Zappaholic: "Du kanske inte har uppmärksammat att vi bytt sportchef?"
Kanske inte det lättaste att göra när ingen skillnad mellan dem verkar finnas..."
Ja, det är jävligt många saker som verkar vara på ett visst sätt, när man inte vet nåt, inte har nån insyn utan bara sitter och spekulerar och drar slutsatser på sina egna korkade gissningar.
Ex som att BZ är handlingsförlamad, bara för att han ännu inte spikat laget...
Zappaholic: "Ska bli intressant att höra Jakens och ellis berätta hur BZ ska agera med pengar som inte finns. "
Nä, vi är inte dummare än vi också fattar att finns inte pengarna så kommer inte värvningarna.
Men är vi verkligen fattigare än t ex Modo då? Eller är det nåt annat som är bristfälligt i spelarförhandlingarna? Man undrar ju.
O m haken sitter i ekonomin tycker jag nog vi bör vara ense om att Brynäs mycket snart inte klarar konkurrensen att vara ett SHL-lag längre utan skulle vara en mer välmående förening på allsvensk nivå.
Huge: Tambellini var ju inte en dålig spelare. Han tog ju en bofast plats i Växjö i vinter, men till skillnad från när han var i Modo så hade han lite bättre uppbackning. Vi har inte haft en bra offensiv center sedan Sundström försvann och nu har vi kanske tre stycken. (Hensick var egentligen en oerhört bra center, men inte hos oss då han dök upp lönnfet och otränad).
Whitney var enligt uppgifter rätt bra säsongen som var. Han har haft rejäla skadeproblem och är därmed en hygglig chansning, men om man har Heshka och Welch så kan man faktiskt ha råd med chasningen.
Varför så bittra på oss? Vi har ju varenda sommar stått och tittat på hur bra spelare försvunnit till konkurrenter. Kan vi inte för en gångs skull få vara lite glada? Vi behöver det verkligen...
Och. Jag är medveten att minst en spelare lär väl floppa som vanligt, men låt oss i alla fall få den här sommaren på oss att längta till ispremiären och SHL-starten..
reven:
Bra formulerat, dysterpatrullen har åsikter om spelare dom ännu inte sett i aktion.... dom har åsikter om spelare som ännu inte är värvade. Hur några stycken s.k. fans kan sprida så mycket dynga på ett forum för laget dom påstår sig älska är mycket märkligt.
Och som du skriver reven..... det sprider sig, det föder INGET gott för Brynäs!
SnowKing: Kanske dags för en säsong där vi aktivt försöker hålla oss mer positiva?
SnowKing:Ett par fina förvärv så är vi med i leken igen.
BZ verkar rikta in sig på spelare som är på väg uppåt i sina karriärer och som har hunger och potential att utvecklas. Det är bara dumt att gråta över en massa avdankade spelare som söker ett sista kontrakt innan de går i pension.
Vuollerim: : Klockrent inlägg reven. Bland det bästa som skrivits här inne så länge jag följt forumet..
Går det att komma ur den onda spiralen och starta en vändning..?
Ibland häpnar man över hur mycket otroligt negativt det skrivs här om spelare och ledning. Men man märker att dom som gnäller mest och högst har väldigt lite kunskap om idrott och ledarskap.
Att framföra kritik är helt okej. Men när den framförs som det vore en 5-åring som har lagt fram den, så blir det bara löjligt och pinsamt.
Att alla längtar efter bra nyförvärv, gärna namnkunniga kan vi nog slå fast.
Men personligen tar jag hellre en anonym spelare som passar in i spelarprofilen. Än äldre stjärnspelare som har svårt att underkasta sig Brynäs kommande Bulanhockey. Den risken är stor. Men värvas det anonyma som är helt utanför det som söks. Jovisst då kan jag förstå att det spys galla härinne. Men någon sån värvning har inte gjorts ännu..iom att vi inte har sett grabbarna på is i matchsituatoner ännu.......
Ni som gnäller på kritiken - föredrar ni att Brynäs är något av en het potatis som berör och intresserar många eller en förening som intresserar en liten men hängiven och odelat positiv skara? Av era kommentarer att döma, verkar det som att många av er, märkligt nog, föredrar det senare. Er förmodade utopi, där den stora massan blint följer Brynäs minsta vink, stannar vid just en utopi. Var istället glada att intresset är stort. Varför kan ni inte hålla en god ton här på forumet även när åsikterna går isär? Sedan blir förstås inte stämningen bättre när forumets största bebis agerar på sitt tvångssyndrom och försöker släcka bränder med eld...
Bellman 6,0: Tror inte Andersén var så billig heller direkt... Svenska spelare är sinnes dyra.
Än om jag nog håller med dig om att Whitney säkert kanske kostar mer just för att han är så etablerat namn.
Zappaholic: Jag kan tycka att någon som systematiskt benämner sina antagonister i nedsättande ordalag får räkna med att få tillbaka med samma mynt, så även jag själv. Med det sagt (skrivet), är jag inte intresserad av att delta i någon bajskastning.
Hoppas Bengtzén hittar två vettiga nyförvärv. Ju mer man läser om Whitney, desto mer tveksam blir man till hans förmåga, meritlistan till trots. Lars-Erik Spets står ju dessvärre under kontrakt, annars skulle han nog passa bra in i Bulanhockeyn. ;-)
Redigerad kommentar
Kapten R?dsk?gg:
Om han begärde mer i lön än vad Andersén hade i Brynäs.
Ja, då var det mer än vad Brynäs hade råd med.
Alternativet hade varit att starta ett "budkrig" med Modo
och använda en (stor) del av pengarna som ska användas
till den nye centern. Men då hade vi fått nöja oss med en
billigare (sämre) center.
Det är de avvägningarna som Bengtzén är tvungen att göra,
i och med att han inte har obegränsat med pengar att röra
sig med.
Redigerad kommentar
Han bjöd mer i form av storleken på " totalerbjudandet"
Lön + pensions avsättningar.
Källa på det ! Bara att lägga örat mot rälsen och lyssna på vad spelarna själva säger tex på golfen eller krogen. Pudas fick ett bra deal och porseland ett riktigt bra deal.