Brynäs IF

446666 inlägg · 7961 ämnen

Indianerna - Tigrarna 6/2...

« · 674098 · » Till forumet

Sv: Indianerna - Tigrarna 6/2...
Åt en bit mat i restaurangen på Park Inn igår kväll, in kliver Bäckström med agent och familj. tror inte mina ögon när personalen nobbar sällskapet då de inte har något bord!!! dock inser dom sitt misstag men då är det för sent....
Kommentera

Vet någon hur man laddar upp filer, alltså såm na får en filtext som man sedan kan kopiera in i hockeysnack. Testade med badanka.com, men dom stödjer inte dom filerna,
Kommentera

Nån här som vet hur många matcher irad som Indians vunnit över brynäs nu?
Kommentera

GävleLasse: Visst är det så, men det finns en del "naturliga avgångar" på backsidan medan det på forwardssidan endast behövs en par kompetenta spelare till. Då främst som center och målskytt.
Sen lär knappast Korhonen nöja sig med att vara andremålvakt ett år till...
Kommentera

piff: Det är 19 raka matcher, fattar inte hur du inte vet det, det e ju det enda som snackas om innan frölunda-Brynäs o efter matchen.
Kommentera

Brynäs1912:
Att koma ihåg siffror är inte min starka sida. Men nu kommer jag nog komma ihåg det.. till nästa säsong.. ;)
Kommentera

Brynäs1912: Å innan Timråmatchen så var den en annan "streak" som det pratades om... Glöm inte det ;)
Kommentera

Dagens domare:

Frölunda HC - Brynäs IF
HD Christer Lärking, Solna
LM Henrik Jansson, Göteborg
LM Johan Sjödahl, Göteborg

Hua hua......

Kommentera

Bissett19: Så länge det inte är Sören P som dömer så är jag nöjd...
Kommentera

GävleLasse: Ikväll vill jag se laget så här, då jag tycker att det behövs lite förändringar både på forwards och backsidan:

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sjödin-Andersson Felsner-Bäckström-Molin

2:a Johansson-Lavins Dackell-Danielsson-Månsson

3:e Sundqvist-Casselståhl Hermansson-Almtorp-Malmström

4:e ytterforwardspar: Widing och Gellerstedt

Extra: Spets, Öhrstedt

Som det är nu så åker bara Widing omkring halvt förvirrad, det händer inte så mycket, skulle vara mycket intressant och se Felsner tillsammans med "Bäckis" och Molin, då jag tycker Felsner påminner om Bissett i många lägen. Öhrsted är ständigt en säkerhetsrisk och mot ett så spelskickligt och snabbt lag som Frölunda så gör han sig bäst på bänken, visserligen har inte "Sunken" gjort någon glad dom senaste 2 matcherna, men han har ändå farten att hänga med vid Frölundas snabba spelvändningar. Ikväll så måste puckjäveln in på dom få chanser vi kommer att få. Dom måste ligga hårt på Frölundas backar idag och spela mycket fysiskt, sen vill jag se Hermansson använda sitt direktskott ikväll, har varit lite sisådär med det dom senaste matcherna, har sett lite ängsligt ut.
Kommentera

Glömde "Kupan" på bänken!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det viktiga är i alla fall att man särar på Sjödda och Öhrstedt då ingen av dem är någon raket på skridskorna. När Kahnberg och grabbarna sätter igång och snurrar i vår zon måste vi vara på tårna. Screening och andra metoder för att skapa ytor måste bestraffas, om inte av domaren så av Brynäsarna själva. ;)

Jag tycker jag att dina nya formationer ser ganska intressanta ut.
Kommentera

GävleLasse: Ikväll måste vi ha folk som är redo att ta och ge stryk framför dom båda målen, i senaste matchen mot MoDo så tycker jag att spelare som Salomonsson kom undan alltför lätt när han höll på med sina neandertalfasoner, en sådan kille ska sänkas utan pardon, dom måste bli mycket tuffare och stå upp för varandra på isen, dom 2:a spelarna borde följa Månssons mönster :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja Brynäsarna är lite för mycket myspys å "we shall overcome", Trilskas man så skall man ha en höger.
Kommentera

GävleLasse: Man kanske ska åka upp och ge dom ett par lektioner från "Rodrigues School of kick ass" :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det kanske skulle behövas.
Kommentera

GävleLasse: Lahti är ingen höjdare heller direkt....
Kommentera

GävleLasse: Allvarligt, dom måste tuffa till sig, för som det är nu så ber dom nästan om ursäkt för att "Honken"/Korhonen står i vägen, tur att målvakterna säger stopp iaf!!
Kommentera

70 Rodrigues: Boorken annonserade ju att laget blir det samma,men att det kan bli lite förändringar i femmorna,jag hoppas att han låter Malmström gå in med Bäckis o Molin igen!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Ja, hade BIF haft samma bestämdhet, vilja samt tuffhet liksom exempelvis Timrå, så hade slutspelsplatsen varit klar för länge sedan, vilket den borde, med tanke på de manfall de andra lagen har haft sedan föregående säsong.

Hade förväntat mig en jäm,n serie, men Mora, Leksand, Timrå, Modo samt Djurgården trodde jag vi skule ha bakom oss.
I mina ögon har Brynäs gjort en knapp godkänd säsong hittills, inte mer.

Behovet att förstärka upp 3:e samt 4.e femman är otroligt stort....
Kommentera

Bissett19: Malmström var riktigt stark mot Modo så låt oss hoppas att det blir ett lyckokast.
Kommentera

Huss: Det kan man ju inte säga om Widing direkt,vet inte om det nån mer än jag som tycker han påminner om han den där killen som gick till LHC i år,som var ute fyllkörde,som sen fick en landslagsplats så fort han ritade på för LHC(vil inte nämna hans namn)...........
Kommentera

Bissett19: Jo han påminner en hel del om honom..Förhoppningsvis så kommer han att utvecklas med tiden. Widing behöver några fler matcher för att hitta sin roll bättre. Jag skulle även vilja se honom i en annan formation.
Kommentera

Bissett19: Det verkar som att Björne D är uttagen till landslaget...
Kommentera

Bissett19:

"Widing yrar mest omkring, ser fan ut som Soling.
Gusten @ Orsa 2006-02-04 16:37"

Jorå nog fan har jag sett likheterna :)

Vi får hoppas att han har mer att ge.
Kommentera

GävleLasse: I den form Molin är i så borde han ha tagit platsen före Danielsson!!
Kommentera

GävleLasse:
Ja, vad skall man säga:-) Om det nu bara är för en el. två matcher, så kunde väl Molin, som är i form, fått platsen.?
Kommentera

kentalalarsson: Molin kanske inte vill. Sen tycker jag att det är bättre att Danielsson får spela i landslaget. Gör han bra ifrån sig så ökar hans självförtroende och blir en större tillgång i Brynäs efter OS...
Kommentera

GävleLasse: Eftersom jag anses vara en "dysterkvist" så måste jag tillägga, om han inte blir skadad!!
Kommentera

70 Rodrigues: Eller blir bänkad å surar ihop totalt, slutar med hockey och börjar med bridge istället ;)
Kommentera

GävleLasse: Då kanske han har en chans att vinna något iaf :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Vad vinner man i en landskamp? förutom själva matchen?
Kommentera

GävleLasse: Tänkte mer på bridgen :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ah, då förstår jag...Fast det finns några vassa spelare här i Gävle. Elsa 87 år är vass, hon drar sig dessutom inte för att fuska om det skulle vara nödvändigt... ;)
Kommentera

GävleLasse: He he!! Nä, nu ska jag gå till jobbet och ta hand om mina 6-åringar, förhoppningsvis så är man inte helt slutkörd så att man orkar se matchen ikväll. A saalam Malekum broder!!
Kommentera

Tro om det är tänkt att Björne ska spela center i landslaget eftersom han ersätter Mattsson? I så fall är det starkt av en nödlösning på den positionen ;)
Kommentera

Gusten: Ja det blir nog centerpositionen som gäller..Lite tråkigt att de inte gav Bäckström förtroendet istället. Det hade varit skoj för både honom och alla andra...
Kommentera

GävleLasse: Äh vi har en landslagsspelare bunden till ett 4-årskontrakt, med NOLL procents chans att han sticker till NHL. Helt suveränt, hoppas och tror att han växer ytterligare.
Bäckis chans kommer, tycker till och med att han har fått lite av en reaktion av det tunga matchandet i JVM och ES.
Kommentera

Står honken ikväll eller?
Kommentera

Nu får vi köra vidare i rätt tråd.
Kommentera

3 Brynäsare i landslagstruppen .. när hände det senast tro ? ;D
Kommentera

90Steen_: -70-talet, nån gång? ;-)
Kommentera

Dream Team: hehe mm precis ;)
Kommentera

LHC gör sitt .. 1-0 mot TIK ! ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lärking är fan helkass,har redan släppt två solklara Frölundautvisningar!
Kommentera

Fantastiskt spel av Brynäs, kul att höra ;)
Kommentera

90Steen_: 1357 och BIF spelar bra.möter upp högt och stressar. Frölunda slår ifrån sig men inga riktiga chanser ännu. Danne ute nu så nu kan det bli åka av. :-(
Kommentera

Faaan BP nu, då vänder säkert Frölunda och kommer tbx i spelet .. fan då !!

MoDo - DIF 1 - 0 iaf :P
Kommentera

BRA Kallio ut ;) 4mot4
Kommentera

90Steen_: Kallio ut efter att fått stånga sig trött mot Månsson i anfallszone
Kommentera

« · 674098 · »