Brynäs IF

446311 inlägg · 7961 ämnen

Imorgon presenteras ett nyförvärv!

« · 1689751 · » Till forumet

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
BIF96: Det kommer att röra på sig en del nu i samband med NHL draften där det kommer att tradas en del. Jag tror att det kan vara smart att vänta tills den cicusen är över.
Kommentera

BIF96: Men hallå, är alla coola hockeynamn slut? Var hittade du de här namnen?
Jag menar, Sheldon Brookbank t.ex. låter mer som en pjäsförfattare än en stenhård hockeyspelare som dödsföraktande slänger sig och täcker slagskott ;-)
Kommentera

Powerfade: Det har väl inte värvats mycket alls från andra sidan pölen utan det är transatlanter som spelat i Europa som värvats nu. Jag tror också det kommer hända lite när de är färdiga där borta.
Kommentera

Huss:Han kanske är både och... Nåt måste han ju göra i sjuksägen när han skadat sig i sitt uppoffrande spel för laget ;-)
Kommentera

Bellman 6,0: Visst är det så. Men det har ju förekommmit namn som tex Johan Larsson. En spelae som mycket väl skule kunna ingå i en trade. Fan vet om inte till och med Järnkrok skulle kunna hamna i "fel" lag efter en trade och framtiden inte ser vidare ljus ut. Inte för att jag har några förhoppningar om nån av dem men overthere är det verkligen silly season, med råge.
Kommentera

Huss: Woywitka är väl ändå lite små coolt? ;) Annars hoppas jag ju att iaf någon SHL klubb värvar Bobby Butler, bara för namnets skull. =)
Kommentera

Monno:Woywitka låter mer som en magiker i Harry Potter haha
Kommentera

modomille:

Det kan kanske ha spelat roll om Modo erbjöd lika mycket pengar.
Men jag tror inte spelare på den här nivån går till en klubb om
de betalar lägre lön.

Men det blir ju en fördel för Modo på så sätt att det kanske
räcker med att de matchar en annan klubbs bud, utan att
de behöver höja det. 

Kommentera

Teambuilding med A-laget!
Kommentera

Monno: "Du vet att Steve Tambellini var GM va? Han har vi aldrig haft i Modo vad jag vet..."

Ber om ursäkt, i hastigheten såg jag bara namnet "Tambellini" och läste inte vad som stod om honom. Av sammanhanget framgår förstås att det inte handlade om "ER" Tambellini utan om Oilers GM.
Men medge att det var en bra story om den hade varit sann..    ;-)
Kommentera

Huge: Det är inte läsförståelsen som spökar då? 😉
Sorry Huge men jag kunde inte missa den straffsparken ;)
Kommentera

Powerfade: Nä, inte den här gången.
Straffen var feldömd.
Dålig domare...   ;-)
Kommentera

Enaranger: Tycker man läser ganska ofta att spelare säger att de fick bättre ekonomiskt erbjudande på andra håll, men helhetslösningen blev bättre här. Det kan handla om förtroende man känner de ger en, jobb till frugan, fri bil, boende som sponsorer står för, spelare man redan känner eller som i abbotts fall där det verkar spelat stor roll med snön, skoter och fiske.
Eller helt enkelt som du säger att man får samma lön och då tror jag mer på en nordamerikansk coach. Sen säger jag inget om just dessa övergångar. Modo kan mycket väl ha betalt mer i ren lön. Det har jag ingen aning om.

Det kan ju också vara så att de blåljuger för att de inte skall låta penningskåta. 

Med tanke på den trupp vi hade förra året så behövs det verkligen en uppryckning. Tycker mig läst 5miljoner mer i spelarbudget. Men det känns ändå inte som så mycket som laget förbättrats på papperet. Så det får en att tänka på att Ahnelöv, Roche, Flanagan, Samme mfl måste haft ruskigt bra betalt i jämförelse med prestationer. 

Kommentera

Huge:Filmning eller? ;-)
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: "Ni som gnäller på kritiken - föredrar ni att Brynäs är något av en het potatis som berör och intresserar många eller en förening som intresserar en liten men hängiven och odelat positiv skara?"

Som Wesley så klokt redan påtalat: vi föredrar att slippa kritik som många gånger tycks komma från 5-åringar. Det blir bara löjligt och pinsamt att läsa.
Att 5-åringarna sen är engagerade är bara positivt och i grunden bra.
Jag menar; när man får läsa saker som att BZ bara vill ha lätta spelare (trots att han värvat 3 st som väger 86, 88, resp 91kg), att det är oviktigt om en spelare passar in i systemet eller inte och att BZ inte håller måttet (innan han ens hunnit värva ihop ett lag och fått chansen att visa sin kapacitet), ja då undrar man verkligen hur det står till däruppe hos vissa.

Sen är det intressant att du försöker få det att framstå som att du och dina gelikar härinne är i majoritet och att vi andra skulle bestå av ett litet gäng hängivna men alltid odelat positiva personer.
Isf kan du ju fråga dig själv varför 30st har gillat revens inlägg, som väl i stort sett är riktat till såna som du?
Kommentera

Enaranger: När det gäller Whitney så är hans sammanlagda lön i Nordamerika $26,701,200. Det skulle förvåna mig om några tusenlappar är avgörande för klubbvalet.
Kommentera

Huge:

Så då är säsongskortet inköpt igen, och nu vill jag se publik på matcherna= Stötta laget i med o motgång och föreningen får in pengar för spelare i framtiden.

Prata hockey där på plats mera än att sitta på forumet, eller göra både och som jag :)

Kommentera

Wayne Gresky:

Att han spelade senaste säsongen i KHL tyder ju på att han
fortfarande är intresserad av att tjäna pengar.

Sen har han troligen en agent också, som är intresserad
av att trissa upp lönen så mycket som möjligt.
Eftersom agenten då tjänar mer pengar.
Kommentera

lordi73: Perfekt. Du låter som ett föredöme för alla som vill betrakta sig som en genuin supporter.
Kommentera

Innebär inte det här att man ökar publiksiffran varje match med 600 personer? Att företag är villiga att köpa biljetter för dom som normalt sett inte har råd att gå på hockey låter som ett oerhört smart sett att öka publiksnittet.

Vi har presterat sisådär på isen senaste åren, men utanför isen är vi verkligen ledande inom svensk hockey. Jag är övertygad om att det här kommer spegla av sig på prestationen på isen också inom dom närmaste åren.
Kommentera

Skrubben: Ja, man kan ju inte anklaga dem för att inte försöka iaf. Gillar att de agerar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: Jag gillar företagsamheten och arbetet som görs just nu ! 
Kommentera

Skrubben: De berättade det här på årsmötet men då var det 300 platser Det handlade om. Smart!
Kommentera

När kommer eg "Imorgon"?  Även i MoDo's bok skulle den här tråden varit felaktig.
Kommentera

zigge: mr samsung verkade ha fel!
Kommentera

Skrubben: Håller med. Föreningen öser på med nya sätt att tjäna pengar och skapa intresse för laget. Brynäs måste vara världens mest professionella "amatörförening".

Återstår att se om tillräckligt många gävlebor är sugna på gratishockey.

Kommentera

Plötsligt händer det, varför inte imorgon? Eller i övermorgon? Eller dagen därpå? Eller...
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: eller så är BZ Mäster Skräddare..
Kommentera

Inte för att jag är orolig men idag vore det jävligt gött å börja veckan med ett riktigt vasst nyförvärv forza BZ
Kommentera

Dallemas: Intet nytt den här veckan heller...
Kommentera

ellis: ...säger du när måndagen går mot sitt slut.....
Kommentera

ellis: Nä, intet nytt.
Samma gamla otåliga supportergnäll över uteblivna nyförvärv den här veckan också.
Och så lär det nog fortsätta tills BZ presenterar nästa nyförvärv....
Kommentera

Salmela och Dennis Rasmussen Case Closed!
Kommentera

Bissett: Betalar du så? :)
Kommentera

Huge: Självklart. Blåslampan får Bengtzén räkna med tills den dagen. T o m hockeybloggare och gamla spelare (Lindström) börjar ju reflektera över Brynästruppen och undra vad vår sportchef håller på med.
Kommentera

Chris11: Skämt o sido men tror de hade kunnat lyfta föreningen mot oanade nivåer ihop med övriga manskap men visst allt handlar om cash i dagens idrott i alla fall på denna nivån!
Kommentera

ellis: Ja, tänk att det fortfarande finns bloggare och gamla spelare som Lindström, som sitter och undrar vad BZ håller på med.
Isf kan jag upplysa om att han fortfarande håller på med att bygga laget inför nästa säsong, liksom övriga sportchefer i SHL. Vissa sportchefer har hunnit längre än andra, tänk att det ska vara så svårt att förstå.
Att han sen får räkna med blåslampan från otåliga supportrar som inte verkar fatta nånting, det hör till jobbet skulle jag tro.
Kommentera

ellis: Har du koll på övriga lags trupper? Är de klara?
Kommentera

Huge: För ett par säsonger sedan hyllade du Sundlöv för att han hade truppen klar tidigt.

Så du om någon borde kunna relatera till skribenter som tycker samma sak. ;)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Powerfade: Vi har ju tappat Anderse'n mitt i sommaren så vi saknar egentligen bara en spelare och det är ju i paritet med hur det såg ut på Sundlövs tid.
Kommentera

Powerfade: Huge är en kappvändare, inget nytt under solen alltså😂😂😂
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vi saknar även en center, vet inte om du missat det?
Kommentera

Powerfade:

Det finns väl inget som säger att det ena är bättre än det andra. Förstår inte syftet med att ha truppen spikad tidigt. Det är ju först när laget går på is man börja sätta spelet och sammansvetsa laget. Argumentet för skulle väl vara att marknaden blir mindre ju längre man väntar. Fast värvningen av Sweatt som gjordes i Juli, visar väl på att det går att hitta duktiga spelare fast man väntar med att spika truppen.
Kommentera

Johan Norrström: Nej jag ser inte heller vitsen med att spika truppen tidigt. Som SC kan det väl ha sina fördelar med att ha jobbet klart så att säga. D har man tid att polera stolen med ändaykten ;)

Bz är helt klart inne på rätt spår att det är viktigast att man får in "rätt" spelare. Fast jag ställer mig väldigt frågande till att man söker en "andracenter". Man letar väl fram bästa möjliga för de pengar man har att spendera och sedan får spelarna visa på träning och match i vilken formation de ska spela.
Kommentera

Powerfade: På årsmötet sa Bengtzén att han numera är försiktig med att rangordna spelarna han värvar. "En center av bra kvalitet" var allt han kunde säga. Efter "fadäsen" med att kalla Zanetti för "åttondeback" har han aldrig benämnt centern som ska in för "andracenter".
Kommentera

Skrubben:  Där har du helt fel!

I intervju i Expressen senast för några dagar sedan benämnde han nästa forwardsvärvning som " typ en andrecenter".

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry: precis..,
Kommentera

Powerfade: Tänk om det blir den här killen, snacka om överraskning.
Kommentera

JES sa på PK att Stark egentligen skulle presenterats imorgon...

...tillsammans med ett nyförvärv...?

Kommentera

tjugo8:

"JES sa på PK att Stark egentligen skulle presenterats imorgon...

...tillsammans med ett nyförvärv...?"

Varför ett frågetcken? Frågade han dig eller ställer du frågan på forumet?

Kommentera

« · 1689751 · »