När Enterfeldt väl är tillbaka kan en "hemvändarkedja" med Alcén - Entefeldt - Blomman vara en riktigt jobbig kedja att möta (tredje eller fjärdekedja då beroende på Westerholmarnas framfart).
Alcén är väl ett OK nyförvärv i det läget vi befinner oss, Brynäskille som "kan ta rollen". Tror ni kan spelar i Leksandmatcherna?
He, he...
Här sitter man och väntar på en kanonnyhet om ett klassförvärv. Så levereras Johan Alcén... Hm... En hemsk nyhet. Ingen skugga över Johan. Dock betyder det här att Sebbes comeback kommer dröja. Jag har dåliga vibbar här. Karriären i fara...?
Åter till Alcèn: En jättetalang som tyvärr inte fick den utvecklingskurva som förväntades. Har mycket hockey i sig och kan nog funka som 4:e-linjespelare. Men jag undrar om han verkligen är center? Verkar som Blomman får en centerroll i år...
Pettisbif: Har ni pengarna är det ju inge snack om att Salmela är det bästa tillgängliga. Han skulle höja ert lag avsevärt. Svindyr dock.
Cumiskey lär leta lag i NHL. Något kontrakt lär han nog hitta också.
Det här "huvudspåret" Bengtzén upprepat pratat om så länge nu när det gäller den återstående backen. Väldigt hemligt verkar det ju vara, detta "huvudspår". Man kan ju undra varför.
Uttrycket "huvudspår" påminner om Hans Holmér och efterspelet till mordet på statsminister Palme för snart 30 år sen...
Davydkin: "Låter det inte oroväckande mycket som att det fortfarande är Djoos som utgör huvudspåret..?"
Om så vore fallet skulle vi vara tillbaka i ett bekant tankesätt från Sundlövs dagar. Att en styck spelare (Djoos) skulle spela för två (sig själv + Andersén)... Dummare än dumt!
Davydkin: Var ser du det?
Sedan letar du fortfarande en back som ska fylla upp luckan efter Niclas Andersén. Hur går det med den processen och vilka kvalitéer söker du?
– Jag har ett huvudspår som jag arbetar på, där hoppas jag på att få besked inom kort. Vi söker en kvalitetsback, det är ändå Niclas Andersén som försvunnit så även om han inte är stöpt i samma form så ska han vara skridskoskicklig med bra rörlighet.
Intervju med BZ som uttalar sig om kommande back.
Sedan letar du fortfarande en back som ska fylla upp luckan efter Niclas Andersén. Hur går det med den processen och vilka kvalitéer söker du?
– Jag har ett huvudspår som jag arbetar på, där hoppas jag på att få besked inom kort. Vi söker en kvalitetsback, det är ändå Niclas Andersén som försvunnit så även om han inte är stöpt i samma form så ska han vara skridskoskicklig med bra rörlighet.
Rumpelstiltskin:Håller med dig ang Cody, han var en av få som klev på VARJE gång vid sargerna. HAn insåg dessutom att han behövde spela enklet för att klara av spelet i SHL.
Var som när man var upp titta på Svara mot Vita förra veckan och kollade på Ekholm. Jösses om man skulle få in en back i laget i hans storlek, han var 15 ggr bättre än vad te x vår gamla C var.
Så helt klart saknas storlek på våran backsida för 17 sessen i rad typ..
Vad tycker ni? Är det inte snart lika bra korrigera den här trådrubriken lite, med tanke på den omsusade backen som fortfarande lyser med sin frånvaro? Förslaget: "Nästa säsong pesenteras ett nyförvärv!"
Kräftan: verkar inte så bra enligt denna sida, onödiga utvisningar, ojämn etc:
forecaster.thehockeynews.com/hockeynews/hockey/player.php?3540
En spelare jag skulle kunna se som Bz:s mål är Aaron Johnson, senast kapten i Binghamnton Senators.
Eliteprospects beskriver honom så här:
A puck-moving defenseman, Johnson is a very good skater. Has good offensive instincts and can quarterback the powerplay. Can play a tough and physical game. Needs to improve his play in his own end.
- Erik K. Piri, EP (2011)
Frågan är ju självklart kring balansen i laget, vi har många offensiva backar i nörstebö, pudas, Zanetti, sen är väl både Poresland och Kilas tvåvägsbackar. Denna kille verkar vara duktig i offensiven och skjuter en hel den. Så frågan är om det är det vi behöver i och med Sunkens och Bertilssons osäkerhet? Men men, verkar ändå vara en intressant back.
Rutinerad spelare, varit kapten två år irad och verkar vara en bra skridskoåkare. Heller ej varit skadad senaste säsongerna (iallafall spelat många matcher).
Han hade ifjol en lön på $200.000 i AHL
vilket motsvarar ca 1,8MSEK (enligt forex valutaomvandlare).
Så ekonomiskt borde han ej heller vara för dyr för Brynäs.
OBS! Jag följer dock inte AHL, så har egentligen ingen aning om hur han är som spelare annat än det jag läst via forum och bloggar. hans personlighet vet jag heller inget om. Men alltid spännande att spekulera.
HappyX3:
Alcen är väl snarare en medelmåtta, gjord väl knappast bra ifrån sig i någon av klubbarna?