Johan Norrström: Ja, om man bortser från pengarna så finns det oerhört få realistiska backar jag hellre skulle vilja ha än Salmela.
Har hållit mig borta här ett tag pga kortsiktiga idioter. . . måste svida att aversionen mot Bengtzén inte längre går att grunda i dåliga värvningar/ missade värvningar. med tanke på utbildningsbidraget för Andersén och dennes presumtiva höga lön behöver det inte bli allt för dystert ekonomiskt heller. Legoknektarnas legoknekt! Ska man ha en legoknekt i krig är det bra att ha den som skjuter skarpast!
Chris11: Utan att veta kostnaderna är det ett otroligt naivt konstaterande.
Lite som att säga. Hellre Welch, Whitney och Heshka än Salmela, Zanetti och Nörstebö. Hellre Bobby Butler än Johan Alcén. Det blir liksom bara löjligt om man inte vet vilka pengar man pratar om i de olika fallen. Sedan tror inte jag heller på Ritola, men det är en annan sak.
För övrigt måste väl Salmela varit SHLs lättaste värvning. Det är bara att hala fram fantastiskt mycket pengar så kommer han. Kräver noll scouting och behöver inte övertyga spelaren på något extra sätt. Får Salmela sina pengar så kommer han. Sedan är det en oerhört bra spelare, men själva värvningsjobbet som sådant är kopiöst mycket enklare än många andra.
Så jävla underbart med Salmela, jag älskar dig BZ!
Dags att planera mer resor!!!!! :-)
Redigerad kommentar
Tänk vad alla sågar Djoos.
Han är alltså som 21 åring slut som hockeyspelare?
Han har nått sitt max och kommer inte att bli bättre?
Tänk om det varit låt oss säga en 21 årig finsk back som gjort
5 mål och 12 assist föregående säsong, i finska ligan eller SHL.
Då skulle säkert en hel del härinne anse det vara en spännande
värvning med goda utvecklingsmöjligheter.
Men nu tycks Djoos ha drabbats av "Daniel Johannsson syndromet".
Det vill säga bli säsongens hackkyckling. Vilket någon spelare i Brynäs
alltid tycks bli.
Som många skriver härinne så verkar han vara den sämsta spelaren
som stått i ett par skridskor. Och det stämmer definitivt inte.
Många verkar hänga upp sig på att: eftersom han inte kom upp
i Gunderson-nivå. Då är han helt värdelös. Och att han inte gjorde
ett enda mål i numerära överlägen. Då måste det väl ändå vara
rätt bra att lyckas göra 5 mål som back, utan att göra ett enda
mål i numerärt överläge? Då borde det finnas stor potential till
fler mål, om han skulle lyckas göra ett och annat även i 5 mot 4.
Hur många backar i Brynäs har de senaste säsongerna lyckats
göra 5 mål eller fler de senaste säsongerna? Inte många kan jag säga.
Förutom Gunderson, Ekholm och Andersén så kan jag inte komma på
så många.
Redigerad kommentar
Wesley: Kan vi inte vänta lite innan vi blir öpprörda? Det är trots allt inte klart än. Skulle jag dra en massa slutsatser från så sporadisk information hela tiden skulle jag sitta här med blödande magsår. Det enda som han faktiskt säger är att det är nära nu.
OM det skulle det bli Djoos kommer jag ge honom chansen att revanschera sig från förra året innan jag tar fram sågen.
själv ser jag gärna en skridskostark tacklare med bra första pass.
Redigerad kommentar
Powerfade: vi vet även vad vi INTE får. Nämligen mål i PP från hans klubba
Precis. Min önskan är en kvick, stenhård och bra tacklare. Gärna med bra skott också.
Dalrt: Vore ju sjukt att plocka hem Djoos, särskilt nu när Pudas spelat så bra på försäsongen, vadfan ska vi med Djoos till då? Då blir jag fan sne
Det blir nog det gamla klassiska, men i det här fallet tråkiga "Vi vet vad vi får, han känner till laget, spelet och organisationen jada jada jada osv. Vi vågar inte chansa så här nära in på seriestart"
På tal om något helt annat är jag lite orolig för hur Rödin ska prestera i år. Jag hoppas verkligen inte kaptensrollen kommer påverka honom negativt. Jag tycker dock flera gånger ha upplevt att spelare som tilldelas C:et går ner sig, kanske då de inte klarar av att hantera det och inte kan fokusera på spelet på samma sätt som innan.
Hoppas inte C:et kommer tynga ner Rödin.
Chris11: Men, du vet ju fortfarande inte om det var exakt samma pengar. Ritola blev klar för Skellefteå långt innan Andersén drog till Pittsburg. Därför är jämförelsen direkt felaktig. Du vet inte om det ens var samma pengar.
Att du skriver att Modo betalade mer än vad Wilson var värd är givetvis bara för att provocera, för så korkad är du knappast att du uttalar dig innan säsongen hoppas jag. Dessutom har många av Modos spelare vittnat om att de valde Modo mycket för att Huras och Welch motiverat dem och att de i många fall skulle få spela med spelare de känt sedan tidigare. Därmed är det långt ifrån säkert att det bara handlade om pengar. Samma sak med Ritola som kan ha valt Skellefteå för att ha större chans att utvecklas och att slippa spela för Leksands arch nemesis. Att tro att Djoos skulle fått samma lön som Salmela är naturligtvis fullkomligt orimligt.
Dvs, du kanske kan jämföra spelare för spelare, men vilken som är bättre värvning sett till pengar kan HELT OMÖJLIGT GÖRAS då det kan finnas många anledningar och vi inte ens vet om det för Brynäs gått jämt ut.