1150x200-brynasbanner.jpg

Inte över riktigt än

« · 2488914 · » Till forumet

Sv: Inte över riktigt än
Vilken standard pratar Rödin om?

Det här känns precis som den nivån vi blivit vana vid i 5 år nu.

Bara sitter och garvar. "Vad menaru?" "Aa desåklart".

Kaptenen.
Låst ämne

nittontolv: 😂

Ingen tanke, hål i huvudet. Precis som allt annat i föreningen.

Föraktet man känner nu alltså...
Låst ämne

Det var många miljoner ute på isen mot SAIK, kan inte annat än att tycka det är lite synd att Nubbens projekt inte fick smaka lite kvalserie. Såklart ett totalt haveri för Hv:s del att hamna 12a med den svindyra truppen även att de så klart firade vinsten som guld. Det hade jag med gjort. Nubben gjorde iallafall rätt med facit i hand. Kontraktet räddades. Alcén ligger i detta nu i fosterställning på kansliet och Svedman tar den stora skeden.
Låst ämne

nittontolv: Var väl länge sedan Alcén visade att han hade någon tanke hur förutsättningarna för Brynäs skulle kunna förbättras.
Låst ämne

nittontolv: Alcén har inte sagt ett vettigt jävla ord sen han tillträdde. Klyschor, floskler, smart ass-attityd och pinsamheter. Han och Grahm måste ersättas, ju snabbare desto bättre.

Hela jävla ledningen kan dra också. De har inte gjort ett jävla smack för att hindra detta i tid.
Låst ämne

nittontolv: Lycka tiil i kvalet. Malmö är bra nu så det blir tufft. Men vill hellre ha ett Norrlandslag i SHL än Malmö. Hockey ska spelas i Norrland punkt.

Frågan är om det bästa inte är att ta in Boumedienne eller någon liknande igen. Men lär inte ske. Manner har nog för stora meriter för det
Låst ämne

”När Brynäs spelade kval mot HV71 för två år sedan valde laget att byta tränare inför kvalet, fick en boost och klarade sig kvar. Sportchef Johan Alcén säger att man inte har tänkt i de banorna den här gången.
”Vi har inte haft någon tanke. Vi hade match i dag, har precis avslutat den och där är vi, säger Alcén.”
Låst ämne

munkas: Jaha, då fick trollkarlen slut på kaniner i hatten och ännu ett praktfiasko är fullbordat. Alla möjliga åtgärder har satts in under ett flertal säsonger med samma klena resultat. Jag kokar ned det hela till tre punkter;

1) Brist på ödmjukhet
2) Brist på självinsikt
3) Brist på kompetens i den sportsliga ledningen

Engelsmännen har ett passande utryck för detta; "Flogging a dead horse"

God Natt!
Låst ämne

nittontolv: Ja, vi ska lägga oss mot Växjö. Skellefteå lyckas inte göra mål på ett kasst Hv, då kan vi fan lika gärna lufta ett juniorlag och ge Växjö seriesegern.

Nu är det en vecka att förebereda truppen och få den så stridsduglig som möjligt.
Låst ämne

Asterix: Låt Alcen hantera den haverikommissionen så blir den klar i samma veva som vår tilltänkta spetsvärvning kommer.
Låst ämne

Asterix: Det förjävliga är att spektaklet kommer fortsätta nästa säsong om vi lyckas klara oss kvar mot ett av ligans formstarkaste lag, nej inte mycket o glädjas över vilket håll vi än går åt nu då..
Låst ämne

Har varit mentalt inställd på kval sen vi lyckades sumpa 10 poängs försprång. Ska inte bli långrandig med analyser nu, men det var givetvis ett totalt hål i huvudet att släppa Roy, Alcén trodde att vi skulle vara immuna mot skador och sjukdomar trots att vi har spelare som de senaste säsonger varit väldigt skadebenägna. Underkänt, Alcén.

Så vad fan gör vi nu? Kicka Manner? Jag vet inte...tror inte jag vill det, rent objektivt tycker jag att han har misslyckats och ska lämna Brynäs oavsett utgång på kvalet, men jag vet inte om det är rätt tidpunkt. Osäker.

Nu handlar allt om att få våra skadeskjutna spelare Rödin, Bertil, Kinnvall och Scott redo för nya krig.

Det här kommer bli en jävla mardröm igen.
Låst ämne

Men för helvete agera på stolpskott på tränarna sportchef om inte grattis till Tingsryd Almtuna Östersund Bofors Hästen mfl Möjligt att Huge Lars Göran fixa det om de ringer en polisanmälan 💯🍹🍾
Låst ämne

Lakim1912: Tror faktiskt det kan ha förekommit pengar under bordet. Helt omöjligt att prestera så dåligt år ut och år in med en av shls största budgets. Ren katastrof från topp till botten. En haverikommission måste tillsättas efter säsongen för att bestämma om föreningen har någon framtid eller borde läggas ned. Jag skäms och det borde många flera göra.
Låst ämne

Borde man lämna walk over mot Växjö för att inte riskera ännu fler skador? :(
Låst ämne

munkas: Fullt fokus på damerna och En bra start nästa säsong då!
Låst ämne

munkas: Du må vara en av dom absolut bittraste jävlarna härinne och det gillar jag inte, men jag förstår dig till fullo.

Det jag däremot gillar är att du uttrycker din bitterhet på ett förjävla snyggt sätt. Ska man vara bitter ska det skötas snyggt, så hatten av.
Låst ämne

Horace76c: 20 år? Det är 45 år sedan Brynäs vann serien. Vad de klantarna har hållt på med sedan dess kan man ju undra över. Dags för nya tränare redan ikväll, Manner har gett upp det såg man för flera veckor sedan. Sedan dags att ringa ekokrim och granska samtliga i föreningens konton. Någon måste ha tjänat stora pengar på det här, för så här skitusla och oproffesionella kan inte några vara, det är omöjligt.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Funderar fan på att elda upp alla jävla Brynäs tröjor och allt annat skit man köpt genom åren och aldrig kolla på detta misslyckade lag. Brynäs är ett gäng trötta överbetalda sopor som bara är kåta på pengar. Som vi dessutom vi sett ill så dom kan sno åt sig. Dra åt helvete till er som underpresterat år efter år.

R.I.P Brynäs
Låst ämne

Tänk positivt, ni har pluss statistik på Malmö under säsongen, ni har fått hem Jacob Blomqvist tror han var var en stark bidragande faktor till att vi klara oss ifjol, ni fixar det här!
Låst ämne

Ove Myling: Jadu, vilket mörker..
Nu är iaf pråmen bokad för mumintrion. Den avgår österut kl 01:30 i natt från Värtahamnen.
Sen har tydligen Alcen tagit över ett andrahandskontrakt på en lägenhet i skuggsidan på öster, där han flyttar in tillsammans med Honken.
De ska satsa på självförsörjande hushåll genom grönsaksodling i pallkragar i vardagsrummet så de aldrig behöver lämna lägenheten.
Låst ämne

SuneMangs: haha det vore nåt det
Låst ämne

Ove Myling:
Men varför?
Nu när det är "dålig stämning " härinne, måste du vara å peta på han så det blir ännu jävligare?
Nu kommer man inte kunna läsa nåt relevant på en vecka ju.
Låst ämne

Bulten: vart har vi super-supportern huge ikväll då? Han var nog upp till Timrå och hejade fram vinnargänget från Gävle…

Nä, just det - han går ju inte på matcherna. Inte en enda faktiskt. I begreppet supporter så ingår det att man faktiskt går på matcherna . Så nej huge, du är ingen riktig supporter
Låst ämne

Danne66: Än är den jämna serien inte slut. Måste göra en bra kvalserie nu. Vi får trösta oss så länge med att vi spelar bättre ishockey än HV. Det fastslog statistikern i TV-studion i lördags. Vi faller på avsluten. Och målvaktsspelet. Om vi steppar upp i dom detaljerna så bör det ordna sig. Konstaterar återigen att målen i omgången sitter i taket för det mesta. När vi gjorde så mot HV vann vi.
HV öppnade plånboken och det hjälpte.
En match förlorade vi på den offensiva crosscheckingen av Dima som alla tyckte var hårt dömd. Dagens crosschecking mot Kinnvall var identisk i mina ögon. Dock bara en tvåa. Fem minuter där och det hade möjligen sett annorlunda ut.
Låst ämne

Tuff kväll för er kamrater.

I kvalet sluter nog hela Timrålägret upp bakom Brynäs och hoppas på att vi inte tappar ytterligare en match som faktiskt väcker känslor.

Ut med rödhöken.
Låst ämne

Lakim1912: Nejdå tror på er!
Låst ämne

Peja: Jo exakt, så inte ens i hockeyallsvenskan kommer man ta bra sportliga beslut, kuuuuul.
Låst ämne

Bulten: Kvalspelet startar tisdagen den 14 mars och en eventuell sjunde och avgörande match spelas tisdagen den 28 mars.
Låst ämne

Öppetmål: Vi kommer få pisk i kval. Jag tippar 4-1 till Malmö. Dom är på gång. Dom är positiv. Det är min känsla.
Låst ämne

Lunkz: Kom ihåg att laget är 80% klart till nästa redan om vi skulle klara oss kvar, kanske bäst o åka ner en sväng ändå ? Få riva alla kontrakt och starta om..
Låst ämne

Pigalle: Vem fan bryr sig om Alcén i det här läget? Stor i käften och har aldrig haft någon verklighetsförankring, varken som spelare eller bevisligen nu som ledare.

Typisk kumbaya-myskille som lever livet på "positivt tänkande" och inte statistik och fakta. Usch.
Låst ämne

Elliot12: Sista matchen var väl ikväll ? Brynäs har gett upp och laget skiter fullständigt i hur det går för Brynäs. Energin finns inte och alla ser griniga och trötta ut. Ett riktigt jävla piss lag
Låst ämne

Elliot12: din infor stämmer
Låst ämne

Skicka ut Malmö, ni ska vara kvar i SHL!
Låst ämne

Horace76c: googlade men fick nog fram någon gammal info. Tyckte det kändes helt orimligt nämligen. Haha
Låst ämne

Bulten: Sista matchen är väll 26 mars? Eller är jag fel ute? Och första matchen om prick en vecka?
Låst ämne

Pigalle: Han har sig själv å skylla . Ingen tvingade honom å ta en uppgift han visste han var för liten för att klara. Så nu kommer Alcén antingen lämna staden eller smyga till butiken om natten . Grattis det förtjänar du.
Låst ämne

Bulten:
Nä 14:e börjar det hemma va?
Låst ämne

Supportern: svårt att bedöma vem som varit sämst i Brynäs. Innan senaste uppehållet var det solklart för mig att manner var den skyldige som inte fått ut tillräckligt av laget och satt ett tillräckligt bra försvarsspel.

Men pendeln har svängt lite. Ledningen som inte sparkade manner när laget ändå hade ett bra utgångsläge att undvika kval. Den handlingsförlamningen är kanske det allra sämsta ändå
Låst ämne

Är kvalet först 26 Mars?? Vidrig väntan. Men då hinner den nya tränaren komma in i det. Orkar inte se Mumintrollet en sekund till. Stick!
Låst ämne

Rico01:

luktar/stinker uppgjord match mellan håve o skellefte
Låst ämne

Labban: Förstår verkligen att de inte gjorde det. Men menade att de troligen tjänat på det. Men får ni Leksand i åttondel så löser ni det ändå. Själva har vi jobbigare saker att spela om.
Låst ämne

Rico01: Grattis HV71 och Malmö
Låst ämne

Horace76c: Som boende i Årsunda gör det mig otroligt ledsen om det skulle bli så. Jag kommer hålla på er i kvalet!
Låst ämne

Ove Myling: ja man har inte gjort ett rätt och kommer inte göra det framöver.

Fler spelare borde värvavats och manner borde gått.för länge sedan.

Men vem ska ta besluten liksom? Alcen? Mår bara dåligt när jag tänker på den soppan.
Låst ämne

Okej, Brynäs! Tack för fighten! I kvalet håller jag på er stenhårt. Helst hade jag sett LHC där istället för er, men skicka ut Percys danskar så ses vi 2024!
Låst ämne

Rico01:
Måste tacka för alla lyckönskningar, stort.
Men ni vet nog innerst inne att det här blir sista säsongen ni fick besöka Gävle (för hockeyns skull) på överskådlig tid...
Låst ämne

Wesel: 4D schack att släppa en pinne till Brynäs för att HV ska kämpa i sista omgången. Kan se framför mig hur Ante tar upp det med grabbarna i laget inför tredje.
Låst ämne

Om svedman har några hjärnceller kvar så måste han rensa ur kontoret och tillsätta ny sportchef.
I vilken annan klubb får lagbyggaren vara kvar som EV fixat degradering till HA.
Bengtzen kom tillbaka , ljusår bättre än jing och jang.
Låst ämne

« · 2488914 · »