Brynäs IF

724339 inlägg · 7957 ämnen

Inga utlänningar säger Boork!!

« · 609447 Till forumet


Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
micke: Justin Kelly 195 cm o 95 kg från Adirondack Frostbite i UHL, på 57 matcher gjorde han 65 poäng, fördelade på 23 mål o 42 ass +8 i +/- och 29 utv min!!!
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
ja vi behöver en som kan göra många mål!
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
sylf: För min del får dom gärna det, bara han kan göra mål så...
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
BFG: Dom chockar hockeysverige och värvar en Peruan!
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
www.hockeycentralen.se/index.php?subaction=showfull&id=1131112166&archive=&start_from=&ucat=4&
Jag skrev tidigare om Bonsignore:
"Finlands svar på Leksands IF, Pelicans, ger förra stortalangen Jason Bonsignore ett provkontrakt för två veckor sedan (samtidigt som Sundlöv mantrar ut att det inte finns några lediga spelare). På sex matcher har den nästan 2 meter långe, 100 pannor tunga forwarden gjort 4+1 i bottenlaget. En sådan skulle ju kunnat gå hem i BIF, speciellt då Sundlöv vill ha en målskytt och Boork vill ha en stridsvagn - Jason är en kombination mao. Det hade inte ens kostat något eftersom jänkaren nöjde sig med ett prov-kontrakt..."

Det var knappast pga brist på poäng som Bonsignore fick gå. Snarare så brukar ju de finska bottenlagen (Pelicans är alltså SM-Liigas svar på LIF) göra sig av med spelare, oftast de bästa/dyraste, när tabellaget är som det är. Jag tycker fortfarande att Sundlöv kunde ge killen ett provkontrakt och visa vad han går för, trots vad en viss aftonblaskan-bloggare anser. Om inte annat lär väl fler spelare förmodligen släppas fria från de finska bottenlagen, speciellt då KalPa och Pelicans framöver...
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
sylf:
Boork kanske lägger ut en rökridå så alla andra lag ska tro att Brynäs ska värva en svensk...Sen blir det en utlänning ändå! :)
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues: Namn?! Upp till andra att skaffa fram.
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
Jompe: Varför gillar du inte Wernblom då? Han hade jag gärna sett i Frölunda kanske inte nu men för någon säsong sedan.
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
65selander: Om Wernblom värvas till Brynäs klipper jag medlemskortet.
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues:
Prucha är bara glömma han spelar till och från i Rangers och lär inte spela i Europa då , tror även Hudler är att glömma med tanke på står nära ta plats i Wings

Sen till frågan som den som intressantast hur villiga är NHL eller AHL lagen att släppa dessa spelare , beror ju lite på vilken av klubbarna som dom kontrakterade av
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
Nej nu bär det iväg till HF's soffa i Gävle för vidare transport till Ejendals Arena i morgon.

På återseende.

Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
Peja: Kanske blir någon av dom då eftersom det är Boorken som bestämmer!!!
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
sylf: Wernblom skulle nog orka att kötta i ES. Kvittar egentligen hur mycket vi spekulerar eftersom vi inte blir nöjda förräns vi har halva NHL i Brynäs ;-)
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues: Det finns många bra spelare som har klausul i kontraktet. Dock brukar ju spelare i de allra bästa allsvenska lagen givetvis inte ha klausul, men i tex helt okej lag som Bofors har dom säkert, det är Steen ett bevis på från förra säsongen.

Mattias Beck, Jens Svensson, Daniel Karlsson, Tobias Tschöp, Fredrik Abrahamsson, Anders Bastiansen, Marcus Jonasén, Joachim Gellerstedt, Daniel Olofsson, Niklas Olausson, Tobias Renlund och Johan Ryno är några exempel på kompetenta forwards i allsvenskan.

Men jag vet inte vilka/hur många av dessa som har klausul...
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
sylf: Ge mig några namn???
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues: Vill Boorken ha en "Wernblom" så är det väl bara att hugga honom,han finns i Skellefteå och allt går att lösa.

Va fan ska vi med en massa halvtaskiga,dyra utlänningar till? Håller helt med Boork,det går att hitta spelare i AS som är villiga att lägga ner samma jobb.
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
GävleLasse: Hur många bra AS spelare av ES klass finns tillgängliga och som har en ES klausul i kontraktet??
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues: Nej pengar finns det. Men jag tror inte Mormor går emot Boork. Det kan ju i och för sig vara en mediakupp. Nu får Brynäs (Boork)rubriker, krönikörer gör lama försök att "tycka" Wennerholm snackar i vanlig ordning emot sig själv. Var det inte han som har sagt att det är så viktigt att ge fler svenska spelare chansen...
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
GävleLasse: Sen tror jag inte att en kille som Justin Kelly skulle kosta mer än Viitakoski!!
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
GävleLasse: Eldar absolut inte upp mig, jag vet att det är Boorken som styr o ställer i hela föreningen nu förtiden :-)
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues: Det är ingen idé att elda upp sig. Det kommer att bli nån lirare från AS...

Det skulle förvåna mig mycket om Sundlöv skafar in en dyrare spelare när Boork råder honom att leta upp en i AS.
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
Bissett19: Stor o tung är han också 195 cm o 95 kg!!!!
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
Bissett19: Sen har vu ju Justin Kelly född 81, har ett förflutet i Troja/Ljungby som ung men spelade förra säsongen i Adirondack Frostbite i UHL där han på 57 matcher gjorde 33 mål, 42 ass +8 i +/-. Kan vara en nu Bissett kanske, transatlanter vet ju hur och vart man ska skjuta :-)
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
Bissett19: och 24 ass +13 i +/-
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
brynästigern: Håller med dig gällande juniorer i framtiden!!
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues: Pasi Saarela är ju riktigt bra!!!Gjorde 31 strutar förra säsongen i Lukko Rauma!!!

Men eftersom både Boorken o Mormor har sagt att man ska leta i allsvenskan så får vi inrikta oss på det!!
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
svennis: Då är väl ändå Boorken rätt man att ta ur han divalaterna :-)
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues: Inga namn som jag känner igen direkt, förutom Brendl då kanske. Skit sak samma vem vi värvar huvudsaken är att det är en bra spelare om han sedan är svensk eller utlänning gör det samma. Tycker i alla fall att vi ska våga släppa fram mer lovande juniorer i framtiden.
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues: Du kan stryka Brendl för han kommer att vara en megaflopp.Han är inte villig att arbeta därför så har han svårt att bevisa att han skall ta en plats.Han spåddes en lysande framtid när han var junior men han jobbade inte tillräckligt för att han inte skulle stanna i utvecklingen.
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
brynästigern: Här kommer några namn, det finns fler men orkar inte skriva alla:

Jiri Hudler
Petr Prucha
Pavel Brendl
Jaroslav Balastik
Pasi Saarela
Justin Kelly
Joel Irving
Jim Campbell

Det är bara välja o vraka, i blandningen finns både målskyttar o tanks :-)
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues: Har du någon lirare att komma med då? Tyvärr så är väl de bästa upptagna av andra klubbar just nu..
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
brynästigern: På lång sikt men inte på kort som Huss skriver. Nu jävlar ska vi till slutspel och då tror jag att det behövs en utländsk spelare av rang!!
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
Clubsport: Ja det blir svårt, VIK lär knappast släppa Grillfors, Johansson eller Backlund. SAIK knappast Sondell, MIF släpper inte Söderberg så vilka spelare blir det då? Beck i OIK är bra men håller inte riktigt, Olausson vill säkert hellre spela med farsan i HV och i övrigt hittar man inte många guldkorn.
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
brynästigern: Långsiktigt är Boorks koncept helt rätt, på kort sikt och i jakt på slutspel (eller att försöka undvika kvalserien..) så fungerar det inte.
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
Clubsport: insläppet börjar 1230 så jag tippar på att mathen börjar 1245-1300
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
Iof så håller jag med Boork, det vore skönt om nån klubb kunde stoppa importhysterin. Men var ska dom hitta en bra allsvenskspelare nu.
Och VIK, Malmö, Skellefteå eller Rögle lär inte släppa nån spelare.
Kommentera

Sv: Inga utlänningar säger Boork!!
70 Rodrigues: På sätt o vis är jag beredd och hålla med Boork. Tycker att Brynäs ska försöka satsa mer på svenska spelare i första hand. Skulle det dock dyka upp någon bra utländsk spelare så självklart, ska vi vara framme och "hugga" efter honom.
Kommentera

Inga utlänningar säger Boork!!
Enligt Aftonbladet så har Boorken sagt att det inte kommer att bli några utlänningar som värvas om det blir några värvningar när transferförnstret öppnar den 7:e, det är så mänga utländska spelare som har floppat i elitserien sen så blir det oft en kulturkrock både på o vid sidan av isen. Jaha, då får vi nog lungt räkna med en toppspelare av allsvensk klass, ja herregud!!
Kommentera

« · 609447