbt. till Danne som släpper den till Bicek som droppar till Danne där han hittar Almtorp på bortre,snyggt.

Vid såna situationer är Danne bra,han har sina sina stora brister i den egna zonen.
Om man ska klanka på Danne så drar han på sej onödig tvåa i andra då han slarvar vid en mottagning på blå o tvingas ta en utvisning.
Men i övrigt skötte han sej bra.
Kommentera

Huge: Ja, vad skall man säga? Stort spel av Dacke igen, vilken form han är i! Kristan fortsätter också övertyga, det ser bra ut. All press på HV, nu har nog PM blivit om möjligt ännu mörkare under ögonen ;-)
Kommentera

Huss: Lennart Swahn som uppvärmare i LA?
Trodde man hört det mesta.... :-)

Dackell kung.
Danne kronprins. Passet till Almtorp räcker som motivering idag.... :-)
Kommentera

Bra drag var det i arenan också. Kul att se Brynäs initiativ med Swahn som uppvärmare. En lektion till Gävlepubliken (sittplats) att det är ok att ha roligt och jubla/låta/väsnas på en hockeymatch.
Kommentera

sylf: KLart man är överväldigad efter segern,många var bra idag,men som du säger Dacke är fanemej kung.

Men ändå finns en del frågetecken,speciellt att Brynäs måste vara sämst i ligan på att spela på en ledning,så fort vi får en tvåmålsledning så kryper sej nån falsk trygghet smygandes på våra krigare.
Dysterkvist som man är hittar man alltid nåt:)

Jaja,nu åker vi ner till Lilla Jerusalem o nyper minst en match o får ett avgörande hemma i Läkerolen på Fredag.
Kommentera

Nån som vet när biljetter till fredag blir tillgängliga för bokning??
Kommentera

Glädje i smått (Brynäslimpan tillgänglig i ICA affären i Alvik!) och stort (Brynäs förstperiod mot HV var fenomenal).
Många gjorde förstklassiga insatser, både överraskningar som Lavins och mer säkra kort som Bäckström. Men bäst av dem alla var Dackell. Banans kung distanserade både Bäckis och HV's Davidsson.
Kommentera

Huge: Aha, pucken var alltså ute, vilket inte syntes på jumbotronen. Skit samma, nu blev det inte matchavgörande och tur är väl det. Skönt att få vara på plats en sån här gång,det var ett mäktigt tryck på slutet i LA. Brynäs gör en MYCKET bra match frånsett delar av andra perioden. Pelle Mårts är en fjant av stora mått, gnäller och står i och tycker att hans jävla skitlag varit det bästa i alla 3 matcherna. Sanningen är väl den att HV har spelat bra i en period per match, så ufoPelle ska vara jävligt glad att dom har 1-2 i matcher och inte 0-3. Nu kniper vi en match därnere och slår ut pingstvännerna på fredag,om inte förr.

By the way så är Dackell kung!!!
Kommentera

Huge:

Nä, men Magister Huge... nu skall vi inte vara negativa.

Vad är väl en linjeman och hans pipa...

Ankan - leaving the Pond and going religious on Wednesday
Kommentera

mattias - 74: "Grattis till segern, ni håller liv i matchserien trots Sjödins groda :)"

Tack så mkt, men det var faktiskt en groda av linjemannen.
Pucken var ngn centimeter ute i mittzon, men jag kan förstå att linjemannen inte ser det eftersom han står på fel sida sas. (Åkermans klubblad skymmer pucken)
Vad jag däremot inte kan förstå är att inte linjemannen blåser av, när han ser att det är en mkt tight situation. Bättre att i de lägena blåsa en gång för mkt. Nu kunde det ha blivit matchavgörande igen, som det blev senast när dom vann på en regelvidrig tekning.
Kommentera

Bissett19:

Ja, vilken ledare! Man riktigt känner adrenalinet virvla omkring...
Passar perfekt i "Jerusalems" Frimärkssamlarförening...

Har inte Ior någon chef i HV som lockoutar Ward snart?
Hoppas inte, hoppas inte... = )

Ankan - diving for tickets in the Pond
Kommentera

rackham: Mårts,vilken lipsill.

Undra vad tanken var när han sätter in Lance Ward när Hv plockar ut Ersberg vid ställningen 4-2,tror knappast att Mårts var så sugen på att gå ikapp,utan mer att försöka sänka nån Brynäsare.Ward jagade ju Sjödda hela första perioden.
Kommentera

Gusten:

Om du pusslar ihop lagets prestation på isen, eller snarare brist på (3 x 10 för misconduct ikväll), uttalanden från spelare och ledare (Mårts sänkning av Hrdina var en riktig klassiker!), det vansinniga i att spela Lance Ward överhuvudtaget och ryktet som säger att det är turbulens inom truppen så får du en härlig lördagscocktail till Ior Mårts på väg hem...

Tror du Mr Karismatic är Mannen att ta tag i det hela...?

Ankan - cracking up in the Pond
Kommentera

rackham: Nu får du nästan quacka ur dig vad du hört bakom kulisserna! Två raka matcher bakom fiendernas linjer?? Njae....hoppas dock på en iaf.
Kommentera

Gusten:

Prognosen just nu, med tanke på det man ser HV producera (frustrationen, Qusten, frustrationen!) tillsammans med det man hör officiella vägen samt från kulisserna, är 4-1 i matcher till Brynäs...

Deal?

Ankan - beeing Saida in the Pond
Kommentera

Underbar seger,har ingen mer kommentar.Man känner sej som grabbarna på bilden.

Kommentera

Gusten: Gött, gött gött! :)
Kommentera

Bissett19: Pust och stön...fan va skönt! Minst en hemmamatch till fixad. Synd för dig att du inte får se nån mer match, vidskepelse är inte att förringa! ;)
Kommentera

Bissett19:

Grattis till segern, ni håller liv i matchserien trots Sjödins groda :)

Denna serie verkar gå till 7 matcher iaf. jag som hade 4 - 1 tilll HV !
Kommentera

Bissett19: Ja guldklimpar i första och bajskorvar i andra, undrar vad tredjeperioden har i sitt sköte? Synd att vi inte får utdelning på våra PP-chanser.
Kommentera

Gusten: Fattar inte varför Brynäs aldrig kan spela i ledning........

Nu är jag riktigt jävla orolig för tredje!!
Kommentera

Bissett19: DJ vänder matchen nu. Fyfan vilken jävla idiotutvisning!
Kommentera

Gusten: Bara hoppas att Boorkens budskap blir att fortsätta pumpa på utan att blotta sej bakåt.

40 minuter kvar,JOBBA JOBBA JOBBA.......
Kommentera

Här var det dött, är det match eller? :)

Totalhockey av Brynäs i första för bövelen. Använd den breda truppen nu och fortsätt sätt tryck och pumpa på. Backar dom hem i andra så är det snart både reducerat och kvitterat.

Kristan-DJ-Bicek-DJ-Almtorp-Nättaket....mumma!
Kommentera

GävleLasse: Vinst i eftermiddag? :o)
Kommentera

65selander: Då får han nog ställa sig in hos fundamentals... ;)
Kommentera

mattiaskarlgren: Tror inte håkan och dom har tid att trycka men om du ringer 026-182012 på morgonen. Dom öppnar 1000 om jag inte har fel så kanske dom hinner fixa det innan matchen
Kommentera

Någon som vethur lång tid det tar att få en ny matchtröja? Tänkte köpa en i LA med tryck. får jag den direkt när ja köper den, dvs trycker dom den direkt?
Kommentera

arnio: Det är svårt att få till med tanke på att HV kommer att försöka att asfaltera mittzonen i morgon.

Jag hoppas att Boork använder Molin på rätt sätt i morgon. Hans skridskoåkning är perfekt för att driva igenom mittzonen. Brynäs forwards måste våga hålla i pucken och ÅKA genom mittzonen. Problemet är att det blivit mycket Sjödin och andra långsamma spelare som transporterat puck. Detta har gjort att våra forwards blivit stillastående på offensiv blå. I det fallet vinner man inte puck genom att dumpa ner och det blir riskfyllt med spelvändningar på offensiv blå.

Snabba spelvändningar och minimalt med sidopass mellan backarna i uppspelen.
Kommentera

GävleLasse: Vi får se till att inte tappa pucken i fel lägen så slipper vi spelvändningar. Svårt att öka speeden i detta läge.
Kommentera

GävleLasse: Kärt barn (Spets) har många namn...
Kommentera

Bissett19: Det Boorken måste ta sig en funderare över är att kompensera för våra långsamma centrar. 3-1 igår var signifikativt för Bäckis i defensiven.. Det är inte första gången han blir akterseglad vid en spelvändning. Även Lind och Hauthonen har blivit akterseglade. Vi skulle behöva ha in lite mer speed alternativt att lägga om rollerna en smula med en defensiv ytterforward. Centern plus den andra ytterforwarden som offensiva.
Kommentera

Bissett19: Molin går nog in tillsammans med #15 dom funkade ju bra från första början. Hermansson skulle jag plocka bort före Bicek, sen han fick förlängt har han antingen varit bänkad eller blek.
Kommentera

Gusten: Boorken har verkligen stenkoll på vad spelarna heter..

Dags för en defrag?
Kommentera

Gusten: Gusten: Synd på Salle,ett slutspel skulle passa honom som handen i handsken.Med sin fysik skulle det ju bli pefekt.

Har lite på känn att Leffe kommer att bänka Bicek,då han mest åker o trampar vatten,drar på sej onödiga utvisningar o tappar lite för mycket puckar på motståndarnas blå.Sånt brukar bestraffas av Boorken.

Men nu är ju Molin tillgänglig igen så det kanske blir nån radikal förändring ändå i tredje o fjärdelinerna.

Dackell-Bäckis-Månss on
Widing-Lind-Björne
Dem linerna funkar ju bra o lär fortsätta.
Sen kanske Boorken fundrar rejält på dem andra två
Kommentera

mattiaskarlgren: Kolla i frysboxen;)
Kommentera

Gusten: Jag tror att Molin kan ersätta Spetsonic ganska bra. Kanske han till och med kan förbättra offensiven ytterligare ett snäpp.

Jag tror på 5-2 i morgon efter avslutande mål i tom bur av Dacke.
Kommentera

65selander: Jasså? Funderar på att köpa en ny iofs, kan fan inte fatta vart ja lagt av mig min..
Kommentera

arnio: Ja det var tråkigt, hade varit kul att se honom i ett slutspel. Känns lite som en Widingtyp som hade kunnat höja sig.

Lars-Göran Spets kommer inte heller att lira i morgon :)
Kommentera

mattiaskarlgren: Salle är visst borta resten av säsongen, synd synd...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
karlgren: Finns en vit #65 till låns.
Kommentera

mattiaskarlgren: Kanske du har den på dig redan..
Kommentera

Skönt å se att Molin är spelklar imorgon iaf!

Letat som en galning i 2 timmar efter min Brynäs-tröja tills imorgon, hittar den ingenstans :/
Kommentera

« · 852786 · »