Brynäs IF

728189 inlägg · 7961 ämnen

Insamling, Rädda Brynäs!!

« · 147693 Till forumet

Sv: Insamling, Rädda Brynäs!!
P J Davydjoos: Jag drar paraleller med fotbollen, det var nyttigt för Djurgården och Malmö att ta ett hundår i Superetten, se på dom nu. Jag säger inte att fotboll och hockey är samma sak, men tror ändå att det skulle vara bra.

Tänk själv, förra året var det en skandal om vi inte skulle ta oss till slutspel, nu är det en skandal att vi är under strecket.

För några säsonger sedan var det skandal om vi inte var bland de fyra bästa.

Jag tror att vi måste åka ur så att folk förstår allvaret. Sen kan vi börja om och bygga nytt.
Kommentera

KG: Men, jag tycker det är bra att det är skandal att inte ligga i toppen, eller iallafall gå till slutspel. Det skulle betyda att satsningarna inte varit de rätta, vilket det inte har varit som sagt de senaste åren, alltså är det skandal att inte SK och övriga inom klubben inte har lyckats med sina uppgifter... Att laget presterar under sin prestanda är en mindre skandal i sig, men inte den största...

Brynäs ska ha höga förväntningar på sig, det är en grundförutsättning för att spela i den högsta serien att målet alltid är att vinna, annars är klubben dödsdömd... Vi behöver ett lag i toppen för att fortsätta ha ett lag i toppen, och jag vill ha Brynäs i toppen...
Kommentera

Lilljanne: Naturligtvis menar jag inte att vi ska bojkotta laget. Jag menar bara att vi faktiskt betalat vår beskärda del i biljettintäkter, och det är upp till laget, sk och styrelse att förvalta de pengarna.
Kommentera

KG: Du snackar om att ta ett hundår i allsvenskan.Glöm det ! åker Brynäs ur kommer man aldrig tillbaka.Det har Gävle visat förr att man inte stöttar sina lag i riktig motvind.GGIK,Strömsbro,Gefle IF,Brynäs fotboll har alla ramlat ur högsta serien för inte allt för länge sedan.Var håller dom hus nu ? Alla dom lagen hade på sin tid lika mycket folk på sina matcher som Brynäs har idag,deras supportrar går fortfarande runt och gnäller om att det var bättre förr.Men har inte gjort ett skit åt det.
Kommentera

KG: Nej, nej, nej! Åker Brynäs ur nu, går vi inte upp igen. Har Brynäs inte lyckats skaka fram förutsättningar när man spelar i elitserien är det totalt osannolikt att man får fram pengar till en ny elitsatsning i allsvenskan. Troligare är väl att BIF upphör som seniorklubb och bedriver ungdomsverksamhet istället. Det kräver inte backning från några andra än föräldrarna. Bör väl göra kommunen och andra som ser Brynäs som en belastning jävligt nöjda. Ska bli spännande att se hur många hotellövernattningar och turistbesök som symfoniorkestern för med sej uppe i Gävle när inte Brynäs lockar längre.
Kommentera

P J Davydjoos: Självklart vill jag också ha ett lag i toppen, missförstå mig inte.

Men organisationen Brynäs vill det inte. Det synns ju tydligt de senaste säsongerna. Alla som följt brynäs har ju sett att det bara går sämre och sämre. Jag är inte förvånad att vi är där vi är nu.

Den enda lösning jag ser är en total nystart. Både på spelar-ledar-och-organisationssidan. Annars kan vi hälsa hem
Kommentera

Lilljanne: Du glömde Briggen Gerda,den kan nog locka 2-3 stycken besökare per år.
Kommentera

Sylf: Jag tror också att ett år i Allsvenskan skulle kunna dra Brynäs ur denna svacka som faktiskt varat längre än 2 månader. Varför? Folk tror fortfarande allt för mycket att faktorer som otur och skador är Brynäs största problem. Trams. Det är djupare rotat än så.

Brynäs problem är ledningen som behöver bytas ut.
Kommentera

Lilljanne: Jag tror att Brynäs kan resa sig från allsvenskan, kan Leksand kan vi.

De vi inte behöver är en massa personer som förstör allt som brynäs står för. Så är det idag.

Jag vill se något helt nytt. Jag tycker inte vårt lag håller ens att bygga vidare på. Jag vill ha helt nya spelare.

Ta ett år i allsvenskan och spela in våra juniorer.

Sparka gubbarna, dom har inte gjort någon glad på snart två år.
Kommentera

KG: "Den enda lösning jag ser är en total nystart. Både på spelar-ledar-och-organisationssidan. Annars kan vi hälsa hem"

Drastiskt. Men du är inte ute och cyklar..
Kommentera

Lunkan: Du skrev en bra grej där nere, sluta gnäll på Lill-Nyllet o Danielsson! Det är dom två som slitit över huvudtaget, och folk här sitter o klagar på att Nylander skulle ha varit sämsta värvningen på år och dar!

De är ju extremt konstigt att det är mer kritik på våra
"låg-budgetspelare" än på höginkomsttagarna Molin och Miettinen som verkligen SKA se till att det händer saker framåt!

Nej dom som ska ha kritik är dom som får beröm när det går bra för laget, "stjärnspelarna" Djoos, Molin och Larsson skulle ha sej en omgång me basturiset om du frågar mej, medan Nyllet gärna kan ta hem en låda lapin o fira en lyckad säsong!? =)
Kommentera

KG:
Inte fullt så enkelt att lyckas i allsvenskan lr, krävs ganska mycket pengar, och stannar alla era sponsorer hos er, och ställer Sveriges folk upp för er....
Se bara på AIK, bortglömt i år...ingen jävel bryr sig...

Annat var det förra säsongen, då var det ganska hård media bevakning på allsvenskan...
Sen spelar dom med en helt annan spelstil i Allsvenskan, så det kanske inte är så enkelt som du tror, om ni inte går upp efter första året...kommer ni förmodligen aldrig upp igen...

ne...säsongen är ung, ni kan fortfarande vinna Sm-Guld...
Men som Leksing :-) hoppas jag att ni får kvala men klarar er...
och som Leksing hoppas jag också på Leksand i slutspel...
men...som sagt mycket kan hända, säsongen är ung...

Skrivet av: Fredrik Carlsson, Leksing
Kommentera

Sätermas: LIF har väl inte heller rosat marknaden direkt ;-)
Kommentera

Igor: Jag trodde dom hade lärt sig att hålla käften vid det här laget.
Kommentera

liepins: Jag älskar Brynäs IF ÖVER HELA MITT HJÄRTA och att då donera en liten slant till klubben i ett svårt läge är sjävklart tycker jag . Att samla ihop "cash" till att skaffa eventuella nya spelare och stödja Esko & Grabbarna i laget är en självklarhet för mig .
Att örnmärka pengarna till de sportsliga skulle vara perfekt .
Jag håller med ni andra att hela styrelsen , Håkan Berg och sportkommiten ska avsättas av oss medlemar , men de ska göras på nästa års årsmöte .

BRYNÄS IF ÄR DOM BÄSTA!!!

Esko Nokelainen
Gunnar Persson
Michael Sundlöv
Jamie Ram
Johan Asplund
Joakim Lundström
Pär Djoos
Tommy Sjödin
Adam Andersson
Jussi Pekkala
Veli-Pekka Laitinen
Henrik Petre
Henrik Rehnberg
Daniel Johansson
Kristoffer Jobs
Jonas Soling
Simon Östlund
Jonas Floberg
Janne Larsson
Ove Molin
Niklas Anger
Kenneth Bergqvist
Tommi Miettinen
Mikko Luovi
Björn Danielsson
Peter Nylander
Kyösti Karjalainen
Roger Kyrö
Daniel Wågström

NI GRABBAR ÄR DOM BÄSTA I MITT BRYNÄSHJÄRTA OCH JAG SKA EFTER BÄSTA FÖRMÅGA STÖDJA ER PÅ MATCHEN MOT Frölunda IMORGON!!!
Jag är stolt att vara Brynäsare oavsett hur de sportsliga går .

Kan inte alla som är med och tycker till när de går dåligt , visa sitt stöd till Brynäs IF i morgon ALLA I HELA Gavlerinken SKA SKRIKA BRYNÄS IF ÄR DOM BÄSTA UNDER HELA MATCHEN!!!

M.V.H Tor!

En sak till ...
Aftonbladet ÄR EN STOR SKITBLASKA TILL TIDNING!!!
Kommentera

Igor:
Leksand var ju iof inte tippade i toppen, vi är glada över en 9:e plats...medans Brynäs har varit tippade ganska högt...så nog har vi rosat mer än er...
Kommentera

Sätermas:

Jaa, ni har ju vunnit en match mer :-)

Luleå och malmö har oxå bara 3 st segrar. Så jag tycker det är lite väl mycket domedag i detta forum just nu. Jag håller med att det inte ser speciellt ljust ut just nu. Men det är ju faktiskt bara 5 poäng upp till plats #9.

Det är väl tyvärr så att man får vara glad om vi slipper kvala.
Kommentera

« · 147693