Brynäs IF

730631 inlägg · 7961 ämnen

Imorgon presenteras ett nyförvärv!

« · 1689751 · » Till forumet

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
BIF96: Det kommer att röra på sig en del nu i samband med NHL draften där det kommer att tradas en del. Jag tror att det kan vara smart att vänta tills den cicusen är över.
Kommentera

Vi ska inte hänga läpp över backfrågan, det finns många alternativ kvar, här är några förslag från mitt håll :)
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Det handlar om att värdera saker och ting.
Om du värderar en bil på blocket som du är intresserad av till max 100 000 och en annan intressent budar 125 000. Då hamnar du i det läge som BZ hamnat i.

Ska vi dra slutsatsen att MODO är mer desperata än Brynäs? Ja, kanske. Sett till hur det gick förra säsongen så har de all anledning till att öppna plånboken om de anser att spelaren är värd det. Bengtzén är i ett helt annat läge. Ny tränare med ny filosfi och hockeytänk. En relativt spikad trupp kontraktsmässigt redan innan BZ kommer till kontoret.

Är det spetskompetens som saknas? Det kittlar givetvis för oss på läktaren och i TV soffan att värva in den typen av spelare. Men för att få en motor att gå klockrent är inte alltid lösningen att stoppa i mer hästkrafter och öka vridmomentet.

Man måste även se över mindre saker.

Harmoni är nyckelordet.
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: sen är det nog en fördel med en transatlant  dom tränare tror jag,oj du hade visst redan skrivit det sorry.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kapten R?dsk?gg:När det gäller transatlanter tror jag Modos tränare betyder lite också.
Kommentera

Kapten R?dsk?gg:

Om han begärde mer i lön än vad Andersén hade i Brynäs.
Ja, då var det mer än vad Brynäs hade råd med.

Alternativet hade varit att starta ett "budkrig" med Modo
och använda en (stor) del av pengarna som ska användas
till den nye centern. Men då hade vi fått nöja oss med en
billigare (sämre) center.

Det är de avvägningarna som Bengtzén är tvungen att göra,
i och med att han inte har obegränsat med pengar att röra
sig med. 

Kommentera

Kopparjimmie: Om det stämmer så blev det förhoppningsvis Modo för hans del på grund av att Bengtzén inte bedömt honom vara värd den lön som Modo slantade upp. Om anledningen till att han inte landades istället är att Brynäs helt enkelt inte anser sig ha råd så är det alarmerande.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Har för mig att han gjorde annat de två säsongerna och att han inte var skadad. Senaste säsongens frånvaro är mer oroande.
Kommentera

Enligt Allehanda så var Brynäs intresserade av Whitney!
Kommentera

Wayne Gresky: spelade bara 27 matcher fjol och har även missat två hela säsonger, är han skadebenägen tro?
Kommentera

Wayne Gresky: Bra ålder, bra storlek, bra på rören (enligt EP), verkar inte tappat nämnvärt under sina sabbatsår. Helt klart intressant!

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: För ett par år sen tipsade en kompis som bor i Toronto mig om denne Ranger och att han ville till Europa. Han hamnade tydligen i Schweiz men shl borde vara ett alternativ för honom. Han skulle inte göra bort sig i Brynäs.
Kommentera

Johan Norrström: Paul Ranger är nysparkad och hans marknadsvärde borde inte vara på topp efter en svag säsong. Kanske kan vara något för er?
Kommentera

Kapten R?dsk?gg:

Jo ska man värva från AHL krävs det nog att man gör ett bra scoutingarbete. Det viktiga är inte att det går fort utan att det blir bra. Gäller förstås vem man än värvar om du frågar mig.
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Det finns en oerhört mycket större bredd på spelarkvalitén på transatlantiska spelare. BZ borde fortfarande ha en god chans att värva två duktiga spelare som håller god SHL-klass.

Är inte heller intresserad av pajkastning, däremot tänker jag fortsätta säga ifrån när jag tycker gnället går överstyr. Att klaga över att vi missat Thomas och Whitney t ex, känns ju väldigt märkligt då vi inte ens vet om Brynäs intresserat sig. Att kasta ur sig att Brynäs är en amatörförening är ju väldigt enkelt, men då får man banne mig visa på att det faktiskt är så, annars är ju kritiken återigen obefogad.

Kritisera Brynäs är helt ok, men då ska den vara konstruktiv. Tycker jag.
Kommentera

Johan Norrström: Med andra ord borde Anderséns lön räcka ganska långt. Det beror ju på tillgång och efterfrågan - det finns en uppsjö av transatlanter, av varierande kvalitet, i AHL och KHL. Svenska spelare på den nivån är det sämre beställt med.
Kommentera

Monno:

Bengtzen sa vid något tillfälle att det oftast är billigare att värva transatlanter från AHL eller KHL, än att värva hem någon hemvändande svenskar från samma ligor. Så ja det kan nog stämma. Sedan finns det ju såklart undantag.
Kommentera

Johan Norrström: Det är ju positivt att de du anser gnälla är intresserade. Värre vore ju om så inte vore fallet.
Kommentera

Zappaholic: Jag kan tycka att någon som systematiskt benämner sina antagonister i nedsättande ordalag får räkna med att få tillbaka med samma mynt, så även jag själv. Med det sagt (skrivet), är jag inte intresserad av att delta i någon bajskastning.

Hoppas Bengtzén hittar två vettiga nyförvärv. Ju mer man läser om Whitney, desto mer tveksam blir man till hans förmåga, meritlistan till trots. Lars-Erik Spets står ju dessvärre under kontrakt, annars skulle han nog passa bra in i Bulanhockeyn. ;-)

Kommentera

Kapten R?dsk?gg:

Ska jag vara glad att vissa på forumet har gnäll som intresse?
Kommentera

Bellman 6,0: Tror inte Andersén var så billig heller direkt... Svenska spelare är sinnes dyra.

Än om jag nog håller med dig om att Whitney säkert kanske kostar mer just för att han är så etablerat namn.

Kommentera

Pengarna som frigjordes för Andersen räcker ju knappast till en spelare med Whitneys meritlista.
BZ var väl säkert intresserad med hade nog ingen möjlighet att signa med en sån spelare. Gamla meriter är dyrt. Nu, Modosupportrar, säger jag inte att han är dålig utan dyr...
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Bara för att många av oss inte gnäller ihjäl oss betyder inte att vi inte kan framföra kritik mot Brynäs. Men att kritisera allt, som vissa pysslar med, känns fullständigt obefogat och onödigt.

Hålla god ton? Att kalla någon för en bebis med tvångssyndrom, är det att bidra med en god stämning? Ska du gnälla över tonen på forumet får du nog föregå med gott exempel. Blir inte så trovärdigt annars...
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Ingen önskar det du gnäller på att nån önskar.
Kommentera

Ni som gnäller på kritiken - föredrar ni att Brynäs är något av en het potatis som berör och intresserar många eller en förening som intresserar en liten men hängiven och odelat positiv skara? Av era kommentarer att döma, verkar det som att många av er, märkligt nog, föredrar det senare. Er förmodade utopi, där den stora massan blint följer Brynäs minsta vink, stannar vid just en utopi. Var istället glada att intresset är stort. Varför kan ni inte hålla en god ton här på forumet även när åsikterna går isär? Sedan blir förstås inte stämningen bättre när forumets största bebis agerar på sitt tvångssyndrom och försöker släcka bränder med eld...

Kommentera

Vuollerim: : Klockrent inlägg reven. Bland det bästa som skrivits här inne så länge jag följt forumet..
Går det att komma ur den onda spiralen och starta en vändning..?

Ibland häpnar man över hur mycket otroligt negativt det skrivs här om spelare och ledning. Men man märker att dom som gnäller mest och högst har väldigt lite kunskap om idrott och ledarskap.
Att framföra kritik är helt okej. Men när den framförs som det vore en 5-åring som har lagt fram den, så blir det bara löjligt och pinsamt.

Att alla längtar efter bra nyförvärv, gärna namnkunniga kan vi nog slå fast.
Men personligen tar jag hellre en anonym spelare som passar in i spelarprofilen. Än äldre stjärnspelare som har svårt att underkasta sig Brynäs kommande Bulanhockey. Den risken är stor. Men värvas det anonyma som är helt utanför det som söks. Jovisst då kan jag förstå att det spys galla härinne. Men någon sån värvning har inte gjorts ännu..iom att vi inte har sett grabbarna på is i matchsituatoner ännu.......

Kommentera

Carl Lejonkräk: Bulans hockey kräver extremt hårt jobb, kondition och skridskoskicklighet från spelarna. Det är mer sannolikt att du får det av en ung spelare än en äldre. Samtidigt är jag helt övertygad om att Bengtzén och Bulan, i en idealisk värld, hade velat ha flera rutinerade spelare för att balansera truppen. Det har Bengtzén varit inne på hela tiden. Sedan behöver de äldre spelarna som Brynäs är ute efter inte nödvändigtvis alltid vara exakt samma spelare som Modo värvar, jag tror inte att spelarutbudet är SÅ litet. 
Kommentera

SnowKing:Ett par fina förvärv så är vi med i leken igen.

BZ verkar rikta in sig på spelare som är på väg uppåt i sina karriärer och som har hunger och potential att utvecklas. Det är bara dumt att gråta över en massa avdankade spelare som söker ett sista kontrakt innan de går i pension.

Kommentera

SnowKing: Kanske dags för en säsong där vi aktivt försöker hålla oss mer positiva?

Kommentera

reven:

Bra formulerat, dysterpatrullen har åsikter om spelare dom ännu inte sett i aktion.... dom har åsikter om spelare som ännu inte är värvade. Hur några stycken s.k. fans kan sprida så mycket dynga på ett forum för laget dom påstår sig älska är mycket märkligt.

Och som du skriver reven..... det sprider sig, det föder INGET gott för Brynäs!

Kommentera

Vuollerim: Klart vi kan. Men krävs nog nån slags officiell paroll/tråd :)
Kommentera

reven: Klockrent inlägg reven. Bland det bästa som skrivits här inne så länge jag följt forumet..
Går det att komma ur den onda spiralen och starta en vändning..?
Kommentera

Huge: Du vet att Steve Tambellini var GM va? Han har vi aldrig haft i Modo vad jag vet...
Kommentera

J F K: Jag är inte det minsta bitter på er. Önskar er lycka till.

Det många av oss härinne är bittra på är alla verbala spyor dysterkvistarna kastar upp på sin egen förening. Allt är fel, värvar vi är det fel, värvar vi inte är det fel. Säger BZ bu är det fel, säger han istället bä är det också fel. Spelare som värvas är fel, spelare vi missat att värva skulle varit de vi värvat, men hade vi värvat dem hade det också varit fel.

Det är en jävla cirkus härinne...
Kommentera

Huge: Tambellini var ju inte en dålig spelare. Han tog ju en bofast plats i Växjö i vinter, men till skillnad från när han var i Modo så hade han lite bättre uppbackning. Vi har inte haft en bra offensiv center sedan Sundström försvann och nu  har vi kanske tre stycken. (Hensick var egentligen en oerhört bra center, men inte hos oss då han dök upp lönnfet och otränad).

Whitney var enligt uppgifter rätt bra säsongen som var. Han har haft rejäla skadeproblem och är därmed en hygglig chansning, men om man har Heshka och Welch så kan man faktiskt ha råd med chasningen.

Varför så bittra på oss? Vi har ju varenda sommar stått och tittat på hur bra spelare försvunnit till konkurrenter. Kan vi inte för en gångs skull få vara lite glada? Vi behöver det verkligen...

Och. Jag är medveten att minst en spelare lär väl floppa som vanligt, men låt oss i alla fall få den här sommaren på oss att längta till ispremiären och SHL-starten..

Kommentera

Jaken: "Är det Någon som tror att dagens trupp kommer att öka publiktillströmningen!!!????
Inte det nej- tänkte väl det !"

Haha, du ställer frågor som du själv svarar på. Gå och lägg dig. Det kommer en ny dag i morgon också. Säkert mulen i din värld.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vet inte hur oroliga modoiterna är gällande Whitney, men dom första raderna i artikeln borde göra att dom där klockorna ringer lite extra mkt:

"The firing of Steve Tambellini was not the product of one move or one player, but rather the result of years of poor decision making while at the helm of the Oilers."

Först sparkade man Tambellini, som gick till Modo. Funkade väl sådär...
Nu värvar man Whitney, återstår att se om man gjort rätt eller fel..
Kommentera

Whitney verkar dessutom vara hockeyinvalid som inte kan åka skridskor längre.....inget för oss.
Kommentera

Huge:
Trevligt att det glädjer dig !
Jag roar mig med dina oxå☺
Kommentera

Steken84: Oj en öm tå?
Modo använde 11 juniorer förra säsongen? Visst absolut, så kan varit fallet. Kanske därför de lirade Kvalserien dessutom.

Vilka juniorer som ska stå åt sidan? Det är väl för fan bara öppna ögonen och inse att de spelare som Modo värvat knappast är spelare som tränare och klubb kommer ställa åt sidan.
Så du menar att en skadebenägen Whitney ska sitta på bänken för att laget har en bra junior? Nej det kommer han inte göra.

I mina hockeyögon är det inte vare sig SUNT eller BRA att värva så mycket som Luleå och Modo gör. Ingen kontinutet eller något sådant.
Men vissa kanske gillar det.
Kommentera

Huge: Läser man lite i denna länk så ringer ju varningsklockor ljudligt när det gäller Ryan Whitney, han verkar vara skadebenägen och ha taskig attityd, han är helt enkelt inte önskvärd hos oss.
Kommentera

Zappaholic: "Ska bli intressant att höra Jakens och ellis berätta hur BZ ska agera med pengar som inte finns. "

Nä, vi är inte dummare än vi också fattar att finns inte pengarna så kommer inte värvningarna.

Men är vi verkligen fattigare än t ex Modo då? Eller är det nåt annat som är bristfälligt i spelarförhandlingarna? Man undrar ju.

O m haken sitter i ekonomin tycker jag nog vi bör vara ense om att Brynäs mycket snart inte klarar konkurrensen att vara ett SHL-lag längre utan skulle vara en mer välmående förening på allsvensk nivå.

Kommentera

Jaken: "Passa in i spelsystemet  ! Vilket kvalificerat skitsnack.  BZ håller inte SHL mått i sitt jobb. Bara att inse."

Precis, vilket skitsnack.
Vet väl alla som kan lite hockey att det gäller att värva spelare som INTE passar in i systemet, om man vill ha ett lag som ska funka optimalt.

Måste ärligt säga att dina klockrena analyser och begåvade uttalanden är en fröjd att läsa...
Kommentera

Jag är glad att jag inte är en ishockeyspelare som fått bud på att spela i Brynäs IF för varför skulle jag vilja spela framför tomma läktare och med sk. fans som varken tror på mig som spelare eller föreningen i stort?

Jag förstår inte vad ni håller på med riktigt. Ja, jag menar dig som sitter där bakom din skärm och spyr galla över föreningen du säger dig älska i vått och tort. Du som påstår dig vara en "äkta" brynäsare som varit med sedan hedenhöstiden. Det är synd att du inte tänker efter på vad du egentligen gör. Det kan tyckas harmlöst att sitta i sociala medier och klaga över hur dåliga alla är som jobbar i föreningen, hur dåliga alla spelare är och sen säga "VAD VAR DET JAG SA!" när föreningen går back 11 mille på 2 år.

Ja, det är inte undra på att föreningen går back för vad tror du själv händer när du spyr galla på lunchrasterna, med polarna på fiskeresan, på facebook, twitter, instagram och hockeysnack? Tror du verkligen att du bidrar till någon som helst gemenskap likt Bajen har i fotbollen? Det är snarare så att DU förstör för föreningen på sikt. Du gör andra fans allmänt neg och till slut drar sig din negativitet över till andra fans och vips har vi en ond cirkel.
Visst har man rätt att tycka att ett beslut är dåligt men det du gör är att sprida det dära brynäshatet ännu mer. För hat är vad det är. Kärlek är det inte.
Synd bara att det redan spridits som en skogseld. Det räcker med att bara läsa här inne eller på Brynäsgrupperna på facebook. Du kallar andra för lallare och fåne när du själv är den största lallaren i Sverige.

Tänk om alla kunde sluta upp istället för lägga av, vilken ekonomi föreningen hade haft på sikt. Vilken publik det varit på alla matcher! För all del, fortsätt sprida din dynga och sen kan du stå där stolt om några år och skrika ut din frustration och gråt över att Brynäs IF spelar i Div1 och möter lag som Vallentuna, Huddinge och Tierp.

Det spelar liksom ingen roll vad Brynäs än gör i dina ögon, för det är skit oavsett.
Kommentera

Jaken: "Titta på tabellen samt det ekonomiska utfallet de senaste åren. Det säger allt !
Helt rätt att kritisera! Taffligt, tveksamt agerande rakt igenom."

Underbar dysterkvistlogik.
Först konstaterar du att ekonomin inte tillåter några dyrare värvningar.
Och sen kritiserar du BZ för taffliga och tveksamma värvningar.

Du får Clarence att framstå som ett under av realism och nyanserat tänkande...
Kommentera

ellis:

Zappaholic: "Du kanske inte har uppmärksammat att vi bytt sportchef?"

Kanske inte det lättaste att göra när ingen skillnad mellan dem verkar finnas..."

Ja, det är jävligt många saker som verkar vara på ett visst sätt, när man inte vet nåt, inte har nån insyn utan bara sitter och spekulerar och drar slutsatser på sina egna korkade gissningar.
Ex som att BZ är handlingsförlamad, bara för att han ännu inte spikat laget...

Kommentera

Brynäsgubbe: ja du, jag håller med honom. Ser klent ut
Kommentera

Zappaholic:
Ytterligare feedback..
Är det Någon som tror att dagens trupp kommer att öka publiktillströmningen!!!????
Inte det nej- tänkte väl det !
Tror du Modos publik kommer att öka !???
Kommentera

Jaken:
Iofs inte fel att de får bra deal då klubben tror på spelarna. Frågan är väl om det är rätt spelare klubben tror på....
Kommentera

« · 1689751 · »