Brynäs IF

727814 inlägg · 7961 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 854210 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Teppo: Inget skulle vara härligare än att sätta stopp för FBK, klubben som stöddigt och självsäkert inbillar sig att de abonnerar på SM-finaler, i en semi. Problemet är bara att Brynäs inte kommer att kunna besegra Färjestad. Det är helt utsiktslöst. Så även om man skulle glädja sig mycket över ett avancemang från kvarten grumlas den glädjen av att i så fall stå inför mission impossible sen. Är det några jag absolut inte vill se slå ut Brynäs i ett slutspel så är det Färjestad, det har hänt alldeles för många gånger redan - 1986, -90, -91 och 2002. Fy satan...
Kommentera

Peja: Jag tror faktiskt inte Brynäs spelade enl ritningarna, Dom hade garanterat räknat med fler målchanser,ett helt annat försvarsspel där även tacklingar ingår.Jag tror också att Rådbjers domarinsats hamnade utanför ritningarna. Nu faller man kanske inte direkt på hans mongobeteende att gå på ständiga filmningar,däremot innebär det ju att vissa får slita hund. Hur man kan undgå att plocka ut Jämtin för diving är en gåta. Ny match på onsdag,en match vi INTE kommer att vinna. Möjligen kan vi ta det här till 7 matcher, men nån semifinal blir det inte, vilket det hade blivit vid seger ikväll.
Kommentera

Huge: Jag håller med om att Brynäs till stor del spelade enligt ritningarna. MEN det är väl inte enligt ritningarna att Kristan ska tvingas till 4-5 näst intill övermänskliga räddningar?
Kommentera

Peja: Ska bli intressant att läsa Huges matchanalys.Fast ändå inte.Alla här inne har nog samma uppfattning om DJ.Bra ibland, Men helt otrolig låg lägsta nivå
Kommentera

Peja: Vi gör en bra match och spelar enligt ritningarna. Första perioden går väl skenbart till dom, men jag tycker vi kontrollerar det hela bra så långt.
Sen tar tyvärr Månsson en helt onödig tvåa bakom deras mål, och hinner heller inte hem i backcheckingen. Där kändes det som att matchen gick över i deras händer. Dom fick ny energi efter en relativt snabb kvittering, och än mer efter 2-1.
Visst kommer Danne efter i markeringen, men deras lyftrensning från egen zon landar ju direkt på Falks klubblad när denne mer eller mindre kommer direkt från utvisningsbåset. Sen går ju två man på samma gubbe och Falk kan måla ostört. Ett tillfällighetsmål som tyvärr blev vinstmålet, som sagt.

Hv gör sin hittills bästa match och spelar tätt med få eller inga bjudningar vad gäller spelvändningar. Spelar ju dessutom med fördelen av att byta sist, vilket är mkt viktigt i den här typen av matcher.
Nu gäller det att bara fortsätta med samma spelupplägg och hoppas på att dom blir lite otåliga och går bort sig. Då har vi en bra chans igen i övermorgon.
Kommentera

Jag vidhåller min uppfattning att vi har ett lite för tunt lag för att i längden klara av en sån här matchserie, så jag gissar att Brynäs trots allt åker mot HV till slut. Men även om det förstås kommer att kännas tungt om det blir respass så tror jag faktiskt att det kan bli 7 matcher av det här i alla fall, vilket är klart bättre än jag vågade hoppas på. Brynäs har all heder hittills av den här kvartsfinalinsatsen, absolut.
Kommentera

Brynäs hade bara tur som kom undan med 1-2-torsk idag. HV var mycket bättre och hade avgjort matchen tidigt om inte Kristan hade storspelat.

Nu avgjordes matchen dessvärre när DJ var orörlig som en staty vid blållinjen, vilket Falk inte var sen med att utnyttja.

Rådbjärven visade vilken hemmadomare han är, men kompenserade i slutet av matchen. Brynäs borde självklart ha gjort mål i slutminuten, men spelarna får skylla sig själva som inte lyckas göra mål i 5/6 mot 3.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Släpps biljetterna i morgon eller på onsdag?
Kommentera

65selander: Du kan inte må särskilt bra va?;)
Modo åkte ju också på pisk;)
Kommentera

Nästa match är givetvis på onsdag. Tror matchutvecklingen kommer att vara likadan som kvällens match. Vi måste få till våra pp och få till fler frilägen. Ibland så såg det ut som dom inte ville eller orkade fullfölja.
Kommentera

Tyvärr får man väll erkänna att Hv var bättre idag. Eller var det en taktiskt grej av Borken, att ta det lite lungt idag och hämta krafter och köra över HV fullständigt på onsdag och sedan säkra Semifinal platsen hemm på fredag!! :D
Kommentera

Anemyr: "vad är det med er? hade ni räknat med en seger ikväll eller vad?"

Ja!!
Kommentera

Anemyr: Hoppats iaf. spec. efter 0-1..
Jämtin den lilla bebisen kan dra åt helvete!
Kommentera

Anemyr: För att gå vidare så måste vi nog ta matchen imorgon, fast sedan så väntar FBK och det kanske är lika bra för Sylf's hälsa mm att vi åker ut nu redan ;-)
Kommentera

vad är det med er? hade ni räknat med en seger ikväll eller vad?
Kommentera

rafalski: japp ingen fjäder i hatten till honom på 2-1 målet.

Kristan var ju fenomenal och vi höll ju på att gneta oss till en kvittering trots att HV är mycket bättre idag (för en gång skulle kan Mårts säga det och det stämmer). Jag sitter och väntar på att Bäckis skall blixtra till men nu närt han behövs som mest är han helt osynlig, inte bra.

Widing o Månsson drar på sig utvisningar bakom motsåndarkassen, det är helt oacceptabelt att bjussa på sånt. Undviker vi det kan det lika gärna bli seger på onsdag.

Nu tar vi dom jävlarna, rätt opp o ner bara!
Kommentera

sylf: Så helvete heller. Är så trött på att ta skit från dom här nyrika gängen. FBK, HV, VF och LHC är ondskans axelmakter och dom ska krossas. Så är det bara. Kampen fortsätter.
Kommentera

rafalski: Helt rätt,beklämmande var ordet.Tappar man pucken i mittzon kan man ju iaf försöka jaga för att reparera sitt misstag,men inte D.J,han glider sakta mak o tror att nån annan ska rädda honom.

Nu blir det nog tyvärr en 2-4matchserie i firslet på fredagkväll.
Kommentera

Det här känns ruskigt tungt. fy fan!.
Känns inte bra nu!.

Då tackar vi för oss i detta slutspel....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
DJ petar och hans insats vid HVs segermål är beklämmande.
Kommentera

Teppo: Diarreklumpar! På onsdag blir vi överkörda och på fredag faller vi med flaggan i topp. Gonatt Brynäs!!
Kommentera

Bajskorvar! Hur fan kunde dom låta den där huddingegnetarn få fri gata? Nu ser det tungt ut igen.
Kommentera

mk: Ja, kan man inte prestera bättre än så här så blir det tvärstopp i kvarten. Dom vet att dom måste vinna en borta och spelar så här?!
Kommentera

90Steen_: RÖVA !!! Over and out
Kommentera

Gusten: Hela laget är pinsamt, 6 mot3 och inte mål!!!!!!!!! Där rök den chansen!
Kommentera

Jag säger bara HERREGUD. va i helvete sätter han in för jävla klothôven de sista.. Inte en jävel skjuter på en minut..
Kommentera

Helvettes jävla skit .. vilket läge vi hade wtf ;/ aja onsdag då..
Kommentera

YES nu ska vi fan KVITTERA!!!!!!
Kommentera

ojoojojojoj ...
Kommentera

Gusten: Annars är vi ju ett bra tekningslag ..men pinsamma siffror ikväll.
Kommentera

Bissett19: Tamejfan helt otroligt. Det går ju inte att vinna om man förlorar i princip varje viktig tekning. 41-23 är pinsamt! Snacka om handicap!
Kommentera

Den här saken råbjer är hemmadomare i vissa hallar. Han suger totalt enligt min mening....Kom igen BRYNÄS
Kommentera

Gusten: Försök inte ens försvara DJ nu Huge
Kommentera

Gusten: HÄRLIGT DANNE JOHANSSON,HV hjärtat sitter tydligen kvar.
Kommentera

Daniel Johansson, vem annars?
Kommentera

Bissett19: Fyfan DJ!!!!!!!
Kommentera

Zzz: Dackell lirade med Hansen och Almtorp och har gjort det 38 av dom 40 minutrarna som spelats hittills ;D

bara hoppas att vi rycker upp oss nu för just nu ser det inte bra ut..
Kommentera

Bissett19: Ja en förlust är ganska trolig. Den stora frågan är då vad det får för konsekvenser tills på onsdag? Det tar på krafterna att vara så här tillbakatryckta och sen då eventuellt torska på ett sent mål...
Kommentera

Gusten: JO det kändes som vi hade greppet där o HV killarna visade tydliga nerver.Sen tar Månsson en onödig tvåa.

Kristan håller oss kvar i matchen.Det luktar torsk!!
Kommentera

Bissett19: Va f-n menar du att Sjödda ser gammal ut... :-))
Tycker han var cool när han stressade Jämtin lite.

Nä blir jobbigt i 3:e eftersom vi inte presterar så mycket framåt. Sjkut slagskott så fort ni får chansen istället för fjuttiga dragare.
Kommentera

Ni som ser matchen, spelade Dackell andra perioden i första linan i 5 mot 5?
Kommentera

Bissett19: HV var på väg att bryta ihop vid 1-0 sen tar Månsson inte bara en utvisning han backcheckar inte heller under den avvaktande utvisningen. KASST Månsson! Visa lite av din berömda stomme!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sjödda ser riktigt gammal ut ikväll.
Kommentera

Krisse är ju GRYM ikväll :D Som vanligt ; )
Kommentera

men vafan ..... :S
Kommentera

HÄRLIGT Hauhtonen :D:D Gryyymt viktig ledning nu!
Kommentera

Yeeeesssss...
Dannes mål.... :-)
Kommentera

JAAAAAAAAAAAA!! :D
Kommentera

Bissett19: Enda jag kan tänka mig är ju att Hansen-Dacke-Almen spelar ihop.. kanske för att plocka bort HVs första lina..?
Kommentera

Bissett19: Ser hyfsat ut efter Brynäs skärpte till sig. Trodde Brynäs backar var sena men HV's tar nog priset i att drälla med pucken. Gillar dock inte Jesus små äventyr utanför kassen.

Kommentera

« · 854210 · »