Brynäs IF

731069 inlägg · 7961 ämnen

Imorgon presenteras ett nyförvärv!

« · 1692979 · » Till forumet

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Synd att Simon Löf har kontrakt... ;)
Kommentera

Brynäsgubbe: jag nämnde bara ett namn som jag tror Bengtzen skulle kunna värva. Sen skulle jag hellre se Andersén och ja Lashoff va klappkass men när var Stafford eller Kolomatis duger så vet jag inte vad som duger. Marknaden börjar bli tunn och det finns inte måbga Andersén kvar.

Hoppas verkligen Bengtzén löser detta han har ju iaf annat än Elite prospects att gå på!

Sen förstår jag ibte varför ni vill ha fler offensiva backar. Räcker det inte med Porseland, Pudas, Nörstebö och Zanetti? Vi har ju nästan fler offensiva backar än defensiva och det är väll ändå defensiven en back ska tänka på?

Så enligt mig ska vi ha in en stark defensiv back! Men att kolla upp en sån på Elite Prospects är nästan omöjligt!

Porseland är ersättare till Andersén och Pudas till Gunderson och nu behöver vi en ersättare till Ekholm.

Förlåt för att jag nämnde Lashoff
Kommentera

Kräftan: Vafan jag blir nästan kränkt av ett sådant förslag.
Kommentera

Kräftan: Lashoff var klappkass säsongen 13/14 när han spelade i Leksand. Nej, ska vi ersätta vår bästa back (Andersén) med Lashoff blir till och med jag orolig!
Kommentera

Chris11: Porseland var inte så mycket bättre senast han var i SHL och Kilström låg på -20 säsongen 2010-11
Kommentera

Kräftan: verkligen.. -22 och 6 poäng i SHL. Nej tack. Då tror jag Lucas carlsson är bättre!
Kommentera

Kräftan: jag tycker nästan porseland kan ses som ersättare till Andersén. Sen behöver vi fortfarande en ersättare till Gunderson, alltså en offensiv. Men bengtzén letar en tvåvägsback!
Kommentera

Denna kille känns också som en kanditat till backplatsen!

www.eliteprospects.com/player.php?player=10302
Kommentera

SWEATT: Ja, nivån är inte dålig! En defensiv back gör inte så mycket poäng och det är en sån vi behöver enligt mig. Stafford och Kolomatis har även spelat en säsong i Europa. Men du verkar bara vilja ha offensiv, eller??
Kommentera

Kräftan: Ska ersättaren vara på den där nivån(Elliot ser väl spännande ut) så kan det lika gärna få vara. Och det tror jag Bengtzén tycker också. 
Kommentera

Brynäsgubbe:Vadårå, hon kan väl bli nyttig ;)
Kommentera

Lunkan: Not cool. 😳
Kommentera

Verkar vara dags att väcka en gammal tråd!
Kommentera

J F K: Varför skulle jag såga nån där jag VET att det finns insyn och kunskap? Märkligt spekulativt påstående från dig, som bara är baserat på ren gissning och inget annat.
Problemet är väl isf hur man kan lita på den som säger att hen har insyn, ex som i ditt fall.
Det krävs kanske liiiite mer konkreta bevis än att nån bara påstår sig ha insyn och kunskap, för att snacket om att man minsann har insyn öht ska kännas trovärdigt.
Sen missade du uppenbarligen min poäng: jag och den allmänne supportern på såna här forum har med stor sannolikhet inte speciellt mkt insyn i allmänhet samtidigt som det naturligtvis finns undantag.
Kommentera

Järnkrok har fått 1-års kontrakt med nashville.
Kommentera

Huge: men om någon skulle ha insyn så skulle du ändå såga hen och förmana denne... Problemet är att du förväntar dig att alla har lika dålig koll som dig.
Kommentera

Huge:Ta av dig offerkoftan Huge. Den passar dig inte ;-)
Kommentera

J F K: Har aldrig hävdat att jag har mer koll än nån annan i det jag uttalar mig om.
Det är ju bl.a pga min dåliga insyn som jag just avstår från tvärsäkra uttalanden om spelare, sportchefer och annat, där andra med samma dåliga insyn uttalar sig väldigt tvärsäkert om hur allt borde skötas.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Precis, allt är som vanligt härinne.
Du och andra självpåtagna allsmäktiga läktarexperter håller långa föredrag om hur Brynäs bör sköta saker och ting. Och när Huge ifrågasätter er med hjälp av egna åsikter så är det inte tillåtet i detta öppna forum....
Kommentera

Zappaholic: Disskutioner är bra . Men dessvärre så slutar det på samma sätt varje gång , När Huge den allmäktige får sista ord
då är det frid å fröjd , har sätt det allt för många gånger för att tro något annat ,
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Så man får inte ha egna åsikter, säger Huge enligt dig.

Nu tog du väl i så du blev harmynt. Åsikter ska väl diskuteras, och det är väl bara naturligt att försöka framhäva sin åsikt framför någon annans, speciellt när man inte håller med.

Det kallas att man diskuterar. Det är sånt man ägnar sig åt i ett forum.
Kommentera

J F K: Här är allt sig likt!!
Huge håller långa föredrag om hur saker å ting ska göras /skrivas inne på forumet , Ha egna åsikter är enligt
Huge den allmäktige inte tillåtet i detta öppna forum ,
Kommentera

J F K: Det där med "Buzz" kring Huge som person är precis så som jag skulle beskriva hur du skriver här på hockeysnack om jag var tvungen att summera det kortfattat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Jag tror att jag har oerhört mycket mer insikt än dig om vi nu ska prata sportchefens roll, men helt objektiv är jag såklart inte som modosupporter. Jag tycker att du helt enkelt har oerhört dålig koll på allt du uttalar dig om och att det viktigaste verkar vara att skapa "buzz" kring dig som person.
Kommentera

J F K: Håller med, om man nu medvetet alltid försöker tycka tvärtemot alla andra bara för sakens skull.
Men det stämmer ju inte alls i mitt fall, så du är helt ute och cyklar. Man kan ju välja att väldigt ofta kommentera enbart när man inte håller med men mer sällan kommentera i de fall man håller med.
Och då uppfattas det förstås av såna som du, att man aldrig håller med utan bara tycker tvärtom.
Om du nu ska försöka leka objektiv bedömare så måste du nog ha mer på fötterna än bara gissningar och en känsla av att det är si och så som underlag, om du ska uppfattas som seriös.
Kommentera

Huge: Kort sagt så är du forumets Leffe Boork. Det är bättre att tycka tvärtemot alla andra för annars finns och hörs man inte.
Kommentera

SnowKing: Ok, ska försöka vara lite snällare.
Finns ju så många känsliga stackare, som det verkar....😉
Sen vill jag förtydliga ditt andra påstående.
När jag oftast ifrågasätter många tvärsäkra åsikter om Brynäs göranden och låtanden från de som vet hur allt ska skötas (förstås utan insyn, kunskap och erfarenhet om det man kritiserar.....) så är ju inte det detsamma som att hålla med om allt föreningen gör.
Jag ifrågasätter ju bara om kritiken från dessa tvärsäkra element verkligen känns befogad, utifrån de ringa kunskaper och den ringa insyn och erfarenhet man rimligtvis måste ha som allmän supporter härinne.
Och om jag själv då istället väljer att tro mer på besluten och kompetensen hos de ansvariga som jobbar med hockey i en elitklubb som Brynäs istf att tro på det läktarcoacherna så tvärsäkert föreslår, så blir det väl snarare logiskt och naturligt att man då uppfattas som enbart en ja-sägare hos vissa som har svårt att skilja på saker och ting.
Sen är det nog så att jag definitivt förstör den "goda" stämningen hos det gäng som alltid gnäller och tycker att Brynäs alltid gör fel.
Smällar man får ta, det kostar att ligga på topp...😎⛳️
Kommentera

mk: Hade du hängt med lite så hade du inte ens behövt fundera över om vår värmlänning menar allvar eller raljerar, när han tippar Brynäs som etta i serien.
Sen kan du väl peka på nåt som uppenbarligen gett dig intrycket att jag har mer insyn än nån annan vad gäller hur sportcheferna arbetar.
Kommentera

Jeklund: Nä, allt är som vanligt: nån tomte överdriver och yrar om en majoritet som tycker nåt och per automatik tar det som intäkt för att samma majoritet måste ha rätt.
Jag svarade bara med samma mynt på ett raljerande inlägg från en FBK:are som uppträder likadant i stort sett varje gång han skriver nåt härinne. Svårare var det inte, du och dina känsliga vänner får väl försöka komma över den enorma chocken jag måste ha förorsakat.
Sen har jag öht inte haft för avsikt att kommentera ev listor och spekulera i lagens spelstyrkor, då jag personligen finner det ungefär lika intressant som att sitta framför en vägg och se målarfärgen torka....
Kommentera

Zappaholic: Behövs inte ens nåt bete för att få ingång alla känsliga stackare....⛳️👊😎👍
Kommentera

Zappaholic:

Visst är det lite märkligt att Huge anklagas för att skapa dålig stämning i ett forum för Brynäsanhängare.... han som försvarar i stort sett allt som Brynäs gör och uttalar sig om, kan inte annat än småle.

Och till den elake Huge..... försök va lite snällare mot alla känsliga fans! ;-)

Kommentera

mk: personligen tycker jag inte det är så att Huge skapar dålig stämning. Betydligt värre är de surmagade pessimister som spyr galla omkring sig hela tiden.
Kommentera

modomille: Byt plats på SAIK samt FBK och Luleå och Växjö så har du sluttabellen😃
Kommentera

Zappaholic: Då kastar han alltid ut bete?

Positivt att många stämmer i bäcken mot dålig stämning i boken tycker jag.
Kommentera

eltifoso:
1Saik
2Fbk
3Fhc
4Lhf
5Vhl
6Hv71
7Modo
8Lhc
9Bif
10Dif
11Öhk
12Mif
13Rbk
14Khk
En liten snabb tabbel bara.
Kommentera

Huge kastar ut bete och alla nappar😂😂🐟🐟
Kommentera

Huge: Hur kan Du veta att det var ett raljerande inlägg?

Han kanske tror/ hoppas det.

Men son vanligt så vet ju du allt som berör allt.

Jag frågade för ett tag sen, hur Du kunde ha så stor insyn i hur alla sportchefer arbetar.

Jag väntar fortfarande på svar..
Kommentera

Jeklund: Det vore nice om någon som är sommarledig kunde knåpa ihop en liten samanställning av de olika lagens viktigaste förvärv och tapp. Själv sitter jag på kontor och har inte riktigt möjlighet till avancerad googling i detta nu.
Kommentera

Huge: Det är ju troligtvis ingen slump att du är den första att ta chansen att vara spydig och ironisk mot någon, så jo, jag förstår din ironi, men jag och många andra är rätt trött på att du enbart verkar sitta här av ett syfte, nämligen att alltid vara den som säger tvärtom vad majoriteten gör.

Du måste ha ett otroligt stort behov av att stå i centrum? Att synas och höras?

Anledningen att jag skriver det är att jag hr otroligt svårt för folk som alltid har sin egen spotlight med sig i bakfickan, utifall någon mot förmodan skulle råka få mer uppmärksamet för en sekund.

Nu va min fråga om några av de jag kallar brynäsvänner, ville dela med sig av hur dom ser på vårt lags styrka kommande säsong, och spekulera kring det. Jag hade inte för avsikt att väcka en diskussion som du skulle se som ytterligare en möjlighet att få lite tid i rampljuset.

Så, har du något vettigt att komma med, eller är allt som vanligt?

Kommentera

Huge: Jag tycker att du skall be om ursäkt Huge, vissa saker skämtar man inte om.
Kommentera

Jeklund: Nu var det ju iofs ett raljerande svar på just eltifosos medvetetet raljerande tips med Brynäs som etta.
Att du och minst 3 till inte fattar det, är jag inte speciellt förvånad över. Att vissa inte ser ironiska svar till såna som förtjänar det, är också med största sannolikhet nåt som heller inte kommer att ändras härinne.
Kommentera

Huge: Blir jag förvånad att det var just du som skulle komma med en sådan grej? Din plats på detta forum har ifrågasatts länge, och det kommer med största sannolikhet inte ändras.

Men tack för tipset.

Kommentera

eltifoso:

Färjestad
Färjestad
Färjestad
Färjestad
Färjestad
Färjestad
Färjestad
Färjestad
Färjestad
Färjestad
Färjestad
Färjestad
Färjestad
Brynäs
Kommentera

Jeklund:

Brynäs
Luleå
Växjö
Saik
Frölunda
Modo
DIF
Örebro
Karlskrona
FBK
HV71
Linköping
Rögle
Malmö
Kommentera

Jeklund:

1. Frölunda
2. Växjö
3. Luleå
4. Brynäs
5. Linköping
6. Färjestad
7. Skellefteå
8. HV71
9. Djurgården
10. Örebro
11. Modo
12. Malmö
13. Rögle
14. Karlskrona
Kommentera

Bellman 6,0:

T J hade ju sällan någon plan B att ta till när det inte funkade i matcherna, kanske hade han svårt att ge Olden en passande roll i rätt omgivning.... jag hoppas också att han kommer tillbaka full av revanschlusta! 

Kommentera

Hoppas mycket på Olden. Han blir ju lite av ett nyförvärv... Har kanske skrivit det förr men tror det finns mycket potential i honom som han inte fick visa förra säsongen.
Kommentera

Vad tror ni om rankingen  av lagen i dagsläget då. Jag själv tror vi har Luleå,SAIK, Växjö, och FBK topp4.. Rögle, Karlskrona föga förvånande på de 2 sista platserna.

Jag redovisar resterande placeringar nedan, enligt mitt tycke;

5. Frölunda

6. Linköping

7. Modo

8. Brynäs

9. HV 71

10. Djurgården

11. Örebro

12. Malmö

Ingen som har någon ide om några tänkbara namn på den sista backplatsen?

Kommentera

« · 1692979 · »