Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Inte över riktigt än

« · 2485683 · » Till forumet

Sv: Inte över riktigt än
Stefan R 63: Att Huge å Lars Göran är samma struts har fler än du funderat över . Likheterna på strutsbeteendet är slående.
Låst ämne

Huge: Kan ta ett beslut till som man verkligen kan ifrågasätta. VI tar in Roy på lån..han spelar 6-7 matcher...o gör det bra..lyfter dima o palve. Går på mål ..rivig..Då väljer man att inte ge han fler matcher i en redan tunn trupp...då vi återigen får lita på att inte får skador o lita på kvist ljungkrantz o Birgersson som inte håller måttet.
Låst ämne

Stefan R 63: Din attityd, din attityd.
Låst ämne

Stefan R 63: Du svarar ju inte på frågan, går mest kring het gröt och drar in Alcen och andra tränare i det hela och som inte har med saken att göra.
Hur vet du att Mitell och Rönnberg hade coachat annorlunda i de situationerna?
Har du frågat dom och vad har dom isf svarat?
Så frågan kvarstår ju, och den kräver ju bara ett svar i form av ett simpelt ja eller nej:

Eftesom du nu anser dig kunna mer om hockey än undertecknad, anser du dig själv även kunna mer hockey än Manner när det gäller att ex träna och coacha Brynäs?
Låst ämne

mk:
Sen vill jag minnas att det var folk som envisades med att provocera fram honom med å säga "vilka vill du ha i slutspel nu då Huge" o.s.v., så lite självförvållat är det nog...
Låst ämne

Horace76c: Sen det här att folk blir kallade för kappvändare härinne bara för att de reviderat sin syn på laget under säsongen. Skrattretande.
Låst ämne

Stefan R 63: "Jag svarade på Lars Görans inlägg men vill du leka riddare för honom så...eller är du kanske Lars Göran också.."

Hur då "leka riddare"?

Är det nån regel härinne som säger att ingen annan än den som ett inlägg är riktat till, får svara?
Har inte kollat så noga, man jag är rätt säker på att du själv gör likadant: kliver in och svarar på inlägg från andra och som inte är direkt ställda till dig själv
Eller är du kanske mylingen, munkas, grismöbeln osv också?
Låst ämne

mattias - 74:
När jag var yngre var jag också av stark åsikt att Färjestad, djurgårn, Leksand o.s.v. skulle åka ut så man "slapp" dom.
Inser nu när man är äldre att det är dom matcherna man lite lever för... Så har svängt I den frågan.
Vi hellre "ha ur" lag som det inte är några känslor kring... MIF, LHC, oik...
Låst ämne

Huge: jag har svarat att de har större erfarenhet av hockey.. Helt klart. Det innebär väl dock inte att de gör felbeslut eller som kan ifrågasättas
Kapten på Titanic hade större erfarenhet av skepp och sjövana men tog ändå felbeslut och körde in i ett isberg.
Vallaansvarig tog ett felbeslut kring skidorna på damstafetten ...osv...
Alla är inte perfekta Huge bara därför de har erfarenhet
Låst ämne

Huge: coachat annorlunda ang Rönnberg, Mitell och jag lägger hörna till Robert Olsson.

De har coachat annorlunda än Manner( ingen fråga, ett påstående), källa: typ 40 omgångar

Från förnekelse-träsket till game-day: dåliga vibbar.

HV:trend positiv, Brynäs ….negativ

Forza Brynäs 🇩🇪🇩🇪🇩🇪
Låst ämne

Huge: Ser verkligen spelet bättre ut är frågan? Samtliga 14 lag hade kunnat spela som Brynäs om de bara velat. Det är inte speciellt svårt att lira sarghockey, är det effektivt? Nej inte speciellt. Sålänge motståndare lyckas hålla oss på utsidan så kan vi snurra runt till förbannelse och sen avlossa våra höstlöv från blå. Det kommer gissningsvis se exakt likadant idag. Men Lindbom och framförallt Pelle G och Challe käkar upp Manner taktik till frukost.

Petersson eller Miele behöver ett misstag och den sitter i nätmaskorna. Och ja de eller någon annan kommer att bjudas på det även idag. Manner tar på sig offerkoftan storlek XXL och gråter ut efter matchen. Allt är som vanligt.

Manner kan säkert vara en del i en tränartrojka i en kvalserie, men du kan vara ganska säker på att det kommer ske förändringar i staben
Låst ämne

@aleskaa94 på twitter skriver att Bertilsson tror på spel (men beslut tas under dagen), Dock skriver han samtidigt att Ari Pekka bekräftar att Axel Eriksson spelar. Då är frågan istället för vem?? Vi har inte råd att tappa Bertilsson och ytterligare en back?!?
Låst ämne

Bulten: Det är spännande att det samtidigt referats att HV’s spel verkligen inte sett lysande ut. Men tar de massor med poäng? Absolut, HV håvar in pinnar.
Låst ämne

Silfver: Ja det verkar vara väldigt viktigt för vissa att spelet ser bra. Jag ser hellre att vi inte äger spelet men gör mål än tvärtom. Så ja, Hv har hittat nyckeln som kommer hålla dem kvar. Brynäs snurra vidare runt sargerna
Låst ämne

Bulten: Problemet är att det är svårt att spela på kontring utan offensiv spets.
Låst ämne

Huge: Håller helt med! Och tänk på en så’n som Nubben, först satte han Timrålaget, sen kom han sent in till HV men under säsongen har han skruvat till det även där!

Från Alcen intet nytt, maken till defensiv SC får man leta efter!
Låst ämne

Stefan R 63: Mitt förra inlägg avsåg svar på Ditt inlägg, absolut inte Huge!
Låst ämne

Silfver: HV är klart bäst i serien sen tränarbytet. Så idag möts seriens just nu sämsta och bästa lag.
Låst ämne

mk: Går det inte att blockera användare om man så önskar?
Låst ämne

Nisse1: Samma här, idag hejar jag både på Timrå IK och Brynäs IF, det finns redan 2 lag från småland i serien, ner med HV71 igen! Björninen avgör ikväll i Gävle!
Låst ämne

Mattson: lindbäck står ikväll!😬😬
Låst ämne

Axle San: fast i frilägen ska även vår begränsade forwardsbesättning kunna göra mål.

Vill se igelkottförsvar, 15 skott på tavlan efter hela matchen och ett mål mer än Hv.
Låst ämne

Silfverberg fortsätter att måla ..han var slut som NHL spelare enligt några bekanta till mig 😎
Låst ämne

Tjurn : Nä du driver???? Alltså vad i helvete!!!
Låst ämne

Tjurn :
Är du allvarlig?
Låst ämne

Vi har kanske seriens bästa målvakt att tillgå och vi ska chansa med Lindbäck, vad i helvete ska vi vinna på det?
Låst ämne

Bulten:

Jämt streckat idag frågan är hur man gör

Känns som om det kan gå hursomhelst
Låst ämne

Tjurn : kan ju inte vara sant känns kört innan match
Låst ämne

Horace76c: står så på gd plusartikel!
Låst ämne

Vi klagar på att andra lag ställer sin andrekeeper mot hv, sen gör vi detsamma..
Låst ämne

Sv: Inte över riktigt än Låst ämne

Tjurn : Lindbäck lär bli succé 😊
Låst ämne

Känslan just nu säger att vi vinner idag med 3-1.

Jehovas var här och knackade på idag, snackade om den goda vindens förändring efter mörka tider, eller något sådant. Det måste vara ett tecken. 😅
Låst ämne

Då kommer det alltså krävas minst 4 mål för vinst idag. Det känns ju verkligen troligt med tanke på Ortios storform. Är det Padel-Honken som varit i farten igen och ska lufta sin bästis i säsongen viktigaste match. Eller är det Manner som är så genomkorkad som gör det bytet idag.
Låst ämne

Falken: Jag hoppas på seger men tror att HV vinner enkelt, precis som de gjorde senast lagen möttes. De är ett bättre lag än Brynäs och har dessutom ett stort mentalt övertag nu.
Låst ämne

Depression: Vi har ingen andrakeeper, vi har två förstakeepers. Så det är lugnt!
Låst ämne

Bulten: Har man kanske accepterat att vi kommer hamna i kval? Och vill därför få igång båda målvakter? Det är väl det enda logiska.. även om jag inte håller med om det
Låst ämne

Peja: Kan tyvärr bli så med, men känslan just nu hos mig är god. Jag tror vi vinner idag.
Låst ämne

Falken: Väljer man att ställa Lindbäck i mål känns ju som att man redan ställt in sig på kval och vilar Olkinuora till kvalet. Någon som tror att Lindbom väljer att ställa Gunnarsson i mål?..

Genomkorkat beslut om det stämmer…
Låst ämne

JawKee: ångesten är inte lika grov idag iallafall inför denna match när man accepterade kvalet för 10-15 matcher sen redan 😂😅 allt över kval är en bonus just nu
Låst ämne

Pasman: jag har en känsla.

Det kommer stå 3-0 till Brynäs efter första perren.
Låst ämne

Jugge: Ha ha, tänk hur det kommer att låta om Lindbäck släpper in puckar. De kommer att anses vara tavlor oavsett vad som hänt.
Låst ämne

dempa: Jag litar på din känsla 🥴
Låst ämne

Skönt iallafall att slippa ha falska förhoppningar. Grattis Hv
Låst ämne

KulaShaker: Grejen är att Olkinuora är en väldig mycket bättre målvakt och har varit fenomenal. Ger spelarna en helt annan trygghet. Nu ska man tillbaka till att spelarna inte kan veta om höstlöven från blå letar sig in. Detta i säsongens viktigaste match. Ja Brynäs förtjänar verkligen kvalserien
Låst ämne

Blir som det blir.. blir nog riktigt bra det här... vinner vi inte idag så vet fan.
Låst ämne

Bulten: hv värvade sig starkare helt enkelt.
Låst ämne

Det är ju dock inte Lindbäcks fel. Padel-Honken och Manners beslut gissar jag. Åt helvete är det
Låst ämne

Pasman: Hoppas på bra energi i laget ikväll och att man gör sitt jobb 100%. Synd att det ska bli en spurt om Brynäs överlevnad igen när man ser ett helt annat lag nu mot dom första 42 omgångarna. Ta erat ansvar och se till att vinna dom 9 poängen som är möjliga nu. Det är ni skyldiga oss.
Låst ämne

Bulten: Det är ändå lite fint på något sätt. Limpan får personifiera hela fiaskosäsongen och sätta kronan på verket ikväll när laget spelar den sista betydelsefulla seriematchen i SHL på väldigt länge.
Gävlesonen kommer hem och sluter cirkeln.
Låst ämne

« · 2485683 · »