Brynäs IF

730968 inlägg · 7961 ämnen

Imorgon presenteras ett nyförvärv!

« · 1694278 · » Till forumet

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Carl Lejonkräk:

Det är lite konstigt ändå. Det har inte alls blivit den satsning och omstart som Bengtzen och Cahling utlovade när vi språkades i början av året. Då fanns det verkligen en vilja att städa upp och bygga nytt. Känns lite som luften gått ur dessa ambitioner. Man undrar ju lite vad som hänt sedan dess. Någon högre upp i hierakin har väl dragit i handbromsen.
Kommentera

Johan Norrström: Ta det med Huge, han vet helt säkert varför allting har kukat ur?😂😂😂
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag har aldrig varit med om maken till handlingsförlamning.

Nu är det dags för BZ att krypa fram från den sten han har gömt sig under.

Kommentera

70 Rodrigues: Det är lite som när en del skriver härinne, det kukar ur ibland.

Någon som vet när NHL-camperna är slut? Rimligen borde någon ratad back kunna förstärka vår backsida som börjar kuka ur den också. Olden har nog också kukat ur, Ollas likaså.

Allt är urkukat.
Kommentera

70 Rodrigues:

Blir för långrandigt. :) Tar det med Stefan istället om jag får något tillfälle.
Kommentera

kennys:
BZ är seg. Avhoppet på Andersen kom förvisso sent.
Dock hade han 1 år !!!!! På sig att skaffa en riktig PP back. Det mynnade ut i Pudas, Porseland och Zanetti. Är det verkligen godkänt !?
Kommentera

Peja:
Hur många av de skadade spelarna kommer att pensioneras?
Kommentera

Johan Norrström: Ta det med Huge, han vet helt säkert varför allting har kukat ur?😂😂😂
Kommentera

Jaken: vet inte riktigt om han försöker spara pengar för att satsa hårt nästa år istället. Tycker att kommande säsong känns som ett mellanår.. inga mål om top6 eller gå långt i slutspelet osv. Målet man har är bara att vinna matcher..
Kommentera

Jaken: godkänt??? Det får vi ju se en bit in i serien, eller tycker du inte spelarna ens ska få chansen att visa vad de kan?
Kommentera

Med alla friska tippade jag Brynäs på plats 7-10.

När nu Enterfeldt verkar få ge sig, Ollas knappt tränar, Bertil verkar skadat en ny beståndsdel, Olden gått vilse i Sätraskogarna så får detta revideras.

Tror fortfarande vi är bättre än Karlskrona och Rögle efter 52 omgångar men kanske får vi tampas med Malmö om plats 11-12...

Kommentera

Carl Lejonkräk:"Stefan har ju flera gånger i intervjuer berättat att han letar en klassback som ersättare för Anderse'n."

Och hur länge hade han tänkt sig leta då? Undras om Bengtzén verkligen är uppgiften mogen att vara sportchef i en SHL-klubb.

Kommentera

ellis: Tröttnar du aldrig på as att skriva samma saker hela tiden? Tror du att någon på hockeysnack ska ringa och prata allvar med BZ?
Kommentera

ellis: Vem är du? Vad är ditt mål med ditt liv? Det känns som att det enda du gör på dagarna är att glo på detta forum och kasta skit.

GÖR NÅGOT VETTIGT AV DITT LIV!
Kommentera

Peja: er den sondre?
Kommentera

ellis:Få personer jag ogillar så mycket som dig...Tyker det är skit roligt att gå in här och läsa lite tankar kring vårt älskade brynäs, men så är det alltid du som ska och vara så jävla gnällig och tjurig hela tiden! Du beter dig som en jävla 8 åring som inte får äta mer lördagsgodis. Skärp dig för fan!
Kommentera

ellis: Vad har damlaget för sportchef? Levererar ju hela tiden! 😁
Kommentera

SWEATT: Najs ..
Kommentera

SWEATT: Nu är man rätt nyfiken!!!
Kommentera

SWEATT: Jag DÖR av nyfikenhet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

BIF96: Är de fem de enda fem bra backar som finns menar du?
Kommentera

BIF96: Tror på Simon Löf.
Kommentera

Vet inte om det här kommer räknas som "fansens värvning" - annars har ju Bengtzén sagt att den skulle sparas till hösten. Ännu ett nyförvärv kan vänta i så fall.
Kommentera

honken21: Eller....
Bengtzen: "efter långa förhandlingar med Washingtons organisation har jag glädjen att få meddela att vi får låna Christian Djoos ytterligare en säsong."
Kommentera

Tidigare har han sagt att det ska vara en utlänsk baCK. Nu säger han inga kommentarer. ;O
Kommentera

HappyX3: Adam Almqvist?
Kommentera

HappyX3: kanske det blir oscar eklund? ;)
Kommentera

Är det Salmela svimmar jag, så jag tror inte det blir det... Hoppas jag har fel.
Kommentera

Dalrt: haha jag med, jag blir helt knäsvag om Salmela skulle landa.
Kommentera

Chris11: Har svårt att tro att ni anser er ha råd med salmela. Helt klart en fantastisk back, men han är riktigt dyr också.
Kommentera

J F K: 300k/mån läste jag någonstans. Andersén var ju inte gratis direkt
Kommentera

J F K: Skulle ju kunna bli artistkontrakt. Ser inte varför man inte skulle ha råd då t.ex. Det finns utrymme i budgeten för det.
Kommentera

Jag tror på Stefan Elliott! :)
Kommentera

J F K: Salmela känns för bra för att vara sant.
Kommentera

Tror det är en mer defensiv back än Salmela. Han är väl ok i egen zon men jag räknar honom som en offensiv back. Tror BZ tittar mest på defensiva delen.
Kommentera

Samsung: Då svimmar jag också
Kommentera

bradberry:

"Under fyra år i Luleå drev Berglund tillsammans med Jonas Rönnqvist SHL:s tydligaste spelidé.

Hård träning, hög arbetsmoral, konsekvens och en tydlig matchplan var grunden.

Korta intensiva byten, enkelt spel ur egen zon, hög fart med hård press och tydlig överbelastning när motståndaren hade pucken kännetecknade Luleå under de här åren.

Berglund överförde det på Brynäs när han tog över och det finns ingen anledning att tro att det blir några större förändringar nu när han leder Brynäs från start."

Hoppas biljettstrategin är synkad med spelidén... för ekonomins skull... eller var det ekonomin med biljetterna... eller spelidé med tränare... eller värvningar med ekonomin...
eller resultat med publiksnitt... eller...

Viktig säsong.
Kommentera

J F K: Läst att han hade över 400k/mån i FBK. Ingen aning om det stämmer. Gissar att Andersen hade runt 250k, kanske närmare 300. Så det skiljer ju en del.
Kommentera

Bellman 6,0: Bra att Bengtzén då tydligen kommer till skott till slut i backfrågan. Dock tror jag det visar sig bli en spelare som inte cirkulerat alls i allt ryktessnack. En okänd förmåga, som man hoppas ska kunna ersätta Andersén. Men ingen vore gladare än jag  om jag fick fel och det visar sig vara en känd, erkänd spelare.
Kommentera

ellis: Så det måste vara en känd och erkänd för att han ska vara bra? Du imponerar verkligen med dina kunskaper och samtliga backar i världen.

Har du proffesur i det med?
Kommentera

ellis: Vrana var också ett tämligen okänt kort, men som visat sig vara riktigt bra på försäsongen. Han leder till och med den interna poängligan på försäsongen. Alltså behöver det inte betyda någon minsta roll om vi på hockeysnack känner till spelaren eller inte. Vi låter spelaren spela ett par matcher innan vi varken kan säga bu eller bä.
Kommentera

ellis: tror också att det blir en lite okänd back. Men skulle vara härligt om det blev någon värd namnet :)
Kommentera

Chris11: Ola S....
Kommentera

Chris11: Jag gissar på andrej meszaros, en eloge till den som gissar rätt.
Kommentera

ellis:

Nja du brukar ju ha fel så vi kan med andra ord kännas oss tämligen trygga med denna värvning också.
Kommentera

Carl Lejonkräk: okej vi kör en gissningslek, han tror jag på:
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Läser man mellan raderna och tolkar in det som stod på GD så stämmer nog det KulaShaker skrev. Och det skrämmer mig rejält i så fall.

Kommentera

KulaShaker: Nej nej nej. Så FÅR det inte vara
Kommentera

« · 1694278 · »