Brynäs IF

723315 inlägg · 7955 ämnen

Inga nyförvärv!!

« · 474797 · » Till forumet


Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: Om det vore så väl.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor:
"Jag kan bara tolka det som att uppgiften att behålla Brynäs IF i elitserien är mer högprioriterad av oss fans än av ledningen i Brynäs IF"

Den slutklämmen i ditt inlägg var det klar Rodriguesklass på... :-)
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Det beskedet fick jag alldeless nyss när jag var och tittade på vårat lag när dom tränade.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Huge: Oj en komplimang, man tackar.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
64Waern: Tränade Sulku också? Hur såg det ut annars?
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Komplimang och komplimang.... :-/
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Huge:
Det man kan kräva av ledningen är lite mer information och tankar kring värvande/icke-värvande. Finns det pengar till fler spelare, hittar man inga spelare trots att man vill och har pengar/är de tillgängliga spelarna man trots allt hittar för dyra? osv, osv.
Tystnaden leder ju till pajkastning och ändlösa diskussioner på detta forum mm.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Sulku var ej med på dagens träning och för övrigt såg det bra ut.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
64Waern: Var Soling med?
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: "Jag tror att man kunde gjort mer för att hitta förstärkningar. Kunde man inte ha avlastat Sundlöf i letandet efter spelare. Snacket att det inte fanns spelare tillgängliga visade sig ju vara just bara snack."
 
Det kanske inte fanns spelare som passade Brynäs plånbok.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Eller rent krasst sett att ingen är intresserad utav Brynäs.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong:
Jag säger som Sundlöv:

Helt uppriktigt så hoppas jag att den här skiten med NHL-lockouten upphör omedelbart.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Vi kan bara gissa. Man måste tydligen känna någon i brynäs ledning för att få info.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: Trist att behöva vara en sur räv när dom andra har fest.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
65selander: Vafan..är dom inte intresserade av en stad där bocken brinner. Snacka om divor!
 
Nä seriöst, jag säger också som Sundlöv...låt skiten ta slut och det fort!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong:
Ja, då skulle vi stå oss bra i serien- helt klart.
Pengar styr ju alltid - därför kommer lockouten att upphöra snart. Jag lovar.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
65selander:
Eller så var det ingen spelare som mormor tyckte det var värt chansa på för dom pengarna som fanns tillgängliga att kunna tänkas ansluta till detta fönster , för antagligen har flesta spelare blivit erbjudna mer av andra klubbar än bif varit villiga betala

Spelare som Mowers är ju en skaplig chansning ta hit , har sett han några matcher i NHL visst har han varit godkänd i dom , men nu på storis vet man ju inte hur det går , sen hade nog mormor arnason signingen i bakhuvudet och ville inte chansa lika igen , flera av andra spelarna tror jag inte vi kunde matcha i löneerbjudandet så därför vart andra klubbar för dom

Det bara hoppas det blir nå nya spelare till nästa fönster
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: För min del så tycker jag nog att informationen är godtagbar.
Tror dessutom inte att ngt annat ES-lag "läcker" mer information än vad vi gör. Det är nog mer frustrationen och önskningarna hos oss supportrar som gör att vi tolkar det hela som att ingenting händer.
Pajkastningen är mao självförvållad i många fall.
Anledningen till att man inte säger mer än nödvändigt är väl att erfarenheten har visat att detta är det mest förnuftiga.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
WarhawK: Hur lätt tror du att det går att motivera spelare för 8-9 matcher i ES eller möjligen kvalseriespel utan möjlighet att gå till annan svensk klubb?

Nej hoppet står till Bettman/Spelarna. Kom igen nu fixa en en liten snuttsäsong NHL, snälla!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
65selander: "Hong Kong: Eller rent krasst sett att ingen är intresserad utav Brynäs."

Eller att Brynäs inte är intresserade av alla spelare...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Huge: Och du vandrar vidare i den bästa av världar ;-)
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor:
Vi borde ta vad som helst, bara det är en NHL-spelare så passar det perfekt.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor:
Du borde ta en ny titt på listan din , alla lag under oss har lyckats få spelare , du tror inte chansen minst lika stor det blir kvalspel för dom då , men dom iaf lyckats få dit spelare ??

Tycker det tyder på money talks , bullshit walks
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Självklart, fast nu känns det väl mer som den sämsta av (hockey)världar...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: Som HV 71 gjorde med Brian McCabe? Inte lärt er nåt på floppen med Tyler Arnason?
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Dream Team:
Min ironi framgick nog inte...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: Hmm.. nej, uppenbarligen inte.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: tror ändå att MIF är den stora förloraren,Mark Mowers är nog ett panikköp 11 poäng på 52 matcher skrämmer väl ingen direkt va??
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Bissett19:
I NHL är det ju ett HELT annat spel, som du ju vet- långt ifrån många där passar i europeisk hockey.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!

Visst har dom andra lagen under oss i serien värvat nhl spelare. MEN vi har än så länge inte sett dom spela en endaste match på stor rink. Som någon skrev, tänk på vad som hände med McCabe. Han blev bänkad i någon match, packade väskan och drog hem. Så dessa värvningar behöver inte alltid betyda något possitivt.

Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: Vill inte verka tjatig, även om jag kanske gör just det, men vissa spelare passar nog inte alltid så bra in på stora rinkar. Vår Fredrik Modin har jag fått känslan lider mycket av det. Så sett är väl spelet i NHL kanske inte precis likadant som här i europa.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: präciiiiis!!"always look at the bright side of life.............."
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Dream Team:
Precis vad jag också menade.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: Har trenden vänt. Är det så att vi nu försöker ingjuta lite självförtroende i oss sargade Brynäsare...*L*
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Javisst,vad fan är Jose Theodore mot Anti Jokela.........*ASG*
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong:
Så är det, viktigt med psykologi i all idrott...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: Gaborik, Aucoin, White, Fernandez, Teodore, Cheechoo är sannerligen inte vilka som helst. I Kvalserien kommer Leksand ha några riktigt bra spelare. Man har sedan tidigare bland annat Ryder som gjorde 63p i Montreal förra året. Man har också Hedberg, Boillon, Kennedy & Tucharchik utöver dom vanliga. T.o.m. Skellefteå plockade i natt över en rutinerad NHL-back vid namn Drake Berehowsky. De flesta har ju faktiskt lyckats bra i ES förutom våran islänning och HV:s backdiva.

Att vara sur räv är faktiskt ingen höjdare när bären är jävligt goda.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Ingen av dysterkvistarna som har jämfört stjärncentern Arnason med löftet Almtorp?
Tar nog Almtorp alla da´r i veckan..... :-)
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Huge: Jo fast Arnason spelade väl åtminstone fyra matcher där har han en fördel...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: "Att vara sur räv är faktiskt ingen höjdare när bären är jävligt goda"

Som bekant, bär surnar eller ruttnar rätt fort.
Om dom inte är övermogna redan från start... :-)
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Det är bara en massa namn...........Vi har ju Jokela,Kupan o Almtorp,våran stomme:-))))
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Ja, fördelen var väl att han drog upp omsättningen på McDonalds i Gävle... ;-))
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Bissett19: Inget ont om Kupan, han har ju i alla fall en grym höger.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Sen tycker jag vissa av våra spelare har möjlighet att lägga in yttligare en växel. Sjödda, Miietinen, Viitakoski, Molin, Dackell, Wahlberg.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Soling körde för fullt.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Om man dessutom skulle försöka vara ytterligare lite konstruktiv så borde det väl finnas en möjlighet att ngt annat lag får en back över som vi skulle kunna ta över eller ev hyra in.
Ett lag som MoDo har ju förstärkt hyggligt på backsidan.
Typ....
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
64Waern: Tack för det. Nu behöver jag inga julklappar.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Jag undrar om man kan kräva mer av de spelarna än vad de har presterat hittills. De ligger ju ungefär i nivå med vad de brukar kunna prestera.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Optimister: Efter en snabb genomläsning av inläggen kan jag återigen se med vilken positiv framtoning vi supporters mottar senaste nytt från vår kära klubbledning!

Fantastiskt kul att se samma välkomnande till de våra som ex Bom-Bom fick innan han ställt ut grillerna på isen.

Håller dessutom med de skribenter som framhåller skillnaderna i spelet mellan NHL och Europa. Syns inte minst i VM-sammanhang.

Återigen med det matchschema som föreligger finns enligt min mening ingen annan utväg för Tigrarna om vi ska lyckas knipa några poöng här och där än att f ö r s ö k a köra på fyra kedjor.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor:
Sedan har vi Mormors kommentarer i Media:

"Micke Sundlöv i Brynäs kammade noll.
När andra tog Gaborik och Aucoin fick Brynäs Jonas Almtorp och Leksands tredjemålvakt Antti Jokela.
- Helt uppriktigt så hoppas jag att den här skiten med NHL-lockouten upphör omedelbart, säger Sundlöv."

"Brynäs fick Kimmo Timonen i tio matcher på grund av hans kompis Tommi Miettinen.
Nu har Miettinen ingen arbetslös kompis längre och sportchef Micke Sundlöv fick därmed ingen gratishjälp.
- Jag har jagat otroligt mycket de senaste dagarna. Vi behöver en back, men jag hittade ingen. Just nu känns det lite bittert, men det lag vi har nu är inte fy skam heller, säger han."

(Aftonbladet 041222)
Kommentera

« · 474797 · »