Huge: Tänk att det skulle komma till det att du länkar upp till wennerholms krönika... haha
Hur många gånger har du inte klassat honom som oduglig?
spud: Haha. Foppa var spelsugen till max i den matchen samtidigt som vi agerade som det rollatorgubbgäng ni beskyllde oss för att vara för ett par år sen och som ni själva nu ser ut att ha skramlat ihop.
Jag undrade bara helt förutsättningslöst om det här är början till ännu en sorglig räcka händelser som slutar med att Foppa tvingas lägga av för gott.
"Alltså om en person som Peter säger att han kan spela 18-19 min/match om inget speciellt inträffar under matchen kan det väl inte vara så jävla svårt att planera?"
Beror väl på hur länge tränaren anser att ett sånt upplägg är att föredra?
Jag hävdar bara att upplägget måste innebära ett osäkerhetsmoment för tränarna. Om dom sen säger att det är hanterbart så är det väl isf bra för er.
Sen vet jag inte hur du läst mitt inlägg.
När har jag gett er rådet att tacka nej till upplägget? Har öht inte tagit ställning till den saken och jag kan försäkra dig att jag tackat ja till en Bäckis som har problem med BÅDA fötterna.
Varför då?
Jo, därför att han är dubbelt så bra som Foppa.
spud: Oavsett om han nu känner sin kropp bra och kommer att säga ifrån när han känner av belastningen på kroppen så innebär det ju ändå ett osäkerhetsmoment för tränarna vad gäller planering och laguttagning.
Iofs kan det ju liknas vid när nån blir skadad eftersom man även då måste ändra i planeringen men då kommer det iaf oförberett och det kan man ju ändå inte gardera sig emot.
I Foppas fall blir det ju så att man både vet och inte vet om/när han kommer att spela.
Vem har garanterat att foten är Ok?
Det kan vi väl inte få nån rimlig uppfattning om förrän han gått för fullt en längre tid?
Nu har han trots allt spelat väldigt sporadiskt, med hans egen normala istid mätt sas.
Personligen vet jag inte vad jag ska hoppas på.
Att han blir tokbra och drar till NHL i nästa vecka så att Näslund kan återgå till vad det nu är för fritidsintresse han har.. ;-)
Poffa: Chansningen att Foppas fot ska hålla.
Eller har man fastställt att den är helt läkt?
GävleLasse: Var det där ett av dom "epitet" du inte skulle tolerera i fortsättningen härinne?
Poffa:Ifrågasätt inte vår allsmäktige "Mr Knowitall" Huge har suttit hemma i köket och kommit fram till att det var en chansning att Foppa valde att spela resten av säsongen med er.
Han är efterhandskonstruktionernas Mozart och bortförklaringarnas Vivaldi.
Självklart är Foppa klassen bättre än Bäckis, mycket beroende på att han spelar mer fysiskt men ändå har ungefär samma egenskaper. MEN, jag tror även att Bäckis har precis alla egenskaper att bli lika bra, kanske bättre än Foppa om han utvecklas åt rätt håll. Men det som Foppa har som är få förunnat är vinnarskallen. Att hata att förlora är den bästa vinnarskalle du kan ha.