Brynäs IF

730583 inlägg · 7961 ämnen

Imorgon presenteras ett nyförvärv!

« · 1689346 · » Till forumet

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Kopparjimmie: skulle inte bli förvånad ifall Radek smolenak kommer till Brynäs ... left overs
Kommentera

pjåtor:
Avgå BZ !
Funderar på om BZ egentligen är betald av Färjetrafiken för att spela ner Brynas i allsvenskan.
Man längtar ju efter Sundlöf tom!
Kommentera

MatteB:
Trist, men tittar man på MODOs forwarduppsättning förstår man att de måste värva spets...
Kommentera

MatteB: Modo har inte haft någon spets på kontrakt så de kan givetvis värva fyra-fem spetsspelare. De har ju blivit av med några feta löneprotest i Smolonek, Hossa, Ahnelöv, Påhlsson för att i inte tala om Anders Forsberg. Vi har tappat Sweatt som vi ersatt och Anderse'n som återstår att ersätta.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Hur ska BIF kunna höja publiksnittet med detta B-Lag.
Det enda som skulle kunna locka är att det är sista säsongen med SHL hockey i Gävle !!!!!
Kommentera

pjåtor: Jag trodde Brynäs var på jakt efter en center?
Kommentera

Jaken: Antar att det bara är det som skulle få dig att gå på fler Brynäsmatcher!
Kommentera

Jaken: Men herregud vad du river... Låt säsongen börja innan du börjar skriva en massa skit.
Kommentera

MatteB:
Bra att du fortsätter var naivt optimistisk!
Öppna ögonen !
Konstigt att inte fler reagerar på nedmonteringen av laget. Ska vi åka ur innan poeten ska ramla ner att det måste värvas med klass. Likt Modo gjort/ gör
Sköttes ett valt företag på detta sätt skulle ledningen få gå !
Kommentera

Jaken: Det var då satan vad du grinar. Vänta tills nyförvärven är presenterade innan du bölar så in i helskotta.
Kommentera

Jaken: Vad rumlar du om? Har Brynäs gjort någon värvning idag som jag missat och du är upprörd över? 

- Inte...? Vad låter du för då? Varför varva upp så väldiga just idag? För att Modo värvade Thomas?

BZ verkar ju ha siktet inställt på helt annat håll och innan du vet kvalitén på det/dem objektet/objekten så kan du väl stilla dig lite...!

Kommentera

nu ryktas Ryan Whitney till SHL, så vi kan börja hoppas att han skriver på för att imorgon med stor chans kunna bli besvikna xD

Kommentera

Jaken:Håller du på Brynäs? Du känns mer som nån som bara är inne för att sänka nivån i boken.
Kommentera

Charles: han är nog riktigt bra den där herren.
Är tre lag som behöver backar just nu: Brynäs, Frölunda och Skellefteå. Kan vi sno honom tro?
Kommentera

Jaken:Men tänk efter lite. Nu handlade det om ett löst rykte. Nåtsom du verkar ha svalt med hull och hår. Men du verkar ha denna spelare välscoutad så till den grad att han avgör om publiken kommer eller inte och om man ens håller sig kvar i SHL.

Jag vet inte vilka motgångar du har i livet som får dig så in i bänken negativ men du verkar vilja slå rekord i att vara negativ.

Kommentera

Jaken: Vem är du???
Kommentera

Jaken: Varför skriver du det du gör? Kan det finnas en annan agenda än att provocera? Fundersam.
Kommentera

Powerfade:

Det är väl uppenbart för var och en att en 32 årig kanadensare är skillnaden mellan SHL och allsvenskan. Grattis Modoiter. Ni har värvat mirakelmannen. :)
Kommentera

Klart man börjar bli otålig/orolig men vi har ju inte värvat nån skit än så vänta med gnället...
Kommentera

Johan Norrström: Men erkänn att också du börjar finna de här spelarryktena och hur det nu upprepat slutat en anings tragikomiska?
Kommentera

Johan Norrström: En 32-åring med sina bästa dagar bakom sig....
Kommentera

Om man syftar på Bill Thomas var han väl aldrig ens ett rykte. Det var väl en Östgötsk journalist som GISSADE bara.

Kommentera

Davey_22:Som det verkar så finns det folk som trodde det och känner sig dragna vid näsan...
Kommentera

ellis:

Tycker domedagsprofeterna här på forumet är ganska tragikomiska. Fast ser man hela sin tillvaro i lika gråa kulörer, som man ser på Brynäs chanser i SHL i höst är det bara tragiskt.
Kommentera

Powerfade: Ja,folk gillar att bli besvikna på eget grepp härinne.
Kommentera

Johan Norrström: åldern är bara en siffra om man har tagit hand om kroppen bra,18 mål i KHL är bra du kan inte snacka bort det.
Kommentera

Johan Norrström: Kan du kanske då bara ge ett klyftigt svar på den här delikata frågan: Vad väntar Bengtzén på för spelare som inte andra sportchefer drar i långbänk innan de bestämmer sig och gör affär med?
Kommentera

modomille: Vad hade han för kedjekamrater?
Minns att till och med en som Månsson producerade när han spelade med Bäckis...
Kommentera

ellis: johan larsson kanske?
Kommentera

modomille:

Men snälla stingslige lille vän. När och var har jag påstått motsatsen? Hoppa på någon annan med ditt försvarstal.
Kommentera

ellis:

Jag vet inte mer än du. Det var inte Bill Thomas åtminstone.
Kommentera

Powerfade: Zagreb var ju ett botten lag så tror inte att han hade så bra kedjekamrater.
Kommentera

modomille:Han är säkert i klass med TJ Hensick, minst.
Kommentera

modomille: Du kan väl skrattrunka dig till sömns av glädje över er värvning i er gästbok istället?
Kommentera

Johan Norrström: OK. Jag tror ekonomin är boven i dramat och att Bengtzén inte är transferförhandlingar på denna nivå mogen.
Kommentera

ellis:Vad bygger du det på?
Kommentera

Carl Lejonkräk: T.J Hensick hade varit bra i Modo om han inte hade varit i för dålig kondition.
Kommentera

ellis:

Jo det får du ju gärna tro. Beskedet från klubben var ju annars att man skulle satsa mer på årets trupp i jämförelse med den föregående. Men bland forumets mest negativa skribenter verkar det ju gro en obotlig misstro mot allt klubben offentliggöra. Du kanske tillhör denna dystra skara som tror att klubbens representanter ljuger?
Kommentera

Johan Norrström: Tycker du då att de som truppen nu ser ut lever upp till de orden du nämner om att man satsar mer än förra säsongen?
Kommentera

Powerfade: Han lyckas ju aldrig presentera nåt nytt, till skillnad mot andras snabba puckar med värvningar. Vad väntar han på få tag på för spelare?
Kommentera

ellis: Har han aldrig lyckats presentera något? Konstigt, eftersom vi har några nyförvärv i truppen...
Kommentera

ellis: Snabba puckar? Så du tror att det har varit snabba puckar? I så fall har Modo värvat en spelare genom att kolla på EP.. för det är väl där du sitter och kollar på statsen?

Jag har ingen som helst aning om VAD som skett under förhandlingen. Kanske Thomas sa att "Nej fan aldrig Brynäs, de har så tjuriga "fans", så där vill jag inte spela"

Kanske tyckte BZ att Thomas har sina bästa år bakom sig och tycker inte atthan är värd pengarna. Kanske har en annan spelare på gång.

Vi vet inte ett jota och jag får mer och mer känslan över att du vill ha ett nyförvärv för att bryta "tristessen/tystnaden" snarare än att BZ tar in spelare som passar in i lagbygget.

Så gör som jag. Ta alla dessa rykten som diverse bloggare sprider för att få clicks med en stor nypa salt.

Kommentera

Powerfade: där slog du huvudet på spiken faktiskt.
Kommentera

modomille: Eller så var TJ dåligt scoutad liksom alla andra spelare Svartvadet tagit till klubben (Nylander undantaget).
Kommentera

Carl Lejonkräk: Men herregud Arnio, ska du argumentara mot stackarn kan du väl åtminstone hålla koll på vilken sportchef som gjorde vad? Svartvadet jobbade med juniorerna när vi värvade Hensick, han hade väldigt lite med saken att göra. Hensick var dock en oerhört eftertraktad spelare, och antagligen fick man lite hybris när han väl var sugen på att komma över så man kollade, uppenbarligen, inte upp hur motiverad han var. För Hensick var/är absolut ingen dålig spelare. Men han var sjuuukt otränad och verkade tro att spela hockey i SHL är som att spela med grabbarna på gatan typ.
Kommentera

Monno: Lite humor måste man ju kunna ha innan du går i taket, såklart att vi kan dra in Ecke också i detta om det behagar herr Arnio eller vad DU föredrar att kallas. Jag argumenterar inte med killen utan jag slänger bara några one-liners till honom, men du måste tydligen stoppa fingrarna i smöret och hävda dig med din otroliga kunskaper gällande just Modos sportchefer. Men vet du vad, ingen i denna bok känner starkt för just DIG som kommer hit och briljerar med dina modokunskaper. Jag avundas inte de elaka frön som gror i din kropp utan jag känner bara att det är tråkigt att du skall söka konflikt när jag bygger broar och pyramider.
Kommentera

ellis:

Truppen är ju inte klar för tusan. Hur ska jag kunna värdera den då? Tror du att den befintliga truppen spelar för kaffepengar? Är Porseland en bättre back än Djoos? Ja högst troligt. Är Johnson en värdig ersättare till Sweatt? Ja i mina ögon är han till och med en mer komplett spelare, och därmed till och med en förstärkning. Så just nu tycker jag att det ser intressant ut.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Haha vilket härligt flummigt inlägg. Menar mest att man knappast kan beskylla Svarten för något Näslund gjorde. Och sen vill jag mena att Hensick var en spelare säker 90% av sportcheferna tacka ja till.

Att ni sen gång på gång ska hoppa på modomille än fast jag inte alls tycker han har någon otrevlig ton känns onödigt. Nu har ju t.ex. inte du det överdrivet lätt i Modoboken heller, men här inne är ni ju fasiken mer främlingsfientlig än på SDs årsmöte.

Kommentera

Johan Norrström: Porseland ska faktiskt bli väldigt intressant att se! Med rätt roll kan han nog bidra med en del poäng känns det som!
Kommentera

Johan Norrström: Exakt. De som ersatt är ju iallafall på pappret bättre spelare än de som försvunnit.
BZ har ju upprepade gånger också sagt att det är viktigare att det blir rätt spelare än att det går fort och hittills tycker jag han värvat bra.
Kommentera

« · 1689346 · »