Brynäs IF

730978 inlägg · 7961 ämnen

Indianerna - Tigrarna 6/2...

« · 673770 · » Till forumet

Sv: Indianerna - Tigrarna 6/2...
Bissett19: Tihi, men jag har inte fått något svar ännu ?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hälge: mitt svar får du till jul. Moby dick har ingen kusin
Kommentera

65selander: Kul.
Kommentera

Hälge: Mitt svar få du när du ställer en fråga......:-)
Kommentera

Nu glömmer vi förgående match o slutar kolla i tabellen för mycket. Sluta även att kritisera, håll er till ämnet istället. Frölunda-brynäs imorgon, riktigt tufft. Frölunda är på gång nu och har sina 2 nya med. Jag hittar ingen väg till vinst iaf. Vi får kämpa helt enkelt, tillsammans med fansen. Målvkatsspelet är absolut det viktigaste.
Kommentera

Ramsan forza brynäs måste vi köra imorgon!!! Trumma skulle va gött o ha, även en stor flagga. Vet någon om vi kommer ha detta med oss imorn? Vem har flaggan i väst?
Kommentera

Brynäs1912: Tror inte att vi kommer att ha nån stor chans imorron!...fast jag är (lite) optimist.
5-2 till Cowboysarna
Kommentera

Trots alla domedagsprofeter och matematiska snillen som ihärdigt har kämpat för det - tyvärr för er. Det blir inget kval i år. Nu är både SSK och knätofsarna så långt bakom oss att vi kan förlora resten och ändå säkert får vara med nästa år.

Visst. De flesta tittar naturligtvis framåt i dagsläget, jag med. Men det var inte allt för länge sedan fokus var riktat på att undvika kval.
Vi glömmer snabbt. Hatet mot Boorken efter Walle och Miettinen osv.Nu är det första gången på fyra år som vi inte står och balanserar på kvalstrecket in i slutet.
Det kan ingen ta ifrån Boorken, inte minst med tanke på vilken svag trupp han trots allt jobbat med (från början).

Ett slutspel är bara bonus, men tyvärr tror jag inte vi kan störa varken HV; VF eller LHC i bäst av sju matcher när det nästan ses som en bragd att vinna en gång mot dem. Men jag hoppas att jag har fel.

Okej. Ett slutspel ger lite ny luft, extra pengar i kassan och en nystart för en sargad förening. Men jag måste erkänna att en jättesten föll från mitt hjärta när vi nu garanterat undviker kval.
Det räcker att hålla nerverna i styr fram till fotbolls-vm......
Kommentera

Pelle Borås: Håller med dig, egentligen skall man vara nöjda med de framsteget vi har gjort. Ett slutspel är en bonus, om vi inte går till slutspel har vi gjort stora framsteg. Vi har ett mycket intressant lag inför nästa säsong. Tänk dig Almtorp, Widing, Hermansson, Bäckis, N andersson m.m. De kommer utvecklas ännu mer. Läkerol Arena kommer locka alla fans och spelare. Men nu ska vi inte tänka så och inte Brynäs heller. Innan säsongen var målet att undvika kvalserien, men nu är målet slutspel. Lyckas vi vinna imorgon kommer det se ljust ut, vinner vi inte imorgon kommer det se svart ut. Hoppas att de andra lagen förlorar.
Kommentera

Har någon uppgift om hur många fans som kommer imorgon?
Kommentera

Brynäs1912:
500 är mitt tips. Det är slut på biljetter för BSKV medlemmar o de brukar tilldelas det antalet, vart i alla fall så när jag var med i styrelsen för BSKV.
Tobbe vet...
Kommentera

kentalalarsson:
biljetterna är uppbokade alltså, men ring Sissi i BSKV o hör. Är ej säker..
Kommentera

Är det nån som ska filma till en film?!..Det skulle vara kul!...
För det blir väl 500 pers som ska dit!
Kommentera

kentalalarsson: Oj då, 500 st är ju riktigt bra. det är ju lika många som åkte till Leksand när vi hade invasionsresa dit.
Kommentera

kentalalarsson: "Vi som suttit på Scandinavium match in o match ut genom åren, vet hur svårt det är att slå VF på Scandinavium"

Kan även berätta för dej att det är lika svårt att slå Frölunda i Gavlerinken.......:-) 

Kommentera

Bissett19: Hur det går imorgon kommer i hög grad att bero på matchbilden. Kan vi få första målet är allt möjligt, kommer Frölunda upp ett eller två mål blir det fruktansvärt tungt. Man kan visst störa Frölunda hemma; slog inte Leksand dem i Scandinavum någon gång den här säsongen? Alltså, första målet på en Salo-miss (de kommer att komma), tryck på deras backar och allt kan hända.
Kommentera

Jag ska filma, kommer filma vädligt mycket av matchen kan jag lova dig. Kanske en 30 minuters film. MEn kommer mest filma klacken o så.
Kommentera

Jompe: Jo var det inte en av deras matcher som de avgjorde med nån sekund kvar, har för mig att Mike Watt (eller hur han nu stavas) satte den då.
Kommentera

Brynäs1912: Det låter bra, ska du lägga upp den sen så man kan kolla?
Kommentera

Enligt de uppgifter jag har fått, så har BSKV bara fått 200 biljetter, men de fylldes vädligt snabbt, så de skulle fråga om mer biljetter, vet inte om de fick mer. MEn många köper på egen hand, de som bor i närheten. De som har bokat biljett är de, som åker ifrån skåne o varberg. Så ajg tror på 400-500 st.
Kommentera

Brynäs1912: Kommer alla att hamna brevid varandra då då? Jag menar de som bokar på egen hand.
Kommentera

brynasaren: Ne, kanske inte alla. De som vill, de som bokar biljett sjävla, brukar ju säga att de vill sitta vid eller i Brynäs klacken. När jag har varit i scandinavium, har nästan alla suttit vid klacken iaf.
Kommentera

brynasaren: Ja, jag ska lägga upp filmerna sen, har ju vissa filmer nu hemma, jag kanske kan försöka lägga upp andra sen senare ikväll.
Kommentera

Brynäs1912: Okej, från vilka matcher har du filmat då?
Kommentera

brynasaren: Jo, men hur lägger man upp dom i hockeysnack då?
Kommentera

Brynäs1912: Vet inte riktigt, har du dom på datorn? I så fall får du gärna skicka dom på msn men snacka med nån av bröderna Martinsson här på HS. De brukar ju lägga upp filmer ibland så de vet nog.
Kommentera

jja, MEn kan ju även skicka dom till typ bskv eller Brooklyn tigers. Det är nästan bättre.
Kommentera

Brynäs1912: Vänta lite, min bror vet hur man gör, ska bara testa så att det fungerar.
Kommentera

brynasaren: ok, men jag ska snart gå, så vi kanske kan ta det nån annan dag, har film o ljudklipp ifrån förra matchen i scandinavium. Sen har jag även lite ifrån gävle o jönköping.
Kommentera

Brynäs1912: Nu vet jag hur man gör, du går in på rapidshare.de/
och väljer bläddra och letar på filmen.
Sen så kommer det att ta ganska lång tid att ladda upp den,När det är klart står det nere på sidan Your Download-Link: länken som du ska ge till andra för att dom ska kunna ladda ner filen.

När man ska ladda ner gör man så att man går in på länken som man har fått och trycker på Free och då kan man få vänta i ungeför 20-30 sek, när det är klart så ska du skriva in Nummret lr bokstäverna som står där och sedan trycka på download så får du ner filen.

OBS: tror det ändast är 50 mb max som man får ladda upp.
Kommentera

Inför morgondagens drabbning.
Kommentera

brynasaren: är lite dålig på engelska, men jag ska fixa det ikväll, ska träna nu.
Kommentera

Brynäs1912: Okej, det låter bra det!
Kommentera

Jompe:
Ja, jag tror att Göteborgs bussen med supportrar som just nu är i Skara har dragit upp taktiken med laget. De möttes lite tidigare idag i Örebro, så allt e klart inför morgondagens match:-)

Ta dig in till Hotel Opalen sent ikväll, så kan även du dra upp riktlinjerna för laget imorgon:-)
Hörde att en/några Bskv supporters skulle göra detsamma....
Kommentera

Nyss hemkommen från en 40 mila tripp till Gävle, bättre laget men 0 poäng, surt!!!
Tittar på DVD:n från guldet -99, fan vad ett slutspel skulle sitta fint...
Kommentera

Brynäs1912: Ok..helt perfekt!
Kommentera

lillovechkin: Törs man hoppas på att vår dåliga statistik mot Frölunda ändras i morgon?
Kommentera

brynästigern: jag hoppas på det, men tyvär så lär det väl inte bli så, är jag rädd för
Kommentera

79 Andersson: Nej, det lär bli svårt som sagt var.
Kommentera

brynästigern: Ähh ge er nu! f*n grabbar å tjejer! 3 lätta imorgon ju! ^_^
Sluta va så negativa! lär ju tro och inte bara näää de blir svårt! de är hopplöst, vi kan glömma poäng imorgon mm! honken på G å grabbarna är vassa som ove va igår så äre lungt ju! ;)
Salo kommer hjälpa oss imorgon!! han är från norrland å så.. :P
Oves mål måste vart årets snyggaste mål iaf!
Kommentera

88Lindkvist: Optimist...självklart hoppas jag ju att vi kan vinna.
Kommentera

brynästigern: Hoppas? suck* lär er! vi kommer krossa indianerna imorgon! vi ska slakta!! liksom kötta sönder dom.. eller de kanske är svårt utan "the soumi devil" ;)
Kommentera

88Lindkvist: återstår och se vem som får rätt, kross lär det knappast bli i alla fall.
Kommentera

Har ju massor med filmer, jag testa de programmet som en hjälpte mig med. Det hjälpte inte, för när man typ ska dra över den i hockeysnackets länk eller i trexten, visas filmen bara. Vet någon hur man laddar upp filmer på hockeysnack?
Kommentera

brynästigern: Aja... men de går iaf inte att skriva "Salo vs honken"
Salo kommer bli våran frälsare! ;)
De tror man! han har vart till hjälp för många motståndar lag under alla hans år! :)
Kommentera

88Lindkvist: Förvisso sant.
Kommentera

brynästigern: Han är inte nån vägg! han har väll inte hållt en nolla va? i år alltså! eller? men skjuter vi håga puckar kanske de bli ett "höjdhopp" för kära salo ;)
Kommentera

Hoppas vi vinner imorgon, fy fan va gött det skulle va. Om vi kommer till slutspel kommer det bli Frölunda, För Hv 71 vill nog inte ha oss som motståndare.
Kommentera

Huss: Visst finns det bättre alternativ, det finns det till samtliga positioner i Brynäs. Men man skall nog vara lite försiktig i alla fall när det gäller lagbygget. Det man lagt mest arbete på hela den här säsongen är att bygga ett l a g av Brynäs. De förlorar, vinner, böder och Svettas tillsammans för varandra. Även fast jag hela tiden haft mina bestämda åsikter om Boork som tränare så har han verkligen lyckats med den biten.

Att bara bryta upp den "teamkänsla" som han skapat under en lång och i långa stunder mödosam process vore väldigt dumt och ett rejält kliv bakåt i utvecklingen. Istället så måste man försöka att behålla kärnan i laget och spetsa till laget med spelare som verkligen kan ge laget ett lyft.

Jag hoppas som sagt var att man hittar två defensiva klippor till laget som kan hjälpa upp och komplettera spelare som te x Lavins, D.J och Casselståhl. Sedan gäller det att hitta centrar som är tekningssäkra och är vassa playmakers. En bra playmaker skapar målskyttar, så enkelt är det.

Slutligen så hoppas jag att Boork stannar ett år till och "slutför" den process han dragit igång.
Kommentera

« · 673770 · »