Brynäs IF

730617 inlägg · 7962 ämnen

Imorgon presenteras ett nyförvärv!

« · 1689673 · » Till forumet

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Skrubben:
Han bjöd mer i form av storleken på " totalerbjudandet"
Lön + pensions avsättningar.
Källa på det ! Bara att lägga örat mot rälsen och lyssna på vad spelarna själva säger tex på golfen eller krogen. Pudas fick ett bra deal och porseland ett riktigt bra deal.
Kommentera

Jaken: Du kan ju börja med att vara påläst innan du börjar kritisera. Bengtzén erbjöd Pudas MINDRE lön än vad Karlskrona gjorde. Ändå valde Pudas Brynäs för utvecklingens skull (som han själv uttryckte det).
Kommentera

Jaken: Men du gnäller dig harmynt om att han är handlingsförlamad. Fortfarande undrar jag, vad ska BZ göra om han inte kan matcha bud som andra lag erbjuder?

Att han värvat Pudas, Johnson och Zanetti spelar ju ingen roll nu. Han har de pengar han har.
Kommentera

Jaken:
En annan kritik är att vänta , vänta och åter vänta.
Till Slut finns det inga spelare kvar och de som finns att tillgå går för än högre summor.
Sen de förvärv han tog in förra året.... inga höjdare bortsett från Slovak.
Nej.. han har oerhört mycket att bevisa vs hans stora munläder.
Kommentera

Jaken:
En kritik är felprioriterad pengar.
Jag vet att Karlskrona ville ha kvar Pudas och att de var beredd att betala i nivå 2. Dvs straxt under toppskiktet. Brynas budade över det.
Kanske är värt det bör ju visa sig!
Kommentera

Jaken: Svara på frågan istället.
Kommentera

Zappaholic:
Så du tror popcorn och cola☺
Mmm
Kommentera

Zappaholic: Jag tror inte att Brynäs har backat för att de inte har råd utan för att de värderar varje spelare de budar på.

Sedan känns scenariot igen från när Sundlöv satt vid rodret så jag tror mer och mer på att SC'n i Brynäs har ganska strama tygler från annat håll inom föreningen. Av såna som värderar Skybarer mer än spelare ;)

Kommentera

hanzon:

Har Modo värvat spelare från Brynäs? I fallet Willis är det ju möjligt att man skulle kunna använda den termen. I övriga fall finns det ju inget som tyder på att Brynäs visat något intresse.
Kommentera

Zappaholic: Du lär nog få äta popcorn till serien startar
Kommentera

Jajjen: Precis. Ska bli intressant att höra Jakens och ellis berätta hur BZ ska agera med pengar som inte finns.

*tar en näve popcorn och en klunk cocacola*
Kommentera

Zappaholic:

Sedan vet vi ju att om dessa spelare valt Brynäs så hade ju inte den negativa mobben här på HS direkt jublat. Då hade vi fått veta varför Bengtzen inte skulle ha värvat dem. För gammal, för skadebenägen, för klen poängskörd och så vidare, och så vidare.....
Kommentera

Jajjen:Samma år vi tog SM guld eller? ;-)
Kommentera

Zappaholic: Det är nu man brukar börja förskjuta skulden till hela organisationen. "Amatörförening", typ.
Kommentera

Jaken och ellis: Återigen, BZ spelar med de ekonomiska medel han fått. Om han budat och gått så långt han kunnat men andra lag erbjudit mer så undrar jag vad ni två tycker att han ska göra? Det har inget med att han är handlingsförlamad att göra.

Men förklara gärna för oss som inte förstår:

Hur ska BZ agera för att spelare inte ska gå till klubbar som erbjuder bättre ekonomiska villkor? Ska han erbjuda pengar som inte finns?

Berätta nu, jag tar fram läsk och popcorn så länge...
Kommentera

70 Rodrigues: Modo knycker spelare hela tiden för Brynäs
Kommentera

Zappaholic: Ja, jag har fattat. Brynäs har inte resurser. Spelar ingen roll vem som är sportchef om det inte finns stålar. Dessutom tvivlar jag på snacket om att spelarbudgeten ska höjas. Med 11 mille minus på två år skiter man nog i det. Sen att man säger nåt annat utåt kan jag köpa.
Kommentera

Jajjen: jag fattar ärligt inte riktigt kritiken mot BZ härinne. Om det nu är så att han budat med de resurser han har, och ändå förlorat, så är ju kritiken felriktad. Då är han inte seg, sitter inte still i båten, utan spelare har valt bort de bud de fått.

Spelare väljer säkert i nio fall av tio att gå till den klubb som betalar bäst.
Kommentera

ellis: Du tror inte att det har att göra med förutsättningar snarare än personer?
Kommentera

Jaken: Någon här som skulle vilja byta vår trupp mot Modos? Aldrig i helvete säger jag!
Kommentera

Zappaholic:
Det märks allt för väl att vi bytt till en lika handlingsförlamad person som tidigare!
Vill man gå för guld elev iaf topp 3 räcker det inte med vad BZ presterat so far.
Inte på långa vägar.
Mer hjärta än sunt förnuft/realism o flera personers åsikter här. Inse att vi är ifrånåkta av de andra lagen !
Kommentera

Kollar in här var dag, känner mig otålig!..

Kommentera

Zappaholic: "Du kanske inte har uppmärksammat att vi bytt sportchef?"

Kanske inte det lättaste att göra när ingen skillnad mellan dem verkar finnas...

Kommentera

Powerfade: Vann de inte Kvalserien för nåt år sen?
Kommentera

MatteB: Absolut. Hittar han två nya Scott och Sweatt är det lugnt. Men räknar man på sannolikheter är det tveksamt med två såna högvinster.
Kommentera

Jaken:Vad har Modo vunnit de senaste åren?
Kommentera

Jaken: BZ ärvde Sundlövs trupp. Nu bygger han en egen som vi inte vet hur det ska gå för än.

Du kanske inte har uppmärksammat att vi bytt sportchef?
Kommentera

Jajjen: Men de spelarna kanske passar in bättre i laget också. Du vet att när man bygger ett lag är det inte bara att värva massa stjärnspelare och sen så tar man Guld. Det gäller att de passar in i gruppen utanför isen och att de passar in i spelsystemet osv. 
Kommentera

Jaken: Bara du drar ditt strå till stacken och går på matcherna och supportrar laget på alla sätt, får du klaga hur mycket du vill. Annars bör du hålla käften.
Kommentera

Skrubben: Är nog ännu troligare att de fick bättre betalt av Modo.

Det innebär att det är sannolikt att Brynäs två återstående värvningar kommer att vara billigare än Thomas och Witney. Fyra gånger av fem innebär det sämre också.

Kommentera

Zappaholic:
Titta på tabellen samt det ekonomiska utfallet de senaste åren. Det säger allt !
Helt rätt att kritisera! Taffligt, tveksamt agerande rakt igenom.
Du kanske läser tabellen upp och ner eller blandar ihop plus och minus i utfallet !?
Kommentera

Chris11: GD och Allehanda
Kommentera

En logisk förklaring är att dessa amerikaner/kanadensare som valt Modo, påverkats av att dom har en amerikansk coach. Klart det är mycket lättare som utlänning att trivas och känna förtroende av en coach som talar samma språk. Om ni blev NHL-proffs, skulle inte ni helst vilja spela i det lag som hade en svensk coach? (Om ett NHL-lag hade en svensk coach)

En no-brainer enligt mig.
Kommentera

Zappaholic: Jag hade inte blivit förvånad om bengtzén bekräftar att han jagade Whitney för GD imorgon. Kom ihåg vem som sa det först.
Kommentera

Jaken: Och vad fan vet du om BZ:s nivå?

Känns lite konstigt att du anklagar mig för att skitsnacka. Ta en titt på dina egna inlägg. Där får man hålla sig för näsan när man läser.
Kommentera

Jaken:

Men du skulle kunna värva spelare för pengar som inte finns, eller?
Du skulle själv gå in och betala mellanskillnaden?
Kommentera

Jaken: Du har alltså ledsnat på vår nye sportchef? Märkligt att Brynäs alltid hittar sportchefer som inget fattar.
Kommentera

Chris11: GD anger Allehanda som källa. Lär dig skilja på äpplen och päron. Säger inte att du har fel, men det är bara ett tidningsrykte. Värt ungefär lika mycket som det jag pressar ur mig när jag går på toa.
Kommentera

Jaken: ja vi får nöja oss med någon som gått under radarn i allsvenskan..
Kommentera

Zappaholic:
Passa in i spelsystemet ! Vilket kvalificerat skitsnack. BZ håller inte SHL mått i sitt jobb. Bara att inse.
Kommentera

Blir det här Brynäs nästa center ?
Kommentera

Chris11:

Det var ju inte så konstigt att vi inte skulle kunna få t.ex.
Wilson, för ungefär den lön som Nordquist hade i Brynäs.
Vilket jag tror är ungefär vad Brynäs kan betala den nya
centern.

Sen om vi bjöd på den här backen.
Då fick han helt enkelt mer betalt i Modo än vad
Andersén hade i Brynäs. Och ser man meritmässigt
så är det kanske inte så konstigt att han, med de
meriterna, begär mer i lön än vad Andersén hade
i Brynäs.
Kommentera

Zappaholic: Inget bekräftat men jag väljer att tro på gd där att brynäs jagade Whitney
Kommentera

Chris11:
Snart kommer mantrat igen.
"Det finns inga att värva- vi är nöjd med den trupp vi har"
Kommentera

Chris11: det är Wilson jag menar. Vem mer har vi förlorar mot Modo som är bekräftat av BZ??????
Kommentera

Zappaholic: wilson då? Bengtzén var nog med och budade på thomas också skulle jag tro
Kommentera

70 Rodrigues: "Go figure. Brynäs IF är en amatörförening😠😠😠"

Ådärkomdenja...
Kommentera

Chris11: Vadå alla? En vann de, som vi vet. Vad en tidning påstår ska man ta med en skopa salt.
Kommentera

Chris11:

Det är rätt enkelt.
De har mer pengar än oss kvar att spendera.

Bengtzén har en maxsumma han kan erbjuda, för att inte
spräcka budgeten i år igen.

Så det räcker att Modo bjuder över den maxsumma vi kan erbjuda.

Redigerad kommentar

Kommentera

Chris11: Go figure. Brynäs IF är en amatörförening😠😠😠
Kommentera

« · 1689673 · »