Brynäs IF

726330 inlägg · 7959 ämnen

Inför Brynäs IF - SSK

« · 502124 Till forumet


Sv: Inför Brynäs IF - SSK
GävleLasse: Nä okej det ska man inte göra men om några spelare spelar dåligt en match så spelar ALLA spelare i vårat lag dåligt varför???
Men det är ju bara vissa matcher så....
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
88Lindkvist: Jag tror att det bygger på att om backarna inte gör en bra match så vågar inte forwards agna sig åt anfall utan måste hela tiden vara beredda på att jobba hem. Men man ska inte lasta backarna för att forwards har tagit dåliga beslut och försök göra spelare på offensiv blå och blivit av med pucken mitt i uppbyggnaden av ett anfall...man är ju som bekant som mest sårbar bakåt då.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
GävleLasse: Ja backarna är ganska ojämna så......Men Kupan håller hög klass han jobbar bra tycker iaf jag. Hoppas nu bara att han får göra ett mål snart.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
88Lindkvist: Kupan behöver EN pinne till för att tangera förra säsongen, och han har ju några matcher kvar.

Han har gått från klarhet till klarhet sedan han fick spela med Timonen
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
88Lindkvist: Är back 11 öl tack vare Kupan. har slagit vad 11 matcher irad att han skall göra mål. Har fått lite bättre ods nu på slutet. Sista oddset var 6:1. tycker du jag skall fortsätta?
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
Busen: Ja gö det.
Men kupan har ju gjort en massa assist där det tar på en skridsko vilket jag tycker att om det händer igen så ska kupan protestra tills han får målet för det är man lätt värd.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
Busen: Du glömmer min gamla bänkgranne på rad tre (I'll be back), Göran med kepsen. Han drar alltid igång klassikern och är inte den som sitter tyst. ;)

-HF
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
Busen: haha, I know the guy... Han hade Brynäs flagga på scen på CH ikväll :)
Björck och Sjögren var där också, dom hade ju ingen match att vila inför...
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
p j davydjoos: Enligt SSK's hemsida så är Gabbe Karlsson och Nicke Hävelid bort i morgondagens match. Det är ett tungt avbräck för SSK, men det gagnar ju oss Brynäsare. Målskyttet kommer att lossna för första kedjan imorgon. 6-2 vinst är mitt tips. Mål av Bergeron, Malmen, Molin, Dackell x2 och Miettinen.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
GävleLasse:
Vafan Lasse, har du ingen familj? ; )
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
claesw: Nope... flickvän har jag men hon sitter och kollar på TV här. Vi är i samma rum så det är lugnt.. Ingen social katasrof i mitt fall ;)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
Verkar som om IK Huge är på väg att sno en av våra målspottare.
Hade nog behövts i laget på Kastvallen igår:

"I övrigt noterar vi att det var gott om folk, cirka 150 personer, och att Brynässtjärnan Vesa Viitakoski sålde hamburgare i kiosken.


HUGE-STRÖMSBRO 0-5 (0-3, 0-1, 0-1)
Mål: Eric Hertzman 2, Tomas Holmgren, Fredrik Hallqvist, Per Johansson.
Skott: 17-43. "
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
Huge: Det välkända magpirret börjar infinna sig. Insatsen mot Modo senast måste vara en av säsongens höjdpunkter. Äntligen spelade man som ett LAG, tät defensiv och hårt jobb över hela banan. Det är inte varje match man sitter lätt tillbakalutad i mitten av tredje och bara njuter. Men nu är dagen "D" här och det krävs en likadan insats idag för att vinna över ett troligen snålspelande SSK. Ur den synvinkeln är dagens match nog tuffare. SSK är oerhört täta bakåt och släpper inte till många chanser. Som vanligt blir första målet viktigt.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
rafalski: Alldeles korrekt analys. Vi får se upp och inte bli för ivriga och gå bort oss i anfallszon.
SSK brukar trivas i Gavlerinken och spelar alltid "äckligt" disciplinerat i Gävle...
Dags för Frodo att flytta lite på Stana kanske, om det nu skulle behövas...
:-)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
Huge: Ja det känns i magen. Ett plus för oss är att Hävelid har halsfluss så han kommer nog inte att vara med. Sen hade de visst nån mer skada, kommer inte ihåg vad karln hette nu. Men det krävs en helgjuten insats ifrån Brynäs. Men det var bra stämning på träningen igår och det såg bra ut.

Jag tror att vi kan se fram emot ännu en bra match.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
GävleLasse: Gabriel Krlsson är även borta, en ung lovande center i SSK:s checkingline. Det är alltid avbräck när en ordinarie center är borta (vi vet !), vilket gör att man troligen får rulla runt på folk. Men som sagt samma fokus och intensitet som mot Modo krävs för seger idag.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
rafalski:
Ung och lovande är att ta i... svårt att platsa skulle jag beskriva honom (Borlänge-ynglingen Karlsson alltså)...
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
rackham: Utesluter det ena det andra? :-)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
rackham: Vi kan väl vara överens om att han inte spelar idag :-))
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
rafalski:

Dagen domare:
HD Robert Lahti, Västerås
LM Peter Sabelström, Solna
LM Fredrik Ljungqvist, Bagarmossen
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
Huge:
Ja.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
rafalski:
Ja.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs IF - SSK
Fan va synd att jag inte kan se dagens match. Annars hade jag definitivt befunnit mig i Galverinken. Men hoppas nu på att tigrarna ta och vinner den här ytterst viktiga matchen. Kom igen nu!

Mitt tips:
Brynäs IF - Södertälje SK 5-2 (2-0,1-1,2-1)
1-0 Andreas Dackell (Petrovicky, Sachl)
2-0 5/4 Marc-André Bergeron (Sjödin)
3-0 Miettinen (Viitakoski, Andersson)
3-1 Kyle Calder (Thornton, Tärnström)
4-1 Chris Phillips (Sachl)
4-2 5/4 Dick Tärnström (Thornton)
5-2 Empty Net Petr Sachl (Petrovicky, Sjödin)
Kommentera

« · 502124