Brynäs IF

728097 inlägg · 7962 ämnen

Inför BIF-FBK

« · 1224300 · » Till forumet

Sv: Inför BIF-FBK
Partyjack: Håller med om Molin. Har man varit en klubb trogen så länge (med en avstickare till HIFK) skall man fanimej förtjäna mer respekt!

Det kan bara vara i denna klubb som man behandlar en legendar (ja det är han utan tvivel) på ett sådant sätt!

I min värld är han uppe bland namn som Krobbe, Tord, Tigern, Wickberg osv osv
Kommentera

arnio: Skulle föredra att få in Sundström som center mellan Silverberg och Rödin/Järnkrok för att få lite tyngd och rutin mellan yrvädren. Om inte Dackell spelar så kommer det bli så. Men ska bli kul att se juniorerna som nog kan få in mer energi i laget.
Kommentera

Känns bra inför dagens match att vi äntligen får tillbaka spelare så att vi kan rulla på fyra kedjor.
Kommentera

Vad tror ni om Silverberg, Järnkrok och Rödin då? Kan det bli en hit, eller blir de för veka i defensivan? Mycket talang finns onekligen i den kedjan i alla fall.
Kommentera

Lägg av nu för fan eller dra till nån chat eller nåt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: "Tänker på stora ligor nu så håller sig inte tränarna i sverige särskilt högt"

Alltså vad du snackar skit.. Svenska tränare skapade för fan hockeyn i mellaneuropa som vi ser den idag!?
Och vilka "stora ligor" tänker du på?

Och nog för att du var 11 år när Ove var som bäst, men jag stör mig jävligt mycket på att folk här inne försöker få fram en hack-kyckling i Ove Molin.
För det första så har han gjort så mycket för denna klubb att han NÄSTAN ska vara immun, oavsett hur dålig han är.

Men faktum är ju att han fortfarande håller riktigt hög nivå, han vände ju själv matchen borta mot HV senast tex..
Kommentera

helt klart så är Ove en legend och han är nog en viktig pjäs i laget med sina ledaregenskaper osv. det är inte bara det spelmässiga som räknas alltid.

Vinst ikväll? Kan behövas för Modo lär slå Rögle och knapra in annars.

Jag tror att Brynäs vinner med 4-3 och Rödin lyckas faktiskt få in ett mål.
Kommentera

rafalski: "Vi som haft äran att följt Molin sen han debuterade i Brynäs så är det svårt att såga en legend. Men det var längesedan jag såg Molin göra en bättre säsong. Han kanske ska lägga av nu men ge handen respekten att aldrig jämföra han med Rödin."

Tack,äntligen folk som inser vilken respekt ett Brynäshjärta som Ove Molin förtjänar
Kommentera

kongofrisse: "Be att få komma ned och köra ett pass med brynäs och se hur långt ni själva kommer,"

Såna kommentarer är bland de värsta jag vet. Va spelar de för roll om jag inte kan skjuta lika bra som Kanhberg, jag måste väl lika väl kunna påstå att hans säsong inte vart vad man hoppades på?

Det är alla fans förbannade rätt att få kritisera och hylla. Utan fans skulle det inte finnas någon professionell idrott.
Kommentera

Gurra88: och många andra

Oj, oj....

Här inne tycks det finns ett gäng bitter fittor, som inget annat kan är att risa och rosa spelare hit och dit.
Hade vart skönt om ngn av er hade suttit i omklädningsrummet nere hos Bif, hade ni då vart lika stora i truten?

En och annan är begåvad nog att inte dissa eller hissa allt för mkt.

Ni kan sitta här bakom skärmen hur mkt som helst och tycka det ena eller det andra, men en sak är säker - ingen av spelarna läser era kommentarer, så varför låta likt påven här inne?

Be att få komma ned och köra ett pass med brynäs och se hur långt ni själva kommer, för med tanke på hur duktiga ni är att bedömma lagets rutinerade spelare är ni lika skickliga på att se vilja juniorer som ska bort el vilka som ska spela.

Makalöst att ingen av er lägger in en ansökan redan nu om tränarollen för kommande år.

Rätt som det är tror jag att laget kan börja förlora igen och då ska det halshuggas igen, så spara på kraffterna ni proffesorer, för den kommer att behövas.

D I F P O W E R
Kommentera

Gurra88:

Det är trots allt inte första gången du hånar någon för deras ålder.
Kommentera

zpith: Om han hånar mig att jag skulle vara tolv så är det väl inget fel i att jag kontrar?
Kommentera

Gurra88:

Uhhh va dryg du är.. Du ska nog se att det går snabbt även för dig.. Snart så är du 40, hoho...
Kommentera

Jajjen: Så du tycker alltid tränaren har rätt? Så även Boork?

Vet att du önskar att jag var 12 så att du var en cirka 10 år yngre än vad du är.. Men tyvärr, du börjar bli gammal...
Kommentera

Gurra88: Är du 12?
Kommentera

Jajjen: Så du tycker tränare alltid har rätt , och alltid är bäst lämpade??

Så då tycker du boorks alla drag var lysande??

Tänker på stora ligor nu så håller sig inte tränarna i sverige särskilt högt, och svenska tränare över lag värderas inte så högt ute i europa.. Då det coachas för lite och ja, det händer för lite helt enkelt..

Men som sagt. du behöver inte prata med mig, för jag skiter fullständigt i dig nämligen:)
Kommentera

Gurra88: Du har ju inte en susning. Om det här heller.

För att citera en av sidans stora tänkare: "Tränare har fel och är inte alltid bäst lämpade, framför allt på den nivån som elitserietränarna håller sig på , inte vidare högt."
Kommentera

Jajjen: Blir man sämre ju mer man spelar då??

Visst, absolut, men vem hade inte gjort 17 poäng med det förtroende han fått??

Rödin hade förmodligen luggit där omkring, om än inte riktigt.

Sen frågade jag heller inte om din åsikt för jag tycker du är helt blåst i vilket fall:)
Kommentera

mk:

Mk tidigare angående rödin:

"Tror han har -6 i stats. Har man lyckats då?"

Tycker bara allt bli intressant.. Statsen är tydligen viktigare för vissa spelare. Ställer väl motsvarande fråga gällande Molin

Tror han har -9 i stats. Har man lyckats då?

"Ang stats. Hur många BP har Molin vart inne på kontra Rödin.
sen har Rödin 18 matcher Molin 35.."

Ang stats. Hur många PP har Rödin varit inne på kontra Molin?

Hur du än vrider och vänder på det så blir det inte nån övergripande skillnad till molins fördel
Kommentera

Gurra88:
Rödin har -6 på 2,15 tim speltid
Molin har -9 på 8,58 tim speltid

Lägg till att Rödin har gjort 1 poäng, Molin har gjort 17.
Rödin har erfarenhet av 18 elitseriematcher, Molin av 800 matcher.

Det finns inget i statistiken som ger dej stöd. Du får nog leta nån annanstans.

Rödin är lovande. Daniel Hermansson var minst lika lovande i samma ålder.
Kommentera

Gurra88: Allt handlar om avägningar. Om nu Rödin är så bra som vi alla tror
lär det visa sig i istiden.
Det räcker inte att tjurusa offensivt och sen skylla på att backen inte gör sitt jobb. ( ditt argument ang statsen) man måste tänka över hela banan.
Där är Molin bättre än Rödin.
Sen är Rödin underbar att se för hans energi, gäller bara att balansera upp
det hela.

Ang stats. Hur många BP har Molin vart inne på kontra Rödin.
sen har Rödin 18 matcher Molin 35..
Kommentera

Bissett19:

Det va inte det vi pratade om va?

Vi pratade om hur viktigt plus/minus var eller inte..

Visst helt okej med 15 ass.. men inte helt lysande. med tanke på att han också bara gjort två mål.
Kommentera

Gurra88:

Tvåa i  den interna assistligan efter Eero är väl inte så illa?
Kommentera

Bissett19: Det gör att dina argument bli ganska oseriösa när det bara gäller vissa spelare.. -9 är ju inte skitbra precis isånnafall..

Oves kvaliteér behöver vi absolut.. Men tycker du på allvar att han bidrar med så mycket offensivt?

Tycker Ove vore som gjuten i en tredje femma..

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88:

Argumenterade jag verkligen hur viktigt det var?har för mej att jag skrev att det var rätt viktigt.
Men jag anser att Oves kvaliteéer just nu är viktigare än Rödins och då är jag beredd att se dem emellan fingrarna;)

Tror inte vi kommer längre,du tycker att Rödin är en vi ska ha in i våra två första formationer,och jag tycker att just nu att han får börja i fjärde och sen jobba sej uppåt.
Kommentera

rafalski: Ja, som den motvallskärring man är så har du kanske märkt att jag alltid varnar och baissar laget när alla andra haussar.
Är dock inget medvetet och avsiktligt val från min sida.
Bättre att förekomma än förekommas..

Gonatt för ikväll!   ;-)
Kommentera

Huge: Det är mitt problem, som jag iofs delar med flertalet Brynäsare att jag nästan räknat in tre pinnar imorgon. Spelare tillbaka, formkurvan uppåt, hemmamatch, allt talar för oss. Fan jag börjar redan deppa inför morgondagens förlust;-)
Kommentera

Bissett19:

Men bara intressant hur du argumenterade hur viktigt plus/minus va.. Sen när det kommer till Ove molin, ja då är det inte så viktigt längre.. spännande analys..
Kommentera

Gurra88: Vi som haft äran att följt Molin sen han debuterade i Brynäs så är det svårt att såga en legend. Men det var längesedan jag såg Molin göra en bättre säsong. Han kanske ska lägga av nu men ge handen respekten att aldrig jämföra han med Rödin.

Molin är kung och Rödin ska vara stolt att få byta om i samma omklädningsrum,
Kommentera

Gurra88:

"Nu hoppade du över frågan. Om plus/minus är så viktigt.. Vad säger du då om Ove Molins -9??"

Klart att Oves plus/minus inte är bra,men sätter du dom mot varandra så är mitt val i dagsläget ganska enkelt.
Och hur mycket jag sett Rödin så är det väl 7-8 matcher säkert,men det är inte jag som satt upp honom på en Piedestal,utan jag försöker bara tona ner dina superlativ på Rödin.
Jag tycker fortfarande han är en vass spelare men som är långt ifrån färdig,men det kan säkert bli så att han kommer spela i nån av de två första femmorna tids nog men i dagsläget är det vansinnigt att spräcka de tre första linorna.
Kommentera

rafalski: Ja, jag tror att man låter Markan vila eftersom han nu dippade ifjol vid samma läge. Nu behöver inte den dippen nödvändigtvis och till 100% ha berott på att han var sliten ifjol men det är ju dumt att chansa nu när Läck ändå är inne i ett winning streak sas.
Har ändå lite torskfrossa inför morgondagens match. FBK har gått trögt länge men tog sig samman sist mot Timrå borta och vänder på matchen.
Strongt gjort däruppe.
Det positiva är väl att dom nu för tiden inte känns så där äckligt omöjliga att tas med för vår del, vilket varit fallet under många år.
Vore mumma med 3 pinnar nu när samtliga våra konkurrenter kammade noll i senaste omgången.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Det har definitivt inte jag.. Kan finna mig i att han spelar fjärde imorgon med tanke på deras tripp till kanada.. Men verken Sandin eller Lauritz är jättesvåra nöter att bräcka.. så ser att han klättrar dit snart.. Om inte den där påstådda schismen fortfarande existerar..
Kommentera

Bissett19:

Nu hoppade du över frågan. Om plus/minus är så viktigt.. Vad säger du då om Ove Molins -9??

För typ tusende gången, tycker du han har fått visa sitt register?? Eller hur mycket har du själv sätt honom? Vet inte antalet men några gånger i juniorlaget förra säsongen och nån match detta året..Hur många gånger har du själv sett honom irl?..

Jag har väl aldrig nånsin sagt att vi ska bygga ett lag runt honom??

Men när vi ska ha iallafall två femmor som ska vara offensivt lagda så tycker han passar i rollen bättre än Ove molin, som jag tycker passar bättre i tredje tillsammans med Lauritz..
Kommentera

rafalski: Läck skall stå så länge han gör bra ifrån sig. Markan tar sånt
Kommer ni ihåg scenen när Lindan höll nollan och Markan visade äkta glädje.
Där visade Markström vilken stor person han är.
Kommentera

Huge Nu laddar vi för matchen imorgon, hoppas Läck får fortsatt förtroende då knappast FBK varit Markströms drömmotståndare.
Kommentera

rafalski: Misstänkte väl det...   ;-)
Kommentera

Lindström: Skönt, då är det bara att meddela CZ;-) Nu gäller det bara att bli överens med resten av laget;-)
Kommentera

65selander: VA finns det något annat än magsår å ångest?
Kommentera

Huge: Äh, jag ville bara ställa mig in mig oss våra yngre skribenter;-)
Kommentera

rafalski: Skall man sammanfatta... Jobbar Stockholmarn hem som han gjorde i JVM
Då kan han bli en bra jävel. Alla surrar om JVM det gick på ett coronne bord från Insjön.

Hade Brynäs varit typ FBK/HV... hade vi kunnat skolat in dom bättre.
Hur jävla kul är det att ligga i toppen och inte må illa för en förlust?
Fråga inte mig, har levt i dödsskuggans dal, fält en tår på hemresan från Ängelholm
Kommentera

rafalski: :) Mormor hänger väl här inne oxå så han kan ju bara vidarbefodra våra krav till laget å in i båset.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: Skönt, då är det bara att meddela CZ;-) Nu gäller det bara att bli överens med resten av laget;-)
Kommentera

rafalski: Tycker att du är alldeles för blyg.
Rödin tar som bäst en plats i fjärdekedjan.
Har svårt att se honom spräcka tredjefemman i dagsläget.
Kommentera

Bissett19: Hoppas han visar de vad han kan/vill så det inte blir en ny Gynge av han... Å att han rättar in sig i ledet..
Kommentera

Lindström:

Han får helt enkelt jobba sej uppåt i formationerna..
Kommentera

Bissett19: Då klubbar vi de!!! :)
Kommentera

rafalski: Håller me du ja! Lite valpig men med rätt inställning ivf.
Kommentera

rafalski:

Håller fullständigt med.
Kommentera

Bissett19: Rödin är talangfull men i nuläget tar han en plats i tredje- eller fjärdekedjan.
Kommentera

Gurra88:

Jag tycker också han är vass framåt men tycker fortfarande han är en spelare med ett relativt smalt register.
Jag rankar t e x Silfverberg högre,tycker han är en mer komplett spelare än Anton.
Som det verkar på dej så får man uppfattningen att mycket ska byggas kring Rödin och Brynäs ska anpassa en roll åt honom.

Hur många gånger har du sett honom spela irl?
Kommentera

« · 1224300 · »