Brynäs IF

727978 inlägg · 7962 ämnen

Inför Brynäs årsmöte 2005

« · 506884 · » Till forumet

Inför Brynäs årsmöte 2005

Det ser lite bättre ut om man håller sej till ämnet i rubriken med sina inlägg...

Årsmöte det är bra att ni börjar att ta upp vika som skall väljas där, men det gäller att ha ordentligt på fötterna om man ska åka dit och kuppa.

Dom namn som är nämnda tidigare kan ni glömma till styrelsen, med att komma med dom namnen bevisar att vissa inte har kommit ur sandlådan.

Har ni frågor så kan ni vända er till ordförande i valberedningen gällande styrelse medlemmar och passa på att läs igenom valberedningens analys från föregående år.

Sen kan ni sätta er och grunna ut vilka eller vilken som ska föreslås till styrelsen och ni måste ställa namn mot namn av dom ni vill byta ut.

Sen tycker jag att en del klagar lite för mycket på styrelsen och vad dom "inte" gör, om ni går på matcherna på Gavlerinken och även på bortamatcher så har ni möjlighet att träffa styrelsemedlemmar och även valberedningen och där öga mot öga kan man fråga dom om saker som man har på sitt hjärta. 

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Lundström 6: Med tanke på det nya samarbetet mellan Brynäs och supporterklubbarna så tänkte jag om man inte skulle få in någon representant ifrån supporterklubbarna i Styrelsen, kanske inte som ledamot men gott och väl någon som sitter med som länk mellan supporters och förening. Jag tror att det skulle underlätta en hel del för alla parter.
Kommentera

GävleLasse: Om jag inte minns fel så var det Karin Gustafsson som skulle vara engagerad i supportrarna från BIFs sida.
Kommentera

64Waern: Okie. Men jag tror fortfarande att det skulle vara nyttigt om styrelsen fick "sällskap" på sina möten. Att Brynäs har en som är utsedd att "ta hand om" supporterklubbarna är inget nytt. Det jag har tänkt mig är ett mycket närmare samarbete an vad vi har idag. typ " I scratch your back if you scratch mine" Jag kan inte se några som helst negativa aspekter i detta. Måhända att de från Brynäshåll kan tycka att supportrarna skall inte lägga sig i för de vet inte hur en klubb skall skötas.

Men innan de har b e v i s a t att de klarar det och kan komma ur kräftgången så tror jag att arbetet skulle må bra av ett samarbete.

Ur PR synpunkt är detta en bra grej... Brynäs IF, folkets lag! Typ.
Kommentera

GävleLasse: Det finns redan.
 Brooklyn Tigers har suttit i några grupper bland annat varit med och tagit fram dom nya medlemskorten samt arbetat med medlemsdagen den 21/11-04 och mycket mer.

Kommentera

Lundström 6: Men medlemskorten? kuriosa... Jag menar att ha representater på ALLA möten. En som för fram fansens talan och samtidigt kan ge rapporter till fansen om vad som är på gång etc.
Kommentera

GävleLasse: Nu är du nog ute och cyklar, ska vi vara med på alla möten ex. när det dom hanterade våran tränares time-ut.

Kommentera

GävleLasse: Nu är du nog ute och cyklar, ska vi vara med på alla möten ex. när det dom hanterade våran tränares time-ut.

Kommentera

Lundström 6: De gäller att ni från styrelsen i BT, gör mer reklam för ert arbete inom Brynäs. Om ni var med och arbetade inför medlemsdagen den 21/11-04, varför genomfördes den dagen efter en lång bortaresa till Malmö?
Kommentera

Lundström 6: Till det mötet behövdes bara 2 personer. T.J och EN representant från arbetsgivaren, Brynäs.
Kommentera

GävleLasse:

Så du tror inte att styrelsen var med på det beslutet?

Men som ja sa tidigare visa att ni törs gå fram till styrelseledamöterna och prata med dom.
Det är en förening och är ni medlemmar då är det bara att ställa dom mot väggen i Gavlerinken och fråga ut dom.

Men som dom flesta här på HS som gömmer sej bakom en anonym nick och inte vågar visa sej är nog inte medlemmar i Brynäs.

Som en som harvade runt och spydde galla över Brynäs och spelarna och styrelsen sen påstod han att han var Brynäsare tills man träffade på han då var han en Hammarby:are 

Så tills ni som gömmer er bakom anonyma nick och inte vågar träda fram ur mörkret så klassar jag er som EJ BRYNÄSARE utan bara som uppviglare …

Kommentera

Lundström 6: "Så tills ni som gömmer er bakom anonyma nick och inte vågar träda fram ur mörkret så klassar jag er som EJ BRYNÄSARE utan bara som uppviglare … "

Who cares?!
Kommentera

Larry: Att göra reklam för sitt arbete, om det nu görs nåt mer än bara gås på matcher. Jag tog en titt på BT's hemsida och under senaste nytt stod det nåt om en invasionsresa till Luleå.

Det inlägget lades in 20041210 07:49 Min fråga är:

Har det inte hänt någonting sedan dess?
Kommentera

GävleLasse: Nope tiden stpr stilla men har vi tur så kanske något händer i dagarna. Har sparkat på vissa som har vaknat upp från dvalan i BT ;-)
Kommentera

65selander: Det är ju verkligen synd att det skall behöva bli så. Hur många potentiella medlemmar missas när hemsidan är så dåligt uppdaterad?

Problemet gäller även Brynäs egen hemsida. Varför inte lägga ut intervjuer med spelare, ledare och andra? Uppmana folk att stötta Brynäs i sluttampen av serien. Vad som helst.. men icke.. det är tyst som i graven.
Kommentera

Någon i medlemsrådet som vet vilket datum styrelsen lagt in årsmötet?
Kommentera

Larry: Säkert en tisdag morron,vid 04,00 tiden.
Kommentera

Larry: Brukar vara typ 3 månader innan Allsvenskan börjar. AIK är klara nu. Kan ju bli riktigt kul. Undrar i vilket av lagen Soling lirar.

Vad ska vi döpa vårt återtåg till?
BRYNÄS - THE REBIRTH
BRYNÄS BÖRJAR OM
Kommentera

Lilljanne:

Soling lirar förmodligen i Salem.
Kommentera

Lilljanne: Tåget var nog ett enkeltåg,utan lokförare.
Kommentera

Larry:
Skicka din fråga vidare till Hong-Kong eller Lindgren. De är två av dem som sitter med i medlemsrådet.
Kommentera

sylf: Känns som ett ödets ironi att Brynäs bildades samma år som Titanic sjönk, cirkeln är sluten....
Kommentera

rafalski: Ja,och ingen av dom kommer nånsin upp igen.
Kommentera

sylf: Ett tag tänkte dom väl fylla Titanic med pingisbollar för att lyfta skrovet, kanske värt att pröva med Brynäs. Verkar som dom flesta levt på en diet av ståldankar.
Kommentera

rafalski: Tja, inte en chans att Brynäs klarar detta. Skulle tro att dom kan vinna mot OIK that´s it. MIF-BIF 6-2 på fredag. Satt och funderade på varför Flemming inte gjorde nåt men kom fram till att det inte fanns några heta spelare att komponera ihop. I så fall hade det kanske blivit 1 femma och resten korpspelare. GONATT!
Kommentera

sylf: Är det inte snack om att bärga? Ja, Titanic alltså.

Vi grinar nåra månader se´n sitter vi här igen. Degraderade till allsvenska Hockeysnack. Då får vi håna spelare vars namn ingen har hört. Det blir skitkul!
Kommentera

Lilljanne: Och vem skulle vilja ha typ Walle? DJ? Kupan? Dacke? Honken? Björk? Sjögren? Sjödin? Jokela? Björne? Andersson? Har säkert glömt en massa.
Vi lär få dras med dom nästa år också.
Kommentera

sylf: Möjligen kan dom få turnera med After Dark, räcker med lite läppstift så flyter dom in.
Kommentera

sylf: Petrovichy, eller va fan han heter, är det verkligen möjligt att den figuren är NHL-spelare?
Kommentera

sylf: Nu börjar du bli riktigt dyster. Kupan kommer lägga av med hockey helt tack vare Ryder (inte på grund av). Wahlberg har nog fått smak för det ljuva livet på Max. Vi kan byta nåra spelare med Leksand nästa år. Nä visst, dom är ju vana att få hyfsat betalt.

Snart är det fotbollssäsong. Uppe i Gävle blir det högtidsstunder med hårdsponsrade Gefle IF. Blir grejer det.

Bitter? Jag?
Kommentera

Danne66: Nää, han är Brynässpelare :))
Kommentera

Lundström 6:
Alltså, vem riktar du dig till?
Hemliga möte?
Kupper?
Uppviglare?
Det här är som värsta spionstoryn.
Jag blir mer och mer förvirrad/förvånad!
Kommentera

Fiskar upp rackhams inlägg från igår kväll.
"Lundström 6:
Alltså, vem riktar du dig till?
Hemliga möte?
Kupper?
Uppviglare?
Det här är som värsta spionstoryn.
Jag blir mer och mer förvirrad/förvånad!"

Kan man få ett svar på dessa frågor tack!
Jag lägger till en fråga:
Vem har sagt till dig att de smids såna här planer?
Kommentera

Larry:
Eftersom alla supporterklubbar idag har fått inbjudan till ett möte den 9:e maj, så kan du vända dig till den klubb du tillhör. Du kan även vända dig till medlemsrådet som har varit informerade under hela tiden fram till mötet vi hade, såpassnär när vi visste vilka/vem som skulle komma.
Den gamla styrelsen i BSKV vart också meddelad om detta, för de hade själva styrelsemöte i samma veva o avgick som bekant.
De har dock varit informerade att vi ev. skulle samlas.

Jag har varit ohövlig mot vissa måhända under den senaste tiden, och det ber jag om ursäkt för här o nu.
Dock har samma personer bidragit själva till att så ev. blivit fallet. Personerna som det gäller vet vad det handlar om. Kulmen för egen del nåddes när både jag o Rodrigues fick frågor dagen innan mötet, om dels hur vår syn på klubbstyrelsen såg ut, samt att jag för egen del, fick en fråga om vi skulle ha med oss konkreta saker till årsmötet. Hur skulle jag kunna veta det när vi ej haft något möte.
Dessa frågor får man innan ett möte där jag överhuvudtaget inte har mött de personer som skulle träffas.. Rodrigues har jag hejat på under matcher, men aldrig samtalat med direkt, undantaget debatten den senaste tvåveckorsperioden. Två killar mötte jag för första gången på gavlerinken vid Nyköpingsmatchen. 2 visste jag sedan gammalt vilka de var, men har aldrig pratat direkt med dem. 1 person var helt för mig okänd.
Trots det var vi helt överrens utan större diskussioner. Det finns m.a.o en gemensam syn på föreningen o vad som bör förbättras.Det var viktigt för mig att se det, och säkerligen för de andra också.

Vi lyckades ena oss o föra en bra debatt.

Den grupp som har ställt mycket frågor till oss , har i mångt o mycket legat längre fram än oss själva, vilket de givetvis vet om. Jag hoppas dock att deras syn på saker o ting kommer fram vid mötet den 9:e. Talade senast imorse med en man om detta, o på ett eller annat sätt kommer de att vara där. Viktigats just nu, är att vi möts, diskuterar samt för en dialog där vi förmedlar våra åsikter i rätt ordning. Efter mötet den 9:e får säkert övriga medlemmar till resp. styrelse information kring vad som sagts o därefter tycka sitt.

Vad jag har hört av föreningen, så har de fått kontakt med den person som talat med sponsorer etc.. De frågade t.o.m om jag kände mig skyldig?
Jag kan säga så här. De dagar när jag bestämmer mig för att åstadkomma eller påverka något så har jag kött på benen INNAN jag tar upp något, ibland kan det vara dåligt kött iform av rykten o helt felaktig bild av läget, men det har fler än mig fått under senaste tiden. Givetvis har även jag kontakter etc...varför hymla om det.

Det viktiga dock är att kontakter knyts o vi för en dialog med varandra. Av döma av inläggen idag, så har många fått besked om vad som händer.
Kommentera

stefan Bskv: Jag är inte full trots alla stavfel i förra inlägget!!! Jag måste ha slirat ut lite bara.
Kommentera

Här diskuteras det Brynäs styrelse,att man vill Brynäs väl.Spelarna då, har de inget ansvar för den gångna säsongen.Turbulensen kring laget.Ny oprövad tränare,(Kyrö får ta över)Louvis flykt,målvaktsproblem(Khoronen lämmnar),NHL-strejk,dåligt tränade spelare,Whalberg,Dackell,och några till presterar ej vad de borde.Sammantaget,tycker jag,att Brynäs klarade elitseriekontrakt,är bara det beundransvärt,efter alla turer inom laget.Hur många lag hade gjort det med de problem som har varit inom laget?Visst finns det personer inom styrelsen som kanske borde bytas ut,men spelarna har även de ett stort ansvar,för hur det gick.
Kommentera

51 Roger:
Helt rätt. De jag talat med anser att Dackell, Wahlberg med flera har sett otränade ut denna säsong. Vem är fys samt sommartränare för Brynäs IF?
Kommentera

stefan Bskv:

När det gäller fysträning, se länken!
Kommentera

Föreningen har inga större förväntningar på tillströmning den 16/6...

"Bo Linde-salen, den mindre konsertsalen, rymmer 150 personer i biosittning."
(Källa: Konserthuset)

Gevaliasalen tar 800... men den kanske är uppbokad...
Kommentera

Alla: Jaha... idag e det dags. Hur många blir vi? Det ska bli intressant att se hur många av alla "Strutshuvuden" & "Dysterkvistar" som bemödar sig att komma på mötet...

See you there :)
Kommentera

GävleLasse: Sedan så dyker det väl upp två sk Grupperingar också ;-)
Kommentera

65selander: Ja om man vill kalla dem för "grupperingar" så. Att det finns folk som lägger handling bakom alla ord och uttalanden här på HS tycker jag är positivt. Fast jag är ganska nöjd med de namn som presenterats av valberedningen och det är väl bara ett namn som jag är lite kritisk mot.

Vi får se hur det hela utvecklar sig.
Kommentera

GävleLasse: Jag dyker upp om de inte låser fast mig här på jobbet ;)

Jag tänker befinna mig någonstans runt &-tecknet när det gäller åsikter ;) Har redan lovat mitt stöd till en av de föreslagna kandidaterna i alla fall ;)

-HF
Kommentera

GävleLasse: Träffade på damen från Städmani i lördags när vi var på Bishop Arms. Hon hade vettiga åsikter sedan om det är bra att det blir kvinno maffia ;-) det vete gudarna.

Frågan är om dom på toppen klarar av att jobba med tjejerna som är i medelåldern och framåt.
Kommentera

HF: Personligen så har jag pendlat en hel del mellan sidorna på & tecknet. Jag har och kommer nog att fortsätta att vara en smula kritiskt till hur klubben skötts rent organisatoriskt.
Kommentera

65selander: Jag tror även jag att hon kommer att vara en frisk fläkt i Brynäsledningen. Om de kommer att bli motarbetade av "topparna" återstår att se. OM det skulle bli så har valberedningen gjort ett stort misstag. Att ha inskrängta och prestigetänkande personer i en styrelse vore katastrof i nuläget.
Kommentera

GävleLasse: Män har väl alltid haft svårt att ta order från kvinnor ;-)
Kommentera

65selander: Ja det ligger nåt i vad du säger. Sen är det frågan om hur det kommer att bli i Brynäs styrelse. Två grupperingar måhända?
Kommentera

GävleLasse: Blir det grupperingar i Styrelsen så skall jag köra en Teambuildning med dom :-)
Kommentera

65selander: Det lär väl bli TVÅ teambuildings i så fall ;)
Kommentera

« · 506884 · »