Brynäs IF

731209 inlägg · 7961 ämnen

Indianerna - Tigrarna 6/2...

« · 675527 Till forumet

Sv: Indianerna - Tigrarna 6/2...
65selander: Brynäs gjorde det ju helt korrekt igår som du säger spelade bort 1a linen fick Kallio ur balans som mest höll på med massa korkade saker och köttade igen på blålinjen. Starkt jobbat och grattis till segern.
Kommentera

mok: kallio spelade fult rakt igenom matchen. Vid varje sargduell var armbågarna uppe i ansiktet på Brynässpelarna.
Kommentera

Jompe: Han spelade på gränsen, precis som man ska göra. Sen kan man visserligen diskutera om inte Lärking lade gränsen lite väl högt upp. Brynäs tycker jag är lite för snälla och måste börja markera om liknande händer. En fet slashing när domaren tittar åt ett annat håll brukar kunna vara en bra "pointer" att man inte tolererar en massa armbågar.
Kommentera

Jompe: Inte hans stil direkt men dom borde bänkat han igår för han var direkt korkat och drog ju på sen ett gäng utvisningar med. Aldrig vart så arg på kallio tidigare....
Kommentera

mok: Va inte han utvisad en gång? Tror inte det var fler gånger.
Kommentera

GävleLasse: Tror han drog på sig två stycken, en för holding på Månsson och en frusterad roughing.
Kommentera

rafalski: Ja den sista var ju ett säkert bevis på att han var frustrerad.
Kommentera

GävleLasse: Jepps 2 stycken som sagt en holding och en när han gav sej åp o boxade av hjälmen på Herr Sjödin.
Kommentera

mok: Han var ju inte matchens buse i alla fall... Det var ju Daniel Johansson. För man måste ju titta på statsen och inget annat, precis som man gör när det skall värvas spelare.. Eller hur? ;)
Kommentera

GävleLasse: Nej ingen matchens buse direkt bara korkad , frustrerad och kanske drömmandes om paraply drinkar på Teneriffa dit dom åker idag :)
Kommentera

GävleLasse: Eftersom det är väldigt sällan jag har möjlighet att använda den frasen måste jag göra det nu: jag var där och såg matchen och det var inte Du :-) Kallio spelade inte på gränsen utan över gränsen. Han åkte på två utvisningar, som någon skrev, men kunde förmodligen fått någon till för armbågstackling.

Gud vad gött det känns idag!
Kommentera

Jompe: Jag kontrar och säger att jag gjorde en JanT/Huge och såg matchen på TV... TVÅ gånger till och med.... första gången räknas inte för då bet man mest på naglarna. Men direkt efter så kunde jag lugnt sitta och se på matchen...

Frågan kvarstår dock. Spelade Kallio på gränsen? För någon armbågstackling åkte han ju inte ut för ;)
Kommentera

GävleLasse: På gränsen vet jag inte om man kan säga han spelade... han vara bara korkad :)
Kommentera

GävleLasse:
För egen tycker jag att man stirrar sig alltför blind på där pucken är när man sitter framför Tv:n.
Sitter man på arenan o tittar, så har man bättre kontroll på spelet utan puck, tokiga byten, fasthållningar långt från pucken etc...
Kommentera

mok:
Kallio var o såg på Matti Nykänens film på filmfestivalen i GBG. Måhända fick han med sig Mattis temperament till matchen?
Kommentera

kentalalarsson: Ajfan var det där han hittade det, hoppas det rinner av han på Teneriffa bara.
Kommentera

mok:
Ja, det lär man snart bli varse om. En gammal arbetskamrat är på Tenerifa just nu, så man får säkert en rapport inom kort.:-)
Kommentera

kentalalarsson: kanske kommer en rapport om en skock vilsna indianer som vimlar runt på stränderna :)
Kommentera

mok: det första som dyker upp i mitt huvud är "hockey-sex": :-)
Kommentera

96 Artisten: Heheh hoppas fruarna är med så dom sköter sej då :)
Kommentera

jäklar vilket gott tryck vi hade igår í klacken.!!:D
Kommentera

« · 675527