Brynäs IF

727815 inlägg · 7961 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 854619 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
rackham: *puff* *puff* crackis.

Man behöver inte vänta till sista minuten för att köra en airstrike. Det här är ingen hollywoodfilm. Ersbergs skulle fått en truppmina 12 i sig redan första matchen DET hade fått konsekvenser :)
Kommentera

bradberry: fan det var ju svårt att få bra platser redan kl 11:00. Men kul blir det på fredag iaf.
Kommentera

Heimonen: Välkommen :)
Kommentera

Boork vill ha Brendl och det vill jag med.
Kommentera

Gusten:

Jag gillar när Ni är kreativ, MeQusto!
Mer sånt från Byhåla 2!

Ankan - planning an airstrike over Manhattan or Central Park... = )
Kommentera

Heja heaja heja Brynäs.
Kommentera

Huge: Men du måste väl ändå ha några egna tankar och funderingar kring spelare som ska lämna samt värvas, hur laget ska spela. Du kan ju inte såga skribenter som har åsikter gällande detta för att sedan sitta tyst och bara "överlåta" det till sportchef, tränare etc?
Kommentera

rackham:

"Ankan - planning an airstrike over Manhattan or Central Park... "

Nästa gång du skriver blir det:

Ankan - Someones little bitch in Guantanamo Bay ;)
Kommentera

rackham: "Ankan - planning an airstrike over Manhattan or Central Park... = )"

Fan snart har väl Echelon, eller nåt annat snappat upp det så det blir besök av CIA på loftgången =)
Kommentera

HF:

I know, det är därför det numera står mitt namn på loftgången... jag har fortfarande inte kommit till sans med namnet Fahlstedt, men för CIA:s skull kan jag tänka mig det också...

Jag ser synen framför mig...
"Ja, men det är säkert det är inte jag som är Rackham, jag är ju HF, det vet ju alla... Guantanamo...? Ja, ok då, några veckors semester från programmerandet kan ju inte skada..."

Medan "Håkan" åker till landet i väster...

Ankan - smoking heavy in the Pond
Kommentera

Gusten:

Yes! Yes! Yes!

Ankan - Brokebacking in the Pond
Kommentera

70 Rodrigues: " Men du måste väl ändå ha några egna tankar och funderingar kring spelare som ska lämna samt värvas, hur laget ska spela. Du kan ju inte såga skribenter som har åsikter gällande detta för att sedan sitta tyst och bara "överlåta" det till sportchef, tränare etc?"

Vi kan väl vänta med funderingar och tankar kring laget tills säsongen är över och det börjar klarna lite mer.

Sen kommer jag att fortsätta med att såga alla skribenter som jag anser vara ute och cykla, och det oavsett vad saken gäller. Och du tillhör enligt min mening oftast den kategorin.
Det är väl inte konstigare än att DU sågar skribenter som DU anser vara ute och cykla....
Kommentera

Jag ska ha med mig min lillebror på fredag, så hur funkar det vid pubarna? Får en minderårig gå med in i vuxet sällskap?
Kommentera

Mickis: Sist jag läste så var det i målsmansnärvara som styrde.
Kommentera

65selander: Ok, tack.
Kommentera

65selander: Tycker mig minnas från lördagsmatchen att det inte spelade om målsman var med, gränsen är iallafall 18 år. Dvs inga under 18 år i pubarna. Var det inte skriverier om att de borde ha blivit av med alkoholtillstådet pga småungarna på pubbarna (inte drickandes, men bara att de var därinne)?
Kommentera

96 Artisten: Det satt en lapp på dörrposten senast där jag har för mig att det stod att det funkade i målsmansnärvaro. Förut så har det varit nobben helt och hållet iaf. Bästa är att mickis ringer Brynäs och checkar upp läget.
Kommentera

Mickis: Endast personer över 18 får vistas i pubarna.
Kommentera

HF:

Är det du, eller är det jag...?

Ankan/HF - hiding somewhere in the loftgång
Kommentera

65selander: Läsförståelsen var nog inte den bästa i lördags =) Det står "...gäller ÄVEN i mälsmans sällskap..."
Kommentera

HF: Jag är ju inte som dig och har coca-cola bottnar till brillor :-))

Ang biljetter så går man givetvis med i någon utav supporterklubbarna för att ´slippa stå i kö på Ticnet ;-)

70kr för en ståplats är inte kattpiss.
Kommentera

Glömde skriva att det är inte Brynäs som sätter reglerna utan Tillståndsmyndigheten.
Kommentera

Heimonen: Välkommen...
Kommentera

Måste bara få säga att när jag slog upp Aftonbladet idag och fick se vad kalle anka krönikören Mats Wennerholm skrivit om Boork och Brynäs, det är ju så man blir mörkrädd :D

Det var det dummaste jag läst på bra länge!
Kommentera

mattiaskarlgren: Så du tycker det...

Vad var det som var så dumt med det? Motivering?
Kommentera

mattiaskarlgren:
Jag förstår inte heller på vilket sätt det är "skit"?

Håller med i det han skriver.
Kommentera

GävleLasse:
Vi kan ju hoppas på en frejdigare Boork imorrn! ?
Kommentera

arnio: "Mycket ovisst det här men det lilla grepp vi hela tiden har haft är nu borta men uppgivet käns det inte alls och nu börjar nog HV känna pressen ordentligt. Det positiva är att Brynäs verkligen har visat att de kan skaka HV i Kinnarps och jag har svårt att se att Hv skulle vinna 4 raka därhemma mot Brynas. Återstår att se om Brynäs kan vinna 3 raka mot Hv i LA, jag tror faktiskt det...."

Du tar verkligen ställning ; )
Kommentera

65selander: efter i lördags så borde de inte servera alkohol till StockholmsBrynäsare heller... ;-)
Kommentera

claesw: Ja man behöver ju inte vara Saida för att räkna ut vad han skrivit om Brynäs vunnit. Då hade det varit "Boorks smarta iskalla drag" och annan geniförklaring i form av superlativ.

Men nu blev det inte så och då skriver han givetvis bara en massa skit. ;)

Jag har redan redogjort min åsikt i coachingen och har förståelse för både Boorkens agerande och kritiken för densamma.
Kommentera

Anemyr:
Törs man åka dit på fredag, det är ju rena rama fjollträsk-stämningen i LA tycker jag. Folk har t o m skjorta och rena kläder titt som tätt...
Kommentera

GävleLasse:
Ja ett oerhört svårt område. Skulle vi satsa framåt och "köra", kanske det skulle sluta 9-4 till HV, kanske som att välja mellan pest och kolera.
Kommentera

claesw: Jag tror inte att det hade hjälpt igår, HV var så pass mycket mer taggade än Brynäs. De hade både motivation och klass, då är det svårt att vinna. Som jag ser det så gjorde Boork rätt för nu hade vi i alla fall chansen med ett måls underläge och spel i fem mot tre. Tyvärr så mäktade vi inte med att göra mål. Det e bara att komma igen nästa match och hoppas att marginalerna är på vår sida.

Det här pratet om att ställa upp offensivt och vinna på det sättet köper inte jag. Det är bättre att göra det man är bra på. Tajt defensiv och hoppas på ett mindre mirakel ;)
Kommentera

GävleLasse:
Men jag förstår inte, i LA blir det ju uppenbart att vi lyckas när skridskoåkning och framåtanda är parollen.
Kommentera

claesw: På hemmais har man oftast marginalerna med sig på ett annat sätt. Domarens bedömningar faller alltid lite åt hemmalagets favör.

Man minns ju HV's första match i LA när de spelade på kontring. Det var absolut inte samma fart då heller. Brynäs har varit bland de bättre bortalagen sett över hela säsongen så något rätt måste Boork ha gjort med sin fokus på defensiven.

Vi skjuter för lite, har för lite folk på mål och är inte heta nog på tekningarna i avgörande lägen som t ex PP.

Då vinner man sällan matcherna.
Kommentera

GävleLasse:
Du hade helt rätt i tidigare analys att Brynäs ser NÖJDA ut bara genom att befinna sig i anfallszon, "då kan vi inte släppa in nåt mål åtminstone".
Kommentera

claesw: Ja det känns lite som det och jag tycker mig skönja en viss nöjdhet från Boorkens sida när matchbilden är på det sättet med. Men det är hans filosofi och han har ju sina förväntningar på spelarna. Han kanske har insett att med dagens trupp så kan man inte kräva så mycket mer.

Det är ganska intressant ändå att många dömer ut Brynäs inför säsongen och förbereder sig för KS och liknande.

Nu är man i kvartsfinal mot ett lag som myket väl skulle kunna ta SM-guld och har vunnit två matcher och varit välldigt nära i b å d a bortamatcherna ändå sågas det hejvilt. Ribban verkar hela tiden höjas bland dessa "vinnare". Det må vara några här som sysslat med idrott men väldigt få som gjort det på den nivå som Brynäs bedriver sin.

Äh, skitsamma säger jag. Förlorar vi så är det inte mer än så. Den viktigaste matchen ligger alltid framför oss. Är det inte på isen så är det på kansliet där nästa lag skall formeras.
Kommentera

GävleLasse:
Jag tänker också så, vinner HV så är de bättre inget snack.

Men man vill så gärna, så gärna, SÅÅÅ GÄÄÄRNA g slå ut dom DJ...rna!
Kommentera

claesw: Visst skulle det vara skönt, helt underbart. Men det är ju bara ett bevis för att vi är underdogs.

Jag har fått mina "önskemål" infriade. resten är bonus för mig. Jag tycker att Boork har klämt ur den kräm som finns i det här laget, mer kan man inte kräva.
Kommentera

GävleLasse:
Vi vill ha upp en del spelar ett snäpp till bara...SEN är vi nöjda ; )
Kommentera

Huge: Undrar vem det är som är ute och cyklar, ge mig ett RAKT svar istället, din lallare!
Kommentera

claesw: hehe... det blir nog svårt. Det känns som om samtliga i laget spelar på toppen av sin förmåga...

Man kan inte krama blod ur en sten.
Kommentera

70 Rodrigues: Har du gått med i någon hemlig sekt som idkar obskyra metoder för att finna själslig ro?

Ett rakt svar av Huge?... *slår mig för pannan*

tomten kommer en gång om året...
Kommentera

70 Rodrigues: "Undrar vem det är som är ute och cyklar, ge mig ett RAKT svar istället, din lallare!"

J-a-g t-y-c-k-e-r a-t-t d-u ä-r e-n l-a-l-l-a-r-e.

Visserligen en trevlig sådan, men ändå en lallare.

Går det att uttrycka klarare?
Kommentera

Huge: Som sagt!
Kommentera

GävleLasse, claesw: Då ska jag ge er min motivering :)

Kan börja med att i slutet av matchen när han ej tar ut målvakten.. Brynäs har tränat 5mot4 och 5mot3 hela säsongen och väldigt mycket nu inför och under slutspelet, och jag som spelat hockey vet att det bara blir mer rörigt än vad det gör nytta att spela 6mot3 då det som sagt blir väldigt rörigt, nu med facit i hand så kanske det ändå hade varit värt att chansa..

Sedan att Dacke ej spelar med Bäckis och Månsson är lite underligt men bara inse att spelar Hv så bra som dom gjorde igår så kvittar det om han spelar med H-A eller B-M eftersom Hv var klart klart bättre, men varje match är en ny match, har inte sagt att dom inte har någon chans..

Visst vill jag se en offensiv ishockey med tex en skön kedja MBD.. Men spelar man på bortaplan och sätter ihop Dacke-Hansen-Almtorp som ska ta bort Hvs första femma då ska du ha ett så pass bra lag i övrigt att du ska kunna producera med dom övriga kedjorna.. Det gjorde inte Brynäs igår och dom har problem med det. Bicek tex han jobbar och sliter, men gör inga mål (förutom i kvart 3)..Bäckis var godkänd igår medans Månsson inte gjorde mycket väsen av sig, man ska kunna begära att dom ska producera i en sådan här viktig match även om dom ej spelar med Dackell.. :)

Något mer jag ska svara på?
Kommentera

Huge: Ett väldigt rakt svar...

Fast givetvis på fel fråga så klarare kan man uttrycka sig ;)
Kommentera

Har biljetter både till matchen imorgon och den på fredag. ska bli riktigt gött att kika båda Brynäs matcher! Får hoppas på en vinst imorgon, vore ruskigt viktigt!
Kommentera

mattiaskarlgren: Hv har inte vunnit två raka sedan i December,vi får hoppas att det inte bryts imorrn.
Kommentera

Bissett19: När vann Brynäs 2 raka då?
Kommentera

« · 854619 · »