Brynäs IF

727641 inlägg · 7961 ämnen

Inte över riktigt än

« · 2485165 · » Till forumet

Sv: Inte över riktigt än
Huge: Undrar vem du kommer att hålla på när det blir derbyn med Djurgården nästa år??
Låst ämne

dempa: Det här är ju komik på hög nivå..
Låst ämne

Stefan R 63: När ditt AIK spelar derbyn mot Djurgården nästa år så kommer jag fortsätta med att hålla på mitt Brynäs, som jag började supporta innan du ens var född. Och det oavsett om dom spelar i SHL eller i HA.
Låst ämne

Icing-Ove: haha, du lever! älskart 😄
Låst ämne

Stefan R 63: Strömsbro, såklart!
Låst ämne

Huge: har ingen anknytning till AIK ...de var ju bra på 70 o 80 talet..Gradin Råttan..osv...
Tror nog du har fastnat i 60 ..70 talet när Brynäs var nr 1 i både beslut och resultat..
Du har en skev syn på Brynäs och hur vi har haft det de sista 10 åren...och är en fegis när det gäller att ha åsikter ..Du har bara ett mantra och det är att tracka ner på andra i forumet.
Låst ämne

Icing-Ove: Är du fortfarande här och försöker trolla? En MoDo’it som ska trolla… MoDo, haha jag dör.. 😂 Hur jävla pinsam kan man bli??! 🙃
Låst ämne

Stefan R 63: Du har en skev syn på Brynäs och hur vi har haft det de sista 10 åren...och är en fegis när det gäller att ha åsikter ..Du har bara ett mantra och det är att tracka ner på andra i forumet.

Tror ingen lojal Brynäs supporter undgått att se att resultaten inte har gått våran väg dom sista (tjugo åren) två tre godkända säsonger (2012-2017) och möjligen någon säsong till, trots detta så fortsätter vi supporta vårat älskade Brynäs i med och motgång mest motgång, det är vad en äkta supporter gör älskar och försvarar sitt lag.
Låst ämne

J-S: Du glömde emojisarna Huge.
Låst ämne

Jugge: Ove är här. Vi vann! Dricker grogg...
Låst ämne

J-S: vad vill du säga med ditt inlägg???
Låst ämne

Trååkitt: ”Du och LarsGöran sitter väl där som vanligt och skriker om guld oavsett hur illa laget spelar. klappmongon. ”

Och du har tydligen glömt folkvett.
Sen kan du vara snäll och förtydliga klappmongon? är det vad du är?
Eller kastar du skit på människor med Downs syndrom, då har vi nått en nivå som är helt oacceptabel.
Låst ämne

Stefan R 63: Alla som trackar ner på och mobbar spelare och ledare dagarna i ända, dom har du tydligen inga problem med.
Och vars enda mantra är just att grina och gnälla på allt och alla.
Det är du och andra som har en skev syn på Brynäs genom att fortfarande tro att vi är ett topplag och utifrån det har helt skeva förväntningar på både laget och resultaten.
Låst ämne

Stefan R 63:” vad vill du säga med ditt inlägg???”

”Tror ingen lojal Brynäs supporter undgått att se att resultaten inte har gått våran väg dom sista (tjugo åren) två tre godkända säsonger (2012-2017) och möjligen någon säsong till, trots detta så fortsätter vi supporta vårat älskade Brynäs i med och motgång mest motgång, det är vad en äkta supporter gör älskar och försvarar sitt lag.”

Läs igen !!! Så kommer möjligen poletten ramla ner.
Låst ämne

J-S: Smart av JA att behålla Manner &Co så att han skylla på dem för misslyckandet istället för att få sparken och ta tag i Rödins destruktivitet. Nu klarar sig JA och kaptenen. Men det blir i bästa fall i HA eller med en omstart i division 4 efter konkursen. Lycka till imorgon. Det finns en mikroskopisk chans 👍👍👍👍
Låst ämne

Undra hur spelarna mår efter varje förlust? Läser dom allt som skrivs ? Nån måste ? All skit som skrivs ju.. dom måste må piss. Hur mår Anton som person? Bakom ett C och brynäs tröja finns alltid en person?! Han kan inte ha det lätt eller laget ? Men sen när man hör den där intervju.... känns katastrof allt ju.. som dom är inställd på nått som vi inte vet om
Låst ämne

J-S: har jag någon gång ...sagt skrivit att jag inte supportar Brynäs???
Låst ämne

Treklövern1912: Som jag skrev tidigare om någon blir entledigad så är det JA och Grahm som inte lyckas att ställa ett konkurrenskraftigt lag på isen i SHL,
Mikko är en bra coach men han är inte Jesus och kan inte varde en undermålig spelare bli en bra spelare.
Utan ett bristfälligt lag som Mikko har gjort det bästa med.
🤔😇
Låst ämne

Sitter du och klappar åt ditt inlägg nu LarsGöran? tänkte väl det..
Låst ämne

Huge: jag har sagt att jag tycker inte Manner och Alcen har gjort ett bra jobb..? Vet inte om du tycker att de har gjort det??
Högre förväntningar ...jo jag hade nog högre förväntningar på Brynäs än att ligga 13 när det är några omgångar kvar? Hade inte du det??
Brynäs själv satte väl upp ett högre mål än att ligga på 13de plats...?
Låst ämne

Stefan R 63: ”har jag någon gång ...sagt skrivit att jag inte supportar Brynäs??? ”

Har jag skrivit att du inte supportrar Brynäs???

#1 Vi väljer hur vi vill stötta vårat lag, gnälla klaga skrika om att avskeda sparka tränare spelare hit och dit är ett sätt. Som är absolut bara pinsamt och inte hjälper ett skit.

#2 Eller så står man stark och bara stöttar sitt lag och inser att man inte har kvalifikationerna för dessa beslut utan lämnar det till mer kvalificerade insatta personer som förhoppningsvis kan ta rätt beslut,

#3 Teckna ett medlemskap i Brynäs IF och var med på nästa årsmöte och rösta in människor som man tror kan göra ett bättre jobb i föreningen.

Det är alternativen som vi supportrar har, det är bara att välja, men att kasta skit på varandra är bara destruktivt utan försök att respektera vi är alla Brynäs supportrar med olika syn på laget i vårat hjärta.
🤔🙄💪🏻
Låst ämne

J-S: nr 1..HV 71 sparkade sin tränare alldeles nyss...verkar gå bättre
Vi sparkade PA innan kvalet..verkade gå bättre...
2 Helt sjukt att man inte får ifrågasätta beslut som tas av de sk kvalificerade Vad har JA för kvalifiktiaoner för det jobbet? Inget personligt mot Johan men han är inte rätt man för jobbet ..
3 medlemskap har jag..
Du kan välja att gå i ett lämmeltåg med några andra strutsar rakt över klippan...Jag väljer att ifrågasätta och ändå stötta mitt Brynäs...oavsett Divison
Låst ämne

Stefan R 63: Se på Djurgården med som har kommit igång nu, och stadigt går uppåt i tabellen.

Drar man sista 10 matcherna så är både Djurgården och HV71 som har sparkat tränarna bäst i både SHL och HA. 10 matcher är ingen säsong, men båda lagen har kommit igång efter ett tränarbyte.
Låst ämne

J-S:
Klockrent, även om jag inte gillar en del av vad du skriver, du är en av dom som kör med någon form av häskartekniker ”typ Huge” men vi vill förmodligen samma sak, att vårt kära Brynäs ska friskna ttill, ta nu inte denna kritik allt för hårt, du vet själv vad du skrivit och bör rannsaka dig, men som tidigare sagts, håller med dig i detta inlägg….

Puss i ljumsken😅🤘
Låst ämne

LInköpings vd/klubbchef avgår alltså p g a en stark hotbild från de egna fansen. Hockeysverige har länge vetat om att det är något fel på Linköpings supporterkultur, folk här i Östergötland verkar ofta vilja tona ner det. Men detta är väl till slut det yttersta beviset.

För jäkla synd att det vi och inte dom som ligger i skiten tabellmässigt.
Låst ämne

Idag går vi för storvinst, gärna med 7 mål!!! Proppen ur hoppas jag.
Låst ämne

Axle San:
Är inte längre obesegrad på hemmaplan
Men jag nöjer mig med 3-1 idag
Låst ämne

Zorro 65: Tre poäng är helt ok.
Låst ämne

Davey85:

LHC har som många andra lag vidriga supportrar, minns när Leksand invigde ejendals arena och vi mötte dom i premiären, trots att de vann matchen så svinade dom och de flesta var mer än överförfriskade och otrevliga när man skulle prata med dom, lider med deras supportrar som är trevliga, vilket de flesta är såklart.

Hot är aldrig ok mot vd / sportchefer oavsett hur dåligt det går för klubben. Säger som Thomas Wassberg så till någon journalist förr när han blev intervjuad och inte åkt så bra som de flesta förväntat sig. " gör det bättre själv då för fan "

Klockrent
Låst ämne

Huge: Det sista du skriver är ju helt hysteriskt roligt eftersom det är DU som har tippat oss högre upp i tabellen. O trodde på slutspel för några veckor sen.
Vissa av oss.. såg ju redan i höstas vart det barkade men då var vi ju gnälliga. Och barnungar som ifrågasätte Manners coaching. Mv ..smal trupp... allt det där har kostat oss ett antal poäng
Detta är ingen efterkonstruktion utan det sa flera av oss.. medans du nästan uteslutande gör efterkonstruktioner som ska passa dig! Patetiskt!!
Låst ämne

Stefan R 63: Gnället är varken klädsamt eller någonting att vara stolt över. Du tror att du är bättre en Hugo för att du gnällt mer eller?
Låst ämne

Zorro 65: vi har 3 raka förluster mot HV...gäller att inte gå i deras fälla nu..med att vi får ett skenbart övertag och sen går bort oss. Det är det som de andra lagen har gjort fel mot hv det sista.
Manner borde ju va smartare än Lindbom men har vi spelare för att spela smart...
Låst ämne

Axle San: Är du bakis eller börjat väldigt tidigt!
Jag är övertygad att jag ser hockey bättre än Hugo.
Det är en otroligt stor skillnad på att gnälla.. än att se konstruktivt på spelet och Brynäs.
Du kan väl scrolla dina egna inlägg.. o se ditt gnäll på domarna. Inte så klädsamt...
Låst ämne

Stefan R 63: ” Manner borde ju va smartare än Lindbom men har vi spelare för att spela smart...”

Borde han? Har han visat en enda tendens till att vara smartare?

Vi möter seriens formstarkaste lag pga kompetenta ledare som vet hur de ska använda sitt spelarmaterial för att ta poäng.
Låst ämne

Bulten: Ja, för nån månad sedan när Nubben härjade vilt med värvningar och senare även förändringar i tränarstaben så var det många som tyckte att det var skönt att vi valde spåret med en handlingsförlamad praktikant istället.
Nu ser vi resultatet av Nubbens strategi och ”vi har det vi har” och ”kontinuitet”…
Låst ämne

Stefan R 63: Jag är övertygad om att Alcen och framförallt Manner ser hockey bättre än vad du gör.
Vad är din kommentar till det?

Anser du dig själv och hemifrån soffan vara en bättre och skickligare tränare än Manner och övriga tränare, när det gäller att träna och leda Brynäs under både matcher och träningar?

Och ifall du anser dig vara det, motivera isf varför?
Låst ämne

Huge: Jag håller på er i dag......Krossa HV! Brynäs ska vara kvar i SHL, kämpa!
Låst ämne

Huge: Har svårt att se din poäng. Om våra "yrkesmän" är sämst i serien, vilken tröst är det att de är vassare än Stefan R 63?
Låst ämne

Stefan R 63: Du får ju ha precis de åsikter du vill, eftersom yttrandefrihet finns och detta är ett fritt forum. Sen att du låter dig påverkas av Bagdad Bob(Huge mfl) är ju en annan sak.
Tror man ska försöka ignorera dem bara, även om det är svårt.
Låst ämne

munkas: eftersom vi har en så inkompetent SC och ledning, vad får dig att tro att Brynäs hade lyckats med det draget som HV gjort?

Nu är det ju inte avgjort ännu. Även om jag inte är särskilt optimistisk så kan vi väl först se vart vi hamnar.
Låst ämne

Stefan R 63: "nr 1..HV 71 sparkade sin tränare alldeles nyss...verkar gå bättre
Vi sparkade PA innan kvalet..verkade gå bättre..."

Vi sparkade PA i ett läge när spelet såg betydligt sämre ut än vad vårt eget spel ser ut idag och efter att man snackat ihop sig under uppehållet. Sen dess har ju vårt eget spel lyft sig markant och blivit mkt stabilare, så att Manner skulle sparkas oavsett om vi hänger kvar eller kommer att kvalspela kan du och andra bara glömma.
Det är mest en desperat önskning från frustrerade fans, som i vanlig ordning kräver att alla och alla ska sparkas när det går trögt.
Jämförelsen med HV och att det skulle funka mkt bättre för oss om vi sparkar Manner, bara för att det funkat bra för HV med att sparka Samuelsson, blir ju bara löjlig och visar väl mest på att du inte alls har den hockeykunskap som du själv påstår att du besitter.

"2 Helt sjukt att man inte får ifrågasätta beslut som tas av de sk kvalificerade"

Och vem/vilka har förbjudit dig att ifrågasätta besluten från ansvariga då?
Har du blivit avstängd eller bannad för ditt ifrågasättande eller hur menar du?

Isf är det väl exakt lika sjukt att man inte verkar få ifrågasätta DIG och vilken kompetens/kunskap/insyn du själv har för att kunna göra en objektiv och kunnig bedömning av de beslut som ansvariga tar.

"3 medlemskap har jag..
Du kan välja att gå i ett lämmeltåg med några andra strutsar rakt över klippan.."

Medemskap i AIK från Solna räknas inte här, tyvärr...

Sen kan du också välja att gå i ett lämmeltåg av gnällande sofftyckare som tror sig veta allt så mkt bättre hemifrån soffan, istf att själv och med dina kunskaper och erfarenheter från hockeyn försöka jobba aktivt i eller kring föreningen för att allting ska bli så bra som möjligt.
Låst ämne

Mattson: Eftersom stefan nu påstår att han kan mer om hockey än undertecknad så var det bara en enkel fråga där jag undrar ifall han även anser sig veta och kunna mer om hockey än Manner.
Jag menar, han gnäller ju och klagar hela tiden på Manners coachning m.m, så för mig låter det ju isf som att han anser sig även veta mer om hockey än vad Manner gör.
Stefan får väl själv svara, det är ju bara en simpel ja eller nejfråga som jag ser det...
Låst ämne

Stefan R 63: jaså, du tror att du är bättre än mig också? Noll självkritik från din sida.
Låst ämne

Huge: Så om jag är missnöjd med Brynäs just nu, tror du att jag menar att jag skulle göra det bättre än Svedman och co? Tycker det är en underlig slutsats.
Låst ämne

Axle San: Vad är det med dig??? Har jag sagt att jag är bättre än dig??
Låst ämne

Nisse1:

Rätt intressant för många leksingar att följa Brynäs nu. En del vill att BIF åker ur och blir kvar i AS pga Brynäsarna hånat oss i alla år när vi åkt jojo mellan serierna men de flesta vill ha kvar Brynäs i SHL för Gävle / Dala derbyna.

Jag personligen vill ha Brynäs kvar i SHL, har aldrig haft något emot Brynäs som klubb, självklart är det skönt att slå dom men det känns bättre för mig om Leksand slår ex Färjestad eller Djurgården som har enligt mig blivit större rivaler numer än BIF
Låst ämne

Mattson: För ett par dagar sen undrade jag var Huge var, han var helt osynlig.
Men nu undrar jag bara om man kan vrida tillbaka tiden till då jag undrade..

Det är svårt att vara på ett forum när i princip alla är oroade över Brynäs existens i SHL.
Och hur ledningen har skött sig.

Men så är det 1 som bara säger "att sköt det bättre själv då"

Nästa uppdatering på HS vill jag se en funktion där man kan banna vissa att svara en, om man så önskar.
Gud va skönt det skulle vara..
Låst ämne

JohnnyBotox: Under uppehållet tog man ju sig ett snack om spelet, så överenskommelsen om att man därefter skulle tajta till spelet verkar ju ha fått lika god effekt på VÅRT spel som tränarbytet har fått på HV:s spel.
Finns mao ingen som helst anledning för oss idag att helt omotiverat sparka Manner.
Speciellt med tanke på att det heller inte finns nån som helst indikation eller några mer trovärdiga rykten/spekulationer om att han skulle sakna förtroende hos spelarna.
Låst ämne

Huge: Klart de har en större erfarenhet av hockey...Men som SC har väl Alcen inte några meriter eller? Ett enormt felbeslut av Brynäs!
När jag säger att Manner inte coachar laget så ser man ju massa saker som man kan ifrågasätta..Tror t ex Rönnen..Mitell..o många fler hade coachat annorlunda i de situationerna..
Kring mv ...så är det en cirkus. Det kan ju ALLA se...nä Flåt inte alla...
Denna soppa av felbeslut och felrekryteringar har kostat oss poäng...
Låst ämne

Huge: Jag svarade på Lars Görans inlägg men vill du leka riddare för honom så...eller är du kanske Lars Göran också..
Låst ämne

« · 2485165 · »