Brynäs IF

728070 inlägg · 7961 ämnen

Intervju m Jonsson

« · 405890 Till forumet

Intervju m Jonsson
Kolla in intervjun med Tomas Jonsson på Brynäs hemsida. Han kommenterar lite om varje spelare, bla att Molin ska fortsätta som center denna säsong. Säsongens formationer verkar redan vara bestämda.
Kommentera

Sv: Intervju m Jonsson
lindberg: bra det!
Blir det fullt mot modo då eller?
HaDe
Kommentera

lindberg: "Det är jobbigt att spela på det sättet, men det är roligare." Vår nye coach har helt rätt inställning.
Kommentera

Stigge: Jo härlig inställning men jag är rädd att Jonssons "gameplan" kommer att få stryka på foten...har svårt att tänka mig att den ENORMT breda truppen inte kommer att innehålla några skador, det räcker att Molin har migrän (händer typ 10 matcher per säsong) så faller allting. Eller har vi elitseriekompetenta junisar som står och väntar på inhopp?
Tycker vi gott kunnat ha Rönken kvar och haft 13 forwards i truppen.
Kommentera

Stigge: Det som är ganska skönt att lösa är att han har lite anm på dom som hade det lite svårt i fjol!

Synd att Björck har gått sönder eftersom han skulle behöva hela försäsongen på att bli en bättre spelare, men säsongen är lång!
Kommentera

65Selander: ja men Skönt att höra någon som har sina mål "Vi ska vara jobbiga att möta"..låter BrA!
Kommentera

Boström:

Jo, för i vanliga fall brukar man ju skita i om motståndarna tycker att man är ett jobbigt lag att möta. I vanliga fall spelar man bara för att det är kul, så får det bli som det blir. Eller?
Kommentera

Ja tycker det är bra att redan nu så är kedjorna klara. Då vet alla vad de skall göra för att se till att just deras kedja skall bli så bra som möljigt och för att förbättra lagsammanhållingen.
Om det är någon som blir skadad så "lånar" man bara någon annan spelare till den formationen (spela dubbelt eller nåt sånt) annars så skall kedjorna vara intakta för att de skall vässa upp sig till en länk till varandra.
Kommentera

84 Norberg: Det lär ge sig när träningsmatcherna kommer igång, några förändringar kan det säkert bli innan premiären. Jag tycker att Lind och Luovi kan byta kedja. Då får vi en finn-line där Miettinen och Viitakovski sköter offensiven, Luovi hjälper till där det behövs och håller koll bakåt. I och med Linds byte slipper Molin centerrollen och kan med fart och finess (det var bättre för..) spela fram ND till många mål!
Kommentera

Jag håller med T.J om att Lind skall vara center mellan Miettinen och Viitakoski. Härligt komponerad med en stor och tung spelare och två spelförare. Inte är jag orolig för backsidan heller. Vi har stora talanger som bara behöver få förtroende för att blomma ut. Niklas Andersson såg grymt bra ut igår på träningen tillsammans med Sulku. Niklas kan chocka och ta en ordinarie plats redan i år. Mattias Karlsson anser jag vara bättre än Björk. Mattias har storleken, spelsinnet och skridskoåkningen. Han tvekar inte heller att smälla på om han får chansen. Sedan finns ju Kristoffer Bäckström också att tillgå. Backsidan bekymrar mig inte ett dugg.
Kommentera

Kahn: Jo, jag håller med dig och TJ. Kedjorna känns rätt så balanserade och välkomponerade. Jag tycker Ove ska lira center för han är långt ifrån samma spelare som han var 99. Han har blivit riktigt bra defensivt och är en av Brynäs bästa spelare i numerärt underläge.

Men vi får väl som sagt se hur det ser ut i morgon när det för första gången blir lite "riktig" match hur det ser ut.

-HF
Kommentera

HF: I morgon sitter man där på Jernvallen en timme före nedsläpp. Jag är t.o.m nyfiken på om T.J har lagt om uppvärmningen. Längtar....
Kommentera

Kahn: Vi ses definitivt där! Äntligen händer det saker, resan mot SM-guldet kan börja. =)

-HF
Kommentera

knaskamilla: ja visst..men brynäs har ju alltid anpassat sej efter motståndana, men inte nu tydligen
Kommentera

Kahn: det har han nog
Kommentera

HF: Jag tycker nog som du om Ove men jag tycker att det känns som att han blir för låst om han ska vara center. Han får inte riktigt utrymme för det han är bäst på.
Men å andra sidan så har han som sagt växt ut till en stark defensiv spelare.
Kommentera

« · 405890