Brynäs IF

727821 inlägg · 7961 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 853853 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
wap.hockeysnack.com
Sylfen:Jo han är en liten chaplin.Undra varför Boorken har splittrat på förstalinan?mkt märkligt.
Kommentera

Bissett19: OK, nu vet vi vad Jämtin har bidragit med, filmningar!! Killen faller som en kärring samtidigt som han sneglar på Rådbjer.Fy fan vilken Fi--a
Kommentera

Bissett19: Hu ja, Jämtin skall irritera Dackell och Bäckis och försöka ta utvisningar av Månsson. Få in honom med pucken i sargdueller, sen är det bara att vispa runt klubbar och skridskor mot hans skadade fot....
Å andra sidan så kommer HV tappa mycket i produktivitet då skridskoskicklige Pettersson försvinner.
Ser man bara på laguppställning så ser det ärligt talat inte sådär lovande ut direkt. Men kan vi hålla dem stången och få till några pp-mål så visst borde det gå.
Kommentera

51 Roger: Orutinerat;)
Kommentera

F..n också, har sett fel i almanckan, har en utbildning ikväll, som börjar kl 18,00 till ca. 20,00, kollegerna påminde mig, när jag stolt talade om att ikväll bänkar man sig framför tv, för att se Brynäs vinna. Snacka om att denna utbildning kommer att gå i raketfart, så man har chans att se någon period.
Kommentera

Huss: Brynäs ställer upp med samma lag som sist,Hv ändrar i första linan där Jämtin tar Peterssons plats.Räkna med att Jämtin kommer jaga Bäckis.
Kommentera

claesw: Så är det bara, kommer bli tufft, mkt tufft. HV är ett bra lag och Davidsson i storformen är, trots allt, en underbar hockeyspelare.
Men jäklar vad Brynäs har lyft sig i dessa matcher, helt plötsligt är allt möjligt. Inga skador ikväll bara, det ser tomt ut bakom dem som sitter på bänken.
Kommentera

nu kommer illamåendet inför matchen.

HV lär ju sätta full fart.

Borde inte vara så förbannat nervöst, vi har ju allt att vinna i kvällens match!
Kommentera

slashpuppie: ingen brådska for min skull :)
Kommentera

slashpuppie:
"tyvärr" blir det nog Gävle på fredag...
Kommentera

claesw: Det blir aldrig som man tänkt sig vettladu ;)
Kommentera

slashpuppie:
Nja, jag ska ju till Gävle på fredag tänkte jag....
Kommentera

65selander: Varför inte avgöra på onsdag så kan Wickström åka till Götet i lugn o ro ;)
Kommentera

Peja: Kommer inte ihåg, läste båda men tror att det var AB.
Kommentera

sylf: Vilken pappersblaska?
Kommentera

Anemyr: Heino från Bfk skulle jag gärna se i Brynäs, han är en djäkligt lovande målvakt. Vill dock gärna se Jesus med.
Kommentera

Teppo: inget ont om Kristan nu men var det inte så att HV hade minst tre lägen senast där de kunde vispa in pucken från ca. 1m avstånd men lyckades lägga den rakt i plocken? eller var det fantomräddningar han gjorde?
Kommentera

Gusten: Kanske dom löser Sperrle och kör med Kristan och H-L? Sperrle har väl inte imponerat så där värst på någon.
Kommentera

70 Rodrigues: "Vinner vi ikväll så avgör vi hemma på fredag!"

Lugn lugn nu pojkar, vi tar en match i taget. Bollen är rund. Allt kan hända. Vi skall bara spela vårt eget spel göra vårt bästa och hoppas att det räcker. =)
Kommentera

sylf: Heino och Sperrle känns ju inte som ett steg framåt direkt.
Kommentera

sylf: Får väl hoppas att det bara är ett rykte, för Sperrle har ju kontrakt medans Kristans går ut och det skulle betyda att Kristan sticker isf!
Kommentera

sylf: Känns sådär va?
Kommentera

70 Rodrigues: Heino-Lundberg aktuell för BIF enl pappersblaskorna....
Kommentera

GävleLasse: Ward får dom mer än gärna köra över ikväll. Den enda anledningen till att Mårts spelar honom är ju att han ska skada någon av våra tongivande spelare, oavsett vad han säger i TV och tidningar.
Kommentera

65selander: Vinner vi ikväll så avgör vi hemma på fredag!
Kommentera

JanT: "Alldeles för enkelt att såga laget längs med fotknölarna så fort det tar emot - för att sedan utbrista; "Jag är supernöjd över att ha haft fel, underbart!"

Betyder det att jag och FLERA med mig har haft mindre rätt bara för att du tycker att det är enkelt?

Att alla har sett att Brynäs har varit ett bottenlag tvivlar jag inte 1 sek på, men sen är det ett fåtal som har blundat och förnekat orsakerna till varför det har sett ut som det gjort. Att vi har haft ett kasst lag samt turbulens i föreningen har förekats in i idioti. Det har varit "En dåres försvarstal" dom senaste 4-5 åren.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har aldrig fel :-)

Kan vi stjäla en match borta nu så finns det slagläge att ta hem kvartsinalen på fredag. Då vete gudarna om inte man får hybris :-))
Kommentera

70 Rodrigues: Alldeles för enkelt att såga laget längs med fotknölarna så fort det tar emot - för att sedan utbrista; "Jag är supernöjd över att ha haft fel, underbart!"

Den där visan har jag bestämt hört förut.

Sedan är din sista mening intressant - Är det någon härinne som förnekat att BIF varit ett bottenlag de senaste säsongerna? Tror snarare det är inställningen till det faktumet som varierar hos skribenterna.

För min del ställer jag förväntningarna efter lagets förutsättningar, och resonerar därefter. En 6:e placering var klart godkänt med årets trupp. Slutspelet är en bonus där allt kan inträffa.

Slutligen håller jag helt med dig om att "DACKELL ÄR KUNG"
Kommentera

70 Rodrigues:
Dags att lufta Sperrle ikväll?
En superladdad jävel som kan spika igen ala LHC borta?
Misslyckas han har vi en Kristan i form i nästkommande match.
Eller ska vi tuta på med vinnande laget och lägga alla ägg i samma korg? Är nämligen rädd för en urladdning ikväll med ett stukat slovenskt självförtroende som följd.
Kommentera

JanT: ""vi åker i 4 raka oavsett motstånd"

Jag är supernöjd över att ha haft fel, underbart!

Undrar när strutsar och brunnnäsor kan erkänna att dom har haft fel i 4 års tid??
Kommentera

Vilken helg, 20 timmar i buss och tåg och en supermatch i LA med brynäsvinst. Puh.

Härlig stämmning i Arenan och fantastiskt spel av Brynäs.
Nu ska vi bara till semi, allt annat är en enorm besvikelse. Hoppas bara att Ward får fortsatt fortroende, jag har fan aldrig sett en sämre spelare.

Kristan och Dacke är Kungar!

Fantastiskt försvarsspel av Brynäs, de slänger fan aldrig iväg pucken utan har alltid en offensiv tanke när de erövrar pucken i egen zoon. Indianare ibland och små marginaler men härligt att se.

(Klämde in Saik-Edsbyn på min lilla tripp och kan bara säga att jag hade oerhört svårt stundtals att se vart bollen befann sig.)
Kommentera

mattiaskarlgren:Jämtin drar sej inte för nånting,han tar nog ett matchpenalty om det skulle behövas,så funkar han.

Bra att vi fått en leadingline,hoppas dem fortsätter producera,lite stats från dem tre första matcherna:

SpelareMatcherMålAssistPoäng+/-
Nicklas Bäckström32241
Andreas Dackell31340
Mathias Månsson32022
Kommentera

Huge: Har kört med Text-TV i helgen då jag befunnit mig i obygden....

Ett underskattat medium! Vilken härlig seger! Det ser ut att bli en rysare av denna kvartsfinal.
Apropå dysterkvistar och svartmålare så tycker jag nedanstående citat passar fint idag;

"vi åker i 4 raka oavsett motstånd"
Kommentera

Huge: Mårts verkar inte sky några medel alls. Jag satt och räknade till tre rejäla försök till armbågstacklingar av Ward på Sjödda. En ledare som tillåter sånt har jag inte mycket till övers för. Det är fina egenskaper hos en ledare som skall ta över småkronorna.

Vad gäller Jämtin så behöver han nog några matcher för att komma till sin rätt. Om han spelar och har ont så kommer han bara att bli ännu lättare att få ur balans.
Kommentera

Bissett19: Känns som ett desperat drag av Mårts, att beordra en skadad Jämtin att spela.
Tror knappast han kan spela utan att gå på sprutor, men är man beredda att ev offra en spelarkarriär, så varför inte?
Spelar han utan smärtstillande så räcker det för Månsson att pricka in ett väl riktat rapp mot foten.

Dött pga att man laddar? Bah....

Dysterkvistarna och övriga svartmålare sitter bara och bidar sin tid... :-)
Kommentera

Bissett19: Tror iofs inte att Jämtin tar ett matchstraff då han precis kommit tillbaka om han spelar imorgon.. han kmr vilja göra en riktigt bra match och inte ta något matchstraff så jag tror inte han tar något matchstraff :)
Kommentera

Bissett19: Ja, om HV har varit en svår nöt att knäcka tidigare i detta slutspel, så kommer det bli bra mycket svårare imorrn. Jämtin står för en massa energi i HV. Så Brynäskillarna får hålla sig vakna ordentligt...
Kommentera

Satans vad dött är här idag.Alla laddar förmodligen för morrondagens batalj i Lilla Jerusalem.

HV får tebax Jämtin o Vertala i laget imorrn,räkna med en oxtokig Jämtin som lär jaga Bäckis rejält,skulle inte förvåna mej att det kan sluta med ett matchstraff vardera på Månsson o Jämtin.

Kommentera

hur gick de med widing förresten? ingen fara med handen eller?
Kommentera

Laban: Är Brynäs lika tråkiga fortfarande??
Kommentera

Grattis till segern!!!

Ny match på Måndag..
Kommentera

Följde gårdagens match via sms och jag måste säga att det kändes mäkta stabilt. Var inte ens riktigt orolig vid 2-2. Vad gäller publiken var det ju verkligen helt fantastiskt att det nästan var fullsatt. Nästan lika roligt som serielunken före jul då får man förmoda.
:-)
Kommentera

Burberry: Antagligen inte förrän dom vet OM det blir nån match. Vid vinst i morgon kanske det inte blir nån, vid förlust släpper dom nog direkt på tisdag morgon.
Kommentera

Någon som har koll när biljetterna släpps till på fredag?
Kommentera

Nu har man sovit ut efter gårdagens resa ;)

Matchen var faktiskt riktigt bra.. Brynäs var helt överlägsna igår, förutom 5 minuter i andra..

Dackell, Bäckis, Björne, Kristan och Bicek var riktigt bra igår, även Molin. Dackell för en femma och övriga fyror!

Bara att hoppas att Brynäs kan ta en av dessa två bortamatcher nu!
Kommentera

88Lindkvist:

Offenivt är han bra, men varför skall han krångla till uppspelen så förbenat.

Väljer sällan det lätta och snabba alternativet å så går forwards fast på blå.
Kommentera

Huss: Sluta bråka pojkar. Fråga istället Huge hur det verkade på text-tv, han har säkert svar på alla era frågor.
Kommentera

westerlind: Inte alls, Swahn i sig har jag inga åsikter om. Det är Brynäs initiativ att få igång den tröga sittplatspubliken som jag applåderar.
Kommentera

sylf: Hmm, vad menar du? ALLA jag talade med skämdes, vad tyckte du själv?
Kommentera

88Lindkvist: Nej du har rätt.Lavins har verkligen spelat upp sej.
Kommentera

« · 853853 · »