Brynäs IF

446100 inlägg · 7961 ämnen

Imorgon presenteras ett nyförvärv!

« · 1690729 · » Till forumet

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Skrubben: du tycker alltså att 36 poäng i KHL är dåligt? Så många poäng gjorde Thomas förra säsongen,sen så gjorde Wilson 44 poäng säsongen innan men sen så fick han en axelskada den här säsongen men producerade hyggligt efter skadan.Så man kan kanske betrakta dom som stjärnor i SHL,jag tror att Vrana kan få en nykick efter två sämre säsonger men sen så kan det ju finnas en chans att han har blivit trögare även om han är bara 30 men den chansen är väldigt liten.
Kommentera

Införskaffar Bengtzén Vrana och en back på samma nivå finns det i alla fall  skäl för en viss tillförsikt inför SHL-säsongen.

Kommentera

Han spelade 16:26 i snitt i slutspelet för Ak Bars(som gick till final(?)). Och har en tekningsprocent på 55.1 över alla sina matcher i KHL.  

Pesonen gjorde förövrigt 10 poäng på 22 matcher i AK. Vrana 8 på 20. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Vrana? Spontant en klart godkänd värvning. Bara hoppas han kan leva upp till förväntningarna - om han nu kommer.

Kommentera

Brynäsgubbe: Snabb med länk där ! =)
Kommentera

SWEATT: Vrana lär om han hittar tillbaka göra riktigt bra med poäng.
Thomas är jag inte säker på, men Wilson har jag stora förhoppningar på. 44p på 49 matcher för ett år sedan, men sedan axelskadan som nu äntligen är läkt. Jo, det ska vara en center vi inte haft på många år.
Kommentera

Man kan exempelvis ta Gulas i färjestad som inte gjorde mycket i KHL men är en top spelare i SHL. Tror Vrana kan bli riktigt bra i Brynäs.
Kommentera

Skrubben: Räknar med att Vrana kan göra över 25 poäng och kanske bidra med lite ledaregenskaper som vi tappar med Andersén. 

Mer än det och det är en väldigt bra värvning. Beror ju såklart på vilken roll han får också. 

Kommentera

Hade Modo värvat honom hade han rankats som en klassförstärkning (Thomas, Wilson). Nu ses han som en chansning hos dom allra flesta. Och den beskrivningen skriver jag också under på. Men att RÄKNA med att han kommer producera många poäng nästa säsong är ganska naivt i mina ögon. Vilket alla modoiter gör med Wilson och Thomas.
Kommentera

Chris11:  besviken.. nya "stjärncentern" gjorde 12 poäng senaste säsongen.. inget lovande facit

Inte hänga läpp nu. Kan bli bra med Vrana. Omdömet om Sweatt och Scott innan dom tog sina första skär i Läkerol Arena, var två killar med speed men bedrövliga på att göra mål. Otekniska, inga handleder osv.
Men nu sitter vi med facit i hand när det gäller dom.
Vrana passar i alla  fall på pappret för "Bulanhockey"

Kommentera

TobiasR: Så du tror att en spelare som gör mycket poäng i KHL är intresserad av att komma till SHL och Brynäs? Hellre en spelare som spelat flera säsonger i en stor liga än en poängmaskin från de sämre europeiska ligorna, om du frågar mig.

Kommentera

SWEATT: Hur som helst så tycker jag att han verkar bättre än de som rögle plockat in, även om han skulle spela enbent...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Till Kyle Wilsons försvar så startade han säsongen axelskadad och därmed rätt otränad. När han kom ikapp gjorde han hyggligt med poäng. Nu får han en riktig försäsong...
Kommentera

Carl Lejonkräk: med tanke på att han blev bortskickad: han kanske satt på läkaren.
Kommentera

TobiasR: Helt klart en kompeten spelare, poängen kan nog öka markant i ensämre liga sm SHL om det vill sig. Men varför missade hn 15 atcher?

Kommentera

Carl Lejonkräk: Där har du en poäng. Spelare som någon annan än Brynäs värvar tenderar att vara "jättebra"!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Men jag hade inte blivit speciellt imponerad om vi hade värvat Wilson heller, hoppades faktiskt på något mer.
Kommentera

TobiasR: Kyle Wilson som Modo snuvade oss på gjorde 2mål och 13 assist på 50 matcher....
Kommentera

Fast ja.. som någon sa på årsmötet "det fattas en center, en fjärdecenter fattas det" så han kan nog passa in med Westerholmarna...
Kommentera

Hamp_11: besviken.. nya "stjärncentern" gjorde 12 poäng senaste säsongen.. inget lovande facit
Kommentera

12 poäng på 35 matcher i grundserien och 4 assist på 20 matcher i slutspelet. Vilken spetsvärvning.
Kommentera

Hamp_11: Det verkar väl ok, helt klart en rutinerad center. Namnet är bekant från landskamper men mer än så kommer jag inte ihåg. EnligtEP en ledare med bra fart på skridskorna och fina händer. Han bör kunna funka i SHL.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Petr Vrana på ingång till brynäs, synpunkter på detta?
Kommentera

Dammar av denna tråd.....

Kommentera

Steenm:
Nyförvärv, ja tack.
Kommentera

GE MIG NYFÖRVÄRV!
Kommentera

Johnny Oduya vore nåt kanske.
Kommentera

JB: Såg Urbom flera gånger när han spelade i DIF J20 och gillade honom skarpt. Brynäs borde fråga Bäckis om han är nåt att ha. 
Kommentera

www.eliteprospects.com/player.php?player=11053

Känns som en center i vår prisklass/ambitionsnivå. 

Kommentera

Urbom utköpt. Kanske ersättare för Andersén?
Kommentera

SiliconValle: Nu kan vi börja dröma igen!!!
Kommentera

Kanske lossnar nu med värvningar, skellefteå har skaffat sig en AHL-forward. När kommer våra två?

Kommentera

Powerfade: Det gjorde jag oxå. Men repliken kom när jag svarade en annan.
Men har lärt mig att man kan vinna ibland. Eller om Huge bara tröttnar:)
Kommentera

Powerfade:
Nästan...? 😎
Kommentera

mk:Men du borde ha lärt dig att Huge har ett nästan tvångmässigt behov att ha sista ordet så man får säga det man vill säga och sedan gå vidare...
Kommentera

hanzon:

Det här med vad man kan presenteras på papperet kan vara tudelat.
Kommentera

Powerfade: Det trodde jag med. Bara svarade på ett inlägg från Huge.
Kommentera

Samsung: Det är till att ha tålamod.
Kommentera

mk:Har inte allt sagts när det gäller den diskussionen? 
Kommentera

Huge: Det måste vara skönt att ha sån insyn i alla klubbats arbete som du har. Hur gör du egentligen?

Annars så kan du ju inte vara så säker på att det har gått till så som Du beskriver.

Eller kan det bara vara så att du gissar/ tycker, som de allra flesta härinne gör.
Som du så flitigt kallar dagisbarn/ läktarcoacher och annat fint.

Gissar du eller vet Du vad som är sant.

Jag gissar och återger vad respektive spelare har sagt.
Kommentera

mk: Och du har ramat in vad som ska betrakras som "dåligt skött": när spelare/agent/klubb kört med öppna kort.
Lex Wikstrand.
Kommentera

J F K: Huge har fått helt egna ramar om vad som är ett nyförvärv eller inte. Lex Rödin.

Men fattar att du förstår poängen, men vill se hur man förklarar sig.
Kommentera

J F K: Haha....
Det är ju du som spelar allanballan när du försöker ändra sakfrågan till huruvida Ollas varit med i truppen eller inte, när sakfrågan gäller huruvida han kan betraktas som ett nyförvärv eller inte.
Antingen är du medvetet korkad och försöker att spela just allanballan, eller så fattar du verkligen inte vad vi diskuterar.

Kommentera

J F K: Det står så många ogenomtänkta saker i ditt senaste inlägg. Ser du inte det så är det nog ingen idé att jag förklarar dom för dig ens i klartext...Sov på det och återkom imorgon när du inser var du tänkt fel.
Kommentera

HitTheLights: Odlas var med i truppen. Svårare är det inte även om du gärna vill spela allan-ballan.

Du får se honom som ett nyförvärv om du vill, men menar du på allvar att han inte var med i truppen?

Sedan får alla lag skador. Är det inte Ollas, så är det en massa spelare som kommer att missa matcher eller menar du att ni har bättre lag i vinter för att inte en enda nyckelspelare kommer att missa matcher?
Kommentera

Bissett: Kanske Brendan Bell går att locka tillbaks till Sverige?
Kommentera

modomille:Och hur bra funkar raggarhockey i SHL?
Kommentera

@ESPNChiHawks: Dennis Rasmussen has agreed to terms with the Blackhawks for a one-year deal.
Kommentera

HitTheLights: Ollas är ju en förstärkning men kommer han prestera lika bra efter skadan? Det är ju frågan.Vet inte så mycket om Ollas som spelare,bara att han var en hårt jobbande spelare men gjorde en del poäng förr förra säsongen.Så andra frågan är var det en engångsföreteelse eller kommer han fortsätta på samma väg om han nu får vara skadefri nästa säsong.
Kommentera

« · 1690729 · »