Brynäs IF

727783 inlägg · 7961 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 856355 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Huge: Dina "ute o cyklar byxor" måste verkligen klämma till rejält om pungen. Hur kan du överhuvudtaget försvara gårdagens debacel? Igår såg vi skillnaden på budget och klass.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, hur känns det själv då, att vara punglös?
Du kastar ju in handduken innan matcherna ens börjat. Inte mkt till "balls" där inte...

En av mina delpoänger är ju just att vi så smått börjar se skillnaderna mellan lagen, och ändå gapar och ryar du och många andra över att vi inte bara går in och kör över HV.
Förståeligt om man är 8 år och ser allt i svartvitt, men....?
Kommentera

70 Rodrigues: Idag skäms man, Brynäs uppträder som ett pojklag. Dåligt av Boork att reagera på detta vis, Sjödin, Dackell,Lavins, Sundqvist, Lind, Bäckis, ja hela laget. VAR FANNS VILJAN IGÅR. Hoppas det är över snart, orkar inte med fyra raka mot FBK.
Kommentera

Huge: Har mer balls än vad du någonsin kommer att få. Har aldrig sagt att vi ska köra över HV, däremot så vill jag att man fösöker och inte viker ner sig så förbannat.Dom uppträde som juniorer igår, dom var inte med från början. Hur känns det att alltid se allt i vitt, du som alltid snackar om objektiva och nyanserade inlägg?
Kommentera

GävleLasse: Blir finger TIFO på fredag. Jag har redan börjat träna framför alla officerare som gottar sig åt Brynäsförlusten ;-)

Undrar om Fundementals hinner trycka några tröjor tills fredag ;-)
Kommentera

65selander: Heja Boork.
Kommentera

65selander: Men är inte allt bara ett stort missförstånd? Jag fattade det som att Boorken bara försökte känna åt vliket håll vinden blåste, så att han kunde matcha kedjan som pallar motvind bäst?
Kommentera

Peja: Precis in med Ellebo i nästa match!
Kommentera

Larionov: Kan oxå vara så att han såg godiskillen mittemot på läktaren och vill påkalla hans uppmärksamhet.
Kommentera

65selander: Typ "Två sega gubbar, tack."?
Kommentera

65selander:
Vad tycker du om Leif Boorks uppträdande? Ställningen just nu:
Skamligt (31.0 %)
Sånt som händer i stridens hetta (41.1 %)
Rätt av honom att visa sitt missnöje (27.9 %)

Totalt har 36894 personer röstat.
Omröstningen startade 2007-03-14 21:33
Uppdatera  Stäng
Tack för att du gör din röst hörd på aftonbladet.se!
Omröstningen ger en bild av vad Aftonbladets nätläsare tycker.
Resultatet ska inte ses som representativt för allmänheten i sin helhet.
Besök Läsarbladet och delta i fler omröstningar. 0.063
Kommentera

Huss: Tycker att vi kan höra med "Stigge" om inte han vill ställa upp, det behövs någon som kan proppa till Jämtin riktigt ordentligt :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Nu glömmer vi gårdagens SKITmatch, det är i morgon det gäller! Får vi fram en 7e match ser jag ett litet ljus långt långt borta i tunneln, måtte det inte vara ett tåg.
Kommentera

Seså brynäsbröder inte vara så kinkiga nu.

I morgon så blir det djävligt kul att se hur Brynäs kan hantera pressen de nu har. Kan de spela tufft men ändå behålla lugnet? Finns orken att mobilisera till ännu en vinst?

I vilket fall som helst så bör vi verkligen stötta våra hjältar (åtminstånde så är de mina hjältar, vissa verkar mest gnälla och håna) och bli den extra spelare som en hängiven hemmapublik kan vara.

Skulle det gå åt hellvete så är Boork & hans Brynäs värda alla hyllningar de får för sin fantastiskt väl genomförda säsong.

Det finns hopp så länge liket lever......
Kommentera

70 Rodrigues: Imorgon vill jag se intensitet och känslor. In och ta initiativet, forechecka och smäll på.
Om vi ska förlora så ska då fan HV ha mjölksyra och blåmärken åtminstone!
Viker dom ner sig och åker och petar kan dom dra åt helvete!
HJÄRTA!
Kommentera

70 Rodrigues: Ingen dum idé. Sen är väl Chris Simon avstängd i NHL eller hur, tryck ner honom i Alcéns ställ och in på isen så får vi se om Ward, Jämtin m.fl. vågar sig ut på isen...
Kommentera

Gusten: Enligt vissa så ser det ju bra ut inför imorgon. Jo tjena!
Kommentera

70 Rodrigues: Det finns de som har förmågan att kunna bortse från felpass, dåliga tekningar, veka avslut och ett helt obefintligt markeringsspel i defensiven.

Vi får se om Boork bänkar sig själv till i morgon.. ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Hoppas bara Rönnamrk inte får döma en enda Brynäs-match till!
Kommentera

GävleLasse: Boorken hamnar i Ösbloms Electroluxbox.
Kommentera

Så grymt besviken på hur Brynäs viker ner sig. Tycker det är tragiskt att se Angell. Bäckström, Dackell, Sjödin mfl så kallade stjärnor.

Bäckström räcker inte till som förste center i den form han är i just nu. Glimrar till i korta sekvenser för att sedan försvinna helt. Hans och Månssons +/- de senaste två matcherna är ju direkt pinsam för att vara en förstafemma. En så dålig match som den igår gjorde inte Niklas på hela hösten.
Dackell är så trött och slutkörd, har fått spela väldigt mycket i dessa matcher och börjar gå på knäna ordentligt. Undrar hur Boorks långsiktiga plan ser ut när han kör slut på nyckelspelarna i kvarten...
Sjödin måste kunna kliva fram och vara mer tongivande. Flera onödiga utvisningar.
Angell producerar inte som han ska, tyvärr..
Kedjan Molin, Hautonen och Bicek kommer heller inte upp i fullkapacitet.
Danne Johansson orkar jag inte ens kommentera.

Blir väldigt tufft imorgon, hoppas laget snackar ihop sig och knyter näven i fickan. En jävla revanch är vad jag vill se imorgon, med fart,fläkt och fysik..
Kommentera

65selander: Tycker hela diskussionen kring Boorks beträdande av isen är mycket oklar. Vissa media skriver att han rusade ut på isen. Något media skriver rusade ut några steg... Hur fan gör man det? Blir inte mycket till rus. Alla skriver att Boork pekar finger, några åt domaren, några åt publiken. Pekar finger? Jag ser två fingrar i luften. Antagligen syftar han väl på Rönnmarks två misstag i tät följd som gynnade HV71. Att peka två fingrar i luften är väl inte så vanligt i Sverige eller?
Kommentera

Reta upp Jämtin med att fråga om han inte räcker till i sängen och vad han tycker om Hannulas "masken"
Kommentera

Teppo: "Att peka två fingrar i luften är väl inte så vanligt i Sverige eller?"

Sant. På de brittiska öarna däremot hade det blivit ramaskri =)

Smått komiskt att se Boork smyga ut lite försiktigt på isen. Man skulle kunna tro att han var hellgalen, vaiftandes med armarna, skrikandes och högröd i ansiktet (Typ "I Kempis är vi oslagbara " Bäckman) men så var det ju inte...
Kommentera

Anemyr: Kommer av nån anledning att tänka på Boorks gräsklippare på Sollerön. Han kanske sträckte fler än två fingrar i luften? Egentligen?
Kommentera

Flera som jag har pratat med verkar vara övertygade om att Brynäs replikerar och vinner imorrn. Själv vet jag inte vad jag skall tro, visserligen har båda lagen bara radat upp hemmasegrar men trots det tycker jag att hela matchserien har varit lite konstig på nåt sätt och varje match varit omöjlig att tippa i förväg.
Kommentera

Domarn: kul... =)

Jag hade dock inte klandrat Boork om han hade dragit ner brallorna och moonat publiken bakom båset ;-)

vidrig, självgod, enögd och okunnig/osportslig hemmapublik i den där hallen, fy f*n
Kommentera

Anemyr: Visst har vi en bra chans att vinna i morgon. Båda lagen har hållit sina servar hittills, så det gäller bara att samla tillräckligt med kraft för att hålla vår sista hemmaserv. Varje match lever sitt eget liv och i morgon så har vi åter fördelen av att kunna byta och coacha efter vad motståndaren ställer på banan. Sen är det alltid svårt att knyta till säcken och slå in den avgörande smashen när man har chansen.
Det såg lite segt ut igår och den där riktiga farten som vi haft tidigare saknades. Fram till 2-1 så såg det bra ut, men sen är det alla utvisningar som tar knäcken på oss.
Boorken är iaf rätt skön i all sin normala distans och strikthet.
Sen vet man inte vad man ska tro om en ev avstängning inför en ev avgörande sjunde match. Enligt Aftonblaskan så säger Rönnmark att det inte kommer att bli ngt mer än det som hittills utdömts i straffväg.
Kommentera

Zzz: Håller inte med dig.. Det är inte lätt för Bäckis att dominera som du verkar tro att han ska göra varje match när övriga medspelare inte presterar vidare bra..

Tycker allt snack om Boork är skit.. Alltså visst han gör ju fel och det vet han om, men jag som var på plats och satt väldigt bra till för att se tackligen så är det en given två minutare.. Molin är ej puckförare + att han ska byta och dessutom så har Pelle Gustafsson armarna högt. solklar utvisning.. Men å andra sidan så var Rönnmark lika dålig åt båda håll igår..

In med Rådbjer igen!! :)
Kommentera

mattiaskarlgren: Ja. Det är sant .

Japp. in med Rådjuret igen! ;)
Kommentera

Anemyr: "vidrig, självgod, enögd och okunnig/osportslig hemmapublik i den där hallen, fy f*n"

Precis så ska Gävlepubliken uppträda imorrn.
Kommentera

Bissett19: Ja ska vi åka ur så ska vi göra det med dunder och brak. Publikskandal, tränarskandal och rallarslagsmål. :)

Hur är det om t.ex Angell kastar handskarna och får låt oss säga 5 matchers avstängning. Räknas dom från första omgången nästa säsong eller gäller det från det att han landar i Sverige runt omgång 15?

Kan vara bra att veta :)
Kommentera

Gusten: Spelar inte han där borta hela tiden nästa år?
Kommentera

Swordster: Där borta?
Kommentera

Gusten:

En sådan sak hände ju som bekant i Kempehallen, och då blev det avstängning nästa säsong istället...
Kommentera

Gidde: Jo jag vet att man kan bli avstängd till nästa säsong. Men eftersom Angell missar första matcherna pga artistkontraktet undrar jag om straffet "vilar" tills spelaren är spelklar eller om det går efter spelschemat sas.
Kommentera

Gusten:

Jadu, det är ju en bra fråga.
Men jag tycker nog att det borde vara från den tidpunkt spelaren skulle varit spelklar...

Dvs, när hans kontrakt börjar gälla...
Kommentera

Gusten:

Hur är det om t.ex Angell kastar handskarna och får låt oss säga 5 matchers avstängning. Räknas dom från första omgången nästa säsong eller gäller det från det att han landar i Sverige runt omgång 15?

Kan vara bra att veta :) ??

Man skall inte slåss man skall Kramas. Idrott förbrödas för bövelen :-)
Kommentera

mattias - 74:

....Siklenka....
Kommentera

Gusten:

Vill ni ha honom i morgon så Fine By me =)
Kommentera

Domarn: Hi hi :-)
Kommentera

Gidde: "Jadu, det är ju en bra fråga.
Men jag tycker nog att det borde vara från den tidpunkt spelaren skulle varit spelklar..."

Jo det låter ju logiskt, jag tänkte bara om det fanns ett kryphål för en 10 matcher lång avstängning ;)
Kommentera

Gusten:

You wish!!

Men om det är Ward eller Jämtin som får på nöten, så nog kan jag vara med dig och rösta på ditt förslag! ;-)
Kommentera

Uzbekistan next..
Kommentera

Gidde: "Jadu, det är ju en bra fråga.
Men jag tycker nog att det borde vara från den tidpunkt spelaren skulle varit spelklar..."

Kan väl knappast vara så. En avstängning kan väl inte ta hänsyn till hur olika kontrakt är utformade. Jag tror stenhårt på att det i så fall blir avstängning i omgångar räknat från säsongens start, d.v.s.: Ingen skada skedd i detta fall då våran ängel inte anländer förrän efter 15 omgångar.

Således är det väl bara å puckla på då Nick! =-)
Kommentera

Gusten: Kan inte se annat än att en ev släpande avstängning börjar gälla när han landar i Sverige och kontraktet börjar gälla.
All annat vore ju helt uppåt väggarna.
Kommentera

mattiaskarlgren: "Håller inte med dig.. Det är inte lätt för Bäckis att dominera som du verkar tro att han ska göra varje match när övriga medspelare inte presterar vidare bra.."

Lite märligt resonemang.. Klart vi kan kritisera enskilda spelare trots att omgivningen inte presterar. Med ditt sätt att tänka så finns det inga spelare att kritisera igår eftersom alla hade dålig omgivning...

Det jag kritiserar Bäckström för är hans initiativlöshet och ibland hans loja spel. Sen brilierar han i två byten och då är alla är nöjda och glada.

Han är en spelare som ska vara aktiv och konstruktiv, han har betalt för det. Jag kräver ingen domians för något sådant finns inte på den här nivån, jag kräver bara att han höjer lägsta nivån och inte försvinner en hel period. Han och hans kedja är de som ska lyfta spelet från försvarszonen till anfallszonen och avlasta.
Kommentera

Det blir Uffe Rönnmark imorrn igen,

2007-03-16

SM-Slutspel

Brynäs IF - HV 71RÖNNMARK, UlfEKENBERG, Conny
 WINGE, Daniel

Kommentera

Bissett19: Tror att vi kan dra fördel av att Rönnmark dömer imorgon, vi lär knappast bli så bortdömda som igår!
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske det.Men spelar Brynäs inte bättre än vad dem gjorde igår så spelar det ingen roll om du,jag eller Uffe Rönnmark dömer,vi vinner ej ändå med det spelet.
Kommentera

« · 856355 · »