Brynäs IF

727759 inlägg · 7961 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 856599 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Bissett19: D e sant!
Kommentera

Lapp på luckan imorrn??

Det är vår enda chans nu...
Kommentera

Rönnmark imorn igen som domare...
Det avgör för mig iaf. Tänker inte se matchen. Blir bara frustrerad när en domare avgör en match.
Kommentera

Shadowblade:
Ett Brynäsfan ska självklart se årets match för BIF, oavsett utgång av matchen!
Kommentera

Snackade med Salle efter första perioden i Jkpg sist.. Samma snackade lite med Hansen. dom var ruskigt revanschsugna redan då..
Får hoppas att detta stämmer och att det blir en sjunde match!!

img217.imageshack.us/my.php?image=dsc00274vo6.jpg
Kommentera

mattiaskarlgren: "Tycker allt snack om Boork är skit.. Alltså visst han gör ju fel och det vet han om, men jag som var på plats och satt väldigt bra till för att se tackligen så är det en given två minutare.. Molin är ej puckförare + att han ska byta och dessutom så har Pelle Gustafsson armarna högt. solklar utvisning.. Men å andra sidan så var Rönnmark lika dålig åt båda håll igår.."
Helt rätt, fast Rönnmark är väl inte så dålig ändå. Sett över matchserien ganska hyfsad faktiskt.
Lustigt det där med utvisningssituationen med Molin/Gustafsson. På TV9 tyckte de knappast att det var en utvisning men på Sportradion tyckte de att det var en solklar utvisning han missade.
Kommentera

Huss: Visst har han varit ok men Rådbjer var riktigt bra i sina matcher..
Kommentera

Bissett19: Så här säger Boork på hemsidan: -Det är nu det gäller att visa sin professionella sida både som spelare och ledare. Vi ska göra vårt yttersta för att vända det här, och vi är faktiska duktiga på det.

Den professionella sidan kanske dom skulle ha taänkt på lite tidigare!
Kommentera

70 Rodrigues: Snacka går ju.I morrn klockan 19 gäller det att visa det på isen oxå.
Kommentera

Huss: Håller med om Rönnmark: han har i stort varit Ok, men tyvärr så bidrog hans felaktiga utvisningar på framförallt Lind och Hansen till att det började rinna iväg.
Att han inte ville rapportera Boorken för MP och automatiskt minst en match avstängning, kan nog ha berott på att han fått se sina tveksamma blåsningar i efterhand och då konstaterat att han gjort två jättetavlor.
Han uttalade sig ju tvärsäkert i media om att Hansens hakning var solklar.
Bättre att isf vara lite smart och säga att det såg solklart ut från hans egen position, men att det mkt väl kan ha varit en filmning eller en snubbling.
Kommentera

Huge: Synd bara att Brynäs var sämre än Rönnmark igår.
Kommentera

Bissett19: Hållre jag inte med om, även om vi inte gjorde ngn toppmatch direkt.
Vi är väl så bra som dom fram till 2-1. Sen åker vi dit på alla utvisningar.
Svårare var det inte, men lik förbannat så känns det inte roligt att åka dit mot ett lag som vi egentligen inte ska kunna rubba i dagens läge.
Nu har vi nästan tvingat fram en direkt avgörande match mot en av dom absolut hetaste guldkandidaterna, och det känns djävligt kul efter många år av lindansande kring dom nedre strecken.
Synd bara att alla verkar vara så urbota negativa och uppgivna på förhand.
Kommentera

Huge: "även om vi inte gjorde ngn toppmatch direkt."

Dagens understatement!

"Vi är väl så bra som dom fram till 2-1. Sen åker vi dit på alla utvisningar."

En match pågår i 60 minuter, under dom 60 är det dumt att dra på sig utvisningar.

Rönnmark var värdelös, som alla domare alltid är.Men det spelar egentligen ingen roll. Vi var inte tillräckligt bra ändå, och har inte varit i nån av bortamatcherna. Därför är det bäddat som det är i Brynässängen. Hade vi åkt ner med lite mer stake och hjärta kanske det hade varit vi som kunnat gå till semi i morgon.
Kommentera

Huge: "Vi var väl så bra fram till 2-1"?! I 23 minuter alltså!
Kommentera

Huge: Vi var helt utspelade i andra perioden, Brynäs var absolut inte bra igår..
Kommentera

Dagens citat:

"- Jo, man har varit med om det mesta i Gävle. Publiken har kastat proppar på oss i båset, en gång kom det semlor flygande och sen minns jag när någon i vårt lag fick en hel mosbricka på hjälmen."
Per Gustavsson HV 71 i GD.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Snart är säsongen slut och man får börja våndas över vilka som får nytt kontrakt, vilka som får gå. Men först så skall vi vinna i kväll. Kräver full fart framåt.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Selander:Då kräver jag:Håll tätt bakåt.
Kommentera

Bissett19: Vinner vi slaget om mittzonen så vinner vi matchen... ;)
Kommentera

arnio: Då ljuger Åsa-Nisse Gustavsson. När har man kunnat köpa en mosbricka eller en semla i Gavlerinken?
Kommentera

sylf: Semla går säkert att få in men mosbricka är då f-n svårare. Ang propparna så var det väl sådant dom slängt i Kinnarps senast eftersom det var strömlöst.
Kommentera

65selander: Ja, men vem fan smugglar in en semla och tänker att det kan va bra att ha om nån i HV är dum i huvet? Han ljuger!!
Kommentera

sylf: Vi får väl se till att att han inte ljuger då. Skall du eller jag köpa till matchen i kväll?
Kommentera

65selander: Jag funderar på att göra som på San Siro, kasta ner en EU moppe!
Kommentera

sylf: Skal ldet vara en som Brynäs säljer eller en vanlig?
Kommentera

65selander: Så tung som möjligt!
Kommentera

Nu bär det strax av till Gävle! Ska kika på ett par saker på vägen upp, därför vi åker så tidigt. :)

65Selander: kanske syns där uppe, jag kommer fram till dig och smeker dig :L
Kommentera

sylf: Vilken idiot Per är! Han ljuger ju så han tror sig själv! Hoppas han får höra ikväll vad Gävlepubliken tycker om honom!!
Kommentera

65selander: Hoppsan, så där nära en date har du aldrig varit:-))
Kommentera

sylf: hmpfff..... :-))
Kommentera

moreten: Har inget emot Per Gustafsson egentligen, tacklingen på Ove var en ganska vanligt situation, inte hans fel att domaren var en idiot. Han lyfter dessutom fram en viktig sak - det borde gå att köpa mosbrickor på matcherna! Helst nu. när man investerat hundratals miljoner i en ny anläggning.
Kommentera

Domarn:

Jag skulle vilja he En tunnbrödsrulle med 2 grillade och räksallad i Ejendals, tror jag skall styra opp det där till nästa säsong =)
Kommentera

Domarn: hehehe sant!
Men det ändrar ju inte att han ljuger!
Kommentera

Sylf: Ikväll är det full fart från början som gäller, snabbare uppspel från backarna till forwards med fart, gå rakt på mål, smälla på i ALLA närkamper, spela fult när tillfälle ges, speciellt framför dom båda målen. Brynäs brukar vara som sämst när det gäller, ikväll hoppas jag verkligen att dom bevisar motsatsen. Jag vill se att alla jobbar 100% för varandra.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag är nöjd bara jag får se Jämtin få spö. Gärna så han ser ut som Knasen när Schassen nitat honom.
Kommentera

sylf: Nej vi i gävle är ju änglar på läktarn;-D
Kommentera

sylf:

Schassen...?

Ar det nr 65 det...?

Ankan - flying over the Pond
Kommentera

sylf: Ja, hoppas att någon kör ner klubban i halsen på den lilla äckliga råttan!
Kommentera

70 Rodrigues: Citat från min tjej under matchen i måndags "vad är det för fel på den där killen i hv? Och ful är han oxå"
Kommentera

Mickis: Smart tjej :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Tydligen kan vi glömma Patrik Berglund nästa år!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, hoppas verkligen att nån proppar honom riktigt ikväll. Fan han har ju ont i foten, varför inte veva till hårt och fort.
Kommentera

Mickis: Att Jämtin fortfarande står upp tycker jag är konstigt, dom skulle ha plockat bort honom redan i hans comeback?
Kommentera

70 Rodrigues: Dom skulle ha plockat bort honom redan när han låg i det Vietnamesiska hängbuksvinets mage:-)
Kommentera

4 - 2 till Brynäs idag!!!!
Kommentera

Jonte321: 1-4!!
Kommentera

sylf: Jag tror Brynäs står upp ikväll, tuffingarna Widing och Månsson tar ett par tvåor för hakning och Hulken får nästan in en open-ice.

Dom gör en bra tredjeperiod och går från 1-5 till 3-5. "Det kan vi ta med oss till nästa säsong" tycker Boork.
Kommentera

Gusten: Har en bild på Jämtin i mitt filarkiv :-)
Kommentera

70 Rodrigues: :)
Kommentera

Glöm inte semlorna i kväll.
Kommentera

« · 856599 · »