Brynäs IF

730968 inlägg · 7961 ämnen

Idol 2006

« · 787076 · » Till forumet

Sv: Idol 2006
Gidde:
Tror Felicia (heter hon väl?) åker idag.. Johan är ju ballad-kung så det vore väl konstigt om han fick åka..? Eller vad vet jag? Och exakt hur mycket bryr jag mig..? Måste fundera på det en stund.. :P
Kommer inte se det ändå.. Ska kolla när mina grabbar slår Nynäs på bortaplan istället! :D
Kommentera

Måste bara bumpa upp tråden lite, samt meddela alla att det återigen är fredag, dvs IDOL-dag! :)

Nu ser vi bara fram emot allas vårt Idol-orakels förhandstips.
Kom igen Gusten ;-)

Allt annat än att Johan åker ut ikväll vore väl en skräll, eller vad tror den samlade panelen?
Kommentera

Jag får hålla mig till det här (se länk)
Kommentera

Jag har inte tv4 så jag idolar inte.
Kommentera

Per HApps: Bara ett bevis på att det är lugnt i Brynäsleden. ;)
Kommentera

Gusten:

Säger som Fylking:

ÄNTLIGEN!!!!

;-)

Per HApps: Visst är det underbart?! :)
Kommentera

Gusten: Gud hör bön!
Kommentera

Bissett19, Gidde: Där satt den! :)
Kommentera

Bissett19:
Tänk att ha en tråd om IDOL2006 på en hockeysite, man tar sig för pannan ;)
Kommentera

Gidde,Gusten: Om jag nu får bryta mej in hos två Idolgurus,så går min röst till Cissi att hon får ta första bästa tåg till Järvsö.
Vore inte Felicia så jäääla schnygg så skulle hon oxå varit med o nosat i med Johan o Cissi om att vara en av kandidaterna att få lämna Idol denna vecka.
Kommentera

Gidde: Läste i AB att Danny var besviken på dig och gumman också :)
Kommentera

Gusten:

På bordet ligger två Tamagotchis, men dom var tysta här också.
Tur det, man blir ju fattig av allt ringande... ;-)

Men barnen gnäller fortfarande över att det var vårt fel att Danny åkte ut förra helgen, eftersom dom inte fick rösta ;-)
Kommentera

Gidde:

Here is the result of the Gustenfamilyjury:

Felicia 1
Markus 1

Sen lyckades jag inte få ur Tamagotchin vad hon tyckte, men hon skrek nåt så förbannat varje gång Cissi steg upp på scenen ;)
Kommentera

Gusten:

Efter två låtar så måste det bara bli Cissi som ryker, men det har man ju trott förr...

Johan tycker jag var tuff, låtvalet var ju obegripligt, men ändock mycket bättre än Cissi som inte ens försöker....

Familjerådet har röstat:
Felicia 2 röster
Markus 1 röst
Johan 1 (stöd)röst av mig

Schnygg-Erik klarar sig ändå, (tror jag)

Summa summarum, Cissi åker ut!
Kommentera

70 Rodrigues: mm tack
Kommentera

Markus är pure class! Cissi är tvärtom!

För en gång skull höll jag med Clabbe, Johan var skrikig, töntig och skitkass.

Fan, kan man ha det bättre på en fredagkväll? ;)
Kommentera

Gidde:Word!
Kommentera

10Maja :

Jag är nog också tondöv, för jag tyckte Felicia var bra!
Plus markus i vanlig ordning, Erik var stabil och Johan var imponerande bra faktiskt.

Just nu är Cissi överlägset sämst denna vecka, vi får se vad andra perioden ger för resultat.
Kommentera

Bissett19: "jo där var jag ju o tog hand Rodrigues bla......Tjena Tony:))

Jo tjena :-))
Kommentera

Idolsnack?? jaja...hockeyuppehåll såklart ....
Kommentera

10Maja : Håller med dig :-)
Kommentera

Gusten: jag hissar Felicia. dissar Cissi hon är såå dålig!!!!!!!!
Kommentera

mattias - 74: Litegrann:)
Kommentera

Bissett19:

Minns du nånting av den cupen ?? :)
Kommentera

Bissett19: Eller vad fan,hette cupen i Sundsvall Sca kanske?jo där var jag ju o tog hand Rodrigues bla......Tjena Tony:))
Kommentera

Gusten: Nej jag är oskyldig,Sca cupen har jag väl aldrig varit på.Dajm?nädu,den smakbiten kryssar jag bort.
Kommentera

TIKbiff: Jag har aldrig varit på SCA-cupen....hmm..tror jag *kliar mig i huvudet*

Jävlar dig om det var Jocke du åt dajm med...då kommer IdolMarkus och tar dig ;)
Kommentera

Gusten:
Men du..är det så?
Var det du och jag som åt dajm i SCA cupen föra året?
Har vissa minnesluckor men 65selander vet säkert, han brukar ju dokumentera allting, vi kanske rent av finns på Youtube?

Ps. nu gillar jag inte dajm längre,äter bara mörk choklad :-D
Kommentera

65selander: Jo dom röhåriga har vett, jag bara vanvett:))
Bissett19. nä är för blyg för att våga komma ut ur garderoben
Kommentera

TIKbiff: *rodnar* :)

Du vet väl vad dom säger, it takes one to know one ;)
Kommentera

65selander: Någon av er som ska till Gävle o invigningen av Läkerolen i morgon??
Kommentera

65selander: Jag känner på mej att hon kliver ut ur Idolgarderoben ikväll;)
Eller hur Marre?
Kommentera

Bissett19: Är ju bara hon och dom två små rödhåriga i den familjen som har vett ;-)
Kommentera

TIKbiff: Härligt.Nu väntar vi bara på din sambos utlåtande av låtarna ikväll.
Kommentera

Gusten:
Din lilla smygare, tror knappast att det är bridgeblandning du inhandlat, det är för pensionärer vet du väll, nej du min vän verkar vara mer åt Dajmhållet, You never forget your first dajm...
Passar som handen i handsken till brokeback...har jag hört ;-)

Nej nu måste jag ladda upp med att höra låtarna provsjungas på idolsajten..over and out.

Ps, mer action här än när Brynäs spelar match.
Kommentera

65selander: Manchester? trodde nog mer på en sån där i krossad plysch,med en icke matchande Lasse Berghagenskjorta till.
Kommentera

sylf: Evigt ung! Djääla gjubbstjutt!
Kommentera

sylf:

ok så dumt av mig =)
Kommentera

mattias - 74: Ehhhh.Vuxna människor? Vi snackar Gusten här!!!!
Kommentera

Gusten: Tror nog att Knogen dyker upp i sin manchesterkostym  och en liten hobbydunk.

Nej gör som jag. Löven mot Gurkorna på TV4+

Kommentera

Gusten: Det törs dom nog inte,dom väntar nog tills du somnat.Eller fallit i coma efter all anspänning.
Kommentera

Gusten:

Ja jag säger då det, vuxna människor som ser på Idol. Skämmes ta mig fan :)
Kommentera

sylf: Kommer dom mitt under Idol går jag bärsärk! :)
Kommentera

Gusten: Håll dig inomhus,göm dig under soffan eller vad som helst. Går du ut står garanterat en knippe vitklädda herrar där och väntar med en tröja utan armar:-) I bästa fall!!!
Kommentera

Då var det fredag igen, ahh denna ljuvliga och efterlängtade veckodag. Auroran och bridgeblandningen är inköpt, levern stuvad och plyschpyjamasen är framhängd.
Nu återstår bara att tända lite candles och fixa lite cosy, för nu är det Idoldags igen!

Denna vecka går vi in i en ny fas. Fem segertörstande aspiranter gör TVÅ framträdande var, och här trodde man i sin enfald att det inte kunde bli bättre! Dubbel dos…JIIIHAA!

Veckans tema är Motown och efter att ha sett repetitionen så står det ännu mer klart att det antingen blir Cissi eller Johan som ryker.
Markus var bäst på repet, men Felicia spelar på hemmaplan och fullkomligt osar soul.

Kvällens startfält:

Erik Segerstedt
I wish/Stevie Wonder
I heard it through the grapevine/Marvin Gaye

Cissi Ramsby
You can´t hurry love/The Supremes
All night long/Lionel Richie

Markus Fagervall
What´s going on/Marvin Gaye
Ain´t too proud to beg/The Temptations

Johan Larsson
Yesterday/Stevie Wonder
Do you love me/The Contours

Felicia Brandström
This old heart of mine/The Isley Brothers
Never can say goodbye/The Jackson 5

Sitter säkert: Markus, Felicia och Erik

Frysboxen: Cissi och Johan

Jag är glad och stolt över att ha fått en av de allra mjukaste hårdingarna Bissett19 att svara på några Idolrelaterade frågor. Bissett19 heter egentligen Jocke och är ett stort Idolfan som bejakar sina feminina sidor. Jocke är även kassör och tillika ordförande i festkommitén i Brokebackklubben.

Hur laddar du för denna helkväll?
Svar:Tillsammans med Kjelle Bergqvist o Lars Winnerbäck,vi ska sitta i Kjelles skinnsoffa i Torshälla o dricka ett fint vin,det är Winnerbäcks tur att inhandla,han är än riktig vinkännare så jag tror det blir ett par flaskor KIR som vi ska inmundiga denna Idolfredag.Hoppas även att arnio dyker upp som han lovat.

Bästa Idolminnet?
Svar:Hoppas den kommer ikväll när Markus goes Gaey.

Vem är din Idolfavorit?
Svar:Helt klart Övertorneås egna Hunk Markus Fagerwall.

Vad önskar du dig mest av allt just nu?
Svar:Att se Clabbe moona i kvällens avsnitt vore ju inte fel.

50/50
Gnida in Swartlings flint i jordnötssmör eller ge Kishti ett "hallelujamoment"?
Svar:Tuff fråga men att gnida in Swartlings flint måste ju vara ett hallelujamoment.

Se Idolfinalen live eller vinna en miljard euro?
Svar:Pass

Vi säger kramiz och tack för pratstunden till Bissett19.

Visste ni att…

…Kishti tycker att hon har skitsnygga bröst?
…att Johan får tröst av sin mamma varje fredag?

Gusten – din falukorv i fäboden
Kommentera

Gusten:

Säg till om det är nåt hårdrockstema nån gång skall jag försöka ta mig mod och se lite :)
Kommentera

JanT: Haha, ja man får ta vara på de få tillfällen som dyker upp. Sen kanske det beror på att jag har lite svårt att se vad som är så j**la bra med Dackell egentligen. Jag tycker jämt att det är just femman med Lind, Dackell och Danielsson som tenderar i att bli rejält tillbakatryckta i egen zon. Offensivt blir det ju inte heller speciellt mycket uträttat nuförtiden...
Förutom detta tycker jag det ser riktigt bra ut.

Sjödin, Nolander och Angell är riktigt bra. Lavins blandar och ger medans Johansson och Sunkan hör hemma i damkronorna.

Framåt Är det väl Bäckis-femman som producerar medans dom andra femmorna lyckas hitta rätt någon gång då och då, undantaget tidigare nämnda dekisspelare. Jag tror dock björne skulle lyfta sig ett par snäpp i annat sällskap. Lind har jag stora förhoppningar på och det verkar som han är lite på gång men han har fortfarande en bit kvar.
Målvakterna är väl jämnbra eller jämndåliga, beroende på hur man ser på saken. Dom får godkänt båda två.

JanT och Dackell får underkänt.

Sov gott
Kommentera

munkas:

"Det är verkligen tur att vi har två så defensivt skickliga spelare som Lind och Dackell i Brynäs. Synd bara att de ligger på -7 resp. -5 ,trots att brynäs ligger på övre halvan. Det blir till att träna lite sarg ut för åldermännen under uppehållet"

Svårt att hålla inne med syrligheterna? Tråkigt för dig att du inte får så många chanser att raljera över ditt "favoritlag" längre....

Erkänn att du saknar säsongen 04/05.

Vad har hänt med club munkas? Jag börjar bli orolig för er hälsa.
Kommentera

prosten: troll?
Kommentera

munkas: troll...
Kommentera

« · 787076 · »